OVer Missers in de Reisinformatie #20

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef:Ook dat Ledig Mat.... eronder. :roll:
Ehm ja, daar had ik die foto ook voor gemaakt. :P
Maar die opmerking 'Speciaal kaartje' vond ik ook wel redelijk knullig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Edwin »

Tram 2 richting Leidschendam Noord gaf ook niks aan of het scherm in de tram, terwijl de film, in/uitcheckapparatuur en halteomroep wel werkte.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Vinny »

JWM schreef:En speciaal kaartje :roll:
Dat is debilisering van de reiziger, waar Rijkswaterstaat ook last van heeft. "Weg afgesloten" is veel te moeilijk Nederlands en daarom staat er "Weg dicht wegens werkzaamheden". Soms is dat te lang en wordt er niet nagedacht en dan staat er:
"Brug dicht" :X :') :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Ronald »

Tsja, Jip-en-Janneke-taal hè :wink: . Net zoiets als in nieuwsberichten: "Die toren is 400 meter hoog, dat is de lengte van wel vier voetbalvelden achter elkaar" :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Fles »

Vinny schreef:"Brug dicht" :X :') :N
Dan denk ik "Da's mooi, dan kan ik er overheen *O* "

Toch?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Tsja, Jip-en-Janneke-taal hè :wink: . Net zoiets als in nieuwsberichten: "Die toren is 400 meter hoog, dat is de lengte van wel vier voetbalvelden achter elkaar" :')
Dat hoor ik niet zo vaak, maar misschien komt dat omdat ik nooit naar Hart van Nederland kijk. Kijk jij naar hart van Nederland Ronald? :D :lol: _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Suus »

Fles, dat komt nog bij de aankomende "verbetering" van het journaal deze zomer :X
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Vinny schreef:"Brug dicht" :X :') :N
Dan denk ik "Da's mooi, dan kan ik er overheen *O* "

Toch?
Dan wordt je dus geflest, Fles ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

De HC van de t1759 had het vandaag wel heel consequent over station "Amelsfoort" :P En later ging 'ie nog een keer fraai de mist in... "Deze trein rijdt verder naar Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo en eindbestemming Deventer" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Suus »

Niets mis met mensen die de R niet goed kunnen uitspreken :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Dat kon 'ie blijkbaar wel, anders was het wel Amelsfoolt geworden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Dexter »

Zo had ik vorige week een hc aan boord die het consequent over de Eendbestemming had. :lol:

Naast Fyra, Intercity en Sprinter heeft NS nu weer een nieuwe treinformule:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dexter op vr 02 mar 2012, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Ronald »

Fles schreef:
Ronald schreef:Tsja, Jip-en-Janneke-taal hè :wink: . Net zoiets als in nieuwsberichten: "Die toren is 400 meter hoog, dat is de lengte van wel vier voetbalvelden achter elkaar" :')
Dat hoor ik niet zo vaak, maar misschien komt dat omdat ik nooit naar Hart van Nederland kijk. Kijk jij naar hart van Nederland Ronald? :D :lol: _O-
Nou nee, dat kunnen we hier in de afgelegen delen van de Amersfoortse agglomeratie niet ontvangen ( :wink: ). Maar ik heb zoiets wel eens per ongeluk langs zien komen...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Thom91 »

Ik had ook een lekkere zojuist. Rond xx.00 en xx.30 kruisne de ic's Rtd - Amf en Amf - Rtd elkaar in Ut.
Op de CTA's te Ut staat het juist aangegeven. De trein uit Amf toont Amf op koersdisplay, en trein uit Rtd toont Rtd op display. Zelfs ik werd er beetje zenuwachtig van. Gelukkig is de onze inmiddels veranderd in Rtd.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

In de omroep over de werkzaamheden tussen Utrecht en Rotterdam / Den Haag op station Amersfoort werd gesproken over een extra reistijd van maximaal een half uur... Heb toch even diep zitten nadenken, maar heb geen reizen kunnen bedenken waarop je meer dan een kwartier vertraging oploopt... :wink: Je moet hooguit wat vaker overstappen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Michael »

Vanmiddag rond 17.00 stond op de TB7 op de laatste 3 regels de s2100 naar Haarlem. Terwijl daartussenin ook nog de IC en Sprinter naar Vlissingen en de Sprinter naar Roosendaal rijden.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door mb90 »

De informatie over de werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk was in Dordrecht via de omroep erg mager. Er werd omgeroepen dat de Intercity's naar Amsterdam ''tot onze spijt'' (letterlijk citaat) niet tussen Haarlem en Sloterdijk reden en dat er bussen naar Sloterdijk reden. Dat de 2200 omgeleid was via Schiphol (wat ik ook alleen maar toevallig in de reisplanner zag) mocht men zelf uitzoeken.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Michael »

Op Bergen op Zoom en Roosendaal was de informatie dan duidelijk beter. Er werd omgeroepen dat met de NS bus de extra reistijd 30 minuten was en met een overstap in Leiden en dan via Schiphol gaan maar 10 minuten extra kost. De reden werd overigens ook heel duidelijk omgeroepen. Ze riepen om dat er vanwege de bouw van een nieuw station tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk geen treinen reden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Gekko123 »

Vandaag meerdere (kleine) missers. Allereerst vanochtend in de t2829 bij binnenkomst te Utrecht: U kunt hier overstappen voor de intercity naar Amsterdam Centraal, Alkmaar en Den Helder van spoor 15 en de intercity naar Schiphol van spoor 14.

Aan het eind van de ochtend werd er een beetje geklungeld bij de t534. Een reiziger vroeg een reisadvies aan een hc om vanaf Amersfoort zo snel mogelijk in Roosendaal te komen. Die zei dat ze het beste met de t534 mee konden om in Utrecht over te stappen naar spoor 9 en vervolgens in Rotterdam weer overstappen op de trein naar Roosendaal. Beetje omslachtig, want een argeloze reiziger had dit advies opgevolgd en kon op deze manier in Utrecht en Gouda extra overstappen om vervolgens in Gouda in de t2836 te stappen die 18 minuten later vertrekt uit Amersfoort... Bij binnenkomst bleef deze hc hardnekkig volhouden en riep om dat de trein op spoor 9 naar Gouda en Rotterdam zou gaan. Alleen jammer dat de reisplanner en de AV hem tegenspraken (A)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:In de omroep over de werkzaamheden tussen Utrecht en Rotterdam / Den Haag op station Amersfoort werd gesproken over een extra reistijd van maximaal een half uur... Heb toch even diep zitten nadenken, maar heb geen reizen kunnen bedenken waarop je meer dan een kwartier vertraging oploopt... :wink: Je moet hooguit wat vaker overstappen...
als je op de (2)1700 of de (20)500 rekent, en je moet al een kwartier wachten tot de eerstvolgende vertrekt, en vervolgens in Ut weer moet overstappen, dan kom je ongeveer aan een half uur. :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Marc »

Enkele missers op de TBP van Amsterdam:

Normaal worden tussengelegen stations wel aangepast als de trein via een andere route route rijdt. Gisteren bij de omgeleide serie s2200 werden gewoon de stations Haarlem en Heemstede-Aerdenhout weergegeven. Onderaan stond als toevoeging "Stopt ook in Lelylaan, Hoofddorp, Laan van NOI", er was niets te vinden over een extra stop op Schiphol...
Afbeelding
Op een gegeven moment kwam bij de Intercity naar Dordrecht het regeltje "Rijdt verder naar Dordrecht Zuid" tevoorschijn. Gelukkig had iemand op de post het op tijd door en werd direct omgeroepen dat de trein tot Dordrecht reed.
Afbeelding
En toen wist het systeem het helemaal niet meer. Om 16:34 reed volgens dat ding een IC naar Hoofddorp, onder vlag van NS Highspeed. Deze trein reed volgens het regeltje onderaan door naar Dordrecht (wat ook klopte, dit was namelijk de omgeleide 692200), maar waar de trein verder ging stoppen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:als je op de (2)1700 of de (20)500 rekent, en je moet al een kwartier wachten tot de eerstvolgende vertrekt, en vervolgens in Ut weer moet overstappen, dan kom je ongeveer aan een half uur. :wink:
Neuj hoor... tot Utrecht kon je gewoon mee met de s1700 of s500, in Utrecht is de overstap op een andere trein die gewoon in het gebruikelijke pad van de Haagse tak van de NoordOost rijdt. Die biedt in Gouda vervolgens een keurige aansluiting op de s4000 waarmee de reis in totaal slechts 10 minuten langer duurt :wink: Wordt keurig zo door de reisplanner aangegeven.
Ook als je in Amersfoort op de volgende trein zou wachten is de reistijd nog slechts 15 minuten langer, want de s2800 reed gewoon doorgaand naar Rotterdam. De aansluiting van de trein Utrecht - Den Haag op de s9800 was ook gewoon in stand gehouden, dus ook daar hooguit een kwartier extra reistijd als je op s2000 -> s19800 gerekend had (als die laatste überhaupt al rijdt op zaterdag)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Meltrain »

Hmm, volgens mij klopt hier ook iets niet :P:
Afbeelding

Dexter schreef: Naast Fyra, Intercity en Sprinter heeft NS nu weer een nieuwe treinformule:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CXABWHMP.jpg
Was dat toevallig dinsdagavond? Zo ja, dan staat één pagina eerder in dit topic al een foto van de trein ervoor (Thalys) waarbij dit 'Ledig mat' als volgende trein staat aangegeven. :P
Verder is 'Speciale Trein' ook al een treinsoort heb ik vanmiddag gezien (helaas vergeten een foto te maken).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Lol, NS rijdt gewoon tegen de tijd in... dat "Rotterdam Zuid" tussen "Blaak" en "Lombardijen" in ziet er trouwens ook wel wat apart uit. Terwijl Rotterdam Blaak ook gewoon moet passen in het maximale aantal tekens.

En owja... waren de s5000 en s5100 niet hernoemd tot Sprinter tegenwoordig?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Meltrain »

Ach, ik ben al lang blij dat er 'Lombardijen' staat i.p.v. het superlelijke 'Rotterdam Lombar'. :x :P
Vlak voordat de trein binnenkwam werd de tijd trouwens aangepast naar 14:01 en kwam bij volgende trein de s2200 erna te staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten