OVer Missers in de Reisinformatie #20

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:Bij de Connexxion 1844 ging vanmiddag iets niet helemaal goed met de filmbak... kwam 'm als "13 Station Tijertshoek" tegen in Hengelo. Beide uiteinden van die lijn tegelijk op de film dus, hij ging vast niet naar beide tegelijk :P

En in de categorie onzinbestemmingen: staand op het busstation van Haaksbergen filmde lijn 53 daar "Hengelo Station via Haaksbergen", tja, da's nogal een open deur dat 'ie via Haaksbergen rijdt dan he. Lijn 53 rijdt daar 's avonds en in het weekend wel een extra lusje i.v.m. het dan niet rijden van lijn 59, maargoed, dan zegt een wijknaam als via nog wat meer.
Volgens mij filmt ie normaal gesproken "via Haaksbergen, H vd Haarstraat"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TheKnitter »

Milco1995 schreef: * SP s5800 rijdt Amfs - Asdz en stopt niet de Dmnz en Rai
Ah, daarom kwam ik gister 6 bakken SGMm tegen op Asdz die daar keerden, met "Amersfoort Schot" en een extra regel "Rijdt door naar Amfs "(ja, de verkorting) op de borden *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Suus »

Op Leiden Centraal zijn alle vertrekstaten richting Schiphol met een zwarte pen gecorrigeerd, geen enkel vertrekspoor klopte..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Etienne »

De displays van Veolia zijn af-en-toe ook van slag. Normaal gesproken toont lijn 72 in Zoetermeer:

Zoetermeer Centrum West
via Dorp - Rokkeveen


maar zo nu en dan is de tekst een stuk groter:

Zoetermeer Centrum W
via Dorp - Rokkeve
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

(Even hier naar toe "verplaatst":)
Arriva geeft, al jarenlang volgens mij, Kralingse Zoom als Kralingsezoom aan. Scania's zelfs in Caps Lock, net zoals de REt. Terwijl Kralingse Zoom (zoals QBuzz het schrijft) correct is.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Volgens mij is die spatie daar het verschil tussen net wel en net niet passen... In de oude programmering van het DAV-gebied (voor 2007 dus) was het overigens een tweeregelig "Rotterdam Kr. Zoom" wat getoond werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TLP »

Vanmiddag in de metro was Klardie weer eens iets te haastig. Bij Station Lelylaan begon hij al te roepen dat we bij de Heemstedestraat waren. Bestuurder kwam er pas bij de Heemstedestraat zelf achter.

Maar wat er bij bus 172 gebeurde was echt genant. Allereerst bleek de bus sinds tijden weer eens aardig vol te zitten, maar wat stond er op de Infoxx? Volgende halte: Amstelveen Busstation. Volgende haltes: 14:31 Heemraadschapslaan, 14:33 Kruiskerk, 14:33 Dijkgravenlaan, 14:34 Graaf Florislaan. En dat terwijl de bestemmingsdisplay wel de juiste bestemming en kloktijd aangaf! (namelijk 15:42) :? :oops:
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door TLP »

Edwin schreef:Scania's zelfs in Caps Lock, net zoals de RET.
Beide vervoerbedrijven hebben hun bestemmingen al jaren in Caps Lock hoor...
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door MdJ »

Arriva in de Achterhoek en Rivierenland niet... Evenals lijn315 overigens. Maar de 304-314 is wel in hoofdletters.
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Stefan »

Alles wat nog handmatig wordt ingevoerd is eigenlijk altijd met hoofdletters bij Arriva, wordt de film door Albatros aangestuurd, dan niet. :)
Daniel schreef:Volgens mij is die spatie daar het verschil tussen net wel en net niet passen... In de oude programmering van het DAV-gebied (voor 2007 dus) was het overigens een tweeregelig "Rotterdam Kr. Zoom" wat getoond werd.
Overigens is dat bij HWGO wéér anders. Als handmatig de bestemming ingevoerd wordt krijg je alternerend "ROTTERDAM" ... "Kralingse Zoom" te zien. Als de Albatros de film aanstuurt wordt het ineens tweeregelig "Rotterdam Kralingsezoom". :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Suus »

Bij Arriva haten ze spaties. Een bus is ook buitendienst bijvoorbeeld :roll:

Oh? Hebben ze dan ook volledig overdekte buslijnen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Fles »

Bee schreef:Bij Arriva haten ze spaties. Een bus is ook buitendienst bijvoorbeeld :roll:
Die bestemming heb ik jarenlang in Utrecht op bussen zien staan. Ik wist altijd zeker wat daarmee bedoeld werd, tot ik een keer een bus met "Ringlijn" zag rijden :shock: :mrgreen:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door M57 »

Één spatie maakt nog geen zomer?!
http://www.spatiegebruik.nl/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Alles wat nog handmatig wordt ingevoerd is eigenlijk altijd met hoofdletters bij Arriva, wordt de film door Albatros aangestuurd, dan niet. :)
Waarbij de hybrides in Dordrecht de uitzondering lijken te zijn... met als resultaat diverse bestemmingen die deels van de film afvallen, kennelijk hadden ze bij Gorba er niet aan gedacht dat de wijknamen daar zo lang zijn :mrgreen:
Fles schreef:
Bee schreef:Bij Arriva haten ze spaties. Een bus is ook buitendienst bijvoorbeeld :roll:
Die bestemming heb ik jarenlang in Utrecht op bussen zien staan. Ik wist altijd zeker wat daarmee bedoeld werd, tot ik een keer een bus met "Ringlijn" zag rijden :shock: :mrgreen:
Vliegbasis is ook zo'n populaire, vooral bij lege ritten. Iemand recentelijk de filmbakblunder "Deze bus is vol vol onze excuses" van Arriva nog gezien eigenlijk?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Vliegbasis is ook zo'n populaire, vooral bij lege ritten. Iemand recentelijk de filmbakblunder "Deze bus is vol vol onze excuses" van Arriva nog gezien eigenlijk?
Die nog niet, wel deze (hoewel, niet helemaal leesbaar):
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

Er stond ook een Arriva-bus rond 12:00 op Sorry Buiten Dienst en dat past zelfs helemaal op de film achterop volgens mij. Het was in ieder geval leesbaar.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door microshit »

Etienne schreef:
Daniel schreef:Vliegbasis is ook zo'n populaire, vooral bij lege ritten. Iemand recentelijk de filmbakblunder "Deze bus is vol vol onze excuses" van Arriva nog gezien eigenlijk?
Die nog niet, wel deze (hoewel, niet helemaal leesbaar):
Afbeelding
"Wij rijden voor de harde wind" lees ik?? :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Stefan »

"Wij rijden voor de frisse wind" staat er. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Edwin »

In HTM-tram 2 hoorde ik vanochtend rond 7:40, via de omroep dat op lijn 1 en metrolijn E het was toegestaan om met je treinkaartje te reizen ivm de aanrijding met persoon bij Rijswijk. Maar werd lijn 1 weer als alternatief naar DH CS gegeven vanaf Delft? Want dat gebeurt elke keer, maar lijn 1 komt nooit meer op DH CS...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Vinny »

20 minuten vertraging voor de intercity naar Den Haag op station Sloterdijk gisteren aan het eind van de middag. Waarom verschijnt die vertraging dan pas op het bord na de planmatige vertrektijd van de IC naar Vlissingen via Haarlem ... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Frank »

Sinds station Arnhem weer volledig bruikbaar is zeer weinig te klagen gehad over NS; treinen zijn opeens op tijd of zelfs te vroeg.

Vandaag had echter de intercity uit Roosendaal naar Zwolle van 12:45 te Nijmegen een paar minuutjes vertraging. Eerst 10, later 5. Geen omroep, maar op de digitale schermen stonden de stops te Lent, Elst en Arnhem Zuid inmiddels niet meer weergegeven. Trein komt aan, met +3 ofzo, nog steeds geen omroep, wat toch wel heel vreemd is. Toch maar even gevraagd, maar de trein zou inderdaad niet stoppen. Inmiddels was dus iedereen ingestapt, ook reizigers naar de tussengelegen stations (niet iedereen kijkt op die borden of er toevallig een station verdwenen is...). Uiteindelijk werd het pas in de trein omgeroepen. Vertrek met +6, had +4 kunnen zijn als er wel tijdig een omroep was geweest. Toen de trein wegreed kwam betreffende omroep ook op het station.

Dus ten eerste laat je een trein niet stoppen op stations terwijl de trein amper vertraging heeft en in ieder geval genoeg ruimte heeft om het voor Arnhem in te lopen. En vervolgens laat je het de reizigers ook maar amper merken. Kortom: ik snap niet waar men mee bezig was :neg: .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door webguy »

Vanmiddag stond in Nijmegen de s3100 al klaar voor de trein van 17:27, maar op het bord stond om 17:06 nog de trein van 16:57, erg verwarrend ook.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Freek »

Dat reisinfo lastig is tijdens bleek vandaag maar weer eens. Ik heb in een trein gezeten die werd aangekondigd als 'niet instappen' (in Arnhem en Nijmegen) Stoptrein (eveneens in Arnhem) en IC naar Zwolle (Elst) waarbij het natuurlijk best logisch is dat mijn trein de IC naar Roosendaal was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Daniel »

Hoorde net op Amersfoort Tuffy omroepen dat de IC naar Leeuwarden extra zou stoppen op Heerenveen IJsstadion. Nieuwe functie van de automatische omroep?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Bericht door Caspar »

Met Infoplus hoeft de omroeper maar 1x een zin in te spreken, het systeem herhaalt dan vanzelf de ingesproken zin. Vooraf spreekt de omroeper op zijn eigen account de woorden 'Dames en Heren' en 'Herhaling' in, zodat er een vloeiende zin zou moeten ontstaan.

Nu moest een omroeper hoesten tijdens een omroep bericht, en exact de zelfde hoestbui kwam dus ook weer voor na het woordje 'Herhaling'. :lol:

Nu is het alleen nog wachten op het moment dat een collega omroeper of treindienstleider even wat omroept op een andere werkplek, en je 'Dames en Heren' door een vrouwenstem hoort, vervolgens de boodschap van de omroep door een mannen stem, het woord 'Herhaling' weer door de vrouwenstem, en dan de herhaling van de boodschap weer door de mannenstem. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast