OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Daniel » Wo 25 Jul 2012, 21:03

Een Lion's City zo te zien, die zijn kennelijk tegenwoordig ook al licht ontvlambaar. Hoewel er wel opvallend vaak Connexxion-bussen in brand vliegen de laatste jaren, zeker als je het vergelijkt met andere vervoerders.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor MdJ » Wo 25 Jul 2012, 22:07

Gezien de provincie, was dit er een van de serie 8829-8882. En dan vooral eentje die hooggenummerd zou moeten zijn... (8856<)
Bij twijfel: gebruik beton.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor VIRM » Wo 25 Jul 2012, 22:21

Milco1995 schreef:Wat zal de machinist van de 3700 op de stations lang op vertrektijd gewacht hebben, gezien het feit dat een SLT veel sneller optrekt en remt dan een VIRM :lol:


Wat ik mij eigenlijk afvraag: wat gebeurt er als een passagier naar de WC moet, maar zijn goede oude vertrouwde VIRM is vervangen door een SLT'je? Heeft NS daar uberhaupt procedures voor, of is het een kwestie van 'u stapt maar uit bij een station met sanitaire voorzieningen'?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Geert » Wo 25 Jul 2012, 22:27

Wat zou er voor procedure moeten zijn dan? "Normaal kunt u in een sprinter niet plassen, maar plas vandaag maar in de prullenbak?"

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Gekko123 » Do 26 Jul 2012, 09:30

Vanochtend reed er op lijn 44 een van de twee VDL Citea's van de RET.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor MdJ » Do 26 Jul 2012, 15:54

Syntus 1400 (Eerste Volvo 7000) leeft nog en rijdt vandaag op lijn 20 Enschede-Borculo ipv een rode amba :)
Bij twijfel: gebruik beton.

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Milco » Do 26 Jul 2012, 21:58

- Trein t3924 reed met 2× SLT i.p.v. DDAR;
- Trein t5731 reed met 2× SLT i.p.v. DDAR;
- Trein t1935 reed met ICRm i.p.v. VIRM.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4059
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Etienne » Vr 27 Jul 2012, 09:10

MdJ schreef:Gezien de provincie, was dit er een van de serie 8829-8882. En dan vooral eentje die hooggenummerd zou moeten zijn... (8856<)

Volgens R. den Hartog op de Busfotogroep betreft het de 8867.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Ruben » Vr 27 Jul 2012, 19:44

De hele 'vakantie' rijdt de s4800 kennelijk meestal met losse sprinters, vanochtend maakte men het daarmee wel erg bont. Een losse SGM-II in de t4818. Dat was hutje mutje tot aan Haarlem.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Daniel » Vr 27 Jul 2012, 19:57

De t759 werd vanmiddag te Amersfoort gereden door een nogal kort setje ICM. Gezien de leegheid ervan bij binnenkomst van de t1759 en de gigantische hoeveelheid overstappers uit de vertraagde t5859 zal de oorspronkelijke 759 wel ergens gestrand zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1931
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Gekko123 » Za 28 Jul 2012, 07:31

Vanochtend is de NS al begonnen met langere treinen inzetten van en naar Rotterdam wegens het zomercarnaval in de binnenstad van de Maasstad.

Verder reed t5114 met 6 bakken SGMm in plaats van het gebruikelijke SLT. In t4020 zitten minimaal 10 bakken SLT.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor 010jongen » Za 28 Jul 2012, 13:34

Dacht dat er wel langere treinen zouden rijden tussen utrecht en rotterdam. Maar nee overvolle treinen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Daniel » Za 28 Jul 2012, 20:15

Zag de s2800 inderdaad met, voor de zomer planmatig, viertjes rijden. Had toch een kleine moeite geweest daar op z'n minst zesjes in in te zetten.
NoordOost is wat lastiger i.v.m. de perroncapaciteit in Utrecht. De s20500 rijdt weliswaar al los wegens de werkzaamheden bij Zwolle, maar moet wel het perron delen met de s500 waar max. 10 bakken in zitten i.v.m. de lengte van het noodperron in 't Harde.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor 010jongen » Za 28 Jul 2012, 20:20

NoordOost naar Den Haag reed regelmatig met 3x iCM. Had die dan op z'n minst vandaag naar rotterdam gestuurd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Daniel » Za 28 Jul 2012, 20:40

Dat gaat dus niet vanwege de perroncapaciteit in Utrecht i.c.m. de werkzaamheden bij Zwolle. De IC die doorgaat naar 't Harde kan maximaal 10 bakken lang zijn anders past hij niet langs het noodperron aldaar, wat de aanleiding is voor het nu pendelen tot Utrecht van de s20500 (omdat splitsen van die 10 bakken sowieso ergens een te korte trein op zou leveren).
Echter moeten die twee treinen in Utrecht wel het perron delen omdat er nu eenmaal niet meer plek is, waarbij ze dus strak achter elkaar staan.
Wil je dus met de lange trein door naar Rotterdam dan heb je het probleem dat je de trein naar Den Haag opsluit op de B-fase (eromheen rijden gaat niet omdat je met 10 bakken in de wissels tussen de A en B-fase staat) en met omwisselen van de vertrektijden kom je in de knoop met de s9800 bij Gouda.

De s1700 zou je op zich wel andersom kunnen splitsen, maar die blijkt in het weekend vaak al juist wat korter te rijden waardoor dat nog niet veel capaciteit oplevert.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor MdJ » Za 28 Jul 2012, 21:51

t1767 met 7 bakken ICM, waarvan de voorste 2 bakken tussen Amf-Dv gestaan werd. Leek erop dat er geprobeerd werd via Dv naar het noorden probeerde te reizen, vanaf Dv weer genoeg aan 7 bakken.

142 met +60(aangekondigd te Apd), te Dv reed er een (100) t142 met een losse ICM-IV.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Daniel » Zo 29 Jul 2012, 19:39

Langs het perron van Rotterdam Stadion stond rond 17.30 uur een Veolia E-GTW geparkeerd, die was een aardig eindje van huis dus.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9257
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Ardan » Zo 29 Jul 2012, 23:35

Hoezo wordt er hierboven gesproken over een noodperron in 't Harde? Perron 2/3 is toch lang genoeg voor misschien zelfs meer dan 10 bakken?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Tochjo » Zo 29 Jul 2012, 23:40

Er is een noodperron aangelegd naast spoor 4, omdat men dacht dat het eilandperron wellicht niet toereikend zou zijn voor de grote hoeveelheid reizigers. Zie dit bericht.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor MdJ » Zo 29 Jul 2012, 23:45

En de bussen naar Zwolle/Meppel/Ommen/Kampen/Harlingen Haven staan op het laad/losperron, dus kan er (bijna gelijkvloers) overgestapt worden :D
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Vinny » Zo 29 Jul 2012, 23:52

Bijzonder afwijkend materieel inzet op de Fyra vandaag... :lol:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/555059/1 ... ra-in.html
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9075
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Michael » Ma 30 Jul 2012, 10:57

Daniel schreef:Echter moeten die twee treinen in Utrecht wel het perron delen omdat er nu eenmaal niet meer plek is, waarbij ze dus strak achter elkaar staan.


Is niet helemaal waar. Toen ik gisteren met de s20500 van Rotterdam naar Utrecht ging kwamen we in Utrecht binnen op spoor 4 waarna we naar spoor 9 moesten voor de s500 richting 't Harde. Toen ik 's avonds de s20500 van 17.47 terug van Utrecht naar Rotterdam ging kwam het materieel van het opstelterrein aan de zuidkant van Utrecht af om van spoor 5 naar Rtd te vertrekken
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Jul 2012, 11:05

Het was oorspronkelijk wel de bedoeling zo en zaterdag ook zo geprobeert. Zondag werden inderdaad andere sporen gebruikt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor Meltrain » Ma 30 Jul 2012, 14:34

Vandaag zag ik RET Citea 404 op lijn 77 richting SS Rotterdam rijden, dus toen heb ik snel thuis mijn camera gepakt en kon ik hem op de Randweg op de foto zetten :D :
Afbeelding

Afbeelding
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Berichtdoor R-Flow » Ma 30 Jul 2012, 16:04

Ze hadden dat ding niet lelijker kunnen maken al hadden ze het geprobeerd. Mijn god zeg wat zonde van het design.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast