Pagina 10 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: ma 18 jun 2012, 19:50
door MdJ
midnet schreef:ZA 16/6:
InterCity stopt vandaag in Diemen en Weesp
Wat een buitenkans: alleen waren het precies dezeflde nare Dubbeldekkers met groene bankjes als altijd-maar upgegraded naar interCity. Er was speciale dienstregeling- slechts elke 20 min, alle stops tot Hilversum, dan of naar A'foort-of (IC! stopt niet Holl.rading!) naarUtrecht. Normakle IC's vallen uit, enkelspoor tussen Diemen en Weesp-of er voorbij-werkzaamheden.
MdJ schreef:Zeker, heel fijn :D

Spoordriehoek Alm/Wp/Ndb krijgt ook een mooie dienstregeling...

3x per uur sprinter Asd-Hvs (1 als IC naar Ut, 1 als Sprinter naar Ut, 1 Sprinter door naar Amfs)
3x per uur sprinter Hfd-Hvs (2 uit Ledn, 1 als IC naar Ut, 1 als Sprinter naar Ut, 1 Sprinter door naar Amfs)
6x per uur sprinter Hvs-Lls (2 uit Amfs, 2 als IC uit Ut, 2 als Sprinter uit Ut)
6x per uur sprinter Lls-Hfd, waarvan 3x per uur naar Asd en 3x per uur naar Hfd (en 2 naar Ledn)

Naamgeving van de series (onder andere een 704300 waarbij de EVEN treinnummers sprinters Lls->Hfd zijn, maar de oneven treinnummers juist sprinters Ledn-Amfs zijn) zijn helemaal spannend :lol:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: ma 18 jun 2012, 23:10
door TheKnitter
Doet Duitsland het soms beter. Daar doen ze bijna nooit aan spoorwijzigingen *O*

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: ma 18 jun 2012, 23:16
door Suus
Belgen zijn zo wantrouwig qua spoorwijzigingen dat ze allemaal samendrommen in de stationshal van Brussel-Zuid totdat de trein op het scherm bij het perron verschijnt. En ik mij vanochtend maar afvragen waarom die stationshal nokkie-wokkie was :')

Wie trouwens heeft bedacht dat ze bij hun spoorwijzigingen het volgende omroepen "Spoor 7 in plaats van 2" is ook niet helemaal slim, je kan beter de nieuwe situatie als laatste omroepen omdat je het laatste feitje beter onthoudt dan het eerste feitje.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 00:04
door STF
Aangezien er geen topic is voor "Missers in de omleidingsinformatie naar het personeel toe" maar even hier:

Vanmorgen heeft de chauffeuse van de eerste bus keurig de voorgeschreven omleidingsroute proberen te rijden; na twee straten zat ze al vast... Je kon er nauwelijks met een fiets doorheen, zo krap, dus met een bus van 13,5 meter kun je het echt wel vergeten...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 00:36
door Ardan
Dan kun je nog beter de lijn tijdelijk knippen, mits de beide uiteinden op loopafstand komen te liggen..

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 01:20
door STF
Het gaat om het vervangen van een brug Ardan, in de verste verte is geen andere brug. Zowel lopen als rijden gaat dus niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 01:57
door Ardan
Tijdelijke brug? Hoewel, ik weet niet in hoeverre ze in Luxemburg bypass-gek zijn..

Is STF ineens al het touw uit het campingmagazijn kwijt..
zal find_your_spot wel een touwbrug aan het knopen zijn..

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 02:11
door STF
De brug ligt in een dermate smal dal dat een hulpbrug niet tot de mogelijkheden behoort, normaal doen ze dat meestal wel ja.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 08:22
door Daniel
Bee schreef:Wie trouwens heeft bedacht dat ze bij hun spoorwijzigingen het volgende omroepen "Spoor 7 in plaats van 2" is ook niet helemaal slim, je kan beter de nieuwe situatie als laatste omroepen omdat je het laatste feitje beter onthoudt dan het eerste feitje.
Het heeft toch al sowieso geen zin om het oorspronkelijke vertrekspoor ook nog te noemen. Met treinsoort + bestemming en nieuw vertrekspoor weet je immers voldoende.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 10:02
door Suus
De volledige automatische omroep (in het Nederlands te horen op Mechelen, Leuven en een aantal stations daartussen) gaat als volgt (dit is een voorbeeld, de nummers kloppen niet):
"Aandacht. Spoor 7. De L-trein naar Gent-Sint-Pieters en Brugge vertrekt van spoor 2 in plaats van 7."

en vervolgens, vlak voor binnenkomst van de trein klinkt er een omroep als deze:

"Aandacht. Op spoor 2 vertrekt zodadelijk de L-trein naar Gent-Sint-Pieters en Brugge. Deze trein stopt op Kapelle-op-den-Bos, Londerzeel, Malderen, Buggenhout, Baasrode-Zuid, Dendermonde, Oudegem, Schoonaarde, Wichelen, Schellebelle, Wetteren, Kwatrecht, Melle, Merelbeke, Gent-Sint-Pieters, Drongen, Landegem, Hansbeke, Bellem, Aalter, Maria-Aalter, Beernem en Oostkamp. Reizigers voor Buggenhout en Drongen mogen niet instappen in de laatste 2 rijtuigen. Reizigers voor Hansbeke mogen niet instappen in de laatste 4 rijtuigen."

Information overload... :X

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 17:49
door Marc
In Eindhoven en Maastricht viel me op dat soms de spoornummers en/of de vervoerder ontbrak op de TB7/TB14.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: di 19 jun 2012, 19:55
door Daniel
Vanmiddag via de omroep in de t1759: "Over enkele ogenblikken station Zwolle". Dan was 'ie toch wel aardig verdwaald geweest :P De HC had gelukkig wel snel z'n verspreking door.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 14:07
door TheKnitter
Kan het kloppen dat er om 14:16 uit Apeldoorn naar diverse bestemmingen stuk of 14 bussen vertrekken, en zelfs 3 om dezelfde tijd van dezelfde halte :shock: Ik szeg een foutje?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 14:26
door Xanland
Buslus, alles vertrekt dan naar alles toe op de stad. Is ongeveer elk kwartier. :D

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 14:44
door TheKnitter
Hmm, oké. Ik vond het apart. Dat er op één halte tegelijk 3 bussen horen te vertrekken, en dan bij meerdere haltes. Dank voor de verduidelijking

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 19:49
door wouter15
Vanmiddag had de chauffeur ook wel een foutje gemaakt waar hij wel heel laat achter kwam. Ik stond bij de bushhalte en volgens het bord zou de 295 aan komen rijden. Alleen kwam die niet aan maar de 195 aanrijden. Ik zei zo van: "Volgens mij zou de 295 komen" Reactie van de chauffeur: "Ik ben toch ook de 195?" Wat bleek nou: De chaufeur had al minstens een uur lang lang als 195 gereden terwijl hij de 295 moest zijn. "Daarom keken de mensen zo vreemd toen ze de bus aan zagen rijden" was de opmerking van de buschauffeur.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 20:05
door MdJ
TheKnitter schreef:Hmm, oké. Ik vond het apart. Dat er op één halte tegelijk 3 bussen horen te vertrekken, en dan bij meerdere haltes. Dank voor de verduidelijking
Klopt. Op de perrons A (16),C(7,9,10),D(1,3,5),E(1,3,9),F(5,7,10) en G(11,11)wordt er vertrokken om (klokslag) .16/46.

Overigens geldt vanaf afgelopen maandag de vakantiedgrl, waardoor lijn 2,4,8(deels) en de tussenritten van lijn 5 en 10 niet rijden. Dus de stadsdienst rijdt elke lus 2x per uur, behalve naar Sprenkelaar: lijn 17 blijft wel rijden en lijn 3 gaat in de spits tussen Busstation-Apenheul 4x (ipv 2x) per uur rijden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 22:10
door Wubbo
Kan iemand Tuffy vertellen dat ze voor de s19800 op Den Haag Centraal niet hoeft om te roepen dat deze Sprinter op alle tussengelegen stations stopt? Dat doen ze namelijk allemaal, en al jaren...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 22:21
door Geert
Als Tuffy dan toch herinstructie krijgt, de s2200 wordt de laatste tijd weer vaak als sneltrein omgeroepen...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: do 21 jun 2012, 12:18
door Edwin
Heel veel conducteurs roepen nog steeds om dat je in de sneltrein zit. En zelfs media spreken nog steeds van sneltreinen in plaats van intercity's: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/ni ... wsID=91230.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: do 21 jun 2012, 12:31
door Klaasje
Zo zie je het failliet van de door de marketing opgelegde terminologie. Nog los van dat die terminologie gebruikt wordt in verband met het beeld dat er over ontstaan is. Bijvoorbeeld bij de intercity dat het de snelle trein is die weinig stopt en bij de stoptrein dat het een soort slome trein voor loosers is. Als je daar zo op reageert als is gedaan dan hol je de term intercity uit en blijkt de "sprinter" verdacht weinig anders te zijn dan de stoptrein. Na een tijdje is de term IC dus uitgehold en het netto resultaat nul. Dat is echt een positieve verandering. :|

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: do 21 jun 2012, 18:56
door Fles
Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Rotterdam Lombar rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Het voluit schrijven van een stationsnaam is al te veel gevraagd tegenwoordig. Waar is de bodem? :?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: do 21 jun 2012, 18:58
door Geert
Dat is al een tijdje zo. Je vraagt je af waarom, er is toch ruimte zat in zo'n bericht...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: do 21 jun 2012, 19:11
door Daniel
Het lijkt erop dat het dezelfde verkortingen zijn als op de TBPs verschijnen, wanneer gaat NS de stationsbordjes aanpassen naar maximaal 16 tekens? :lol:

Op de Europalaan in Utrecht kwam rond half vijf vanmiddag een Ambassador op lijn 47 langs die op de zijfilm "Bus stopt" filmde. Ik heb niet kunnen zien of dat daadwerkelijk aan het stopknopje gekoppeld was :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Geplaatst: do 21 jun 2012, 23:29
door Vinny
Ik snap de verzuurde reactie van Klaasje niet. In bijna alle ons omringende landen heeft de stoptrein ook geen naam meer die het stoppen er van benadrukt. In Nederland zijn er in principe twee treinentempo's die met duidelijk onderscheidbare merknamen een heldere boodschap voor de klant hebben. Alle uitzonderingen opvegen en sneltrein noemen is leuk maar niet nuttig. In Zwitserland heb je R, S, IR, IC, ICN, EC treinen. Leuk voor het actuele vertrektijden bord maar meer heb je er ook niet aan...