OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Thom91 » Ma 21 Mei 2012, 06:37

Nee
Komt wel goed schatje.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9552
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Wubbo » Ma 21 Mei 2012, 07:19

Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Thom69 » Ma 21 Mei 2012, 08:13

De t3059 reed gisteren dus met ICMm-III solo, en dit paste nét (klapstoeltjes ook allemaal bezet). Was dit een IV solo geweest, was er in elk geval op Ed - Nm geen probleem geweest.

P.s. Laten we hopen dat ICM standaard wordt, VIRM begint hier flink te vervelen.. ;)
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Mei 2012, 08:16

De t2818 reed vanmorgen met DDAR, gelukkig wel een exemplaar met banken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Thom91 » Ma 21 Mei 2012, 12:20

Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?

Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.
Komt wel goed schatje.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor VIRM » Ma 21 Mei 2012, 12:25

Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?

Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.


Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.
Beul van de blindegeleidelijn

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Thom91 » Ma 21 Mei 2012, 12:26

VIRM schreef:
Thom91 schreef:
Wubbo schreef:Nee, het is niet standaard of nee, het is niet te weinig?

Ik zat mobiel en had kort tijd.
Het is niet standaard. Alleen bij verstoringen zou het kunnen voorkomen.


Inderdaad. Ik zat gisteravond nog even door de lijst met materieelinzet te kijken, en de s3000 rijdt uitsluitend met VIRM.

Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.

edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 451
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Leudal

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor erjeebee » Ma 21 Mei 2012, 12:58

Thom91 schreef:Is al jaren overigens zo. de s3500, s800 en s3100 rijden ook integraal met VIRM. Alles anders -> afwijking.
edit: correctie op mezelf, 2 slagen s3500 met een TD-10


jaaaaaaaaaaaaaaren?
Zo lang is het toch niet geleden dat er ICRm op de s3100 en s3500 reed?
Vorig jaar nog ingezeten als ik me goed herinner.
Op de zijkant "12 Geleen", op de voorkant "12 Geleen". Komt mevrouw langsgelopen, kijkt op zijkant, kijkt op voorkant, komt de bus in: "Chauffeur, gaat deze bus naar Geleen?"

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Thijs » Ma 21 Mei 2012, 12:59

In de s3100 heeft nooit ICRm gereden.

Thom69
Berichten: 630
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Thom69 » Ma 21 Mei 2012, 13:18

De s3000 en s3100 hebben zolang ze in deze vorm ( Hdr / Shl - Nm ) alleen met VIRM gereden, alleen bij verstoringen etc. reed er wel eens iets anders. De s3500 reed (volgens mij) niet heel lang geleden nog wel eens met ICMm, maar keerde dan nooit op de s3100.
Toen de s2000 nog naar Ah reed (lang, lang geleden) reed er nog van alles in deze serie..
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden en in de trein | Ledn - Asd |

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 451
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Leudal

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor erjeebee » Ma 21 Mei 2012, 13:36

Eh.....

Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?

Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?

Daarna jaartje in Eindhoven gewoond... en daar regelmatig de rechtstreekse trein naar Schiphol gepakt.. dan heb ik het toch over de s3500? Ik heb die regelmatig gepakt en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?

:D :mrgreen:
Op de zijkant "12 Geleen", op de voorkant "12 Geleen". Komt mevrouw langsgelopen, kijkt op zijkant, kijkt op voorkant, komt de bus in: "Chauffeur, gaat deze bus naar Geleen?"

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Thijs » Ma 21 Mei 2012, 13:58

erjeebee schreef:Eh.....

Als ik van Ede-Wageningen de rechtstreekse trein naar Schiphol pak.. dan heb ik het toch over de s3100?

Ik heb tot begin vorig jaar in Ede gewoond en reisde regelmatig met deze serie, zowel naar Nijmegen als naar Utrecht en Schiphol en ik heb zeker weten regelmatig in zo'n rijtuigending met lok en stuurstand met van de okerkleurig beklede stoelen in de 2e klas gezeten. Dan heb ik het toch over ICRm?

Of ben ik nou gek?
Blijkbaar? :P Sinds dat de s3100 in huidige vorm rijdt tussen Nijmegen en Schiphol (ik meen sinds dienstregeling 2009) rijdt die serie geheel met VIRM.

Toen die serie nog de s2000 was tussen Nijmegen/Arnhem en Den Haag werd er wel met van alles gereden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Mei 2012, 14:32

Kan me vergissen, maar zover ik weet heeft er heel in het begin nog even ICRm in de s3100 gezeten. Toen die net bestond zat die op Hoofddorp Opstel aan de s3500 gekoppeld waar wel ICRm in zat (en nogsteeds zit, zij het beperkt). Die koppeling is echter vrij snel vervallen...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Maik » Ma 21 Mei 2012, 14:48

Klopt inderdaad. Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel? De koppeling met de 3500 is vandaag de dag nogsteeds, alleen in de spits keren beide series af en toe op zichzelf. :wink:
Pommes.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor MdJ » Ma 21 Mei 2012, 16:50

Maik schreef: Tot in ieder geval januari 2009 heeft er ICRm in de 3100 gereden. Is de keertijd in Arnhem toen niet verkort waardoor die met ICRm niet meer te halen viel?
Klopt helemaal.

ICK buiten dienst /: ICRm uit de 3100/3500 naar de 1900, VIRM naar de 3100/3500. VIRM kwam vrij uit de nieuwe VIRM4-IV'tjes.
Bij twijfel: gebruik beton.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor 010jongen » Ma 21 Mei 2012, 17:27

2x 5300 op lijn D Richting de akkers in de spits.. Om vervolgens 2 min erna met een 4 wagendienst te komen. Ret moet die planning eens gaan bijwerken. Gebeurt regelmatig. Echter wel met 3 en dan 4. 2 wagens rijden uitsluitend in de avonduren en weekend

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Michael » Ma 21 Mei 2012, 21:56

Er reed vanochtend 2 stellen Plan V in de t1932.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op Ma 21 Mei 2012, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' toegevoegd bij treinnummer
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9552
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Wubbo » Ma 21 Mei 2012, 23:04

Op Den Haag Centraal stonden rond 17.35 uur 2 stellen plan V te niksen op spoor 8. Waren dat die stellen misschien?

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor waldo79 » Di 22 Mei 2012, 19:03

Veel comfort in t3663 vanmiddag: 2 x SGMm3 verzorgden deze IC naar Roosendaal. Fijne combi met de warmte van vandaag.
Ik had gehoopt op een materiaalwissel te Ah, maar dat bleek niet mogelijk :lol:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Suus » Di 22 Mei 2012, 19:30

Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.
Rame à l'approche

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor webguy » Di 22 Mei 2012, 21:14

Inderdaad, ik zat eerder in een ICRm zonder airco, dat was echt warm. Het was op het perron daarna gewoon koel...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11935
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Geert » Di 22 Mei 2012, 22:05

Bee schreef:Bij SGM kunnen de ramen volledig opengeschoven worden. Hierdoor ontstaat er, mede door de halfopen inrichting nog een redelijke luchtcirculatie in de trein die in veel gevallen de grootste warmteproblemen kan oplossen.

SGMm is niet te harden zodra het stil staat op een station in de zomer, die dingen worden behoorlijk snel warm...

The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor The best » Wo 23 Mei 2012, 01:20

Altijd nog beter dan Mat'64.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Suus » Wo 23 Mei 2012, 01:24

Of DD-AR. Zeker de bovenverdieping is echt een verschrikking. De ventilatieroosters maken veel lawaai maar werken voor geen meter en op de benedenverdieping kunnen de ramen slechts een piepklein beetje open :X
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #16

Berichtdoor Daniel » Wo 23 Mei 2012, 07:16

Wederom een DDAR in de t2818 vandaag... Stam 7823 dit keer. Kan het IRM niet tegen de warmte ofzo, een DDAR die uitloopt in Zutphen is immers normaal vrij uitzonderlijk...

Edit: En vanuit die DDAR een BRU-gele Mercedes Sprinter gespot bij Utrecht Overvecht. Die rijdt dus op lijn 122, is ´t ook gelijk bekend waar dat ding ingezet wordt nadat ik ´m al diverse keren in de GVU-stalling had zien staan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast