OVer je reiservaringen in april 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Wordt het niet tijd voor een Luxemburgs reiservaringen topic?
Daar het hoog en hoog tijd voor ja.

Vooral een reistopic met grasmaaiers :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ardan »

Volgens mij ís er al een Luxemburg-topic :Y

Edit: hiero!
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door STF »

Dat soort aparte topics hebben in zo'n situatie niet zoveel nut he, want ik reageer op Ronald zijn vraag of het niet mogelijk is met 1 lijn het hele Mullerthal te bedienen. :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Milco »

Op Almere Buiten zag ik een tijdje geen treinen rijden vanavond, er werd ook iets omgeroepen dat er niks reed. Later zag ik enkele Besseling-bussen als treinvervangend vervoer. Was er weer iets aan de hand?

Edit: lees net op Omroep Flevoland dat er tussen Centrum en Oostvaarders een aanrijding met persoon was.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Er was een aanrijding ergens in Almere.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Overigens was men vanavond al flink aan het werken aan het spoor tussen het al-gebouwde-maar-nooit-te-openen station Boskoop Snijdelwijk en Waddinxveen Noord. Met dit tempo is men misschien al eerder klaar dan de nu voorziene 9 dagen dat de werkzaamheden duren :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ardan »

Eerder klaar met werkzaamheden?
Dat is de beste grap die ik ooit gehoord heb :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Suus »

Werken op zondagavond is in deze omgeving zo ongeveer een nog grotere doodzonde dat je auto op zondagmiddag wassen, dus dat ze het zelfs naast de tent van de Bijbelvakantieclub doen is heel wat :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Ardan »

Naja, wij hadden in de kroeg alles bij elkaar toch 3400 euro omzet. Mogen we heel blij mee zijn toch :D Dus niet zeuren dat op zondag niks mag :')
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Er was een aanrijding ergens in Almere.
Bij Parkwijk volgens P2000.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Afgelopen vrijdagochtend stapte ik 's ochtends in Zaandam in de s800 in, heel toevallig bij de HC die een goede bui had. Die wilde heel graag aan mij als reiziger met een beperking service verlenen, maar ik moest hem toch hevig teleurstellen (overstappen op Sloterdijk van spoor 5 naar 7 doe ik al zo vaak, dat ik het bijna met mijn ogen dicht kan :mrgreen:). Dus die eistte op Sloterdijk het deuren-openen knopje op, omdat dat de enige service was die hij kon verlenen aan mij. :D

Later op de dag wachtte ik in Leiden op de s3700 van Leiden naar Schiphol. Opeens werd ik door twee personen aangesproken of ik naar Apeldoorn toe moest. :shock: Ik had geen idee waar het over ging, totdat het duidelijk werd dat ze visueel beperkt waren en daar een bijeenkomst hadden (de blindenstokken die ze hadden, had ik ook eerst neit in de gaten :D). Op Schiphol, waar ik kennelijk wat bekender ben dan hen, heb ik ze meegenomen naar spoor 3 voor de aansluitende NoordOost richting Amersfoort (moest zelfs de s3300 hebben die 5 minuten eerder van hetzelfde spoor vertrok).

Vandaag tijdens Konginnedag twee keer met de 394 (R-Net lijn) binnen Zaandam geweest. Wegens een vrijmarkt in de Zaandamse wijk Poelenburg was de route aangepast. De halte-afroep had er een beetje heel erg veel moeite mee. Kennelijk heeft Connexxion dit niet goed geupdate voor vandaag?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Vinny »

Vandaag in de tram een trambestuurder die iedereen bij het afscheid "weltrusten" wenste, en dat om ongeveer half acht 's avonds. Vooral leuk om de gezichten van de reizigers te zien bij het uitstappen... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door TheKnitter »

Caspar schreef:Wat is Brussel Nationaal voor station? :oops:
Brussel Nationaal Luchthaven. Maar de Belgen vinden "Luchthaven" onnodig, en roepen continu "Brussel Nationaal" om. In het Engels "Brussels National", Duits "Brussel National", en het Frans "Bruxelles-National". Maar daarachter komt een toevoeging in de trend van "Voor reizen van- en naar het vliegveld en station Brussel Nationaal is een diabolo-toeslag verplicht"....
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Jef400 »

Gosie mijne, Wat was het druk in de 118 gisteren zeg. Vanaf Purmerend Korenstraat zit ik in mijn uppie in de bus. Stappen er ineens bij elke halte in Volendam zes a zeven mensen per halte in. Gevolg Oranje gekken met iedereen bij elkaar op schoot. Was overigens wel erg gezellig in die bus.

De terugreis vanuit Volendam liep ietwat provisorisch. Toch des avonds naar wat andere vrienden gegaan. Gevolg dat ik moest overstappen in Edam op een lege 118 naar Purmerend erbij. Toch lekker rustig zo'n ritje. ( was overigens al rond 22.30 uur hoor )
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Raymond »

VIRM schreef:
Vandaag tijdens Konginnedag twee keer met de 394 (R-Net lijn) binnen Zaandam geweest. Wegens een vrijmarkt in de Zaandamse wijk Poelenburg was de route aangepast. De halte-afroep had er een beetje heel erg veel moeite mee. Kennelijk heeft Connexxion dit niet goed geupdate voor vandaag?
Die moeite neemt Connexxion nooit voor omleidingen. En dat snap ik eigenlijk niet (met betrekking tot vervallen haltes, vervangende haltes is een ander verhaal), want Infoxx weet wel aan de reiziger te vertonen welke haltes niet aangedaan worden, maar voert dat niet door in de haltelijst.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door VIRM »

Raymond schreef:
VIRM schreef:
Vandaag tijdens Konginnedag twee keer met de 394 (R-Net lijn) binnen Zaandam geweest. Wegens een vrijmarkt in de Zaandamse wijk Poelenburg was de route aangepast. De halte-afroep had er een beetje heel erg veel moeite mee. Kennelijk heeft Connexxion dit niet goed geupdate voor vandaag?
Die moeite neemt Connexxion nooit voor omleidingen. En dat snap ik eigenlijk niet (met betrekking tot vervallen haltes, vervangende haltes is een ander verhaal), want Infoxx weet wel aan de reiziger te vertonen welke haltes niet aangedaan worden, maar voert dat niet door in de haltelijst.
Het lijkt mij toch een kleine moeite om de haltevolgorde aan te passen?
Leukste is dat hij op een gegeven ogenblik 'Zaandam, Parkstraat' om ging roepen. Die halte was hemelsbreed toch wel 1 a 1,5 kilometer verderop. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Werkt InfoXX niet m.b.v. GPS? :|
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door marvinkok »

GPS in combinatie met een odometer. Volgens mij meet hij de afstand en wordt de gps als controle gebruikt. Dus: er is 300m afgelegd, hier is dus de halte. Even GPS-check, hee dat klopt niet, dus wordt er weergegeven dat de bus van de route is. Voor kleine 1-daagse omleidingen worden routes meestal niet in InfoXX aangepast. Dan moet er toch al gauw een maand van omleidingen zijn heb ik het idee voordat de haltevolgorde aangepast wordt.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Jah ok. Dat is volgens mij bij GVB ook zo. Het effect is vooral leuk als de GPS-ontvangst langdurig wegvalt.

Maar goed, als er met GPS wordt gewerkt, dan zou er in principe geen foutieve haltes moeten worden omgeroepen toch? :wink:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door marvinkok »

De halteomroep gaat sowieso via de gereden afstand. Dus kan de halte omgeroepen worden en weet het systeem pas dat het niet meer op de route zit als het bij de halte hád moeten zijn. Dan is de halteomroep als geweest.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Daniel »

marvinkok schreef:Dan moet er toch al gauw een maand van omleidingen zijn heb ik het idee voordat de haltevolgorde aangepast wordt.
M'n ervaring in Utrecht was dat het zelfs na meer dan een maand omleidingen nog niet werd aangepast. Nu was dat wel een omleiding waarbij de chauffeur simpel even de afroep goed kon zetten vlak voor het einde ervan (lange omleiding met als enige tijdelijke halte een halte die net om de hoek bij de normale stond). Wel in het voordeel van de reiziger dus in dit geval: als 't verwerkt was zou de ritprijs hoger worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Vind het eigenlijk schandalig omdat als het goed is de rest van de reisinformatie ook wordt aangepast. Een uitdraai voor InfoXX moet dan niet te moeilijk zijn. Aan de andere kant... Ik vermoed dat het verder ook niet in dingen als 9292 wordt verwerkt (op halte niveau, niet alleen een melding...)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Chauf21 »

Afhankelijk van het systeem/de software die een vervoerder gebruikt is het verwerken van omleidingen een nogal omvangrijk en kostbaar proces. Idealiter zou je natuurlijk een systeem hebben waarbij je vooraf op de computer heel simpel wat haltes kan aan- of afvinken en dat vervolgens laat verwerken in de dienstregelingsinformatie. Helaas werkt dat niet overal zo gemakkelijk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door webguy »

Er wordt gewerkt aan een nationale standaard (gebaseerd op een Europese standaard NeteX) om wat de NS "dagplan" noemt uit te kunnen wisselen...

En dat die software niet bestaat is gewoon grote onkunde van vervoerders die vastzitten in klauwen van leveranciers en leveranciers die niet meewerken. De NS kan het, waarom Connexxion niet?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2012

Bericht door Klaasje »

Voor zover ik het weet schijnt het veel geld te kosten om een dienstregelingswijziging door te voeren. Daar zal vast een reden voor zijn. Overigens is het voor NS ook pure noodzaak: Anders werken de procesleidingssystemen niet goed en moet er constant bijgestuurd worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten