OVer je reiservaringen in mei 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Milco »

In Almere stond er op de bestemmingsdisplay's van de bussen van lijn 1 naar de Stripheldenbuurt altijd 'Stripheldenbuurt O'. Tegenwoordig staat er 'Striphelden'. Is het niet meer belangrijk dat dat in een buurt ligt? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Klaasje »

Ja, ik zag het.. Het is nu wel groter en dus leesbaar vanaf een grotere afstand.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door mijack1985 »

hèhè eindelijk eens een keer helemaal er op gekregen (als je dat groepje mensen weg denkt :mrgreen: ). Weliswaar Nokia kwaliteit, maar toch.
Dortmans Van Hool op lijn 158/159/160. Weet niet precies welke. *bus*

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Edwin »

@Milco1995 en klaasje: Zou er dan op lijn 2 ook het O van Homeruskwartier weg worden gehaald? Die O. is zo nutteloos in mijn ogen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Milco »

Lijn 2 komt niet bij het Homeruskwartier; dat is lijn 4 :wink:
En ik weet het niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Dexter »

Toen ik vanmorgen rond 8:15u aan het afremmen was voor Ass, kwam er ineens een alarmoproep via de GSM-R binnen. Het bleek vanwege een springer op spoor 5 in Asd te zijn. Een springer op Asd, dat gebeurt niet vaak. :shock:

Vervolgens file gereden tussen Ass en Asd en een tijdje voor de inrijder van Asd staan wachten, omdat er ineens een heel stel perronsporen minder gebruikt konden worden. (Terwijl er al een paar minder waren, vanwege de aanleg van de nieuwe passages). Uiteindelijk met +5 binnen kunnen komen. De versperring heeft tot ongeveer 11:00 uur geduurd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Vinny »

Ik heb nu twee keer een melding gehad van zoiets op Amsterdam Centraal. Ik vind dat vooral naar voor de vele ooggetuigen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Caspar »

Het gebeurt vaker dan je denkt, maar doordat de treinen daardoor al minder hard rijden, loopt het doorgaans gelukkig zonder extreme gevolgen af.
Ik heb in ieder geval de afgelopen 3 jaar zelf een keer een vrouw van spoor 1 tot aan 15 het hele emplacement over zien hollen, op zoek naar een trein. Verder heb ik op spoor 11b een keer een vrouw met een hele hoop AH-tassen in haar arm de sporen zien inspringen vlak voordat de s4500 uit Amersfoort binnen kwam. Maar doordat in beide gevallen de machinisten waakzaam waren en op tijd stil stonden konden de vrouwen door de hulpdiensten worden meegenomen.

Verder sta ik natuurlijk niet dagelijks uren op Asd, dus denk ik er veel vaker zulke pogingen zijn geweest.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Dexter »

De gevallen die jij beschrijft zijn eerder bedoeld als een schreeuw om aandacht. Ervaring leert dat mensen voor wie het echt menens is, meestal plekken uitzoeken waarvan ze weten dat daar de treinen met hoge snelheid doorrijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Caspar »

Ja maar als je het zo bekijkt, dan zou vanochtend een uit de hand gelopen schreeuw om aandacht moeten zijn?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Thijs »

Waarom kon er eigenlijk geen pendeldienst Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal worden opgetuigd? Er was nu helemaal geen IC-verkeer tussen beide steden. Reizigers in Utrecht werden aangeraden via Amersfoort of Hilversum te reizen. Helaas was de IC Amersfoort - Amsterdam ook opgeheven.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Dexter »

Aan de andere kant hebben de s2100 / s2200 ook een tijdje niet gereden tussen Asd en Hlm, dus ook daar was een tijd geen IC-verbinding. Waarom zulke keuzes worden gemaakt, zou ik ook niet weten.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Caspar »

Op zulke momenten zijn het de KLPD en de Algemeen leider die bepalen welke infra er moet worden ontrokken. Als blijkt dat het hele eiland 4/5 en spoor 1 en 2 moeten worden ontrokken blijft er niet veel anders over denk ik.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Wubbo »

Ik ga uit van complete onttrekking van spoor 4/5 (perron van de aanrijding) en spoor 8 in zijn geheel en 10b (ivm de verbouwing daar). Dan blijft er verrekte weinig over waar je kan keren uit Utrecht. Je hebt spoor 2 maar daar past niet heel veel, spoor 7, en daarboven kom je al snel in de prut met treinen uit Weesp.
Het lijkt me verstandiger om de verbinding met Utrecht te laten en reizigers via Amsterdam Bijlmer en de metro naar Amsterdam Centraal te brengen, dan heb je een verbinding die niet heel veel langzamer is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Klaasje »

Thijs schreef:Waarom kon er eigenlijk geen pendeldienst Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal worden opgetuigd? Er was nu helemaal geen IC-verkeer tussen beide steden. Reizigers in Utrecht werden aangeraden via Amersfoort of Hilversum te reizen. Helaas was de IC Amersfoort - Amsterdam ook opgeheven.
De metro is tussen Bijlmer en CS nauwelijks trager. Sterker nog: De metro is tussen Amstel en CS even snel als de IC. Bovendien heeft de metro een fors hogere capaciteit dan een pendeldienst op het Cntraalstation. Zeker gegeven de randvoorwaarden die Wubbo aangaf. Denk dan ook aan treinlengtes e.d.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Thijs »

Dan is het interessant dat de informatievoorziening van NS in de treinen rond Utrecht en op het station volledig verwees naar Amersfoort en Hilversum, terwijl de IC Utrecht - Amsterdam Bijlmer Arena een goed alternatief is. Jammer dat dit niet gecommuniceerd werd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Thom91 »

Treinen naar arena zitten over het algemeen rond dat tijdstip ook tsjokvol. E de s3100 staat er nou niet om bekend altijd even ruim te rijden...
Komt wel goed schatje.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Michael 1988 »

Afgelopen dagen zag ik op station 's-Hertogenbosch rond kwart over 8 een ICE langsrijden. Weet iemand hier iets af van een omleiding ergens op het normale, want die dingen komen normaal nooit hier (tenminste ik heb ze alleen bij incidenten gezien, maar nooit dagelijks op dezelfde tijd)? BTW hij stopte niet, want hij reed door richting het zuiden (weet niet of het richting Tilburg of Eindhoven was).
mijack1985 schreef:hèhè eindelijk eens een keer helemaal er op gekregen (als je dat groepje mensen weg denkt :mrgreen: ). Weliswaar Nokia kwaliteit, maar toch.
Dortmans Van Hool op lijn 158/159/160. Weet niet precies welke. *bus*

Afbeelding
Hij komt van lijn 158 van Veghel naar Den Bosch via Heeswijk Dinther
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daniel »

Wat die ICE betreft: wegens werkzaamheden in Duitsland rijdt de ICE vanaf Utrecht Centraal en wordt deze omgeleid via Eindhoven, Venlo en Mönchengladbach.
Merkte vandaag trouwens in Utrecht dat ze het bandje hierover dat was ingesproken door een keurig Duits sprekende omroepster is vervangen door een bandje waarop een omroeper het in steenkolenduits omroept.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
Bee schreef:De CTA's in Gouda mogen dan vervangen zijn, verdwenen zijn ze niet. Ze staan opgestapeld op het perron van spoor 9.
Afbeelding

Afscheid in stijl, aangezien ze ook nog een paar whoepsie-gevallen tonen :mrgreen:
Van opruimen is het nog niet gekomen.

Nadat Bee deze foto half april genomen heeft heb dit stilleven gisteren ook gezien te Gd :shock: :wink: .
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door M57 »

Daniel schreef:Wat die ICE betreft: wegens werkzaamheden in Duitsland rijdt de ICE vanaf Utrecht Centraal en wordt deze omgeleid
Sommige treinen zijn ingekort tot Utrecht, maar niet allemaal.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Klaasje »

Zojuist zat ik in een s4300 richting Almere Oostvaarders die zou stoppen bij station Almere-Kakelende_vrouwen_met_tasjes maar daar reed de trein door. Dat is overigens wel erg knap als je je bedenkt dat een IC in de tegenrichting op dat moment stilstond bij dat station en dat vanaf meerdere honderden meters eerder te zien was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door webguy »

Ben benieuwd hoe het zit met die onweer, maar in de Spits stond dat er in Arnhem en Roermond een dieselloc staat...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Klaasje »

Die kunnen ze beter op de Flevolijn neerzetten.. Daar is het altijd raak bij onweer. :')
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Bericht door Daan »

webguy schreef:Ben benieuwd hoe het zit met die onweer, maar in de Spits stond dat er in Arnhem en Roermond een dieselloc staat...
Wat een berichtgeving ook weer :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten