OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Gekko123 »

TheKnitter schreef: Een student, die naast mij zat, had niet ingecheckt. Ook hij kreeg een boete. Althans, op het perron.
Typisch, de NS gaat studenten nu beboeten, terwijl ze niet hebben gecommuniceerd vanaf wanneer ze dat doen. Heb hier toch maar een klacht over ingediend.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Wubbo »

ICR of ICM door Leiden kan ook leeg materieel van Schiphol naar Den Haag zijn. In verband met ruimtegebrek op Hoofddorp Opstel staat er tussen de spitsen wat materieel in Den Haag.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door STF »

Fles schreef:Dus. En de foto is tegen de zon in genomen :N en de display filmt totaal overbodige en onnuttige informatie. En grammaticaal klopt het ook niet want het moet zijn "Müllerthal Trail Goes Mobile", niet "Mobility".

Eigenlijk deugt er inderdaad gewoon niks van :P
Het website-adres van de vervoerder staat uiteraard alleen op dat display als de bus geen dienst heeft, dat is hier in Luxemburg gebruikelijk; teksten als "geen dienst" of "niet instappen" zie je hier eigenlijk niet tot nauwelijks, bij 9 op de 10 busbedrijven heb je als chauffeur slechts de keuze tussen de naam van het bedrijf, het website-adres van het bedrijf of een gewone bestemming op het display te tonen.

Ja je bent niet de eerste die over dat Mobility begint, iedereen die ook maar een beetje Engels spreekt merkt op dat het niet klopt, maar het staat toch echt in ieder krantenbericht en op iedere folder.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Enschede, 30 maart 2012, 22:19. Talentje van DB Regio komt net binnen uit Duitsland *O*

Afbeelding
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door JeePee »

Eanske, morgen weer heen *O*

Verder. Stoppertje uit Grunn naar Leeuwarden van had last van een vieze oude man die probeerde meiden te betasten. Met 2 man die knakker gedeisd gehouden. Eén van de slachtoffers naar de machinist gegaan en in Veenwouden stond de politie te wachten op die lul. Trein uit en aangehouden. Zelfs in de prairie gebeuren rare dingen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Van de week had ik gelukkig geen vieze man in de metro, wel een keer een trekzakspelende zigeuner waarbij een klein kindje met een leeg melkblikje ging collecteren. Ik stapte in Duivendrecht uit de metro waarbij er stomtoevallig precies voor mijn deur drie man van het controleteam van het GVB stond. Ik heb ze toen snel verteld wat er aan de hand was. De metro had echter alweer het vertreksignaal gegeven, maar door middel van een handgebaar stopten ze de metro weer, opende ze de deur en haalden ze meneer en kind uit de metro.

Ik dacht dat dit een plaag van een paar jaar geleden was, maar blijkbaar is het nog steeds een voorkomend verschijnsel :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Die heb ik een tijdje niet gezien (enkele maanden). Maar het is bloedvervelend want mijn ervaring was dat dat king errug opdringerig was, als je niet van plan was wat in het bakje te gooien.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Vinny »

Dat zijn kinderen vaak. Ik heb een hekel aan dat soort emotionele chantage trouwens.

Verder maak ik nu kennis met de "geweldige" kwaliteit van het openbaar vervoer in Friesland. Ben nu twee uur onderweg en nog niet de provincie uit. Iets met 40 minuten overstaptijden enzo. En de stations hebben hier ook al wereldallure. Wat is er nou mis met een verwarmde ruimte waar je kunt zitten en een bak koffie kunt krijgen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Ik dacht dat er geen geldboom in de tuin bij de Inktpot stond. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Vinny »

Er worden onnodige miljoenen verspild aan allerlei fratsen waar geen reiziger op zit te wachten. Sobere en doelmatige wachthuisjes hoeven geen gouden wandtegels te hebben. En het invoeren van een visgraatmodel zou exploitatietechnisch ook geen geld hoeven kosten. Wat Syntus kan, moet Connexxion ook kunnen. Tot slot is een belbussysteem wel aardig maar dan moet je wel van en naar de stad/knooppuntstation kunnen en niet naar Gat 2 :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Vinny schreef:[bla bla hippe woorden die niemand begrijpt bla] :evil:
En hoe leidt dat tot die kop koffie? :?: :mrgreen:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Ik mis ook de verwarming tot nu toe.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Marc »

Kijk, dat een VIRM schud tijdens het rijden wist ik. Maar in stel 9407 had je bijna een k***zak nodig. Bij het minste of geringste hobbeltje op het traject Roermond-Sittard schudde de trein hevig heen en weer. Ook op de benedenverdieping waar ik zat werd je hevig uit elkaar geschud.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Marc schreef:Kijk, dat een VIRM schud tijdens het rijden wist ik. Maar in stel 9407 had je bijna een k***zak nodig. Bij het minste of geringste hobbeltje op het traject Roermond-Sittard schudde de trein hevig heen en weer. Ook op de benedenverdieping waar ik zat werd je hevig uit elkaar geschud.
Dat heb ik ook wel vaker meegemaakt (maar dan op andere trajecten ;)). Ik vraag mij af: is het gewoon een rij-eigenschap van de VIRM, of een kwestie van onderhoud?
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Ik ben na een rit uit Urtrecht ook wel meerdere keren kotsmisselijk uitgestapt in Maastricht inderdaad. Als je eenmaal vaste grond onder de voeten hebt is het zo weer over gelukkig :Y
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Gisteren in de trein van Naarden -Bussum naar Amsterdam... SGM en voor het eerst die AFGRIJSELIJKE afroepstem gehoord. Dat NS voor deze houten tante Annie heeft gekozen... Slecht!

Ik had overigens dezelfde conducteur als toen met het bedrijfspas-akkefietje. Alleen geen controle dit keer (had kaartje uiteraard tot Diemen). :(
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Vinny schreef:[bla bla hippe woorden die niemand begrijpt bla] :evil:
En hoe leidt dat tot die kop koffie? :?: :mrgreen:
De HEMA op station Zwolle laat zien dat het ook kan. Betaalbare koffie, het kunnen aanschaffen van toiletartikelen én een paar stoeltjes en tafeltjes om even te kunnen zitten. 8-)

En volgens mij is het nog rendabel ook :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Edwin »

KM46 schreef:
Klaasje schreef:Dat heet dan een "Stop-en-go"-actie.
Bij de RET is dit bijna dagelijkse kost bij de tram en metro.
Ik had 2 weken geleden een undercover-controle in de metro bij RET. Vroeg ik of dit de voorkeur gaf boven de Stop & Go-acties. Zij die controleur van wel want Stop & Go levert veel meer vertraging op en undercover valt niet op en men kan tevens tellen hoeveel mensen er in- uitstappen bij welke metrostations.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten