OVer je reiservaringen in mei 2012

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Thom91 » Ma 21 Mei 2012, 21:57

Daniel schreef:
Wubbo schreef:Zat die seinstoring wel tussen Rotterdam en Gouda? Ik zag opvallend veel treinen langzaam rijden tussen Gouda en Woerden.

Dat leek wel de meest logische conclusie met de s2800 als enige opgeheven treinserie...

Dan zou je verwachten dat de s2000 er ook uitgemieterd wordt ;)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Mei 2012, 22:03

Juist ja, dat was precies mijn gedachte. En toen ik vanavond op de AV van Gouda, Den Haag Centraal en Utrecht Centraal keek bleek die gewoon te rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Wubbo » Ma 21 Mei 2012, 23:06

Als de verstoring tussen Gouda en Rotterdam was geweest, was ook de s9700 er wel uitgegooid (die wordt meestal nog eerder opgeheven dan de s2800). De s2800 is met zijn korte kering op Utrecht nogal vertragingsgevoelig. Van een s2000 die met +10 aan komt zetten in Utrecht heb je niet zo veel last, doet een s2800 dat is het probleem wat groter.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Di 22 Mei 2012, 08:09

Mwoh, ligt eraan waar de storing zit... kan me zomaar voorstellen dat een gestoord sein vlak na een stoptreinhalte voor een stoptrein relatief weinig vertraging oplevert (die rijdt daar immers al langzaam terwijl een IC ervoor zou moeten afremmen)
Het argument van korte keringen gaat trouwens niet volledig op: het Haagse deel van de NoordOost reed wel en heeft slechts 1 minuut meer keertijd in Utrecht en moet daarin ook nog combineren :idea: Was de standaard maatregel trouwens sowieso niet om de s2000 en s2800 beide op te heffen? Is wel wat ik me uit het verleden herinner en op zich ook logisch... of er nu een 2800 of een 2000 met +10 rijdt, ze hinderen beide de achteropkomende trein daarmee.

Plus dat je nu de merkwaardige situatie had dat de enige plek waar de treindienst werkelijk uitgedund was (Rotterdam - Gouda) niet de plek was waar de storing zat. Tussen Gouda en Utrecht ging men weliswaar van 8x naar 6x uur, maar dat verlengt de reistijd met net 3 minuten...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor webguy » Di 22 Mei 2012, 09:27

Zag vandaag een Syntus DM90 rijden, waar je nog kon zien dat er ooit NoordNed logo's op hadden gezeten vanwege verkleuringen, en waarbij iemand "Arriva" in de vieze zijkant had gekalkt.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31479
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Suus » Di 22 Mei 2012, 09:33

Misschien dat een niet nader te noemen forumlid hem eens een extra keertje door de wasstraat moet trekken :lol:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Ennes » Di 22 Mei 2012, 10:02

Daniel schreef:Mwoh, ligt eraan waar de storing zit... kan me zomaar voorstellen dat een gestoord sein vlak na een stoptreinhalte voor een stoptrein relatief weinig vertraging oplevert (die rijdt daar immers al langzaam terwijl een IC ervoor zou moeten afremmen)
Het argument van korte keringen gaat trouwens niet volledig op: het Haagse deel van de NoordOost reed wel en heeft slechts 1 minuut meer keertijd in Utrecht en moet daarin ook nog combineren :idea: Was de standaard maatregel trouwens sowieso niet om de s2000 en s2800 beide op te heffen? Is wel wat ik me uit het verleden herinner en op zich ook logisch... of er nu een 2800 of een 2000 met +10 rijdt, ze hinderen beide de achteropkomende trein daarmee.

Plus dat je nu de merkwaardige situatie had dat de enige plek waar de treindienst werkelijk uitgedund was (Rotterdam - Gouda) niet de plek was waar de storing zat. Tussen Gouda en Utrecht ging men weliswaar van 8x naar 6x uur, maar dat verlengt de reistijd met net 3 minuten...


Voor wat ik begreep staat het gestoorde sein net voorbij Gdg,(ri Ut) dan kan het inderdaad goed zijn dat de treinen vanaf Rtd er wel last van hebben en die vanaf Gvc dus niet, omdat die daar over een ander spoor rijden. Zo kan het dus heel goed dat daarom alleen de s2800 eruit is gehaald om net voldoende uitdunning te geven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Di 22 Mei 2012, 10:53

Eh, net voorbij Gdg in de richting Ut liggen toch maar twee sporen?

Edit: lees net op Somda dat de storing bij sein 738 zat... precies waar alle IC´s langskomen dus.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1273
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Frank » Di 22 Mei 2012, 11:02

De laatste trein van Nijmegen naar Arnhem (0:15) gisteren verviel. In het begin was het een beetje onduidelijk wat er zou gebeuren (inzet taxibusje) maar uiteindelijk heeft om 0:45 een extra trein gereden :pos: .

De aansluiting van Veolia op de op één na laatste trein richting Arnhem was komen te vervallen dus er waren ook nog reizigers richting Ede en Barneveld (!) die nog thuis probeerden te komen. Uiteindelijk is daar vanaf Arnhem nog een taxi voor geregeld :) .

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Di 22 Mei 2012, 20:11

Vanmiddag was er wederom een seinstoring bij Gouda Goverwelle, kennelijk gisteren toch niet helemaal goed gerepareerd dan...
De storing zat in ieder geval duidelijk in dezelfde richting: de t554 en t20554 gingen gewoon los van elkaar richting Gouda, maar de t1759 was al in Gouda gecombineerd en kwam zodoende met twee stellen in Utrecht aan. Overigens was dat een uitermate punctualiteitsbevorderende maatregel zo bleek... de trein kwam net na vertrektijd binnen, kreeg een flinke lading instappers te verwerken met daar tussendoor ook nog een rolstoeler die naar binnen geholpen moest worden en vertrok alsnog slechts met +4.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8053
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor KM46 » Di 22 Mei 2012, 21:34

Ondanks dat het vandaag bij de RET een zooitje was qua metroverkeer, had ik juist geen vertraging. Het was misschien wel een kwestie van meer geluk dan wijsheid hebben :wink: .

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Etienne » Wo 23 Mei 2012, 09:23

De chauffeurs van lijn 121 (Delft <> Pijnacker <> Zoetermeer) zijn ook lekker bezig. De ene chauffeur vertrekt 's ochtends 2 minuten te laat, de andere precies op tijd en weer een andere 3 minuten te vroeg. :')
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
visgraat
Berichten: 740
Lid geworden op: Vr 13 Mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor visgraat » Wo 23 Mei 2012, 11:24

Geldermalsen-Dordrecht
Woensdag 23 Mei 09:24

Oorzaak
Tussen Gorinchem en Boven-Hardinxv. rijden minder treinen door te hoog opgelopen vertraging.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor webguy » Wo 23 Mei 2012, 21:01

Het was me weer een dagje - afspraak in Utrecht vanuit werk in Nijmegen. Om 17:00 klaar dus pak de eerste de beste trein. Niks naar Arnhem dus via Den Bosch. De s800 naar Mt is te laat omdat ICE z'n tijd neemt (en ook via Ht rijdt, maar staat niet op de borden). De overstap s800 > s3600 gaat natuurlijk niet goed, dus dan maar de s4400 nemen. Die is overvol natuurlijk, en om vertrektijd moet er nog een treinstel bij dus vertrek met +8. Aankomst in nijmegen met +8, maar gelukkig was de s3000 nog niet weg.

Maar ja, binnenkort dagelijks naar Utrecht ipv Nijmegen *O*
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Wo 23 Mei 2012, 21:11

Omroep in Utrecht vond ik ook wel origineel trouwens: "Wegens blikseminslag is er geen treinverkeer mogelijk richting Arnhem. Houd u rekening met vertraging en uitval van treinen". Kennelijk hadden dus zelfs de uitgevallen treinen nog vertraging :mrgreen:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor webguy » Wo 23 Mei 2012, 21:23

Ik vind eigenlijk de omleiding voor Arnhem via Den Bosch bezopen als er iets tussen Utrecht en Arnhem is. Je bent bijna een uur langer onderweg, en in dit geval zag ik al in Den Bosch dat de storing voorbij was.
Reisinformatie/nerd

KM46
Berichten: 8053
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor KM46 » Wo 23 Mei 2012, 21:28

Vandaag een record gebroken: 6 weken gereisd zonder vertraging op te lopen. Al scheelde het vandaag niet veel of ik liep 5 minuten vertraging op.Het oude record hield sinds 1997 stand en stond op 5 weken.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Wo 23 Mei 2012, 21:31

@webguy: Probleem zal wel zitten in de verschillende vervoerders waarmee je te maken hebt op de omleidingsroute via Amersfoort. Da's een halfuur sneller mits de verstoring vanuit Utrecht gezien voor Ede zit. En het was ook wel merkbaar in de t1759 dat er genoeg reizigers uit eigen initiatief die route namen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8053
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor KM46 » Wo 23 Mei 2012, 21:31

webguy schreef:Ik vind eigenlijk de omleiding voor Arnhem via Den Bosch bezopen als er iets tussen Utrecht en Arnhem is. Je bent bijna een uur langer onderweg, en in dit geval zag ik al in Den Bosch dat de storing voorbij was.

Ja dat is vaak zo, als je via de omleiding op je eindbestemming bent is de storing voorbij en rijdt het treinverkeer weer (bijna) normaal. Ik heb dit ook al diverse keren ondervonden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Wo 23 Mei 2012, 21:32

Overigens zijn er nog wel bezopener omleidingen te bedenken. Zo is het over het algemeen wel sneller om te wachten tot de storing voorbij is wanneer er iets tussen Dordrecht en Breda aan de hand is, dan krijg je immers ook een omreisadvies via Den Bosch.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Ennes » Wo 23 Mei 2012, 21:41

Daniel schreef:Eh, net voorbij Gdg in de richting Ut liggen toch maar twee sporen?

Edit: lees net op Somda dat de storing bij sein 738 zat... precies waar alle IC´s langskomen dus.


ehh, je gaat daar toch van 4 naar 2 sporen, meestal staan daar ook seinen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25094
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Daniel » Wo 23 Mei 2012, 21:44

Klopt, maar in dit geval stond het gestoorde sein op het stuk waar het voor de doorgaande treinen al tweesporig is (naast de kopspoortjes voorbij het laatste wissel van Gdg)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9547
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Wubbo » Wo 23 Mei 2012, 22:33

Het vervelende van die omreisroute via Lunteren is dat Connexxion bij lange na niet voldoende capaciteit in kan zetten. Gezien de reizigersaantallen en de perronlengtes (maximaal 4 bakken zeg ik uit mijn hoofd) zou je dat ook met losse VIRM-en niet fatsoenlijk weg krijgen, dus wat dat betreft is het omreisadvies Utrecht - Arnhem via 's-Hertogenbosch wel te begrijpen. Dat niet iedereen dat doet is ingecalculeerd, maar je voorkomt dan in ieder geval dat mensen lang in Amersfoort staan omdat ze niet meer in de trein naar Ede passen - dat helpt ook niet erg in het verkorten van je reisduur.

Wat betreft die storing tussen Dordrecht en Breda (ik neem aan dat je tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe bedoelt, anders is via Roosendaal geen onaardig alternatief) is het natuurlijk ook afhankelijk van waar je staat en waar je heen moet: vanuit Den Haag maakt het geen bal uit of je naar Eindhoven gaat via Utrecht of via Dordrecht, dus dan is de keuze snel gemaakt. In het algemeen is het niet prettig om vlak voor een verstoring te zitten, dat beperkt je snel in je omreisroutes.

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Milco » Do 24 Mei 2012, 18:51

De CXX Citaro G's 9101, 9111, 9112, 9151 heb ik al een tijdje niet in Almere zien rijden.
De 9101 zag ik vandaag in Dronten op lijn 147, die bus zit dus in IJsselmond. Weet iemand toevallig iets over de andere bussen (9111, 9112, 9151)? Ik vind het wel vreemd als ze allemaal weg zouden zijn, want Almere heeft er volgens mij geen andere bussen voor teruggekregen. Of zaten we hier in Almere erg ruim in de bussen?

Daarnaast heb ik CX-Ambassador 8680 ook al een tijdje niet gezien. Weet iemand of deze überhaupt nog op de streekdienst van Almere rijdt?


Op busfoto.net zie ik een foto van CXX-Citaro G 9248, die op lijn 360 (Alkmaar-Heerhugowaard) reed, in Haarlem op lijn 300, met R-NET-logo's.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2012

Berichtdoor Klaasje » Do 24 Mei 2012, 19:56

Ik dacht de 9151 nog wel gezien te hebben. Zelfs in een verbouwde staat als ik mij niet vergis. Almere zat verder niet erg ruim in de bussen maar dat kwam ook doordat er nog divers nawerk bij de bussen moest gebeuren na de ombouw.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten