OVer Missers in de Reisinformatie #20

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door VIRM »

Gisteravond (of eigenlijk vanochtend) een gevalletje 'reizigers in verwarring brengen en laten stikken'.

Ik kwam vanuit Leiden op Amsterdam Sloterdijk aan en wilde s4000 van 01:52 nemen (eindbestemming Zaandam wegens werkzaamheden). De laatste s4500 van 01:56 naar Hoorn Kersenboogerd viel uit, omdat er een aanrijding met een persoon was bij Purmerend; dit werd ook kort van tevoren omgeroepen: er zouden bussen tussen Zaandam en Hoorn Kersenboogerd rijden, evenals tussen Zaandam en Heerhugowaard die vanaf het busstation in Zaandam zouden vertrekken. De verstoring bij Purmerend stond overigens niet aangegeven op de mobiele website, handig!
De s4000 reed met +4 (wel netjes, zodat men die dachten de s4500 te pakken in deze konden stappen).
Op Zaandam werd er omgeroepen dat de bussen aan de 'achterzijde' van het station vertrokken. Er was geen NS-personeel aanwezig in de hal om reizigers de goede kant op te sturen.
Resultaat: verwarring. Een deel van de reizigers liep naar de utigang Houtveldweg en een deel naar het busstation.

Dit waren de laatste treinen (of treinvervangende bussen), dus dit is echt werkelijk een triest gepruts van NS. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Gekko123 »

Klaasje schreef:Het zal eerder met dé 186 dan een 186-er zijn. De 186 hoef je op de diesellijnen niet te slepen en een BR186 wel.
Dat stel was het dus dat ik vandaag in Zwolle zag staan op spoor 2.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Ronald »

Geen misser maar wel een tikje overbodig in Amersfoort: "De intercity naar Hilversum ...(blabla)... en Enkhuizen stopt ook in Hoorn, Hoorn Kersenboogerd en Bovenkarspel". Terwijl vandaag de EXTRA stop nu juist Zaandam is...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

OBIS gaf bij binnenkomst van Rotterdam Centraal met de t20534 in 't rood aan dat we op spoor 15 zouden binnenkomen, maar in werkelijkheid mochten we even wachten tot de s2800 weg was om vervolgens op 12 binnen te komen... daar had dus een rode 12 moeten staan, want 15 is momenteel juist het planmatige aankomstspoor (Waarop we overigens niet konden binnenkomen i.v.m. een doorkomende goederentrein)

Even later in Dordrecht bleek op de TBP van spoor 15 uit niets dat de trein vandaag niet verder dan Leerdam zou rijden. Meldinkje onderaan zou niet misstaan hebben, al werd het wel omgeroepen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Grote vertrekstaat met erg weinig ritten erop in Alkmaar... Zo'n vertrekstaat zou voor een of andere obscure grensovergang tussen Polen en Oekraïne niet misstaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Kan de bug niet reproduceren, maar kreeg net opeens een lijstje helemaal vol met "Amsterdam" toen ik Amster intypte in de NS-reisplanner, compleet met scrollbalk. Echter stond bij slechts eentje de rest van de stationsnaam er ook nog achter :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Reiziger Delft »

Door een aanrijding rijden er geen treinen tussen Amsterdam Bijlmer en Muiderpoort volgens ns.nl. Echter geen woord over de s2800 die er tussen Utrecht en Deventer uitligt vanwege (ik neem aan) omgeleide intercity's via Hilversum. Waarom staat daar niets over op ns.nl? Gaat NS er echt vanuit dat forensen elke dag hun treinrit plannen met de reisplanner? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

En dan te bedenken dat er überhaupt geenenkele reden is om de s2800 eruit te gooien als je ICs Utrecht - Amsterdam gaat omleiden via Hilversum... die hebben als je het goed aanpakt nergens kruisende rijwegen!
Simpelweg de treinen naar Asd via Hvs vanaf 4 laten vertrekken (even gecheckt in de planner, daar vertrekt niks op de tijden dat de om te leiden s800 in Ut is. Zowiezo vertrekt er bar weinig). De s3100 en s3500 kan je dan via spoor 5 laten rijden.
Andere kant op kwestie van niks wijzigen voor de 3100 en 3500 en de omgeleide s800 vanuit Amsterdam op spoor 8 laten vertrekken. Een kruisende rijweg met de 3100 heb je wel dan, maar die krijg je hoe dan ook omdat je hooguit met exotisch spoorgebruik zoals na Uto naar het rechter van de hoge sporen doorwisselen die trein van het normale spoor 15 kunt laten vertrekken (waarmee je wellicht aan de westkant van Ut nog veel meer onmogelijke kruisingen krijgt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Thom91 »

3000 en 3100 laten keren in utrecht kost ze de 2800 ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door reisthijs »

Dat denk ik toch niet, de s3000 uit Nm laten keren geeft geen probleem voor de s2800 en de s3100 hoeft nu helemaal niet te keren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Thom91 »

Zeleiden meestal alleen de 800 om, de rest moet in utrecht keren of eruit gegooid worden. Het is altijd zo dat bij een verstoring op Ut Asd de 2800 bijna meteen eruit ligt.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Dat het altijd zo is wil niet zeggen dat het absoluut noodzakelijk is natuurlijk... overigens werd hier geschreven dat de s2800 er tussen Ut en Dv uit lag, maar in ieder geval de t2856 was ook op Ut - Rtd opgeheven.

De s3000 keerde trouwens op spoor 15, wat aannemelijk gewoon een korte kering van .37 tot .53 was. Daarbij krijg je dan hooguit iets van +5 als aankomstvertraging doordat 14 en 15 pas om acht over 't hele en halve uur vrij komen.
Voordeel bij de stremming van vandaag was ook nog eens dat de s7400 niet in Utrecht hoefde te keren, die reed namelijk door tot Amsterdam Bijlmer ArenA.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Caspar »

Ik zag een trein in Utrecht centraal van 12 bakken Virm naar Amsterdam Bijlmer ArenA (als bestemming). Wat dat dan voor serie was...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:En dan te bedenken dat er überhaupt geenenkele reden is om de s2800 eruit te gooien als je ICs Utrecht - Amsterdam gaat omleiden via Hilversum... die hebben als je het goed aanpakt nergens kruisende rijwegen!
Simpelweg de treinen naar Asd via Hvs vanaf 4 laten vertrekken (even gecheckt in de planner, daar vertrekt niks op de tijden dat de om te leiden s800 in Ut is. Zowiezo vertrekt er bar weinig).
Dat levert al een kruisende beweging op van s800 met s3100 aan de zuidkant. s800 laten wachten kan niet, die moet er om .25 uit omdat anders de s4900 de vertraging in gaat. s3100 moet dan dus wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Dus? Een trein met eruirijbare vertraging hebben minder mensen last van dan een hele opgeheven treinserie op een traject waar niks aan de hand is.
De op 15 kerende s3000 is trouwens ook niet bepaald conflictvrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Amazonous »

Caspar schreef:Ik zag een trein in Utrecht centraal van 12 bakken Virm naar Amsterdam Bijlmer ArenA (als bestemming). Wat dat dan voor serie was...
Die zag ik een tijdje eerder op Bijlmer ArenA waarbij hij leeg naar Utrecht ging door een aanrijding bij Muiderpoort.

Toch wel een misser:

Gisteren zat ik in de IC 3000 vanaf Utrecht Centraal onderweg naar Amsterdam Amstel. Wij werden er op Bijlmer ArenA uit gegooid doordat er zojuist iemand was aangereden op Muiderpoort. Op het moment dat de meester het vertelde aan de HC via de portofoon (intercom duurde nog 4 minuten...) was het echt net gebeurd. Alle treinen vielen uit vanaf Bijlmer ArenA, behalve de Sprinter naar Uitgeest en een IC naar Schiphol. Ja, een 12x VIRM die leeg naar Utrecht ging, maar daar mocht niemand in mee. Veel boze gezichten gezien :Y De NS API wist me al te vertellen dat hij niet zou rijden, maar de CTA's bleven gewoon "Uitgeest" melden. Toch maar een kwartiertje wachten. Maar er kwam dus geen trein.... Nooit niet.

Uiteindelijk met de metro op Amstel gekomen, half uurtje met m'n afspraak gesproken, en vanaf daar wou ik door naar Schiphol. Een Sprinter naar Uitgeest zou komen met +20, en kort daarna nog een Sprinter naar Uitgeest. We waren al 80 minuten verder sinds het ongeluk. NS API gaf geen mededelingen, CTA's bleven hem tonen, Vertrek Veilig lichtte op een minuutje voor binnenkomst en het sein ging van Geel naar Groen Knipper en kort daarna Groen. Maar geen trein dus he, en een minuut na vertrektijd ineens "Rijdt vandaag niet". Toch wel typisch dat ze alles kunnen melden, maar niet even (bijv. via de omroep) dat de Sprinter naar Uitgeest niet gaat. Gelukkig de Metro wel.
Laatst gewijzigd door Amazonous op di 13 mar 2012, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Thijs »

Ik snap niet waarom de s3000 in Utrecht niet op spoor 4 keert. De s7400 naar Bkl kan naar 5. De s3000 kan dan vrijuit binnenkomen en kan vertrekken nadat de s3100 op spoor 5 is aangekomen uit Nm. Enige probleem is dan nog de aansluiting s3500 uit Shl op de s3000 naar Nm, maar de s3500 komt vrij vroeg binnen en die overstap is voor een deel nog te doen. Je kunt eventueel besluiten de s3000 een minuut of 2/3 te laten wachten. Verder kruist de s3000 dan niet met de treinen van/naar Ht en dat scheelt een hoop.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Grote vertrekstaat met erg weinig ritten erop in Alkmaar... Zo'n vertrekstaat zou voor een of andere obscure grensovergang tussen Polen en Oekraïne niet misstaan.
Zo had ik afgelopen zaterdam op Asd een vertrekstaat te pakken voor de richtingen

Zaandam, Alkmaar, Den helder
Hoorn, Enkhuizen

Mar daar stonden alleen maar treinen op naar Zaandam, Hoorn en Enkhuizen, en in piepkleine lettertjes "mensen die naar Alkmaar of Den helder willen moeten ergens anders kijken" :') Waardeloos.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Jef400 »

Het kan aan mij liggen maar ik zag richting schiphol op de westtak tijdens de ochtendpauze een trein rijden waarvan de ene helft naar Den Haag CS reed en de andere helft richting Amsterdam CS.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Volgens de HC van de t12561 kon je in Amersfoort aan de overzijde van het perron overstappen voor de richting Enschede. Nooit opgevallen dat spoor 4b en 1 tegenwoordig langs hetzelfde perron liggen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TheKnitter »

Op Leiden aankomst met de 2100 of 2200...
"LEIDEN. LEIDEN CENTRAAL." kort daarna (door een ander): "Als toevoeging hierop: Hier kunt u overstappen naar X om tijd Y van spoor Z etc etc etc"
Uitgestapt op spoor 5, en begon de omroep te kakelen (de speakers lopen niet gelijk, je hoort er echt 2 omroepen door elkaar heen, met dezelfde tekst): "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 5 en staat voor u op dit spoor gereed." met daarachteraan: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 8B". Minuut later: "Dames en heren, de intercity van 10 uur 49 naar Dordrecht vertrekt van spoor 5, en staat voor u op dit spoor gereed." gevolgd door: "Op spoor 5 staat voor u gereed de intercity naar Haarlem en Amsterdam Centraal van 10 uur 43."

Kunnen ze dan nog niet eens iets goed doen? Wel leuke fitness *O* Zelf ging ik voor de Sprinter naar De Vink.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Bij de Connexxion 1844 ging vanmiddag iets niet helemaal goed met de filmbak... kwam 'm als "13 Station Tijertshoek" tegen in Hengelo. Beide uiteinden van die lijn tegelijk op de film dus, hij ging vast niet naar beide tegelijk :P

En in de categorie onzinbestemmingen: staand op het busstation van Haaksbergen filmde lijn 53 daar "Hengelo Station via Haaksbergen", tja, da's nogal een open deur dat 'ie via Haaksbergen rijdt dan he. Lijn 53 rijdt daar 's avonds en in het weekend wel een extra lusje i.v.m. het dan niet rijden van lijn 59, maargoed, dan zegt een wijknaam als via nog wat meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Anne »

Door werken rijdt een deel van de IC-s Dordt-A'dam via Schiphol i.p.v. Haarlem.
Net voor Leiden werd echter alleen omgeroepen dat het station Leiden was.
Zeker voor de gewoonte reizigers was het wel nuttig geweest als de omleiding was aangegeven.

Op de terugweg op Schiphol weer deze omgeleide IC genomen.
Op het station Schiphol hingen echter alleen blauwe vertrekstaten voor ri. A'dam.

Naar Lelystad reden vandaag de IC-s niet, de sprinters reden door vanaf Oostvaarders.
Op de TBP-s en in de sprinter zelf werd Oostvaarders als eindpunt aangegeven (ook op Oostvaarders).
Wel werd bij elk station handmatig omgeroepen dat de trein doorreed naar Lelystad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Milco »

Door werkzaamheden Asdm-Wp zijn er wel wat aanpassingen ja:
* SP s4300 rijdt Lls - Ledn t.v.v. de s3900
* IC s4500 rijdt Ekz - Asdm
* SP s4600 rijdt Lls - Wp en Wp - Gvc op de route en tijden van de s3700
* SP s5800 rijdt Amfs - Asdz en stopt niet de Dmnz en Rai

Door werkzaamheden Hlm-Ass:
* IC s2200 rijdt via Shl en rijdt tussen Hfd en Asd op de tijden van SP s3200.

Vanaf Shl rijden de IC's naar Lls in feite wel, maar tussen Lls en Wp als stoptrein en tussen Wp en Gvc als IC.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Ook zoiets knulligs in de reisinformatie was in Amersfoort het geval... de s4500 stond voor de richting Amersfoort Schothorst met "rijdt niet" op de borden met daaronder de 695800 die exact op dezelfde tijden reed als "extra trein" naar Schothorst. Voor de reiziger maakt het echt niet uit onder welk treinnummer die trein daar rijdt, dus tja, waarom niet gewoon één vermelding van de voor dit trajectdeel in feite niet gewijzigde situatie.

Ook een s5800 die op de borden staat met "Amsterdam Centraal" als bestemming en eronder "Rijdt naar Amsterdam Zuid" werkt nogsteeds vrij verwarrend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten