OVer Missers in de Reisinformatie #21

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door deadlock »

Amazonous schreef:
webguy schreef:Nadeel van de API is helaas dat 'ie het er bij (grootschalige) storingen het eerste uitvliegt. Maar dat moet InfoPlus ook oplossen als het goed is. InfoPlus duurt inderdaad lang, maar hoop dat het voor 2039 af is, en anders zorg ik daar wel voor...
Zodra de API eruit klapt is de NS website meestal ook niet meer actief. Maar op zulke momenten ben ik vooraf verstandig en blijf ik thuis :twisted:
Jullie weten wat een API is, neem ik aan? Het is namelijk niet iets wat eruit klapt maar een integraal onderdeel van de software....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Geert »

De API van NS is een webservice waar ontwikkelaars requests naar toe kunnen sturen (zoals een reisplanneraanvraag of de vertrektijden van een bepaald station). NS kan die service uitschakelen als het te druk wordt terwijl ze wel de aparte webservice voor bijvoorbeeld hun eigen apps aan laten staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

De stellen op positie 2 en 3 in de t554 (dus de V en M van de t20554) kwamen te Utrecht Centraal binnen met blanco koersdisplays. Dat in combinatie met dat de trein maar net langs het perron stond aan de A-zijde zorgde kennelijk voor de nodige verwarring. Zal althans opvallend veel reizigers van het Rotterdamse deel naar het Haagse deel rennen vlak voor vertrektijd van laatstgenoemde.

Nu moet ik ook wel zeggen dat de TBP die t.h.v. het wissel in spoor 9 hangt daar niet heel praktisch hangt, zo'n beetje precies op het punt waar de NoordOost doorgaans splitst. Dat ding hoort als ik me niet vergis tegenwoordig ook bij 9A, terwijl de CTA-bak in het verleden net achter het wissel hing en bij 9B hoorde (wat het nu met het karige aantal van 1 TBP moet doen die zowat niet zichtbaar is als je onder de hal staat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door deadlock »

Geert schreef:De API van NS is een webservice waar ontwikkelaars requests naar toe kunnen sturen (zoals een reisplanneraanvraag of de vertrektijden van een bepaald station). NS kan die service uitschakelen als het te druk wordt terwijl ze wel de aparte webservice voor bijvoorbeeld hun eigen apps aan laten staan.
Wat een eikels. Kielhalen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Edwin »

De Connexxion 1850 (geen afwijking toch?) die vanochtend op lijn 159 reed, had Harderwijk op de film staan, terwijl ie maar naar Zeewolde hoefde...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Klaasje »

In principe rijden ze toch allemaal door op de laatste rit na..? De 1850 is iig geen afwijking meer te noemen.

edit: ook rit 1017 rijdt niet door.
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Amazonous »

deadlock schreef:
Geert schreef:De API van NS is een webservice waar ontwikkelaars requests naar toe kunnen sturen (zoals een reisplanneraanvraag of de vertrektijden van een bepaald station). NS kan die service uitschakelen als het te druk wordt terwijl ze wel de aparte webservice voor bijvoorbeeld hun eigen apps aan laten staan.
Wat een eikels. Kielhalen.
Erg prettig is het niet inderdaad :N Maar heb wel een kleine fail-over in elkaar geprogrammeerd dat bij storingen in de API automatisch alsnog m.ns.nl wordt doorgestuurd naar Trein. Mis dan alleen een lading gegevens, maar kan wel reizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Blijkbaar hadden de TBPs op spoor 9 te Utrecht Centraal het warm vanmiddag: ze stonden eerst op "Niet instappen", toonden vervolgens hooguit een minuut de t1736 / t21736 en sprongen vervolgens weer op "Niet instappen". Beide treinen reden echter gewoon volgens plan...
Nu was de treinsamenstelling toch al niet compatible met de plek van de TBPs... met een drietje voor Den Haag en acht bakken voor Rotterdam stond de kop van het Rotterdamse deel bij de middentunnel terwijl de TBP die net onder de hal hangt nog bij 9A hoort en dus Den Haag Centraal als bestemming toont.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Wel eens afgevraagd waar 9292 allemaal kan komen? Nou, hier is je antwoord:
Afbeelding
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Amazonous »

webguy schreef:Wel eens afgevraagd waar 9292 allemaal kan komen? Nou, hier is je antwoordt:
Maar dat is natuurlijk geen misser in de reisinformatie. Kijk, dan kunnen we beter vragen, waar kan 9292 allemaal NIET komen :')

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Vinny »

De dijk Enkhuizen-Lelystad is niet helemaal adequaat uitgelijnd... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Om er nou een heel topic voor te openen was ook zo wat... De reden dat dingen niet goed uitgelijnd zijn is dat 9292 geen routeinfo heeft. De lijntjes die je ziet zijn letterlijk tussen alle haltes ipv op straatniveau correct.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Vinny »

Ah ok. Ik snap het. Er staan wel merkwaardigheden op de kaart. De Eurostar zit in 9292 (waarschijnlijk voor de olympische spelen) maar waarom dan niet Berlijn?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Nee, Engeland is daadwerkelijk een misser. Heb de data zelf niet voor me, maar dat kan gewoon niet kloppen. Ook omdat 9292 claimt geen buitenlandse data te hebben. Overigens zie je dus wel RE13 geloof ik in z'n geheel, dus dat klopt ook niet echt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Vinny »

Geen buitenlandse data? Er zijn zat grensoverschrijdende ov-verbindingen die door een buitenlandse vervoerder worden geëxploiteerd en die ook een Nederlandse vervoersrelatie bedienen (Enschede-Glanenburg)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Ja, grensoverschrijdende verbindingen staan er weer wel in, maar niet meer buitenlandse OV-verbindingen. Heeft weer te maken met dat dit gegenereerd is door een export die 9292 voornamelijk voor Google maakt.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Klaasje »

De grotere versie is hier te vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

OBIS gaf net wel keurig aan dat stel m4238 als t534 om 12.03 uur in Gouda aankwam, maar bij alle aansluitingen stond 18.xx uur als tijd :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

HTM heeft een nieuwe uitvoering van de lijnennetkaart bij sommige haltes. Ze noemen het zelf een overzicht voor lange afstanden (heb je die dan in een stad :roll: ), maar erg overzichtelijk komt het niet op me over.
Grootste misser is nog wel dat het op deze kaart compleet onmogelijk is te zien bij welke halte je kunt overstappen als dat geen groot knooppunt is. Dat kan je wel op de kaart voor de korte afstanden (die meer op een normale netkaart lijkt) zien, maar dan zie je pas als je uitgestapt bent dat je een halte te vroeg bent uitgestapt. Overigens staan er dan tegenwoordig wel aansluitingen in de routestrip op de vertrekstaat, maar die zijn alleen bruikbaar voor lijnen die daadwerkelijk op dezelfde halte komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Geert »

Het is in ieder geval iets. Als je een wat langere reis maakt heb je hier denk ik meer aan dan een overgedetailleerde kaart op straatniveau met alle tramhaltes. Een kaart als deze is handig om te zien dat er meerdere lijnen naar een bepaalde bestemming gaan. De uitwerking kan inderdaad beter, maar de bestaande lijnnetkaart is ook niet zaligmakend.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Justin »

Vandaag in de sprinter van Den Haag Centraal naar Zwijndrecht, bij het verlaten van de Willemstunnel: "het volgende station is Dordrecht Zuid. Station Dordrecht Zuid". ... Bijna goed, maak er maar Rotterdam Zuid van :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door STF »

Er stond voor komende dinsdag en woensdag een omleiding bij schoolbus 486 aangekondigd; wegens asfalteringswerkzaamheden tussen Moersdorf en Wasserbillig rijden de bussen om via Givenich en slaan daardoor een drietal haltes over. Geen gek bericht zou je zeggen, maar wel als je bedenkt dat het in Luxemburg de hele week Pinkstervakantie is en er dus geen enkele schoolbus op de weg is. :lol:
Na korte tijd kwamen ze daar zelf ook achter, want ineens was het bericht weer van internet verdwenen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Ik plande net een reis van Amersfoort naar Dordrecht voor a.s. zaterdag. Er zijn dan werkzaamheden tussen Rotterdam en Rotterdam Alexander waardoor er omgeleide treinen rijden, maar de reisplanner doet uiteraard net alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er een IC van Utrecht naar Den Haag HS rijdt.

Als ik plan met een vroege vertrektijd krijg ik trouwens wel een link "Let op werkzaamheden Utrecht - Den Haag HS" die echter linkt naar een pagina over werkzaamheden tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag HS :roll: Heeft de omgeleide trein geen last van, maar die komt natuurlijk net een klein stukje over het getroffen baanvak...
Overigens blijkt dat de omgeleide IC, die dit keer wel op Den Haag HS stopt, aldaar zo'n goede aansluiting naar Dordrecht geeft dat de extra reistijd ondanks de nog redelijk forse omweg slechts 5 minuten bedraagt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door TheKnitter »

Vanochtend ging het bij de verstoring bij Dordrecht Zuid mis op Zwijndrecht...
- Omroep 7:50 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht een onbekende vertraging had (logisch, die rijdt niet!)
- Omroep 7:58 dat de sprinter van 7:56 naar Utrecht niet reed (klinkt logisch..)
- Omroep 7:59: "In tegenstelling van voorgaande berichten rijdt de sprinter van 7:56 naar Rotterdam en Den Haag vandaag niet"
- Omroep 8:06: "Vanwege een defecte trein bij Dordrecht Zuid rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Rotterdam" :shock:
- Omroep 8:07: "In tegenstelling tot voorgaand bericht rijden er geen sprinters tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, tussen Dordrecht en Rotterdam rijden minder sprinters"
En zo ging het wel even door. Om 8:15 ging het bord op "Let op omroep", en werd per omroep geinformeerd wanneer een trein kwam. Om 8:31 kwam de eerste trein, de sprinter van 8:26...
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door VIRM »

http://www.connexxion.nl/data/upload/Co ... 012_i2.pdf

Ik zat toevallig op de Connexxion-lijnennetkaart van de Zaanstreek te kijken. Opvallend is dat ze het stadhuis van Zaanstad aangeven in Zaandijk (richting het eind van lijn 64). Ik hoop niet dat reizigers daar vanuitgaan, want anders komen ze voor een dichte deur te staan. Het stadhuis is namelijk eind vorig jaar verhuisd. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten