OVer Missers in de Reisinformatie #20

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door waldo79 »

Syntus roept niets om in Arnhem. Althans niet in s31100 8-) Alleen: Arnhem Centraal, eindpunt :!:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

De haltedienst van het GVU had kennelijk een momentje van onoplettendheid afgelopen week... Trof onderstaande omleiding aan op een halte die toch een aardig eindje van de betreffende lijn af ligt. Dag en tijdvak van de omleiding was overigens wel hetzelfde als op het juiste bericht wat bij de omliggende haltes hing.

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door webguy »

Fles schreef:ja, VAN "de andere vervoerder" NAAR NS gaat het wel goed :Y :pos:
Het zijn uitzonderingen ja, maar van de week nog een HC die omriep "reist u verder met Veolia, checkt U dan uit bij NS en in bij Veolia". In Arnhem worden altijd ook Syntus als overstaptreinen genoemd door HCs, het is alleen de vraag of ze alleen de trein naar Doetichem aankondigen of de latere naar Winterswijk.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Gekko123 »

Gisteravond reed er een Irisbusje op de Dordrechtse lijn 10 die niet helemaal wist op welke lijn ie reed en waar ie naartoe ging. Het voordisplay toonde lijn 10 naar P-Energiehuis, terwijl de zijkant graag als lijn 2 naar Dubbeldam wou gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Op zich rijden die busjes in de zondagsdienst op beide lijnen waarbij het stuk Centrum - Station v.v. een deel van zowel lijn 2 als lijn 10 uitmaakt, alleen de bestemmingen die erbij stonden gaan wat slecht samen (P-Energiehuis is het ene uiteinde van de gecombineerde lijn, Dubbeldam het andere) :P

Edit: En vanmorgen een Infoplus storing in Amersfoort waardoor allang vertrokken treinen op sommige TBPs stonden. Alles werd zodoende omgeroepen met vertrektijden en al, maar juist daar waar die het meest van pas komen werden ze vergeten. Zo werd eerst de t12518 op spoor 4a aangekondigd (V 7.21) zonder vertrektijd en pas daarna de t2818 op spoor 6 (V 7.11) wat enige verwarring opleverde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door webguy »

Wat? Alles omroepen? Das nog klantvriendelijk - in Arnhem en Nijmegen toonden de borden oude treinen (van 6 of 7u, weet je meteen vanaf wanneer de storing was), en was het omroepbericht "kijk maar op de gele borden". Redelijk verwarrend als er staat dat de ICE de intercity naar Zwolle is maar de tijd fout is.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Ennes »

Wat betreft het omroepen, blijft het altijd een moeilijk verhaal, de ene reiziger wil dat alles tot in details omgeroepen zal worden, terwijl de andere reiziger dat juist heel vervelend vindt. Het gevaar in alles uitgebreid omroepen is ook dat je de reiziger halverwege je verhaal ook al weer kwijt bent. In de spits waar 99% van de reiziger elke dag hetzelfde traject reist, zitten de meeste reizigers niet te wachten op ellenlange berichten, behalve dan die 1% die minder frequent met de trein reist. In de daluren heb je weer een heel andere samenstelling van reizigers en zal een uitgebreider bericht meer gewenst zijn.
Hoe dan ook, wat je ook zal omroepen, voor een bepaalde groep reizigers zal het nooit goed zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door webguy »

Ben het met je eens, maar als de TBPs verkeerde informatie tonen is dat redelijk verwarrend. Elke trein omroepen vind ik dan zeker geen slecht idee.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Thijs »

Ennes schreef:Wat betreft het omroepen, blijft het altijd een moeilijk verhaal, de ene reiziger wil dat alles tot in details omgeroepen zal worden, terwijl de andere reiziger dat juist heel vervelend vindt. Het gevaar in alles uitgebreid omroepen is ook dat je de reiziger halverwege je verhaal ook al weer kwijt bent. In de spits waar 99% van de reiziger elke dag hetzelfde traject reist, zitten de meeste reizigers niet te wachten op ellenlange berichten, behalve dan die 1% die minder frequent met de trein reist. In de daluren heb je weer een heel andere samenstelling van reizigers en zal een uitgebreider bericht meer gewenst zijn.
Hoe dan ook, wat je ook zal omroepen, voor een bepaalde groep reizigers zal het nooit goed zijn.
Het gaat hier om omroepen op de stations, aangezien de digitale borden niet werken. Lijkt me dan logisch dat je op de meeste station de treinen handmatig gaat aankondigen. En dat in de treinen zelf door het personeel in ieder geval de overstappen worden genoemd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door isadora »

Ennes schreef:Wat betreft het omroepen, blijft het altijd een moeilijk verhaal, de ene reiziger wil dat alles tot in details omgeroepen zal worden, terwijl de andere reiziger dat juist heel vervelend vindt. Het gevaar in alles uitgebreid omroepen is ook dat je de reiziger halverwege je verhaal ook al weer kwijt bent. In de spits waar 99% van de reiziger elke dag hetzelfde traject reist, zitten de meeste reizigers niet te wachten op ellenlange berichten, behalve dan die 1% die minder frequent met de trein reist. In de daluren heb je weer een heel andere samenstelling van reizigers en zal een uitgebreider bericht meer gewenst zijn.
Hoe dan ook, wat je ook zal omroepen, voor een bepaalde groep reizigers zal het nooit goed zijn.
Die omroepen in treinen mogen ze van mij meteen afschaffen.
Ten eerste ben je altijd actueel door al dat bellend 06-volk om je heen.
Ten tweede is het luisteren naar omroepberichten in de trein, niet zelden een pijniging.
Je hebt van die quasi-grappige gasten, die denken er een eigen showtje van te moeten maken. Dan is bij mij het professionalisme al ver te zoeken.
Je hebt er, die het wel proberen, maar verzanden in een nietszeggend verhaal. Waardoor je meer bezig bent met uit te vinden, wat er nou precies wordt omgeroepen, dan dat je daadwerkelijk informatie tot je neemt.
En dan die vreselijke omroepinstallaties, wat een baggerkwaliteit. Of zo hard, dat de trommelvliezen bijna uit je oren knallen.
Of zo aftands, dat het een soort lappendeken van plaatsnamen en perrons en tijden wordt, waar niemand ook maar iets aan heeft.

Nee jongens, niet meer doen dat omroepen, kom liever weer eens langs met koffie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Ben het met je eens, maar als de TBPs verkeerde informatie tonen is dat redelijk verwarrend. Elke trein omroepen vind ik dan zeker geen slecht idee.
Thijs schreef:
Ennes schreef:Wat betreft het omroepen, blijft het altijd een moeilijk verhaal, de ene reiziger wil dat alles tot in details omgeroepen zal worden, terwijl de andere reiziger dat juist heel vervelend vindt. Het gevaar in alles uitgebreid omroepen is ook dat je de reiziger halverwege je verhaal ook al weer kwijt bent. In de spits waar 99% van de reiziger elke dag hetzelfde traject reist, zitten de meeste reizigers niet te wachten op ellenlange berichten, behalve dan die 1% die minder frequent met de trein reist. In de daluren heb je weer een heel andere samenstelling van reizigers en zal een uitgebreider bericht meer gewenst zijn.
Hoe dan ook, wat je ook zal omroepen, voor een bepaalde groep reizigers zal het nooit goed zijn.
Het gaat hier om omroepen op de stations, aangezien de digitale borden niet werken. Lijkt me dan logisch dat je op de meeste station de treinen handmatig gaat aankondigen. En dat in de treinen zelf door het personeel in ieder geval de overstappen worden genoemd.
Goed dat gaat over omroepen op de stations, ik had het over het al dan niet omroepen in de trein wat betreft, overstappen op andere vervoerders, en het daarbij wel of niet noemen van die vervoerders.

Wat betreft omroepen op de stations ben ik het er mee eens dat in geval van niet (goed) werkende TBP´s en/of spoorwijzigingen er duidelijk en ruim tevoren wordt omgeroepen.
Wat omroepen in de trein betreft ben ik voor korte duidelijke berichten met stationsnaam, de belangrijkste aansluitingen, en indien van toepassing de spoorwijzigingen van die aansluitingen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door erjeebee »

Thijs schreef:Lijkt me dan logisch dat je op de meeste station de treinen handmatig gaat aankondigen.
Handmatig aankondigen...
Ik zie zo'n gebarentolk al proberen een hele meute gefrustreerde passagiers op de hoogte te brengen. :D
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door erjeebee »

Ik woon overigens tegenwoordig zo ongeveer in Belgie (200 meter van de grens) en gebruik derhalve wel eens Belgisch OV..
Zaterdag wil ik graag van Hasselt naar Eupen, dus maar eens gevraagd aan de reisplanner van de NMBS.

Wat ik DAAAAAR nou weer van moet denken.........

Afbeelding

Ze stellen me een route voor die je MET OM HET EVEN WELK vervoerbewijs NIET mag gebruiken :shock:
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door VIRM »

Vanochtend stond op de TBP van Zaandam dat de s3300 van 09:56 +5 had. Op de AV stond +1. Dus vertrok hij gewoon optijd...

Op Schiphol stond op het digitale scherm onderaan de roltrap van spoor 5/6 de trein van 10:19 naar Hoofddorp aangegeven. Op een gegeven ogenblik kwam er op spoor 6 de (waarschijnlijke) trein in kwestie binnenrijden. Op het digitale scherm stond geen pijltje aangegeven richting spoor 6, de CTA bleef wit en er werd niks omgeroepen. Faal!
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

erjeebee schreef:Ze stellen me een route voor die je MET OM HET EVEN WELK vervoerbewijs NIET mag gebruiken :shock:
Nee, dat staat er niet. Lees nog maar eens goed ;)
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door erjeebee »

Fles schreef:
erjeebee schreef:Ze stellen me een route voor die je MET OM HET EVEN WELK vervoerbewijs NIET mag gebruiken :shock:
Nee, dat staat er niet. Lees nog maar eens goed ;)
Tuurlijk stond dat er niet. Letterlijk stond er
Tip: Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs

En aangezien ik enigzins academisch ben opgeleid snap ik ook wel dat ze daarmee bedoelen dat "je deze route niet met elk vervoerbewijs mag nemen"
Wat op zich een enorme open deur is. Natuurlijk mag je met je Euregioticket Maas-Rijn er niet in, of met een enkeltje Leuven-Lille.
Maar dat bedoelen ze ook weer niet vermoed ik :)

Wat ze bedoelen is dat je deze route niet de korste route is tussen Hasselt en Eupen en je derhalve met een 'gewoon kaartje' Hasselt-Eupen dit niet mag doen.
Oftewel: t is een omweg, dus moet je een vervoerbewijs hebben waar je deze omweg mee mag maken.

En toch blijf ik vinden dat ze dat met bovenstaande zinsnede NIET voor iedereen begrijpbaar hebben weergegeven
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door isadora »

Ik ben zeker niet academisch geschoold, en was er dus mooi ingestonken.
Dank voor deze uitleg, zal bij een volgend bezoek aan België mijn ogen goed de kost geven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Om 10:15 stond op de TBP in Almere Centrum voor de IC naar Utrecht:
Stopt vanaf Hilversum op tussengelegen station.

Ik vroeg aan NS-personeel van het station wat dat precies betekende. (Let op het verschil tussen alle tussengelegen stations en tussengelegen stations.) Die wisten het niet, vroegen het aan de machinist van de trein en die zei dat het kwam door een storing. Het NS-personeel ter plaatse vond het verder niet boeiend en liep door.

Nou maakt die zin nou niet zoveel uit, maar je zou nu kunnen denken, hé deze trein stopt nu toch op Bussum Zuid en Hollandse Rading. Maar dat was niet zo.


Verder was in de IC naar DH CS treinstel 8721 een scherm met daarop: Op dit moment is er geen reisinformatie beschikbaar. In deze trein wordt een nieuwe reisinformatie systeem getest.
Is dit systeem weer nieuwer dan je nu steeds meer in ICs ziet?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door isadora »

Bussum-Zuid ligt niet tussen Hilversum en Utrecht.
Laatst gewijzigd door Daniel op di 10 apr 2012, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Klopt, alleen Hollandse Rading dan.
Laatst gewijzigd door Daniel op di 10 apr 2012, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quotes verwijderd
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door isadora »

Overvecht???? :X
Laatst gewijzigd door Daniel op di 10 apr 2012, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quotes verwijderd
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Daar stopt de trein al.
Wordt leuk als de trein per december 2011 een sprinter wordt, maar niet op Bussum Zuid en Hollandse Rading stopt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door isadora »

Edwin schreef:Daar stopt de trein al.
Wordt leuk als de trein per december 2011 een sprinter wordt, maar niet op Bussum Zuid en Hollandse Rading stopt.
December 2012? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Ik ben niet meer wakker, haha.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door isadora »

Edwin schreef:Ik ben niet meer wakker, haha.
Geeft niet, ik twijfelde aan mezelf.
Krijg medicijnen, die soms erg vreemde effecten veroorzaken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten