Een klein rondje Zuidoost-Nederland

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een klein rondje Zuidoost-Nederland

Bericht door Suus »

In het noorden controleert Arriva behoorlijk, tenminste, elke keer als ik daar met de trein reis kom ik in elke trein een conducteurachtig iets tegen. Die vervolgens alles en iedereen op de bon slingeren door hun falende apparatuur, maar dat is een ander verhaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Een klein rondje Zuidoost-Nederland

Bericht door TheKnitter »

Arriva op de Noorderlijke Nevenlijnen en Veolia op de Maaslijn & Heuvellandlijn werken met "vliegende" teams. Ik reis regelmatig in het Noorden, soms krijg ik tussen Groningen en Leeuwarden én tussen Leeuwarden en Dronrijp controle, maar vaak ook helemaal niet. Is echt wisselend.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een klein rondje Zuidoost-Nederland

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:In de trams in bijvoorbeeld Den Haag is ook lang niet altijd controle, maar de meeste mensen checken wel in of hebben een ander vervoerbewijs. Beetje makkelijk om te zeggen dat het in Nederland niet zou werken. Idem trouwens voor Arriva, Connexxion en Veolia waar meestal ook geen controle is.
Dat doe je omdat er toch nog een kans is. Als je denkt door een risicoanalyse toch duurder uit te zijn ("gratis reizen" vergelijken met de hoeveelheid en geschatte aantal aan boetes) dan check je maar in. Als de kans vrijwel altijd 0% is dan zal er denk niet zoveel ingecheckt worden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Een klein rondje Zuidoost-Nederland

Bericht door Geert »

Dat geldt dan toch ook in het buitenland? Ik reageerde vooral op 'dat hoef je in NL niet te proberen' - dat geldt denk ik ook wel in het buitenland. Ook in Italië wordt gewoon steeksproefgewijs gecontroleerd in de bus, afgelopen zomer heb ik het zelf nog meegemaakt in een stadsbus in Rome.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een klein rondje Zuidoost-Nederland

Bericht door fogeltje »

Maar ik heb het gevoel dat men in Nederland een kaartje koopt omdat men gecontroleerd kan worden in plaats van omdat men gewoon altijd betaalt als men een dienst afneemt.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten