OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Justin »

Zojuist zag ik bij het passeren van de Grote Brug over de Oude Maas Zwijndrecht-Dordrecht een ProRail Bordje met daarop:

Werk stil, praat zacht

Of iets in die trent, zal zo op de terugweg beter kijken. Bang dat men de stem zal verliezen bij de communicatie ofzo?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Dit bordje?
Afbeelding
ProRail 'Werk stil, praat zacht'

Hangt ook bij de Wieldrechtse Zeedijk (Ddzd - Willemsdorp)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Thom91 »

Waarschijnlijk bewonersklachten, mensen die aan het werk zijn moeten dus zachtjes praten... :p
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Justin »

Ik denk alleen niet dat praten irritatie veroorzaakt bij werkzaamheden :'). De machines en werktuigen overrulen wat betreeft dB productie :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Overstappen op Schiphol...

Een jongen sprak mij aan, hij kwam uit Amerika en had nog nooit in een trein gezeten. Hij moest met de trein naar Valkenburg in Limburg en hij bleef maar vragen stellen over of de trein wel veilig was, of je er naar het toilet kan, wat hij met zijn bagage moest doen, of je in de trein ook kon bellen en hoe snel de trein zou gaan :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Dat is de outdoor-variant van de stiltecoupé :P _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Zo, weer tijd voor het wekelijkse ritje met de t16069. Eens zien of poging 5 van 8 wel volledig volgens plan loopt. De voorafgaande t6067 is met slechts +3 vertrokken wat een laagterecord voor die trein is :-P Gunstig voorteken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

De MAN busjes (2 stuks) verdwijnen deze zomer uit het wagenpark (worden vervangen door 10 meter Citaro's) dus krijgen de laatste maanden alleen nog maar het echte noodzakelijke onderhoud zoals banden, remmen, verlichting, motorolie, etc. Het rare is dat eentje van de twee sinds kort steeds langzamer heuvelopwaarts begint te rijden, waarschijnlijk begint de turbo o.i.d. steeds matiger te werken. De chauffeurs vragen zich af hoe dat verder moet die laatste paar maanden, want het zijn altijd al van die vreselijk trage "bergbeklimmers" geweest.

Tot voor kort reed de ene bij Echternach nog met 35 km/u omhoog, sinds kort met 25 km/u. Bij Manternach voorheen met 25 km/u, nu met 15 km/u...
Het schakelprogramma van de automaat van diezelfde wagen lijkt ook nergens meer naar; brullend klimt dat ding in de tweede versnelling de heuvel op, zodra de heuvel wat minder stijl wordt schakelt de automaat kortdurend terug naar de eerste versnelling... :shock: De maximale snelheid in de eerste versnelling is 8 km/u, dus dan ga je nog eens dubbel zo langzaam vergeleken met het eerdere deel van de klim.
Je kunt echt een streep op de weg krijten waar ie naar zijn eerste versnelling schakelt, het is altijd exact dezelfde plek.

Maargoed, de chauffeurs zijn al lang blij dat de nachten niet meer zo koud zijn, want bij een zeer koude start gaan die bussen het eerste kwartier niet harder dan 2 km/u op de vlakke weg. :Y

Afbeelding
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Jef400 »

Wat is het benauwt in de Channel Tunnel zeg. Ik werd gisteren daar misselijk in door de luchtstroom daar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door JeePee »

Op Asd wordt omgeroepen dat bij Sloterdijk 2 treinen op elkaar gereden zijn... Hopelijk is t niet ernstig..
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Jef400 »

Ik vrees het ergste als ik op AT5 kijk. Precieze locatie is Westerpark. Waar volgens mij de goederenlijn de haven in aansluit op de hoofdbaan.

Bron: http://www.at5.nl/artikelen/79808/trein ... westerpark
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door MdJ »

VIRM contra SLT.

Een TIS (treinincidentscenario) 3.3: ontsporing met slachtoffers of aanrijding tussen een trein met een andere trein of een groot wegvoertuig (bus/vrachtauto) waardoor wagenstellen niet vervormd, gekanteld of gestapeld zijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Wubbo »

Meer hier (en daar ook verder, wat mij betreft).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Caspar »

Ik heb vandaag een reisje Maastricht- Hoorn gemaakt, met nog iemand erbij die naar Alkmaar moest reizen.
Dat werd: Maastricht- Utrecht centraal. Voor de inrijder van Utrecht met de (aldaar kerende) s800 8 minuten wachten tot de vertrekkende s3000 richting Nijmegen ons was gekruist. Daardoor de s3500 naar Amsterdam Zuid gemist.
Vervolgens daar op de volgende trein richting Schiphol gewacht, en besloten om in Asdz uit te stappen, zodat we daar snel nog de metro in konden springen die ik op Rai zag rijden richting Isolatorweg.
Helaas kom ik niet zo vaak op Asdz en ben ik met mijn reisgenoot het verkeerde perron opgespurt aldaar, en de metro reed net voor ons gezicht weg op het andere perron eiland. :cry:

In Sloterdijk naar spoor 9 gegaan, omdat er verder niets zou rijden vanaf daar, en dat bleek ook het geval te zijn. Er stond daar wel een Thalys geparkeerd langs het perron, ook wel vrij uniek.
Na een kwartier kwam er op spoor 9 eerst de trein naar Hoofddorp, en 10 minuten daarna kwam de sprinter naar Hoorn, die reed met 7 bakken ICMm. Mijn reisgenoot moest naar Alkmaar, en zou dan in Zaandam moeten overstappen. Echter, in Zaandam stond het vol met reizigers, en zag het er niet naar uit dat daar binnen een uur!!! een trein zou vertrekken richting Uitgeest of Alkmaar, dus raadde de reisplanner ons aan via Hoorn naar Alkmaar te reizen.

Voor het binnenrijden van Hoorn stonden we 10 minuten stil, omdat er geen spoor vrij was (en dat om 23u 's avonds!)
Daarna kwam er een sprinter naar Zaandam langs, en konden we Hoorn binnenkomen. Het treinpersoneel van de s3300 stapte in Hoorn af, waarna dus opnieuw de 3 perronsporen van Hoorn alle 3 gevuld waren met treinen zonder personeel.

Tuffy riep om dat de trein naar Alkmaar van spoor 2 zou gaan vertrekken, en daar stond een Virm 4tje. Iedereen erin, maar toen zag ineens een HC dat de trein richting Enkhuizen veilig kreeg, en een andere HC sloot de deuren om te vertrekken (dus richting Enkhuizen met alle reizigers voor Alkmaar erin) HC op perron in paniek machinist oppiepen, deuren weer open, 100 mensen er weer uit. Weer aantal minuten later vertrok ie alsnog. Zodoende moest de binnenkomende trein uit Alkmaar 20 minuten wachten op een leeg spoor in Hoorn... En dus kreeg de trein naar Alkmaar ook weer een aardige vertraging mee.

Wel apart om te zien dat een storing in Amsterdam, zelfs Hoorn en Zaandam min of meer plat legt. Uiteraard heb in intussen diverse seinen veilig zien worden, zonder dat er een machinist in een cabine zat. En na een aantal minuten zag ik de seinen weer afvallen... (omdat er dus geen personeel was)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Ik ga vandaag naar Antwerpen met Meltrain. Mijn oorspronkelijke planning was om van mijn eigen station naar Schiphol te gaan en daar de Fyra te nemen wegens werken bij Delft maar heb vanochtend besloten toch via Amsterdam Centraal te gaan. Eerst was de trein opgeheven maar hij stond om 7:15 al langs het perron terwijl pas om 7:43 vertrokken wordt. De locomotief moet nog wel omlopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door The best »

Heerlijk relaxt. Een Virm-VI tussen Deventer en Zwolle en dan in je eentje in een coupé zitten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Meltrain »

Gisteravond was de t9249 (19:00 vanaf Antwerpen-Centraal) opgeheven en dat was precies detrein die Bee en ik ilden hebben. :(
Met de Thalys meegaan mocht alleen als we een kaartje vol tarief kochten, dus dat werd wachten op de t9253, die uiteraard overvol zat.
Dat wordt dus zeker langsgaan bij NS HiSpeed voor een GtbV'tje, aangezien we door het uitvallen van de trein +60 opliepen. :twisted:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Gekko123 »

Toen ik gisteren een tourtje maakte en daarbij tot drie keer toe met een treinvervangende bus mocht gaan, kwam ik erachter dat er gisteren bij de bussen tussen Amsterdam Sloterdijk en Zaandam een MAN Lion's City in Syntus Gelderland-kleuren meereed (wagenparknummer 302). De stoelbekleding deed mij trouwens erg denken aan die van QBuzz, was zeker eerst bedoeld voor QBuzz?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Betreft een bus van Besseling die inderdaad uit de oorspronkelijke Qbuzz-bestelling komt. Volgens mij was dit een van de bussen die ook nog enige tijd bij Connexxion gereden heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Edwin »

Die bus ziet nog vele kanten van het land. Vorige weekend Almere-Weesp, dit weekend Amsterdam e.o..
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Heeft een paar weken geleden ook op Diemen Zuid - Schiphol dienst gedaan vanwege werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

NS liet zich vanmiddag in Utrecht weereens van z'n meest klantvriendelijke kant zien... niet dus. Zo stond de t12561 op 11A aangekondigd, maar stond de trein op 11B. Vooral een kwalijke zaak omdat de vaste reizigers gewend zijn dat er tegenwoordig eerst iets op 11B binnenkomt wat afgerangeerd wordt en de daadwerkelijke 12561 later volgt op 11A.
En voor wie zich afvraagt of er dan geen omroep over was: ja die was er, namelijk een automatische van Tuffy dat deze trein van spoor 11 zou vertrekken. Doet 'ie dagelijks, dus in hoeverre dat nu informatief was???

Maargoed, we hadden dus al extra veel reizigers op de A-fase staan. Dus doet NS er nog een schepje bovenop: de t561 kwam binnen met 8 i.p.v. 12 bakken IRM (hoeft op maandagmiddag op zich nog nieteens problematisch te zijn). Die kwam echter met een noodgang binnen om vervolgens met de voorste bak (bij vertrek) ruimschoots onder de hal te staan, de reizigers op 12A vertwijfeld achterlatend. Hoef er vast niet bij te vertellen hoe de voorste bak van die trein eruit zag...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Amazonous »

Een niet oplettende machinist of een ATB in storing is niet uniek, het gebeurd me wel vaker dat we te station Weiland ineens tot stilstand komen. Zo ook vandaag met de 735 te Baarn. Trein gaat op de snelrem en we staan stil. Via de portofoon m'n oordopje "HC: ATB", en de gehele trein valt een paar seconden later uit. Ook nog normaal. Normaal kijken een paar mensen gek op en lezen dan verder, maar vandaag stond de halve coupe op z'n kop van mensen die bang waren voor opnieuw een aanrijding. Normaal houd ik wijs mijn mond, er komt vanzelf een omroep, maar nu de man achter me toch maar even gerust gesteld, die zou bijna het raam eruit rammen en vluchten :X
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Fles »

Daniel schreef:NS liet zich vanmiddag in Utrecht weereens van z'n meest klantvriendelijke kant zien... niet dus. Zo stond de t12561 op 11A aangekondigd, maar stond de trein op 11B. Vooral een kwalijke zaak omdat de vaste reizigers gewend zijn dat er tegenwoordig eerst iets op 11B binnenkomt wat afgerangeerd wordt en de daadwerkelijke 12561 later volgt op 11A.
En voor wie zich afvraagt of er dan geen omroep over was: ja die was er, namelijk een automatische van Tuffy dat deze trein van spoor 11 zou vertrekken. Doet 'ie dagelijks, dus in hoeverre dat nu informatief was???
Ik zag alleen "Door een storing kunnen de informatieborden onjuiste of geen informatie geven" :P

Kon er ook nog wel bij zeker? *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

Informatie op de borden leek aardig te kloppen, in ieder geval met de mobiele AV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten