Staan we vanmidag met vier personen op de bushalte in Manternach te wachten, stuift de bus gewoon in volle vaart voorbij...

Nog een geluk dat die lijn elk halfuur rijdt, want op de meeste plekken in Luxemburg sta je in zo'n situatie minstens 1 à 2 uur te wachten op de volgende.
Met de volgende bus naar Echternach gereden, stappen we daar uit; controle van het ministerie van transport of alle bussen op de juiste tijden vertrekken en aankomen, of de chauffeurs keurig gekleed zijn, etc.
Eigenlijk een perfecte kans om die doorgereden chauffeur aan de schandpaal te nagelen, wat een timing!
Ik heb het toch maar niet gedaan, levert alleen maar veel gezeik op voor een stom blundertje. Dus gewoon het wagennummer en dienstnummer aan een andere chauffeur doorgegeven, hij zou aan het einde van zijn werkdag even op het prikbord kijken wie die wagen en dienst vandaag had om hem te melden dat het de bedoeling is te stoppen langs een halte als er mensen staan te wachten.
Vroeg de chauffeur waar ik het aan doorgaf nog wat de naam van die chauffeur was... Pff, ik ken van een hoop chauffeurs de naam, maar niet allemaal hoor.