OVer je OV-Chipkaart #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door erjeebee »

Even mezelf plagieren uit ander topic:
erjeebee schreef: OVC is in potentie een goed product, alleen
1) wordt die potentie in de verste verte niet benut en
2) is t ding nog verre van volwassen en zijn er veel te veel problemen.

Mijn standpunt is en blijft dat ze t ding eerst hadden moeten uitontwikkelen, de beperkingen hadden moet wegnemen, kinderziektes eruit en dan pas gaan nadenken over het uitfaseren van de papieren kaartsoorten en infaseren van de OVC.

Als ik in mijn werk een project van pak m beet 3M euri (= 1/1000 van de omvang van het OVC project) zo had aangevlogen als bij de OVC is gebeurd, dan stond ik nu te vaca-turen bij het prikbord van UVW
Zolang bovenstaande (in quote) niet gebeurt, blijven we al die beperkingen en problemen houden waarvan bovenstaande (in topic) slechts een klein voorbeeldje is
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Ronald »

Afgelopen vrijdag kreeg ik bij het uitchecken bij de uitstaphalte de melding "goede reis". Maar ik had toch écht ingecheckt bij het instappen...

Blijkbaar is tijdens de rit de apparatuur over de zeik geraakt. Gelukkig was ik nog wel zo helder om nogmaals de kaart voor de lezer te houden, anders had ik twee gemiste check-outs.

Morgen maar eens naar de Connexxion-klantenservice bellen hoe ik de gemiste check-outs van de kaart kan laten halen. Ik zit al aardig richting de 12 (allemaal buiten mijn schuld), anders gaat mijn kaart de einddatum niet halen zonder geblokkeerd te worden :evil: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door ODRAIL »

Geldt dit ook voor anonieme kaarten?
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door hauptbahnhof »

Geldt voor alle kaarten. Bij wegwerp kan het na 1x vergeten al ongeldig zijn.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Edwin »

Mijn opa en oma konden laatst in de RandstadRail in Zoetermeer niet uitchecken, alle apparatuur gaf Buiten Dienst aan. Ik heb voor ze een restitutieformulier ingevuld. Kregen ze zeer snel reactie van de HTM dat er een bestelling voor ze klaar stond en dat ze die konden ophalen. Op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder/ konden ze de dichtstbijzijnde apparaten vinden. Nou kan je ook nog specifiek kiezen voor soorten apparaten maar de optie Ophalen bestelling is alleen voor de webwinkel.

Ik naar de AH met zo'n geel ding. Stond er voor mijn opa niks klaar en voor mij oma wel een restitutie en verlenging van de VDU. De 3 VDU-producten gingen goed, maar de restitutie kwam er niet, bij saldo bleef hetzelfde, terwijl ze allebei €1,72 zouden terugkrijgen.

Morgen maar naar de HTM, want dit klopt niet. Tevens staat in de brief mogelijk niet de goede info.


Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe je de gemiste check-outs kan laten deactiveren. Heb er ook al een paar buiten mijn schuld om en wil niet straks in de problemen komen als de teller op 13(?) staat. Maar bij verschillende servicepunten van NS wist niemand mij het te vertellen. Ook als er een poortje stuk is (scherm van melding wat voor soort incheck verdween gelijk weer op Inchecken) kijken ze alleen of je bent ingecheckt en verder doen ze niks.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Ronald »

Het ophalen van restitutie is inderdaad ook geen makkelijke opgave. Ik moet sowieso 3 km verderop voor de dichtsbijzijnde oplaad-/afhaalautomaat (in mijn wijk met 15.000 inwoners vindt men het kennelijk niet nodig een automaat te plaatsen).
Ook in de bus doet het ding het vaker niet dan wel, dus uiteindelijk kon ik m'n Connexxion-restitutie bij een NS-automaat ophalen.
(Oh ja, morgen niet vergeten te bellen voor de gemiste checkouts :@ )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door webguy »

Je kan ook geen restitutie ophalen als je ingecheckt ben met een product. Aangezien veel producten breed aangesproken worden, kan je als je in de bus zit al snel niks ophalen. Beetje kansloos dus.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Ronald »

Het is me wel een keer gelukt trouwens...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Ronald »

Ronald schreef:Morgen maar eens naar de Connexxion-klantenservice bellen hoe ik de gemiste check-outs van de kaart kan laten halen. Ik zit al aardig richting de 12 (allemaal buiten mijn schuld), anders gaat mijn kaart de einddatum niet halen zonder geblokkeerd te worden :evil: .
Vanochtend even gebeld met de Connexxion-klantenservice, maar die waren er nogal vaag over. De medewerkster die ik aan de lijn wist er niets van. Ze wist alleen dat de kaart niet meer werkt als het saldo te laag wordt. Na navragen meldde ze dat de kaart geblokkeerd kan worden na 12x niet uitchecken binnen een "kort tijdsbestek", maar dat het binnen een periode van één of twee jaar geen probleem zou moeten zijn (met een ondertoon van "denk ik").
Of de gemiste checkouts verwijderd kunnen worden wisten ze ook niet, dat zou ik na moeten vragen bij een infobalie.

Vaagheid alom dus. Ik zal het binnenkort eens bij een NS-servicebalie vragen (al weet ik het antwoord ook eigenlijk al :? ).
Wordt vervolgd.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door find_your_spot »

Ben je inmiddels niet al meer geld kwijt aan het bellen naar de Connexxion klantenservice?

- De 12 gemiste check outs hebben geen bepaald tijd bestek. Die sparen zich gewoon op in de loop van geldigheid van de kaart.
- Je gemiste check outs kun je bij de RET of HTM service balies gratis laten verwijderen.
For Your Railroad Adventures
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Ronald »

Die paar minuten voor lokaal tarief daar lig ik niet wakker van. Maar als ik helemaal naar Den Haag of Rotterdam moet om de transacties te laten verwijderen, ja, dat gaat wel in de papieren lopen :wink: .

Misschien moet ik me er maar niet zo druk om maken. Maar het steekt me nogal dat je een blokkering aan je broek kunt krijgen buiten je schuld om. En dat is niet echt gebruiksvriendelijk zeg maar.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vind het raar dat dat niet bij de NS-balie kan :roll:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Ronald »

Ga ik binnenkort wel proberen. Dus wie weet...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Edwin »

Ik heb de afgelopen 3 maanden sowieso 3 gemiste check-outs bij NS, maar de HTM Servicebalie zag er maar 1 van 1 mei dit jaar en kon die niet verwijderen. Moet je bij de NS doen zei de man.

Bij mij zijn er wel gemiste check-outs verdwenen.

Het wordt steeds gekker... ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door find_your_spot »

Bij een Student Vrij Reizen worden veel gemiste check outs niet mee gerekend.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door hauptbahnhof »

Maar dat hangt per vervoersbedrijf af toch?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Ronald »

Even de kwestie "gemiste checkouts" nagevraagd bij de NS-servicebalie. Alleen de laatste was zichtbaar (Connexxion). Volgens de medewerkster verdwijnen ze dus na verloop van tijd, en sparen ze zich NIET op op de kaart. Daar ga ik dan voorlopig maar vanuit, als ik in Utrecht kom vraag ik het ook nog eens bij de Connexxion/GVU-balie, dan weten we het helemaal zeker ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Meltrain »

Lees ik net op connexxion.nl:
Van zaterdag 19 mei tot en met zondag 24 juni rijdt buslijn 109 ook in het weekend tussen Arnhem en Papendal. Hierdoor is het Nationale Sportcentrum Papendal nu ook in het weekend bereikbaar.

Vanwege een omleiding rijdt Syntus lijn 105 (Arnhem -Barneveld) tijdelijk niet van Arnhem naar Papendal v.v. Lijn 109 biedt daarom een alternatief.
Oke, mooi. :pos:

Lees ik vervolgens verder:
Tarief

Betalen met OV-chipkaart is om systeemtechnische redenen op deze extra weekendritten niet mogelijk. U kunt bij de chauffeur een RITkaartje kopen voor € 2,-.

Het tarief met de OV-chipkaart vanaf Arnhem Centraal naar Papendal is € 1,87. U bent dus iets duurder uit.
Wat een k*tsmoes. :evil:
En die €0,13 kun je dus niet declareren, neem ik aan?
Handig hoor, het systeem boven de reiziger stellen. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door hauptbahnhof »

"Systeemtechnisch"? My ass! :evil:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door webguy »

Tijd om eens te klagen bij de provincie...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Anne »

Meltrain schreef:
Tarief

Betalen met OV-chipkaart is om systeemtechnische redenen op deze extra weekendritten niet mogelijk. U kunt bij de chauffeur een RITkaartje kopen voor € 2,-.

Het tarief met de OV-chipkaart vanaf Arnhem Centraal naar Papendal is € 1,87. U bent dus iets duurder uit.
Connexxion gaat er dus vanuit dat je niet overstapt van een andere buslijn.
Want betaal je geen instaptarief en ben je dus bijna het dubbele kwijt.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Tristan »

Meltrain schreef: Handig hoor, het systeem boven de reiziger stellen. :roll:
Zoals ik onderaan in dit bericht al heb gezegd: het grote reizigertje pesten is begonnen. Het begint met dit soort kleine dingetjes (hoewel het afschaffen van sterabonnementen natuurlijk niet een klein dingetje is, maar dat even terzijde), maar mijn verwachting is dat het nog erger gaat worden.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Frank »

Gisteravond laat wilde ik uitchecken uit een bepaalde bus en de lezer gaf aan dat de kaart niet meer werkte (of ongeldig was). Morgen de kaart maar eens bij NS proberen, kijken of hij het daar doet. Overigens heb ik dit één keer eerder meegemaakt, ruim een jaar geleden en toen was alles de volgende dag weer oké. Curieus feit is dat die reis exact dezelfde was als gisteravond: zelfs instaphalte, zelfde overstap, zelfde uitstaphalte en zelfde tijdstip. Hmm...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door Suus »

Goede kwaliteit die OV-Chipkaarten :pos:

Zojuist een meisje aan de balie, haar OV-Chipkaart was onder een tramwiel gekomen. De kaart ziet er wel wat vreemd uit, maar hij doet het nog steeds perfect :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #4

Bericht door TheKnitter »

Zolang de chip niet beschadigd is... ;)

Van de week wilde mijn chipkaart niet bliepen. "Inchecken niet mogelijk" continu. Wat bleek? NS had mijn kaart geblokkeerd, maar ze konden niet vertellen waarom, en hebben hem gewoon weer gedeblokkeerd na een telefoontje... :shock:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten