OVer je reiservaringen in mei 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

Het nieuwe topic voor mei.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Edwin »

Kwam ik iets na 14:00 uur op Leiden Centraal aan op spoor 4a (vanuit Schiphol). Bleek er een gestrande trein te zijn tussen DH CS en Leiden en keerde de trein uit Lelystad op Leiden. Je moest maar wachten tot een omroepbericht, want alle borden gaven gewoon nog aan dat alle treinen reden. Koos eieren voor m'n geld en pakte bus 45 maar. Ik wou nog uitchecken bij NS, maar ik checkte in, vreemd, maar goed.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Reiziger Delft »

De poortjes het station in kunnen alleen maar inchecken, die het station uit alleen maar uitchecken. Ik vermoed dus dat je aan de verkeerde kant probeerde uit te checken.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door VIRM »

@Edwin: ben ik even blij dat ik de s2600 naar Amsterdam van 13:37 uit Leiden had. :)

Overigens was er kennelijk wat gepuzzel vanochtend in Haarlem.
Mijn s2200 richting Dordrecht van 10:28 werd gespoorwijzigd naar spoor 8. Toen we nog langs het perron stonden riep Tuffy buiten om dat de IC naar Amsterdam was gespoorwijzigd naar spoor 6 (da's meestal het spoor voor de IC's richting Dordrecht) end ie zag ik even later daar ook staan.
Mijn trein liep vervolgens een paar minuten vertraging op doordat er een trein voorlangs moest (ik neem aan de s3400?), wat de HC ook omriep. Na de wisselstraat aan de westkant van Haarlem gaf de machinist flink wat gas voor dat stukje naar Heemstede-Aerdenhout. :)
Iemand enig idee wat er aan de hand was?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door reisthijs »

Reiziger Delft schreef:De poortjes het station in kunnen alleen maar inchecken, die het station uit alleen maar uitchecken. Ik vermoed dus dat je aan de verkeerde kant probeerde uit te checken.
Wat een belachelijk domme poortjes zijn dat dan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Zegt meer over de gebruiker denk ik... :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Geert »

reisthijs schreef:
Reiziger Delft schreef:De poortjes het station in kunnen alleen maar inchecken, die het station uit alleen maar uitchecken. Ik vermoed dus dat je aan de verkeerde kant probeerde uit te checken.
Wat een belachelijk domme poortjes zijn dat dan.
Als ze binnenkort dicht zijn is het weer logisch.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Edwin »

Reiziger Delft schreef:De poortjes het station in kunnen alleen maar inchecken, die het station uit alleen maar uitchecken. Ik vermoed dus dat je aan de verkeerde kant probeerde uit te checken.
Dat heb ik inderdaad gedaan omdat ik eerst het station was uitgelopen om te kijken wanneer de bus vertrok en toen het dichtstbijzijnde poortje uitgecheckt (en dus eigenlijk opnieuw ingecheckt). Dat zo'n poortje dat niet snapt? ;)

@VIRM: Ik wou eerst de IC een half uur eerder nemen maar kon dat niet meer halen, helaas. Er was volgens mij een gestrande trein, maar ik kon het woord gestrande niet goed verstaan, dus ik neem aan dat dat het goede woord is/was. Zag ook niks op de Twitter van NS.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Geen idee wat er nu aan de hand was (enige storing was op een ander traject), maar het liep vanmiddag allesbehalve lekker met de NoordOost in Utrecht...
Toen ik het perron op kwam vertrok net de t557 met een ruime +25 (afwijkend vanaf 12), korte tijd later gevolgd door de t2859 met eveneens +25. De t1759 zat daar weer kort achter maar liep ook nog een ruime +10 op (Rotterdamse deel kwam pas op vertrektijd binnen).

Uiteindelijk goed gegokt door maar de 2859 te nemen, waarin ik me nog aardig kon verbazen over de afhandeling in Amersfoort. Allicht hadden heel wat reizigers vanuit Utrecht het gewaardeerd als ze hun aansluiting naar Zwolle nog hadden kunnen halen (2859 had voldoende ingelopen om op de tijd van de 1759 binnen te kunnen komen), maar helaas... we mochten voor de inrijder wachten tot de t759 weg was van spoor 2. Volgens de AV was spoor 1 al die tijd vrij, tja, je kunt ook vertraging maken natuurlijk.
Uiteindelijk een binnenkomst met +29 en een handmatige omroep dat de IC naar Apeldoorn en Deventer gereed stond op spoor 2 terwijl op de TBP al stond dat die niet verder dan Apeldoorn zou rijden... Tja.

De 1759 zal wel een soort van Indiaas tafereel geworden zijn gezien wat daar in Utrecht en Amersfoort nog op stond te wachten i.c.m. een omreisadvies naar Zwolle via Deventer wat werd omgeroepen toen ik het station uit liep...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Fles »

bla bla gekloot niet veel aan de hand toch alles in de +20 in Ut vanmiddag, t2859 "wegens te grote vertraging" opgeheven in Apd.

Godverdomme de LAATSTE dag dat ik naar m'n klus in Ut moest, en ja hoor, we maken er nog even een zootje van :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Daar viel op te wachten natuurlijk he, dat 'ie ingekort zou worden... En je zat weer in dezelfde trein als ik trouwens :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:bla bla gekloot niet veel aan de hand toch alles in de +20 in Ut vanmiddag, t2859 "wegens te grote vertraging" opgeheven in Apd.

Godverdomme de LAATSTE dag dat ik naar m'n klus in Ut moest, en ja hoor, we maken er nog even een zootje van :neg:
Dus de maand mei begint voor fles met een forse vertraging :wink: .

Waar is je volgende klus?

Overigens bij mij begint de maand mei zonder vertraging, heerlijk.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Uiteindelijk goed gegokt door maar de 2859 te nemen, waarin ik me nog aardig kon verbazen over de afhandeling in Amersfoort. Allicht hadden heel wat reizigers vanuit Utrecht het gewaardeerd als ze hun aansluiting naar Zwolle nog hadden kunnen halen (2859 had voldoende ingelopen om op de tijd van de 1759 binnen te kunnen komen), maar helaas...
[...]
Daniel schreef:De 1759 zal wel een soort van Indiaas tafereel geworden zijn gezien wat daar in Utrecht en Amersfoort nog op stond te wachten i.c.m. een omreisadvies naar Zwolle via Deventer wat werd omgeroepen toen ik het station uit liep...
Reed die aansluitende trein dan wel?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

De t759 stond in ieder geval gewoon als rijdend op de AV, als 'ie was opgeheven zal 'ie vast niet zo snel verdwenen geweest zijn... (Nog gekeken toen we voor het inrijsein stonden gezien ik me verbaasde over de melding dat het aankomstspoor bezet was) Verstoring was op dat moment ook nog dat er "minder treinen" tussen Amersfoort en Zwolle reden, omreisadvies kwam pas daarna.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:
Reiziger Delft schreef:De poortjes het station in kunnen alleen maar inchecken, die het station uit alleen maar uitchecken. Ik vermoed dus dat je aan de verkeerde kant probeerde uit te checken.
Wat een belachelijk domme poortjes zijn dat dan.
Its not a bug. Its a feature
Poortjes hebben een incheck en een uitcheck zijde. De bedoeling is dus dat je aan de ene kant alleen kan inchecken en aan de andere kant alleen kan uitchecken. Dit om mogelijke fraude te voorkomen (ik zie er zelf ook niet meteen het nut van in, maar dat terzijde). Doordat de poortjes bij poortjesstations regelmatig gewoon ergens in het midden staan, en bovendien ook open, ontgaat het de reiziger vaak welke kant nou de "incheck" en welke kant de "uitcheck" zijde is. Dit is precies het voorbeeld van een systeem net niet helemaal genoeg invoeren waardoor er dit soort misverstanden kunnen ontstaan. Op het moment dat de poorten gewoon dicht zijn, kan niemand die fout maken...

Maar goed, zolang de hoofdingang van Amsterdam Centraal slechts paaltjes heeft in plaats van zuiltjes maak ik me wat dat betreft geen enkele illusie... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

Die kant met het rode kruisje is de verkeerde kant, die kant met de groene pijl de goede. Of is dat te logisch voor dit systeem? ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Vinny »

Paaltjes in plaats van poortjes bedoelde ik dus
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

@Vinny: Amsterdam Centraal is zowiezo al een raar geval... je zou er maar aankomen op spoor 15, dan moet je eerst de poortjes door de tunnel in, vervolgens aan de binnenkant uitchecken en dan weer het station uit aan de IJzijde (mocht je daarheen willen)
Bij de trappen naar spoor 15 staat bizar genoeg geen poortje en zelfs niet iets als een losse kaartlezer :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door webguy »

Syntus weer lekker bezig vanochtend - ipv 3x DM90 in t30922 3 lintjes. Is sowieso een ramp door een set deuren dat mist, maar de laatste lint was ook nog eens afgesloten... Geen omroep, geen briefjes, niks op CTA, etc.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Caspar »

Gisteren was de machinist van trein t4537 te laat op Amsterdam Centraal om de trein naar Amersfoort Schothorst te rijden.
Pas om 11.07u konden we daardoor vertrekken uit Asd. Onderweg kwam de IC achter de s5700 te hangen ter hoogte van Ndb.
De trein zat vol met toeristen (veelal Duitsers) voor een overstap met de Berlijn-IC, en die werden al wat onrustig vanwege de krappe overstap in Hilversum. Vlak voor Hilversum riep de HC om dat reizigers naar Berlijn werd geadviseerd te blijven zitten tot Amersfoort, dat er daar meer kans was op een aansluiting dan in Hvs, maar dat de trein naar Berlijn per se op de oorspronkelijke vertrektijd zou moeten vertrekken in Amf omdat ie niet te laat door Duitsland kon rijden. Daar had de beste man voor gebeld naar de bijsturing.
Ik dacht meteen dat de Berlijn IC belachelijk lang stil staat in onder andere Apeldoorn dus dat even 5 minuten wachten geen probleem zou moeten opleveren verderop het traject.
Vlak voor Amersfoort kwam de HC er weer in: Dames en Heren u wordt geadviseerd in Amersfoort naar het loket te gaan voor een omboeking van uw ticket op de trein van twee uur later. We reden Amersfoort binnen om 11.41... :cry:

Gevolg aan het loket:
Afbeelding
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Klaasje »

Dat is dan al de derde s4500 van gister waarvan ik weet dat die te laat was... De t4525 en t4527 waren ook al succesnummers.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Thijs »

Zijn er serieus toeristen die een aansluiting van een paar minuten plannen voor hun internationale trein naar Berlijn? Kwestie van een treintje eerder nemen, lijkt me gezond verstand.

Overigens snak ik wel naar aanstaande december als die Berlijntrein weer Amsterdam Centraal aandoet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Klaasje »

Nou.. De treinplanner wijst daar niet op en dus ben je maar net aan het verstand van de onwetende reiziger overgeleverd...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Raymond »

En in het buitenland is het ook een stuk normaler dat er op een belangrijke aansluiting net iets langer gewacht wordt.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door MdJ »

Caspar schreef: Ik dacht meteen dat de Berlijn IC belachelijk lang stil staat in onder andere Apeldoorn dus dat even 5 minuten wachten geen probleem zou moeten opleveren verderop het traject.:cry:
De stop in Apd is planmatig 4 minuten. 2 wegens cross platform overstap op de 17800, en 2 minuten overkruistijd Apda (want: geen mogelijkheid om vanaf Apd gelijktijdig naar Dv en Zp te vertrekken).

Indien je -treindienstleider/bijsturing- deze overstap onderschikt vindt aan de overstap in Amf op de 140 (wat ik me behoorlijk kan indenken), kun je zelfs met +11,2 uit Amf vertrekken,(Amf-Apd is de speling niet te lezen, maar uit ervaring weet ik dat erom .29/59 in Apd aangekomen worden (-3)), om op tijd in Bh aan te komen. En daar heb je ook nog 10 minuten voor de locwissel, maar ik weet niet of dat nog sneller kan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten