OVer je OV-Chipkaart #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door ODRAIL »

TheKnitter schreef:Ik weet niet welke lamzwans een foutje heeft gemaakt bij Translink / OV-Chipkaart -o-
Ligt der vandaag een brief in de brievenbus:
Beste student,

Onlangs ben je bij een ophaalautomaat geweest om het stopzetten van je studentenreisproduct te bevestigen. Dit is om een technische reden niet goed gegaan.

Wat nu?
Binnen een week dient u opnieuw naar een ophaalautomaat te bevestigen dat u uw studentenreisproduct wilt stopzetten. Doet u dit niet, worden er maandelijks extra kosten in rekening gebracht.

Meer informatie
Kijk op http://www.studentenreisproduct.nl voor meer informatie over het stopzetten van je studentenreisproduct.
Voor al je vragen over je recht op je studiefinanciering en het studentenreisproduct kijk je op http://www.duo.nl.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct
Deze brief is automatisch aangemaakt en daarom niet ondertekend.
Maar IK heb nergens om gevraagd, om dat stopzetten. Ik ben hiervoor nog niet bij de kaartautomaat geweest.
Maandag - Nee, morgen - maar eens met die knuppels van TLS bellen -o-
Hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Ben wel benieuwd hiernaar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik dacht dat het juist door de invoering van de OV-Chipkaart de bedoeling was om de zones af te schaffen. Of heb ik ooit ergens iets gemist?
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Tristan »

huibf schreef: gewoon zoals in Brabant. Ervoor zorgen dat je 40% korting reist in de daluren en in de ochtend het volle tarief
Per saldo is scheelt het niet veel. Soms ben je duurder uit maar soms ook goedkoper.
Daarbij krijgen jongeren t/m 18 jaar nog eens STANDAARD 34% leeftijskorting in Brabant.

De meeste mensen reizen maar 1 x per dag retour hun rit met een abonnement....

Voor de liefhebbers een overzicht van 10o reizen in SRE http://www.ovdepeel.nl/OVCHIPKAART_2012_jan.pdf
Het 'Brabantmodel' is (voor mij) juist het slechtste van het slechtste en het duurste van het duurste.

Ik kán voor mijn werk alleen maar in de spits reizen, dus dan betaal ik in jouw voorbeeld sowieso voltarief.
Per maand werk ik gemiddeld 20 dagen.
Heenreis 20 x € 4,42 = € 88,40
Terugreis 20 x € 4,35 = € 87,00
Totaal per maand: € 175,40

Altijd Korting-methode:
Aanschaf Altijd Korting-product € 16,50
Heenreis 20 x (80 % x € 4,42) = € 70,72
Terugreis 20 x (80 % x € 4,35) = € 69,60
Totaal per maand: € 156,82

Sterabonnement per maand: € 145,15

Alleen als er bij Altijd Korting 40 % korting wordt gegeven, is dat voor woon-werkverkeer het goedkoopst en kost het in totaal € 121,74 per maand, maar dan is er geen voordeel van onbeperkt kunnen reizen wat bij een Sterabonnement dus wel het geval is.

Kortom: sterabonnementen bieden de meeste voordelen, zowel financieel als qua reisgemak
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Kortom: sterabonnementen bieden de meeste voordelen, zowel financieel als qua reisgemak
Moet natuurlijk zijn:
Kortom: met de huidige abonnementsmodellen geeft het sterabonnement mij het meeste voordeel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Freek »

Gelukkig denken vervoerders en overheden nog aan tal van nieuwe abo's. 100% afkoopbaarheid is er daar zeker eentje van. Het denken in alleen maar kortingen is te beperkt. Wees creatief en iedereen kan tientallen nieuwe abo's bedenken.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door huibf »

Tristan schreef: Het 'Brabantmodel' is (voor mij) juist het slechtste van het slechtste en het duurste van het duurste.

Ik kán voor mijn werk alleen maar in de spits reizen, dus dan betaal ik in jouw voorbeeld sowieso voltarief.
Per maand werk ik gemiddeld 20 dagen.
Heenreis 20 x € 4,42 = € 88,40
Terugreis 20 x € 4,35 = € 87,00
Totaal per maand: € 175,40

Altijd Korting-methode:
Aanschaf Altijd Korting-product € 16,50
Heenreis 20 x (80 % x € 4,42) = € 70,72
Terugreis 20 x (80 % x € 4,35) = € 69,60
Totaal per maand: € 156,82

Sterabonnement per maand: € 145,15

Kortom: sterabonnementen bieden de meeste voordelen, zowel financieel als qua reisgemak
Je vergeet een DING. De spits is voor de bus in Brabant/SRE alleen voor 9.00. Dus je reist de terugweg met 40% korting.
Het kan niet zo zijn dat je zowel heen als terug reist tussen 4.00 en 9.00 uur (of je werkt erg kort, of ruim 20 uur per dag)

Per maand werk ik gemiddeld 20 dagen.
Heenreis 20 x € 4,42 = € 88,40
Terugreis 20 x € 4,35 = € 52,20 met Brabant Daluren korting
aanschaf dalurenkorting 10,50 per jaar = € 0,875
Totaal per maand: € 141.48

Dus ruim 3 euro goedkoper dan het sterabonnement, een fout die dus veel wordt gemaakt !
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Thijs »

huibf schreef:Terugreis 20 x € 4,35 = € 52,20
Ik snap deze som niet.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Klaasje »

Haha.. Het moet inderdaad ergens tussen de 80 en 90 euro inzitten..
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Anne »

huibf schreef: Terugreis 20 x € 4,35 = € 52,20 met Brabant Daluren korting
Bedrag klopt wel want het is inclusief de korting van 40%.

€ 87,00 - € 34,80 (de 40%) = € 52,20.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Klaasje »

Maar die dalkorting gaat over de ritprijs.. niet over de eindafrekening. -o-
Het klopt dus wel.. maar echt zuiver en helder is het niet.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Anne »

OK; maar je komt bij deze ritprijs op hetzelfde uit.
60% van € 4,35 is € 2,61; voor 20 ritten is dat € 52,20.

Bij andere bedragen kunnen eventueel kleine verschillen voorkomen (cent meer of minder)
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Tristan »

huibf schreef: Dus ruim 3 euro goedkoper dan het sterabonnement, een fout die dus veel wordt gemaakt !
Maar voor die 3 euro (€ 3,67 om precies te zijn) heb ik wel ONBEPERKT reisrecht in een redelijk groot gebied.

Dus als ik zou moeten kiezen tussen Brabant Daluren Korting (of zoals het dan voor mij zou gaan gelden: Utrecht Daluren Korting) of een sterabonnement, kies ik nog steeds voor het sterabonnement.

Als dat Daluren Korting nou meer dan € 50,- goedkoper was geweest dan een sterabonnement, zou het het overwegen waard zijn. Nu zeker niet. Want die € 3,67 heb ik met één extra ritje (buiten mijn woon-werkverkeer om) er al helemaal uit.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door TheKnitter »

Oja, mijn StudentenOV werkt inmiddels weer zoals het hoort, kan weer veilig in- en uitchecken. Nu staat bij 'Ophalen producten' alleen nog wel 'StudentenOV beëindigen - Niet beschikbaar' :)
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door huibf »

Dat je met je abo meer reisrecht hebt klopt. Maar in praktijk blijkt dat men nauwelijks meer reist... Dan alleen maar het vertrouwde traject.
De zones zouden afgeschaft worden en Brabant loop hiermee voorop. Ik heb ergens gelezen over het afkopen van kilometers... Ook een idee!
Overigens is het systeem nog steeds niet per km afrekenen. Die verdomde instaptarief van 83 cent moet eraf. Dan wat meer betalen per km...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Daniel »

huibf schreef:Dat je met je abo meer reisrecht hebt klopt. Maar in praktijk blijkt dat men nauwelijks meer reist... Dan alleen maar het vertrouwde traject.
Daarmee vergeet je dat iemand die bv. doordeweeks huis - station reist en dan in het weekend de bus van huis naar het centrum neemt veelal nogsteeds over het vertrouwde traject reist, maar wel meer ritten maakt dan puur voor het woon-werkverkeer. Al kan je zoiets natuurlijk ook prima afdekken met een abonnement voor een bepaald traject i.p.v. een bepaald gebied waardoor je alsnog van de zones af kunt stappen.
Ik heb ergens gelezen over het afkopen van kilometers... Ook een idee!
Ook dat werkt niet als je meer reist... Lijkt me er dan zelfs lastiger op worden. Want stel nu dat je werkgever het abonnement betaald en dat een kilometerbundel is. Hoe zorg je dan, liefst met gebruik van één chipkaart, dat je die bundel alleen voor je woon-werkverkeer aanspreekt. Dan werkt een onbeperkt reisrecht op een traject of in een gebied nog altijd beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Vinny »

Er is ooit over nagedacht: door kilometerbundels te verkopen. Bijv. 100 km voor 40% korting. Maar goed, dat ging niet samen met het huidige zonesysteem...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Tristan »

Daniel schreef:
Ik heb ergens gelezen over het afkopen van kilometers... Ook een idee!
Ook dat werkt niet als je meer reist... Lijkt me er dan zelfs lastiger op worden. Want stel nu dat je werkgever het abonnement betaald en dat een kilometerbundel is. Hoe zorg je dan, liefst met gebruik van één chipkaart, dat je die bundel alleen voor je woon-werkverkeer aanspreekt. Dan werkt een onbeperkt reisrecht op een traject of in een gebied nog altijd beter.
En zolang CiCo's zich in bussen en trams bevinden in plaats van bij de haltes, is er iedere reis een reëele kans dat er teveel kilometers worden afgeschreven van de bundel.
Mij lijkt dit een stuk lastiger bij de vervoerder terug te vorderen dan financieel nadeel, zeker als je met meerdere vervoerders reist.

Kortom: kilometerbundel is dus geen goed idee :N
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Wubbo »

Dat werkt 1 op 1 ook voor zones (verkeerde zone? Dan wordt er geld afgeschreven) dus dat is geen argument voor het niet invoeren van kilometerbundels.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Geert »

Hoe vaak gaat dat nou trouwens helemaal mis? Ik heb er zelf nooit last van. En vroeger had je ook chauffeurs die verkeerd stempelden of überhaupt de verkeerde zone in hun hoofd hadden. Ik vind het een beetje een probleem zoeken dat er niet is, of dat in ieder geval niet relevant is voor kilometerbundels.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Tristan »

Geert schreef:Hoe vaak gaat dat nou trouwens helemaal mis? Ik heb er zelf nooit last van. En vroeger had je ook chauffeurs die verkeerd stempelden of überhaupt de verkeerde zone in hun hoofd hadden. Ik vind het een beetje een probleem zoeken dat er niet is, of dat in ieder geval niet relevant is voor kilometerbundels.
Zoals ik al eerder in dit topic heb gemeld, is het bij mij in amper 18 maanden maar liefst 6 (!) keer fout gegaan! Het gaat dus (te) vaak fout. Het probleem is er dus weldegelijk.
Wubbo schreef:Dat werkt 1 op 1 ook voor zones (verkeerde zone? Dan wordt er geld afgeschreven) dus dat is geen argument voor het niet invoeren van kilometerbundels.
Waar ik het over heb is dat CiCo's zijn blijven hangen bij een bepaalde halte en daardoor 'denken' dat ze een paar haltes eerder zijn (bij inchecken) en/of een paar haltes verder (bij uitchecken) en dat er zodoende -bijvoorbeeld- 16 km teveel wordt afgeschreven van de kilometerbundel.
Als je een sterabonnement kiest en per ongeluk de verkeerder zone kiest, is dat een menselijke fout en ligt dus geheel aan de gebruiker. Het teveel km's afschrijven, is een systeemfout en ligt dus aan het systeem en niet aan de gebruiker.
Het is dus weldegelijk een argument om de kilometerbundels niet in te voeren.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Suus »

Gemiddeld telt een maand 22 werkdagen (eigenlijn 21,67). Na achttien maanden heb je 396 dagen gewerkt.
Als je verbinding elke dag rechtstreeks is, maak je 2 ritten per dag. Na 18 maanden heb je dan 792 ritten met de bus gemaakt.

Je hebt 6 keer een fout gehad, dat is dus minder dan 1% van de ritten. Kortom, je moet de problemen nu niet gaan overdrijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Geert »

Tristan schreef:Als je een sterabonnement kiest en per ongeluk de verkeerder zone kiest, is dat een menselijke fout en ligt dus geheel aan de gebruiker. Het teveel km's afschrijven, is een systeemfout en ligt dus aan het systeem en niet aan de gebruiker.
Het is dus weldegelijk een argument om de kilometerbundels niet in te voeren.
Veel regio's hebben sterabonnementen verchipt, waarbij de cico dus de zone moet bepalen en dan heb je precies hetzelfde probleem (systeemfout). Als dat bij slechts 1% van de ritten mis gaat is dat nog wel te overzien. Als je je zo nodig wilt ergeren aan de ov-chipkaart, doe dat dan over dingen die echt niet goed geregeld zijn in plaats van een non-probleem zoals dit...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Anne »

Tristan schreef:Waar ik het over heb is dat CiCo's zijn blijven hangen bij een bepaalde halte en daardoor 'denken' dat ze een paar haltes eerder zijn (bij inchecken) en/of een paar haltes verder (bij uitchecken) en dat er zodoende -bijvoorbeeld- 16 km teveel wordt afgeschreven van de kilometerbundel.
Zoals Geert ook al aangeeft zijn in veel regio's de abonnementen verchipt. Als de cito daar verkeerd staat denkt die dus ook dat je buiten je zones reist en schrijft dan ook 83 cent plus km-tarief af.

De huidige abonnementsvorm stamt nog uit de tijd dat de vijf daagse werkweek gewoon was en iedereen ook elke dag braaf van huis naar werk pendelde. Je krijgt dan als vaste gebruiker een korting op je rittarief. In verleden had je ook vijf- of zesdaagse trajectkaarten (deze laatste voor de zesdaagse werkweek). Vaak werden die per heen- en terugrit gestempeld of geknipt. In de loop der jaren is hierin meer vrijheid gekomen; ook om het abonnement aantrekkelijker te maken.

In deze tijd werken veel mensen in deeltijd of deels thuis.
Ook zijn er die een dag in de week met de auto komen omdat ze kinderen moeten ophalen of zelf na het werk gelijk door moeten naar een bijeenkomst, cursus oid.
Voor een grote groep is dan een traject of sterabonnement niet meer voordeliger.

Daarnaast is het voordelig als je voor het werk regelmatig een andere locatie moet bezoeken.Ook wordt nog wel eens een ander adres bezocht.
Ook als je eens met de fiets of de auto gaat of met iemand meerijdt hoef je dan niet te betalen.

Een kortingsabonnement of een kilometer bundel sluit meer aan op het reisgedrag van de huidige tijd.
Bij elke wijziging is er een groep die er op achteruit gaat en een groep die er beter van wordt.
Belangrijkste is dat het voor de grootste groep gebruikers aantrekkelijk is.
Daniel schreef:Want stel nu dat je werkgever het abonnement betaald en dat een kilometerbundel is. Hoe zorg je dan, liefst met gebruik van één chipkaart, dat je die bundel alleen voor je woon-werkverkeer aanspreekt. Dan werkt een onbeperkt reisrecht op een traject of in een gebied nog altijd beter.
Als je werkgever de kilometerbundel betaalt, zijn dat de kilometers tussen woning en werk voor een bepaalde periode. Maakt toch niet uit of je die km's afboekt voor woonwerk of voor privé. De privé km's die je hebt gebruikt uit de km-bundel kom je aan het einde van de periode te kort voor de woonwerk ritten en die betaal je dan gewoon. (kan wel nadelig zijn als er een spits en dal tarief is en je privé in dal reist en woonwerk in de spits)
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Tristan »

avl schreef: Een kortingsabonnement of een kilometer bundel sluit meer aan op het reisgedrag van de huidige tijd.
Bij elke wijziging is er een groep die er op achteruit gaat en een groep die er beter van wordt.
Belangrijkste is dat het voor de grootste groep gebruikers aantrekkelijk is.
In dat geval had er een preferendisch onderzoek moeten komen onder abonnementshouders waarin abonnementshouders kunnen aangeven waar hun voorkeur naar uit gaat. Meeste stemmen gelden.
Maar dit gebeurt niet. De ov-shitkaart wordt eigenlijk ingevoerd zonder er (goed) over na te denken. Eerst wordt het eten opgeschept (lees: ov-chipkaart ingevoerd) en daarna wordt er pas besloten of het eventueel noodzakelijk is om met onmiddellijke ingang de tafel te dekkn (lees: de problemen die er zijn op te lossen)
Geert schreef:Als dat bij slechts 1% van de ritten mis gaat is dat nog wel te overzien. Als je je zo nodig wilt ergeren aan de ov-chipkaart, doe dat dan over dingen die echt niet goed geregeld zijn in plaats van een non-probleem zoals dit...
Het gaat er niet om of het bij 0,5 %, 1 %, 2 %, 10 % of 100 % van de ritten mis gaat, het gaat er om dát het misgaat sinds de invoering van de ov-shitkaart. Na de derde keer mis gaan, was ik het spuugzat en heb ik weer gewoon papieren abonnementen gekocht, want met papier kán in elk geval niks misgaan. Dit heb ik van september 2010 tot en met september 2011 nog kunnen doen. Daarna werden de papieren abonnementen op steeds minder plekken verkocht en was het alleen mogelijk om verchipte abonnementen aan te schaffen. En het ging dus weer een paar keer mis. Kortom: in een jaar tijd is er nul komma niks aan de ov-shitkaart verbeterd
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #3

Bericht door Daniel »

avl schreef:Als je werkgever de kilometerbundel betaalt, zijn dat de kilometers tussen woning en werk voor een bepaalde periode. Maakt toch niet uit of je die km's afboekt voor woonwerk of voor privé. De privé km's die je hebt gebruikt uit de km-bundel kom je aan het einde van de periode te kort voor de woonwerk ritten en die betaal je dan gewoon. (kan wel nadelig zijn als er een spits en dal tarief is en je privé in dal reist en woonwerk in de spits)
Kijk, precies die situatie bedoel ik... voor het woon-werkverkeer reis ik over relatief korte afstand in de spits op een abonnement wat dan relatief voordelig is. In de weekenden reis ik privé echter al vrij snel over een langere afstand en dan dus ook in de daluren (en met korting). Daarmee zou zo´n bundel er dan snel doorheen gaan met relatief goedkope ritjes, terwijl ik de relatief dure over houdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten