OVer Missers in de Reisinformatie #20

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Tuffy was net in Amersfoort een vertraging van de s140 aan het omroepen. Klinkt wel apart, vooral door de manier waarop "Hauptbahnhof" is ingesproken...

Nou niet zo zeer de manier waarop, alswel de uitdrukkelijke herhaling: "De Internationale trein naar Berlin Ostbahnhof via Osnabrück Hauptbahnhof, Hannover Hauptbahnhof en Berlin Hauptbahnhof, vertrekt van spoor 2" :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Meltrain »

Gistermiddag was er op zowel Dtz als Rlb een storng in de reisinformatie.
Het verschil was echter: op Dtz deden zowel de TBP's als T7's het niet, terwijl op Rlb alleen de TBP's het niet deden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Geert »

Roept Tuffy inmiddels ook al in andere talen om? :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Nee alleen in het Nederlands... maar inderdaad Fles, dat uitdrukkelijke Hauptbahnhof is wel het meest opvallende in het geheel. Naast dat op Amersfoort aan binnenlandse stations alleen Apeldoorn genoemd wordt.

@Meltrain: was landelijk. In Utrecht gevallen gezien waarbij van een TB21 alleen het middelste scherm werkte en verder vrij willekeurig wel en niet werkende TBPs. Overigens werkte de boel op Utrecht Lunetten en Centraal rond 22.15 uur nogsteeds niet terwijl in Amersfoort wel alles het weer deed. Was daar maar goed ook want in de omroep werd naar de digitale borden verwezen i.v.m. gewijzigde vertreksporen door werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door hauptbahnhof »

Nog wat vage omroepen bij het GVB.

Lijn 45 die aankomt bij de halte Station Ganzenhoef. Daar wordt het volgende omgeroepen:
"En 53. *GONG* Station Ganzenhoef. Overstappen op 41, 66"
Lijn 9 die aankomt bij de halte Arent Krijtsstraat. Een halte waar geen streekvervoer komt
"*GONG* Arent Krijtsstraat. Overstappen op 46 en streekvervoer"
Als je meerdere van die onzin-teksten vindt, kun je het me via PB laten weten (weet ik zeker dat ik het lees), kan ik een mailtje sturen naar de betreffende afdeling.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Wubbo »

Vanochtend zat ik in de Sprinter van Rijswijk naar Den Haag Centraal. Vlak voor binnenkomst op Den Haag HS een automatische omroep: Het volgende station is Den Haag Hollands Spoor. Deze Sprinter rijdt verder naar Den Haag Centraal. Hier kunt u overstappen voor Den Haag Centraal. Ik ben maar blijven zitten ;-)

Ook vanochtend was er een verstoring tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht. Op Den Haag Centraal werd een s1900 aangegeven met 'rijdt niet verder dan Breda' en een s5100 met 'rijdt niet verder dan Zwijndrecht'. Dat lijkt me toch de verkeerde kant van de verstoring... (de s1900 reed helemaal niet vanaf Den Haag Centraal, de s5100 reed tot Rotterdam Lombardijen).
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Je kan het er net zo gied opztten bij castricum, maar verder zie ik hem ook niet :p
Yups. Niet dat het 'fout' is, maar het staat wel een beetje 'knullig'.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Suus »

Maar de s3000 stopt overdag niet in Heiloo, waardoor het wel prettig is dat nog even apart te vernoemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

Geert schreef:Roept Tuffy inmiddels ook al in andere talen om? :D
Nee, Tuffy niet :) Die stations heten gewoon zo :idea:

Overigens niet volgens de omroep in de trein tussen Enschede en Dortmund, want daar worden alle haltes tweetalig omgeroepen, en als je aankomt uiteindelijk dan heet het volgens de omroep ook echt "Dortmoent Centraal" :D
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door marvinkok »

Ik meende dat alleen de stations tot en met Gronau tweetalig worden omgeroepen, of zal dat het verschil tussen DB en PEG zijn? Naar Münster was het in ieder geval wel zo
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

PEG rijdt niet meer, alles is DB tegenwoordig.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door marvinkok »

Ahja, dat is waar ook. Die concessieovergang even gemist...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Geert schreef:Roept Tuffy inmiddels ook al in andere talen om? :D
Nee, Tuffy niet :) Die stations heten gewoon zo :idea:
OH RLY :lol: Ik vroeg me dus af wanneer Tuffy iets over de s140 kan omroepen dat inmiddels ook in andere talen gedaan wordt, blijkbaar niet dus. (Wordt een spoorwijziging dan eerst door Tuffy in het Nederlands omgeroepen en daarna handmatig in het Duits en Engels?)
Overigens niet volgens de omroep in de trein tussen Enschede en Dortmund, want daar worden alle haltes tweetalig omgeroepen, en als je aankomt uiteindelijk dan heet het volgens de omroep ook echt "Dortmoent Centraal" :D
Haha :lol:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Jef400 »

Valsch Boesstatioen wordt er omgeroepen in de lijnen 25 en 33 bij het Busstation in Vaals. Denk maar aan Spanjaarden op taalcursus in de bus naar Volendam. Krijg je ook deze situationen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Marc »

De TBP van Venlo gaf dit aan voor de EN naar Amsterdam:

Code: Selecteer alles

08:40      Euronight
Amsterdam Centraal
(alternerend)
via Eindhoven, Boxtel...
...'s Hertogenbosch, Utrecht Centraal...
...en Maarssen

Extra trein
Reserveren verplicht
Met toeslag
Vergeet Maarssen vooral niet :mrgreen:...

In Roermond was de eindbestemming van de Intercity gewijzigd in Heerlen (door werkzaamheden). Het werd er niet duidelijker op door een andere regel die verscheen:

Code: Selecteer alles

**:**     Intercity
A-zijde Heerlen
(alternerend)
--------------------------------------------
Rijdt niet verder dan Sittard...
door geplande werkzaamheden
--------------------------------------------
B-zijde Heerlen
via Sittard
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Te Utrecht C tonen de TBPs ten onrechte stops in Wormerveer en Heiloo voor de s3000. De t565 vertrekt verder om onduidelijke reden gepland 5 min. eerder wat wel in de planner maar niet op de vertrekstaten staat.
Bleek ook fysiek onmogelijk want dat levert een kering van 3 min. op waarin ook nog een stel voor Leeuwarden bijgeplaatst moest worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TheKnitter »

Logische omroep op Dordrecht vanmiddag :N
Nog een leuke omroep vanmiddag op Dordrecht: "Door een gestrande Spurt tussen Dordrecht en Gorinchem rijden er momenteel minder Spurts tussen Dordrecht en Gorinchem. De eerstvolgende Spurt vertrekt om 17 uur 38 van spoor 15. Houdt u rekening met tien tot twintig minuten vertraging."
Was een live omroep. Wel geinig bedacht, maar ik denk dat de reiziger er meer aan heeft als Spurt vervangen wordt door Stoptrein, gezien dat de term op alle borden en andere communicatie is ...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Suus »

Men was vanochtend uitstekend bezig op 's-Hertogenbosch.

De trein van Eindhoven naar Schiphol kwam binnen op spoor 4b. Alle reizigers stonden op spoor 4a. Er volgde een omroepbericht dat de trein naar Schiphol van spoor 4b zou gaan vertrekken. Alle reizigers trokken dus als een stoet naar de andere eind van het perron. Toen de meute daar aankwam was de trein echter afgesloten, en werd er omgeroepen dat het treinstel op spoor 4b niet naar Schiphol zou gaan rijden, maar dat er een nieuw treindeel op spoor 4a naar Schiphol zou gaan rijden, gevolgd door een spoorwijziging van de trein naar Schiphol van spoor 3a. Zodoende kon dus iedereen weer terug...

De volgende schermen zijn ook niet echt helemaal optimaal qua informatiecorrectheid vermoed ik.
Afbeelding
Afbeelding
De trein vertrekt altijd om 9 over 9 volgens de vertrekstaat.
Gaat het treindeel op spoor 6a nu naar Heerlen of blijft het in Sittard?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TheKnitter »

Word niet gesplitst, gaat volledig naar Heerlen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

Het ene deel stopt in Sittard, het andere rijdt meteen door. In de bocht bij Nuth knotst de achterste er weer tegenop :P Doen ze heel voorzichtig mee hoor :Y
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Gekko123 »

Ik kreeg een advies van de NS reisplanner om vanaf Hengelo Oost met de stoptrein naar Zutphen om daar over te stappen op de trein naar Apeldoorn en daar vervolgens over te stappen op de intercity richting Amersfoort. Dat is een onnodige extra overstap, want als je te Hengelo langer wacht kom je in dezelfde trein terecht...
Timo
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 01 apr 2012, 13:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Timo »

Had een tijdje terug. Moest vanaf tilburg CS de trein naar Rdam CS hebben. Kwam 5 minuten te laat aan, dus ik dacht dan wacht ik nog wel 25 minuten. Echter zag ik op spoor 3 (terwijl de trein normaal van spoor 2 vertrekt) op de borden staan dat die trein naar Denhaag Centraal zou gaan. Snapte er niks van maar ervan uit gaande dat die borden klopten ben ik ingestapt.

Halverwege stopte de trein wegens een technisch mankement op station Gilze-Rijen. Enfin, na een kwartiertje reden we weer verder. Had helemaal niet door dat het de trein naar Roosendaal was... Na Breda kende ik de weg al ineens niet meer. Stond ik daar in Roosendaal te koekeloeren...

Geweldig, die informatieborden van NS. :mrgreen:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Men was vanochtend uitstekend bezig op 's-Hertogenbosch.

De volgende schermen zijn ook niet echt helemaal optimaal qua informatiecorrectheid vermoed ik.
Afbeelding
Afbeelding
De trein vertrekt altijd om 9 over 9 volgens de vertrekstaat.
Gaat het treindeel op spoor 6a nu naar Heerlen of blijft het in Sittard?
Zoveel onzin dus op het bord, maar geen woord over hoe je nu in Maastricht moet komen -o-

In Roosendaal wordt trouwens voor de s9200 vermeld dat 'ie niet in Delft stopt. Klopt, niets verkeerd aan. Maar Leiden Centraal heeft er toch minstens net zoveel recht op om vermeld te worden dat het overgeslagen wordt...
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Klaasje »

[Systeemdenkmodus]
Hij rijdt in Leiden niet over een perronspoor?
[/systeemdenkmodus]
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TheKnitter »

Vandaag op Dordrecht een omroep 'Door geplande werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijdt de intercity naar Amsterdam na Haarlem door als intercity naar Amsterdam Centraal. Reizigers voor Amsterdam Centraal stappen in Leiden over op de intercity naar Amsterdam Centraal. Herhaling.....'
Er waren meer verbaasde gezichten :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten