OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Dat probleem is overigens bij CXX bekend. Er komt op redelijk korte termijn een aanpassing voor.
Ardan schreef:
MdJ schreef:Wij praten, 17:39, busstation Enschede. (bladiebladiebla)
Nou nou, wel ÉÉN minuut te vroeg vertrokken allemaal! Stap naar de rechter, want dit KAN niet! :')
Gewoon op tijd op het busstation zijn, niks aan het handje. En anders rijden de bussen wel elk kwartier, zelfs in Enschede. Waar maak je je druk om. :wink:
Wat is dat nou voor een onzinreactie? Waarom hebben we een dienstregeling als een bus op het beginpunt altijd een minuut eerder wegrijdt? Een minuut is toevallig wel het verschil tussen het kunnen maken van een sprintje of de bus een paar honderd meter verderop met de achterlichtjes zien wegrijden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Geert »

Het is vooral lullig als je een korte overstap hebt van bijvoorbeeld de trein -> bus. Dan kun je niet een paar minuten eerder aankomen. Zeker bij krappe aansluitingen kan 1 minuut het verschil maken tussen wel of niet de bus halen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door marvinkok »

De tijd die op de borden van het busstation worden aangegeven lijken vaak een minuut te schelen met wat InfoXX aangeeft. Zal straks eens kijken als ik weer eens mag werken...
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Etienne »

De chauffeur van bus 72 (vertrek 0m 08.46 van Zoetermeer CW) was er niet helemaal bij geloof ik. Eerst parkeerde hij de bus op het verkeerde perron en later vergat hij te stoppen bij de halte waar ik eruit moest. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag ging de t2267 kapot op Sdm (tenminste dat neem ik aan).
In elk geval, de erachter rijdende t5167 stond een tijdje stil vlak voor Sdm omdat er op Sdm nog een trein stond. Na een tijdje mochten we toch het station binnenrijden, maar wel op spoor 1, aangezien op spoor 3 nog een VIRM stond met de lichten uit. Vermoedelijk dus kapot.
Na gewacht te hebben op overstappers uit de kapotte VIRM reden we verder naar Rtd, maar daar kwamen we binnen op spoor 3. We bleven op het buitenste spoor, want zowel op Rtb, Rtz als Rlb kwamen we binnen op spoor 4.
Tussen de tunneluitgang en Rtz stond er overigens nog een SLT stil met de lichten uit. Ook kapot?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door MdJ »

Ardan schreef:
MdJ schreef:Wij praten, 17:39, busstation Enschede. (bladiebladiebla)
Nou nou, wel ÉÉN minuut te vroeg vertrokken allemaal! Stap naar de rechter, want dit KAN niet! :')
Gewoon op tijd op het busstation zijn, niks aan het handje. En anders rijden de bussen wel elk kwartier, zelfs in Enschede. Waar maak je je druk om. :wink:
Probleem is dus dat het structureel is en dat het voor bijna alle bussen geldt die van het station vertrekken. Het was mooi weer vandaag/gister, maar zoals ik al aangaf is het al een tijdje zo, dus ook toen het -16 graden Celsius was overdag.
marvinkok schreef:De tijd die op de borden van het busstation worden aangegeven lijken vaak een minuut te schelen met wat InfoXX aangeeft. Zal straks eens kijken als ik weer eens mag werken...
Tov het reizigersschermpje vertrekken ze ook 1 minuut "te vroeg". En die informatie lijkt me toch ook uit infoxx te komen?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door marvinkok »

Heb even opgelet gister, en 5 seconden (om en nabij) voordat het klokje in infoxx verspringt komt de melding "vertrekken aub". Als je die wegtikt en gas geeft is het ook daadwerkelijk vertrektijd als je begint te rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Milco »

Wie heeft in godsnaam de halteafroepen van Arriva ingesproken?? Het klinkt voor geen meter :o Zat vandaag in lijn 315 (Lelystad - Groningen v.v.), en halte Ziekenhuis in Emmeloord werd omgeroepen als 'Sjiekenhuisj'. :x Bij de andere haltes klonk die vrouw ook alsof ze net haar bed uitkwam ofzo...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door STF »

Pff ze hebben weer wat verzonnen hoor in Luxemburg; twee nieuwe buslijnen met een fietsenrek achterop, die vanaf Echternach een rondje door het Mullerthal (natuurgebied met spectaculaire rotsen) rijden en dan weer terugkeren naar Echternach. Ze gaan vijf ritten per lijn per dag rijden, ook op zondag (dat is erg bijzonder want er rijden nauwelijks bussen in dit land op zondag). Komend weekend starten ze (nee het is geen 1 april grap) met de eerste ritten en rijden dan door tot ongeveer het einde van de herfstvakantie, het zijn speciale toeristenlijnen namelijk.

Echter is het pas vandaag enigzins gecommuniceerd via de website van het Mullerthal, tot gisteren wisten alleen de chauffeurs van het betrokken vervoersbedrijf en ik het... Nou dat zal me dit weekend een doorslaand succes worden... Die bussen rijden natuurlijk de hele dag leeg rond.
Van de route klopt ook helemaal niks; als je die als chauffeur strikt zou opvolgen moet je de bus drie keer in zijn achteruit zetten... Anders sla je namelijk in een drietal dorpen de halte over, want je moet op het kruispunt een paar honderd meter voor de halte al afbuigen. Straatje keren met 13,5 meter (bus 12 meter + fietsenrek 1,5 meter) is ook niet echt te doen in die kleine dorpjes.

Een paar jaar geleden is lijn 470 bedacht, die grotendeels dezelfde route aflegt als de nieuwe MT-1 en MT-2 lijnen, nou die buslijn rijdt tot de dag van vandaag leeg rond... Elk uur komt ie weer voorbij met allemaal lege zitplaatsen...

De minister van transport en de medewerkers van het "Mullerthal Trail Goes Mobility" comite:
Afbeelding

Wagen VB 4460 behoort helemaal niet tot de fietsenrek-bussen, bovendien stappen die zogenaamde toeristen op het garageterrein van Bollig in, wat op een industriezone ligt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Wat een schitterende promotiefoto, daarvan weet iedereen dat het een zeer coole manier is om door het natuurgebied te fietsen zonder moe te worden :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Dus. En de foto is tegen de zon in genomen :N en de display filmt totaal overbodige en onnuttige informatie. En grammaticaal klopt het ook niet want het moet zijn "Müllerthal Trail Goes Mobile", niet "Mobility".

Eigenlijk deugt er inderdaad gewoon niks van :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Milco »

Vraagje: ik moet morgen zeer waarschijnlijk vanaf Hardenberg station naar de halte Clara Feyoenaheem. Dit kan met de 1x/uur rijdende bus 30, maar ook met de buurtbus (597 en 598). Op bus 30 koop ik dan een Syntus BusTicket voor €2, maar wat voor kaartje moet ik op de buurtbus kopen? Ook een BusTicket van 2 piek? Of zijn er andere kaartjes voor de buurtbus? Op www.syntusgelderland.nl vind ik hier niets over. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door The best »

Milco1995 schreef:Vraagje: ik moet morgen zeer waarschijnlijk vanaf Hardenberg station naar de halte Clara Feyoenaheem. Dit kan met de 1x/uur rijdende bus 30, maar ook met de buurtbus (597 en 598). Op bus 30 koop ik dan een Syntus BusTicket voor €2, maar wat voor kaartje moet ik op de buurtbus kopen? Ook een BusTicket van 2 piek? Of zijn er andere kaartjes voor de buurtbus? Op http://www.syntusgelderland.nl vind ik hier niets over. :?
Je moet ook niet bij Gelderland kijken, Hardenberg is namelijk Overijssel.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Ronald »

De buurtbus werkt met losse enkeltjes. Er geldt eenheidstarief, iets van € 1.80 per enkele reis of zo. Maar sinds de komst van de OV-chipkaart weet ik niet of bij sommige buurtbussen de enkeltjes zijn verdwenen (ik denk het niet eigenlijk).
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door TheKnitter »

De "NS-razzia"
Ben ik rustig onderweg uit Rotterdam naar Zwijndrecht, word je vlak na vertrek uit Centraal gecontroleerd. Rotterdam Zuid nadert. Ik kijk even naar de drukte op het perron. 1, nee, 2 of zijn het er 5. Oh, nog meer Service&Veiligheid. Deuren gaan open. Ik kijk om mij heen. Iedereen die uitstapt word bij de deur gecontroleerd. S&V'ers stappen in. "DAMES EN HEREN, DIT IS EEN EXTRA ACTIE. PAKT U ALSTUBLIEFT NU UW VERVOERSBEWIJS, DES TE EERDER KUNT U WEER VERTREKKEN. PAS NA DE CONTROLE VERTREKT DEZE TREIN." werd er door iemand bij de dichtbijzijndste deur geroepen. Inmiddels proberen 3 jongeren de trein te ontvluchten, maar worden tegen gehouden. Kaartjes tonen, maar hebben ze niet. Op het perron worden ze opgevangen door 6 agenten, en nog enkele S&V'ers. Alleen al in de bak waar ik zat, werden 8 mensen de trein uitgewerkt, wegens geen geldig vervoersbewijs. Een student, die naast mij zat, had niet ingecheckt. Ook hij kreeg een boete. Althans, op het perron.
Na 4 minuten zijn alle S&V'ers weer uit de trein, en mag de trein vertrekken. Even naar buiten kijkend, zie ik stuk of 30 mensen rondom de S&V'ers staan. Ik gok nog wel meer. Hierop vertrekt de trein dan echt.
Een reactie van 2 bejaarden 'Maar waarom doen zij dit? Nu hebben wij vertraging'
Een ander reageerde 'Zij pakken alle zwartrijders in één keer, ontglippen is nu niet mogelijk hier. Goede actie.'
Ja, een goede actie zeker.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Milco »

The best schreef:
Milco1995 schreef:Vraagje: ik moet morgen zeer waarschijnlijk vanaf Hardenberg station naar de halte Clara Feyoenaheem. Dit kan met de 1x/uur rijdende bus 30, maar ook met de buurtbus (597 en 598). Op bus 30 koop ik dan een Syntus BusTicket voor €2, maar wat voor kaartje moet ik op de buurtbus kopen? Ook een BusTicket van 2 piek? Of zijn er andere kaartjes voor de buurtbus? Op http://www.syntusgelderland.nl vind ik hier niets over. :?
Je moet ook niet bij Gelderland kijken, Hardenberg is namelijk Overijssel.
Ow ja. Dat is waar... :oops:
Maar ik keek net even bij www.syntusoverijssel.nl, maar ook op deze site kan ik niks over de buurtbustarieven vinden :( Iemand die weet hoe duur een enkeltje binnen Hardenberg kost?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Dat heet dan een "Stop-en-go"-actie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Maar de mensen die wel bleven zitten zijn in die paar minuten ook gecontroleerd allemaal? :? Of?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door TheKnitter »

Iedereen is gecontroleerd. Ook de mensen die bleven zitten. De complete trein werd dus gecontroleerd, inclusief uitstappers. Instappers hadden al toegangscontrole.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend ik ik vanuit Schiphol de s3700 die op Leiden aankomt om 10:38. Bij het binnenrijden (op spoor 9) en uitstappen zag ik op spoor 8 een trein binnenrijden/langsrijden die ik even niet kon plaatsen: het was een ICM of ICR, maar zo te zien nie tin de NS Hispeed rode kleurtjes. Iemand enig idee?

Overigens ander vraagje over Leiden: Tuffy is daar de laatste tijd zo vaak bezig met spoorwijzigingen. Wat is daar allemaal aan de hand?

Later wachtte ik op het busstation op de Veolia lijn 45. Een Connexxion-chauffeur op perron 2 klapte zijn raampje open en legde dus uit dat perron 1 alleen voor Keukenhof-uitstappers is. Duidelijk dus. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Ardan »

Was die ICR paars? Olympische Spelen :Y
Ik doe ook maar wat
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door TheKnitter »

Deze zeker?
Afbeelding
NMBS 2835 + Olympische Benelux (9244)

Heeft idd. tijdelijke bestickering voor de Olympische Spelen, om reizen met NSH naar Londen te promoten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

VIRM schreef:Overigens ander vraagje over Leiden: Tuffy is daar de laatste tijd zo vaak bezig met spoorwijzigingen. Wat is daar allemaal aan de hand?
De dienstregeling die op papier staat klopt niet met wat er daadwerkelijk is gepland. In Leiden zijn alle vertrekstaten met de hand aangepast, voor de richting Schiphol en Haarlem bij zo'n beetje elke trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Zou inderdaad best kunnen (sorry, ben slecht met kleurtjes ;)). Het viel wel op dat hij erg traag door Leiden reed (aan het geluid te horen ook nog door een van die wissels halverwege de perrons).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door ODRAIL »

TheKnitter schreef:De "NS-razzia"
Ben ik rustig onderweg uit Rotterdam naar Zwijndrecht, word je vlak na vertrek uit Centraal gecontroleerd. Rotterdam Zuid nadert. Ik kijk even naar de drukte op het perron. 1, nee, 2 of zijn het er 5. Oh, nog meer Service&Veiligheid. Deuren gaan open. Ik kijk om mij heen. Iedereen die uitstapt word bij de deur gecontroleerd. S&V'ers stappen in. "DAMES EN HEREN, DIT IS EEN EXTRA ACTIE. PAKT U ALSTUBLIEFT NU UW VERVOERSBEWIJS, DES TE EERDER KUNT U WEER VERTREKKEN. PAS NA DE CONTROLE VERTREKT DEZE TREIN." werd er door iemand bij de dichtbijzijndste deur geroepen. Inmiddels proberen 3 jongeren de trein te ontvluchten, maar worden tegen gehouden. Kaartjes tonen, maar hebben ze niet. Op het perron worden ze opgevangen door 6 agenten, en nog enkele S&V'ers. Alleen al in de bak waar ik zat, werden 8 mensen de trein uitgewerkt, wegens geen geldig vervoersbewijs. Een student, die naast mij zat, had niet ingecheckt. Ook hij kreeg een boete. Althans, op het perron.
Na 4 minuten zijn alle S&V'ers weer uit de trein, en mag de trein vertrekken. Even naar buiten kijkend, zie ik stuk of 30 mensen rondom de S&V'ers staan. Ik gok nog wel meer. Hierop vertrekt de trein dan echt.
Een reactie van 2 bejaarden 'Maar waarom doen zij dit? Nu hebben wij vertraging'
Een ander reageerde 'Zij pakken alle zwartrijders in één keer, ontglippen is nu niet mogelijk hier. Goede actie.'
Ja, een goede actie zeker.
Klaasje schreef:Dat heet dan een "Stop-en-go"-actie.
Bij de RET is dit bijna dagelijkse kost bij de tram en metro.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten