Pagina 2 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Geplaatst: di 06 mar 2012, 16:57
door Ennes
Daniel schreef:
Ennes schreef:als je op de (2)1700 of de (20)500 rekent, en je moet al een kwartier wachten tot de eerstvolgende vertrekt, en vervolgens in Ut weer moet overstappen, dan kom je ongeveer aan een half uur. :wink:
Neuj hoor... tot Utrecht kon je gewoon mee met de s1700 of s500, in Utrecht is de overstap op een andere trein die gewoon in het gebruikelijke pad van de Haagse tak van de NoordOost rijdt. Die biedt in Gouda vervolgens een keurige aansluiting op de s4000 waarmee de reis in totaal slechts 10 minuten langer duurt :wink: Wordt keurig zo door de reisplanner aangegeven.
Ook als je in Amersfoort op de volgende trein zou wachten is de reistijd nog slechts 15 minuten langer, want de s2800 reed gewoon doorgaand naar Rotterdam. De aansluiting van de trein Utrecht - Den Haag op de s9800 was ook gewoon in stand gehouden, dus ook daar hooguit een kwartier extra reistijd als je op s2000 -> s19800 gerekend had (als die laatste überhaupt al rijdt op zaterdag)
Andersom iig niet, de treinen vanuit Rtd van 05 en 35 reden niet, je moe´s dus al zo 15 minuten extra wachten op je trein, en vervolgens in Ut overstappen wat nog eens 15 minuten kostte.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: di 06 mar 2012, 19:17
door VIRM
Toen ik op Sloterdijk aankwam met de s2100 rond 17:55, zag ik op de Perronaanwijzer van spoor 3 dat er een trein naar Hoorn Kersenboogerd zou vertrekken. Huh?

Toen ik beneden kwam stond dit op de TBP:

17:45 Intercity +25 minuten
Hoorn Kersenboogerd
Via: Hoogkarspel
Rijdt door naar Hoogkarspel
Volgende trein: 18:02 IC Schagen

Toen kwam er een VIRM voorrijden en iemand wist te vertellen dat er 'Schagen' op de zijkant stond. Er werd weer eens helemaal niks op het station omgeroepen; de hc had het wel door, want die riep de correcte bestemming wel om in de trein.

Maarja, wel een communicatie faal. En een geografische faal. :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 08:11
door Daniel
Rond 7.00 uur vanmorgen lag te station Amersfoort werkelijk alle reisinformatie eruit... van TB's tot TBP's en AV-schermen, alles toonde "Er is geen momenteel reisinformatie beschikbaar" of stond zelfs compleet op zwart (dat was bij spoor 1/2 en 6/7 het geval)
Zelfs een omroepbericht dat er een storing was heb ik niet gehoord, dat moet dan toch wel een fors probleempje geweest zijn.

Minpuntje was dat ondanks de ontbrekende info op het perron er in de t2818 ook niet werd omgeroepen welke trein het was. Lijkt me redelijk onmisbare info in gevallen als deze.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 12:48
door Fles
Zal wel hiermee te maken hebben:
De NS heeft een grote storing aan de digitale borden op de treinstations. Op veel stations geven de borden op de perrons en in de hallen geen of onjuiste informatie aan, zo meldt de NOS.

Een woordvoerder zegt dat er in de nacht van dinsdag op woensdag iets fout is gegaan bij de update van de software. Vijf van de twaalf posten van waaruit de borden worden aangestuurd, werken daardoor niet. De getroffen stations liggen vooral buiten de randstad. Onder meer op de stations van Amersfoort, Maastricht, Den Bosch en Eindhoven werken de borden niet naar behoren.

Door middel van extra omroepberichten probeert de NS reizigers goed te informeren.
http://www.nu.nl/binnenland/2757781/ns- ... orden.html

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 16:08
door Ennes
Daniel schreef:...

Minpuntje was dat ondanks de ontbrekende info op het perron er in de t2818 ook niet werd omgeroepen welke trein het was. Lijkt me redelijk onmisbare info in gevallen als deze.
Helaas hebben we niet allemaal Dexters voorop zitten, Ook maar de vraag of die Mcn toevallig heeft gezien dat de TBP´s op zwart stonden.
In dergelijke gevallen komt de HC vaak niet meer aan omroepen toe omdat deze wordt belaagd door alle reizigers met dezelfde vraag. Wat dat betreft zou er in dergelijke gevallen echt voor elke trein omgeroepen moeten worden via de omroep.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 16:15
door Dexter
Inderdaad, de hc wordt dan van alle kanten bestormd, laat staan dat ie dan nog aan het vertrekproces toekomt. Als ik een station kom binnenrijden en ik zie dat de CTA's blanco zijn of verkeerd staan ingesteld, roep ik meteen om in de trein en bel ik de treindienstleider. Wij werken er met man en macht aan. :mrgreen:

Zoals Fles al meldde: Er was vanmorgen ook in het zuiden een grote storing, waardoor ook daar de CTA-bakken op blanco (of zwart met de nieuwe TBP's) stonden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 18:47
door Daniel
Ennes schreef:In dergelijke gevallen komt de HC vaak niet meer aan omroepen toe omdat deze wordt belaagd door alle reizigers met dezelfde vraag.
Toch was dit een van de eerste keren dat de HC (of MCN natuurlijk) helemaal niets omriep... In vergelijkbare gevallen eigenlijk vrijwel altijd wel een omroepberichtje gehoord. De vaste forenzen die het grootste deel van de ochtendspitsreizigers vormen zullen toch al wel redelijk snel zien dat het hun trein is en het niet verder navragen).

Vraag me wat dat betreft wel af in hoeverre de omroepmedewerkers ook kunnen zien dat in dit geval Infoplus eruit ligt. Of zijn ze daarbij volledig afhankelijk van meldingen? In dat geval is het een onhandige bijkomstigheid dat er voor 7.00 uur eigenlijk nog geen servicemedewerkers rondlopen op station Amersfoort die zoiets zouden kunnen doorgeven. Loket is dan al wel open, maar het informatiehokje in de hal wordt over het algemeen pas bemenst tegen de tijd dat ik het station binnen kom lopen (zie geregeld een servicemedewerker zich daar installeren als ik erlangs loop)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 19:40
door Ennes
Daniel schreef:
Ennes schreef:In dergelijke gevallen komt de HC vaak niet meer aan omroepen toe omdat deze wordt belaagd door alle reizigers met dezelfde vraag.
Toch was dit een van de eerste keren dat de HC (of MCN natuurlijk) helemaal niets omriep... In vergelijkbare gevallen eigenlijk vrijwel altijd wel een omroepberichtje gehoord. De vaste forenzen die het grootste deel van de ochtendspitsreizigers vormen zullen toch al wel redelijk snel zien dat het hun trein is en het niet verder navragen).

Vraag me wat dat betreft wel af in hoeverre de omroepmedewerkers ook kunnen zien dat in dit geval Infoplus eruit ligt. Of zijn ze daarbij volledig afhankelijk van meldingen? In dat geval is het een onhandige bijkomstigheid dat er voor 7.00 uur eigenlijk nog geen servicemedewerkers rondlopen op station Amersfoort die zoiets zouden kunnen doorgeven. Loket is dan al wel open, maar het informatiehokje in de hal wordt over het algemeen pas bemenst tegen de tijd dat ik het station binnen kom lopen (zie geregeld een servicemedewerker zich daar installeren als ik erlangs loop)
Ik denk dat inderdaad in de meeste gevallen het treinpersoneel iets zal omroepen als ze het merken. Ik heb ook wel eens braaf een foute CTA omgeroepen, maar achteraf een hele lading boze reizigers op me dak gekregen, en toen bleek dat de omroep in de trein niet werkte. Maar wat deze storing betreft was deze al heel vroeg bekend, en werd er op diverse stations omgeroepen dat er een storing was in de informatieborden. dus was het bij de omroep bekend :)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 21:42
door Vinny
Een herstelde misser :)
De halte Weldam in Westwijk (Amstelveen) wordt niet meer omgeroepen als "Jane Addamslaan". Nu klopt de informatie op het haltebord ook met de automatische halteomroep in de bus.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 21:56
door TheKnitter
Vandaag in de Benelux t9216 richting Brussel bij vertrek uit Dordrecht: "Namens de NMBS en NS HiSpeed wensen wij u een goede reis in deze InterCity naar Roosendaal, Ekeren, Antwerpen Centraal, Antwerpen Berchem, Mechelen, Brussel Noord, Brussel Centraal en heeft vandaag als eindpunt Brussel Zuid. Ladies and gentlemen ....."
Bij Roosendaal was deze man weer in de war: "Namens het voltallige treinpersoneel van NS HiSpeed en de Deutsche Bahn wensen wij u een fijne reis. U bevind zich in de L-trein naar Essen [...] en heeft als eindpunt Antwerpen Centraal. Wij stoppen niet op Antwerpen Dam en Antwerpen Oost."
Paar tellen later: "Mijn excuses, u bevind zich in de intercity naar Ekeren, Antwerpen Centraal, Antwerpen Berchem, Mechelen, Brussel Noord, Brussel Centraal en eindpunt Brussel Zuid."
Weer even later: "Nogmaals mijn verontschuldigingen, deze intercity gaat niet stoppen op Ekeren en Antwerpen Berchem."

*O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 21:58
door VIRM
Op Sloterdijk was gisteren dus anders niks te merken van stationsomroepen over de storing aan de borden. Of werd het gewoon niet frequent genoeg gedraaid. -o-

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: do 08 mar 2012, 00:05
door Meltrain
TheKnitter schreef:Vandaag in de Benelux t9216 richting Brussel bij vertrek uit Dordrecht: "Namens de NMBS en NS HiSpeed wensen wij u een goede reis in deze InterCity naar Roosendaal, Ekeren, Antwerpen Centraal, Antwerpen Berchem, Mechelen, Brussel Noord, Brussel Centraal en heeft vandaag als eindpunt Brussel Zuid. Ladies and gentlemen ....."
Bij Roosendaal was deze man weer in de war: "Namens het voltallige treinpersoneel van NS HiSpeed en de Deutsche Bahn wensen wij u een fijne reis. U bevind zich in de L-trein naar Essen [...] en heeft als eindpunt Antwerpen Centraal. Wij stoppen niet op Antwerpen Dam en Antwerpen Oost."
Paar tellen later: "Mijn excuses, u bevind zich in de intercity naar Ekeren, Antwerpen Centraal, Antwerpen Berchem, Mechelen, Brussel Noord, Brussel Centraal en eindpunt Brussel Zuid."
Weer even later: "Nogmaals mijn verontschuldigingen, deze intercity gaat niet stoppen op Ekeren en Antwerpen Berchem."

*O*
Hmm, het foutief opnoemen van Brussel-Noord werd dus niet meer gecorrigeerd? :?

Verder zag ik vanmiddag iets bizars op een SLT-VI in de s5100 richting Gvc: op het zijdisplay van de vijfde bak en achterop stond gewoon 'Den Haag Centraal', maar op het zijdisplay van de zesde bak stond 'Roosendaal'. :shock: (Andere bakken had ik niet op gelet, i.v.m. mijn positie op het perron.)
Ik wist niet dat die schermen individueel worden aangestuurd? :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: do 08 mar 2012, 09:30
door TheKnitter
Worden niet individueel aangestuurd. Heb het zelf ook al eens meegemaakt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: do 08 mar 2012, 10:12
door webguy
Niet echt een misser, maar Syntus roept tegenwoordig om net na vertrek vanuit Arnhem als een trein niet in Westervoort stops. Dat leverde gisteren in een LINT de automatische omroep op, met daarna "Dat klopt, deze trein stopt niet in westervoort"

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: vr 09 mar 2012, 22:14
door Daniel
Volgens NS-Hispeed op Twitter is Fyra morgen toeslagvrij wegens werkzaamheden... en volgens ns.nl zijn er nergens werkzaamheden waarbij de Fyra een zinvolle alternatieve reisroute kan zijn. Gaat ergens toch iets mis vermoed ik...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: vr 09 mar 2012, 23:02
door waldo79
Tussen Ut en Ht zijn er werkzaamheden waardoor het voor reizigers Asd - Tb en dergelijke comfortabeler is met Fyra te reizen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: vr 09 mar 2012, 23:10
door Anne
Voor bijv. Amsterdam-Eindhoven geeft de reisplanner
1> via Utrecht-Den Bosch (met bus, 2 overstap)
2> via Den Haag HS (1 overstap)
3> met Fyra (1 overstap)
Alleen verwarrend dat bij de Fyra staat dat toeslag verplicht is :neg:
(op de werkzaamheden pagina staat wel dat die toeslag vrij is)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: za 10 mar 2012, 10:08
door Daniel
waldo79 schreef:Tussen Ut en Ht zijn er werkzaamheden waardoor het voor reizigers Asd - Tb en dergelijke comfortabeler is met Fyra te reizen.
Alleen wordt ook weer gemeld door NS Hispeed dat Fyra vandaag is opgeheven tussen Amsterdam en Schiphol, dat maakt die route alweer wat onhandiger...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: za 10 mar 2012, 10:24
door Maik
Niet helemaal. Fyra 907 t/m 959 rijden door werkzaamheden op de Watergraafsmeer niet tussen Schiphol en Amsterdam CS, de andere kant op rijden ze wel gewoon van Amstedam CS naar Schiphol. Morgen rijdt Fyra "gewoon".

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: za 10 mar 2012, 21:47
door Daniel
Hmm, Connexxion is iets te snel aan het knippen en plakken geweest... in het bericht over de omleidingen door het verzakte viaduct over de Bleekstraat in Utrecht staan bij lijn 65 en 66 haltes als vervallen aangegeven waar deze lijnen normaal helemaal niet stoppen.
Waarbij zowiezo al opvalt dat de omleiding kennelijk via Croeselaan -> Van Zijstweg -> Overste den Oudenlaan is i.p.v. door te rijden over de Croeselaan naar de Balijelaan wat minder vervallen haltes zou opleveren en in tijd weinig zou schelen (scheelt slechts 500 meter).

GVU is helemaal aan het blunderen en adviseert halte Balijelaan als alternatief voor halte Bleekstraat op lijn 24 en 29... ze vermelden er niet bij hoe je dan van de Bleekstraat naar de Balijelaan komt als je niet onder het spoor door kunt :P (Een bus van de Bleekstraat naar het CS nemen en daar overstappen op 24 of 29 lijkt me veruit de snelste optie, 'tis anders een aardig eind omlopen)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 03:28
door Amazonous
Dexter schreef:Inderdaad, de hc wordt dan van alle kanten bestormd...
Op het moment dat het plat ging zat ik in de 720 (of was het de 728, word oud) welke net op Amf was gearriveerd. Op dat moment sloeg ineens alles op zwart en kwam er een omroep "Willen alle servicemedewerkers en perronverantwoordelijken contact zoeken met *onverstaanbaar*"

Het viel mij op dat tegenwoordig niet enkel de HC degene is die wordt besprongen door reizigers, maar ik zat in m'n uppie op het balkon van de 1e bak tweede treinstel en flink wat mensen vroegen deze half slapende student met verstand op half 7 hoe ze op Asd of Ass kwamen. Dan geef je heel droog het advies om nog even 5 minuten te wachten op de IC naar Enkhuizen, aangezien wij enkel naar Asdz en Shl gaan, en dan kijken ze je verbaast aan dat je dat zo oplepelt. Ze hadden blijkbaar meer een "Uuh, ga maar lopen of koop een auto" verwacht blijkbaar :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 10:24
door Daelea
Volgens de AV van Kpn rijdt er wel een heel aparte trein:

Afbeelding

Volgens http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ rijdt deze extra IC ook nog eens onder de vlag van Syntus... Nieuwe ambities van Syntus?

Edit: Deze IC lijkt de route Kpn - Zl - Omn - Mrb te rijden, en niet te stoppen te Dl. Vreemd of niet?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 10:24
door Wubbo
Gisteravond op Leiden Centraal wist Tuffy te melden dat de intercity naar Den Haag Hollands Spoor, Rotterdam Centraal, Dordrecht, Roosendaal en Vlissingen van nul uur zevenendertig vertrekt van spoor 9a. Bij mijn weten rijdt die trein maar tot Rotterdam Centraal, dat vond de tbp ook.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 10:29
door Thom91
Thom69 schreef:Volgens de AV van Kpn rijdt er wel een heel aparte trein:

Afbeelding

Volgens http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/ rijdt deze extra IC ook nog eens onder de vlag van Syntus... Nieuwe ambities van Syntus?

Edit: Deze IC lijkt de route Kpn - Zl - Omn - Mrb te rijden, en niet te stoppen te Dl. Vreemd of niet?
Is een speciale trein met een 186er, fles zit erin geloof ik dus fotoszullen vanavond wel volgen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #20

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 12:12
door Klaasje
Het zal eerder met dé 186 dan een 186-er zijn. De 186 hoef je op de diesellijnen niet te slepen en een BR186 wel.