Pagina 10 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: wo 25 jul 2012, 21:03
door Daniel
Een Lion's City zo te zien, die zijn kennelijk tegenwoordig ook al licht ontvlambaar. Hoewel er wel opvallend vaak Connexxion-bussen in brand vliegen de laatste jaren, zeker als je het vergelijkt met andere vervoerders.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: wo 25 jul 2012, 22:07
door MdJ
Gezien de provincie, was dit er een van de serie 8829-8882. En dan vooral eentje die hooggenummerd zou moeten zijn... (8856<)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: wo 25 jul 2012, 22:21
door VIRM
Milco1995 schreef:Wat zal de machinist van de 3700 op de stations lang op vertrektijd gewacht hebben, gezien het feit dat een SLT veel sneller optrekt en remt dan een VIRM :lol:
Wat ik mij eigenlijk afvraag: wat gebeurt er als een passagier naar de WC moet, maar zijn goede oude vertrouwde VIRM is vervangen door een SLT'je? Heeft NS daar uberhaupt procedures voor, of is het een kwestie van 'u stapt maar uit bij een station met sanitaire voorzieningen'?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: wo 25 jul 2012, 22:27
door Geert
Wat zou er voor procedure moeten zijn dan? "Normaal kunt u in een sprinter niet plassen, maar plas vandaag maar in de prullenbak?"

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: do 26 jul 2012, 09:30
door Gekko123
Vanochtend reed er op lijn 44 een van de twee VDL Citea's van de RET.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: do 26 jul 2012, 15:54
door MdJ
Syntus 1400 (Eerste Volvo 7000) leeft nog en rijdt vandaag op lijn 20 Enschede-Borculo ipv een rode amba :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: do 26 jul 2012, 21:58
door Milco
- Trein t3924 reed met 2× SLT i.p.v. DDAR;
- Trein t5731 reed met 2× SLT i.p.v. DDAR;
- Trein t1935 reed met ICRm i.p.v. VIRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: vr 27 jul 2012, 09:10
door Etienne
MdJ schreef:Gezien de provincie, was dit er een van de serie 8829-8882. En dan vooral eentje die hooggenummerd zou moeten zijn... (8856<)
Volgens R. den Hartog op de Busfotogroep betreft het de 8867.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: vr 27 jul 2012, 19:44
door Ruben
De hele 'vakantie' rijdt de s4800 kennelijk meestal met losse sprinters, vanochtend maakte men het daarmee wel erg bont. Een losse SGM-II in de t4818. Dat was hutje mutje tot aan Haarlem.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: vr 27 jul 2012, 19:57
door Daniel
De t759 werd vanmiddag te Amersfoort gereden door een nogal kort setje ICM. Gezien de leegheid ervan bij binnenkomst van de t1759 en de gigantische hoeveelheid overstappers uit de vertraagde t5859 zal de oorspronkelijke 759 wel ergens gestrand zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: za 28 jul 2012, 07:31
door Gekko123
Vanochtend is de NS al begonnen met langere treinen inzetten van en naar Rotterdam wegens het zomercarnaval in de binnenstad van de Maasstad.

Verder reed t5114 met 6 bakken SGMm in plaats van het gebruikelijke SLT. In t4020 zitten minimaal 10 bakken SLT.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: za 28 jul 2012, 13:34
door 010jongen
Dacht dat er wel langere treinen zouden rijden tussen utrecht en rotterdam. Maar nee overvolle treinen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: za 28 jul 2012, 20:15
door Daniel
Zag de s2800 inderdaad met, voor de zomer planmatig, viertjes rijden. Had toch een kleine moeite geweest daar op z'n minst zesjes in in te zetten.
NoordOost is wat lastiger i.v.m. de perroncapaciteit in Utrecht. De s20500 rijdt weliswaar al los wegens de werkzaamheden bij Zwolle, maar moet wel het perron delen met de s500 waar max. 10 bakken in zitten i.v.m. de lengte van het noodperron in 't Harde.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: za 28 jul 2012, 20:20
door 010jongen
NoordOost naar Den Haag reed regelmatig met 3x iCM. Had die dan op z'n minst vandaag naar rotterdam gestuurd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: za 28 jul 2012, 20:40
door Daniel
Dat gaat dus niet vanwege de perroncapaciteit in Utrecht i.c.m. de werkzaamheden bij Zwolle. De IC die doorgaat naar 't Harde kan maximaal 10 bakken lang zijn anders past hij niet langs het noodperron aldaar, wat de aanleiding is voor het nu pendelen tot Utrecht van de s20500 (omdat splitsen van die 10 bakken sowieso ergens een te korte trein op zou leveren).
Echter moeten die twee treinen in Utrecht wel het perron delen omdat er nu eenmaal niet meer plek is, waarbij ze dus strak achter elkaar staan.
Wil je dus met de lange trein door naar Rotterdam dan heb je het probleem dat je de trein naar Den Haag opsluit op de B-fase (eromheen rijden gaat niet omdat je met 10 bakken in de wissels tussen de A en B-fase staat) en met omwisselen van de vertrektijden kom je in de knoop met de s9800 bij Gouda.

De s1700 zou je op zich wel andersom kunnen splitsen, maar die blijkt in het weekend vaak al juist wat korter te rijden waardoor dat nog niet veel capaciteit oplevert.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: za 28 jul 2012, 21:51
door MdJ
t1767 met 7 bakken ICM, waarvan de voorste 2 bakken tussen Amf-Dv gestaan werd. Leek erop dat er geprobeerd werd via Dv naar het noorden probeerde te reizen, vanaf Dv weer genoeg aan 7 bakken.

142 met +60(aangekondigd te Apd), te Dv reed er een (100) t142 met een losse ICM-IV.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: zo 29 jul 2012, 19:39
door Daniel
Langs het perron van Rotterdam Stadion stond rond 17.30 uur een Veolia E-GTW geparkeerd, die was een aardig eindje van huis dus.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: zo 29 jul 2012, 23:35
door Ardan
Hoezo wordt er hierboven gesproken over een noodperron in 't Harde? Perron 2/3 is toch lang genoeg voor misschien zelfs meer dan 10 bakken?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: zo 29 jul 2012, 23:40
door Tochjo
Er is een noodperron aangelegd naast spoor 4, omdat men dacht dat het eilandperron wellicht niet toereikend zou zijn voor de grote hoeveelheid reizigers. Zie dit bericht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: zo 29 jul 2012, 23:45
door MdJ
En de bussen naar Zwolle/Meppel/Ommen/Kampen/Harlingen Haven staan op het laad/losperron, dus kan er (bijna gelijkvloers) overgestapt worden :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: zo 29 jul 2012, 23:52
door Vinny
Bijzonder afwijkend materieel inzet op de Fyra vandaag... :lol:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/555059/1 ... ra-in.html

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: ma 30 jul 2012, 10:57
door Michael
Daniel schreef: Echter moeten die twee treinen in Utrecht wel het perron delen omdat er nu eenmaal niet meer plek is, waarbij ze dus strak achter elkaar staan.
Is niet helemaal waar. Toen ik gisteren met de s20500 van Rotterdam naar Utrecht ging kwamen we in Utrecht binnen op spoor 4 waarna we naar spoor 9 moesten voor de s500 richting 't Harde. Toen ik 's avonds de s20500 van 17.47 terug van Utrecht naar Rotterdam ging kwam het materieel van het opstelterrein aan de zuidkant van Utrecht af om van spoor 5 naar Rtd te vertrekken

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: ma 30 jul 2012, 11:05
door Daniel
Het was oorspronkelijk wel de bedoeling zo en zaterdag ook zo geprobeert. Zondag werden inderdaad andere sporen gebruikt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: ma 30 jul 2012, 14:34
door Meltrain
Vandaag zag ik RET Citea 404 op lijn 77 richting SS Rotterdam rijden, dus toen heb ik snel thuis mijn camera gepakt en kon ik hem op de Randweg op de foto zetten :D :
Afbeelding

Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Geplaatst: ma 30 jul 2012, 16:04
door R-Flow
Ze hadden dat ding niet lelijker kunnen maken al hadden ze het geprobeerd. Mijn god zeg wat zonde van het design.