OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Geert »

Maar ondertussen zijn er wel steeds meer systemen afhankelijk gemaakt van de dienstregelingsinformatie. In een paar jaar tijd zijn er allerlei dynamische reisinfosystemen gekomen (DRIPs, halteafroep, schermpjes in de bus), de ov-chipkaart is er van afhankelijk, boordcomputers, ... Het is niet zo handig als dat soort systemen met verkeerde informatie werken. Zeker bij chipkaartproblemen levert het ook een hoop gedoe (en kosten) op wanneer klanten verkeerd afgeboekte bedragen weer moeten declareren.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Klaasje schreef:Voor zover ik het weet schijnt het veel geld te kosten om een dienstregelingswijziging door te voeren
En nog zeg ik dat vervoerders ook niet willen - is pure onzin. Je kan mij niet vertellen dat digitale bits omzetten duurder is dan dat een mannetje naar buiten wordt gestuurd a 50 euro per uur en oranje zakken ophangt voor omleidingen.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Skinkie »

Daniel schreef:
marvinkok schreef:Dan moet er toch al gauw een maand van omleidingen zijn heb ik het idee voordat de haltevolgorde aangepast wordt.
M'n ervaring in Utrecht was dat het zelfs na meer dan een maand omleidingen nog niet werd aangepast. Nu was dat wel een omleiding waarbij de chauffeur simpel even de afroep goed kon zetten vlak voor het einde ervan (lange omleiding met als enige tijdelijke halte een halte die net om de hoek bij de normale stond). Wel in het voordeel van de reiziger dus in dit geval: als 't verwerkt was zou de ritprijs hoger worden.
Ik weet niet waar jij je informatie haalt, maar we krijgen dagelijks KV17 informatie van Connexxion. Direct alle wijzigen die bij de Centrale Verkeers Leiding bekent zijn. Broodje aap dus.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:
Klaasje schreef:Voor zover ik het weet schijnt het veel geld te kosten om een dienstregelingswijziging door te voeren
En nog zeg ik dat vervoerders ook niet willen - is pure onzin. Je kan mij niet vertellen dat digitale bits omzetten duurder is dan dat een mannetje naar buiten wordt gestuurd a 50 euro per uur en oranje zakken ophangt voor omleidingen.
Als er een een of andere nare softwareconstructie voor nodig hebt die alleen extern op basis van een wurgcontract uitgevoerd kan worden..
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Ik denk dus dat omleidingen wel beschikbaar zijn, maar dat de OVC en schermen in de bus niet geupdate worden met die informatie...
Als er een een of andere nare softwareconstructie voor nodig hebt die alleen extern op basis van een wurgcontract uitgevoerd kan worden..
Aanbesteden die hap
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

@Skinkie: Dat de wijzigingen bij de verkeersleiding bekend zijn wil niet zeggen dat ze ook in de InfoXX verwerkt zijn... Omleiding stond ook gewoon op de XX-site en was daarnaast gewoon bij 9292 bekend, maar de halte-aankondiging in de bussen kende ´m de hele omleidingsperiode niet. Dat was de hele zomerperiode in 2011 en waar ik de informatie vandaan haalde... nou, wat dacht je van dat ik dagelijks twee keer die omgeleide lijnen had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Skinkie »

Oke situatie is dus als volgt:

- InfoXX updates 1 a 2 per week (kleine wijzigingen)
- Normaal gesproken 1x per maand met KV1 update (grote wijzigingen, inclusief tarieven)

Waarom niet vaker?

- Reizigers betalen bij CXX niet mee aan omleidingen, bij bijvoorbeeld het GVB wel
- In sommige concessies moeten omleidingen worden aangekondigd (door de decentrale overheid), in andere niet. Als er boetes op staan voor de D.O. wordt wel alles optijd aangekondigd. Anders is het opeens 'niet planbaar'.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door waldo79 »

D.O. = Decentrale overheid?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Ja (of opdrachtgever)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

De reiziger betaald bij het GVB voor de omleiding omdat ze de routeinformatie direct aanpassen bij geplande omleidingen langer dan een dag. Daarbij zijn zelfs noodhaltes die anders nooit worden aangedaan in het systeem opgenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Vinny »

Nou vandaag had ik een goedkoop dagje, bus 21 reed een omleiding vanwege dodenherdenking (kennelijk is er dan iets op de Haarlemmerweg) maar mijn busrit kostte maar 83 ct.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Als je in- of uitcheck op de omleidingsroute is, dan kan er sowieso geen km-tarief worden berekend he...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten