In de t5047 reed er ook een SGMm-III. Was dat dezelfde?Michael schreef:een collega stuurde me net een sms dat ie in de m2967 zit in de t5160
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Ik heb geen idee. Maar dat zou best kunnen
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Dat was nog voor 'het' Connexxion Utrecht tijdperk. Destijds dook er ook nog wel eens een MAN Caetano op.Bee schreef:Vroegâh reden er zelfs Duvedec Geledes op lijn 59. En dat op een lijn die eens per uur rijdt
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Bewegend beeld van de Duvedec op lijn 59 is er ook, dankzij YouTube :')
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cRcqZev3LDM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cRcqZev3LDM[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
IRM-IV in de t2818 vanmorgen. Die keurig bij het bordje "6" stopte, worden tenminste eens de niet-spreidende reizigers "gestraft" i.p.v. degene die braaf zich over het perron verspreiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
GVB Jonckheer 464 (geleed) rijdt vandaag op lijn 22 in Amsterdam volgens mij vervangt hij de brandstofcelbus, want die heb ik al een tijd niet meer gezien :?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Ik zag vanochtend in een tijdsbestek van 1 uur 2 treinen rijden bestaande uit ÖBB-rijtuigen. De eerste zaten geen rijzigers in.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
SLT in de t3449 en de t3434.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Dat is toch ook een veredelde stoptrein laten we eerlijk zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Vanmiddag rond 13:15 weer een SGM-II gespot op Moerwijk.Meltrain schreef:In de t5047 reed er ook een SGMm-III. Was dat dezelfde?Michael schreef:een collega stuurde me net een sms dat ie in de m2967 zit in de t5160
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
De t557 reed vandaag met hooguit 10 maar zeer waarschijnlijk slechts 8 bakken IRM i.p.v. 14. Moge duidelijk zijn dat dat de nodige achterblijvers opleverde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Sure? Normaal 14 bakken IRM? Dacht dat 2 x 6 bakken wel een beetje maximale lengte was wat standaard werd ingezet. Zijn er dat je weet nog meer ritten op de NoordOost die met meer dan 12 bakken IRM rijden?Daniel schreef:De t557 reed vandaag met hooguit 10 maar zeer waarschijnlijk slechts 8 bakken IRM i.p.v. 14. Moge duidelijk zijn dat dat de nodige achterblijvers opleverde...
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
2967+2125 waren vandaag al langer actief. Zat er zelf ook in vanaf Rlb naar Zwd als trein t5049 en kwamen later langs Zwd als t5046Meltrain schreef:In de t5047 reed er ook een SGMm-III. Was dat dezelfde?Michael schreef:een collega stuurde me net een sms dat ie in de m2967 zit in de t5160
NSR 2125+2967 (5046)
Verder was te Rotterdam RET ook eens leuk bezig. Busje 70 naar Keizerswaard rond 13:45 stond te Lombardijen met een gelede bus 401 klaar. Overkill in het driedubbele kwadraat natuurlijk.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Tja, de RET moet zijn twee gelede Citaro's (nummers 401 en 402) toch ergens inzetten en tegenwoordig doen ze dus dienst op lijn 70... In de vorige dienstregeling was dat alleen lijn 38. Oorzaak is dat deze bussen niet door de stad kunnen rijden volgens de RET.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
De t557 is de enige met 14 bakken IRM, is er ergens vorig jaar in gekomen toen diverse voortreinen aan de randen van de spits door grotere samenstellingen in de reguliere treinen zijn vervangen.Citaro schreef:Sure? Normaal 14 bakken IRM? Dacht dat 2 x 6 bakken wel een beetje maximale lengte was wat standaard werd ingezet. Zijn er dat je weet nog meer ritten op de NoordOost die met meer dan 12 bakken IRM rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Waarom ging dat dan zogenaamd niet? Die bussen kwamen toch elke keer weer aan op het eindpunt?Gekko123 schreef:Tja, de RET moet zijn twee gelede Citaro's (nummers 401 en 402) toch ergens inzetten en tegenwoordig doen ze dus dienst op lijn 70... In de vorige dienstregeling was dat alleen lijn 38. Oorzaak is dat deze bussen niet door de stad kunnen rijden volgens de RET.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Dan was het dus niet dezelfde. Degene die ik zag was echt een losse SGMm-III en vertrok een half uur eerder vanaf Dtz.TheKnitter schreef:2967+2125 waren vandaag al langer actief. Zat er zelf ook in vanaf Rlb naar Zwd als trein t5049 en kwamen later langs Zwd als t5046Meltrain schreef:In de t5047 reed er ook een SGMm-III. Was dat dezelfde?Michael schreef:een collega stuurde me net een sms dat ie in de m2967 zit in de t5160
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
5047 heb ik niet gezien, maar wel de kerende trein uit Bd. Dat was inmiddels SLT geworden. Ik dacht 6 of 8 bakken te herinneren.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
De t5146 werd vandaag gereden met de m2125 + m2967
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
t5135 werd gereden door de DD-AR 7433, zag ik te Zwd voorbij komen *O*
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Afgelopen nacht reed de Connexxion 8830 wat ritjes op de N70 tussen Uithoorn en Amsterdam. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Oke, een, voor busfanaten, misschien domme vraag, maar wat is daar afwijkend aan?
De N70 is een lijn van Amstel-Meerlanden, de 8830 is een Lion's City en in Amstel-Meerlanden rijdt men doorgaans met Lion's City.
De N70 is een lijn van Amstel-Meerlanden, de 8830 is een Lion's City en in Amstel-Meerlanden rijdt men doorgaans met Lion's City.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Vanmiddag vertrok vanaf Schiphol een Provincie Utrecht-Amba als lijn 58 naar de Keukenhof.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
8830 is van 't Gooi en omstreken meende ik. De 8833 en 8834 tegenwoordig i.i.g. wel (al is het tijdelijk).Meltrain schreef:Oke, een, voor busfanaten, misschien domme vraag, maar wat is daar afwijkend aan?
De N70 is een lijn van Amstel-Meerlanden, de 8830 is een Lion's City en in Amstel-Meerlanden rijdt men doorgaans met Lion's City.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16
Inderdaad, komt uit die buurt vandaan. Voldoet ook niet helemaal aan de AML concessie-eisen en hoort als 'tijdelijke' wagen helemaal niet 's nachts te rijden. Vandaar, afwijkend.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten