OVer Missers in de Reisinformatie #22

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Vinny »

Nee hoor: L, RB, S geeft niet aan dat een trein overal stopt, alleen dat het een regionale of locaal georiënteerde vervoersstroom gaat die geaccomodeerd wordt.
Laatst gewijzigd door Vinny op za 23 jun 2012, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door NintendoC »

Heren heren heren. Houden we het even gezellig? Laten we het over lijn 12 Kampen hebben. Die had weer eens +9, waardoor ik mijn aansluiting op het station Kampen mistte, en ik dus een trein later moest pakken. Waardoor ik ook mijn overstap in Zwolle niet haalde, en ik 45 minuten later aankwam op plaats van bestemming.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Chauf21 »

Heren, heren, Fles in het bijzonder, willen jullie allerlei onnodige kwetsende opmerkingen achterwege laten? Dit draagt totaal niet bij aan een normale discussie. Enkele berichten zijn verwijderd, dank aan enkele gebruikers voor de meldingen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

Joa joa best hoor :) Fles is wel weer de grote boosdoener hier :D
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Chauf21 »

Het zou voor velen al schelen als die laatste sneer achterwege blijft. Dan komt een bericht vaak al veel vriendelijker over.
Maar laten we teruggaan naar de reisinformatie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Jef400 »

Het valt mij op dat die dynamische aankomst informatie van EBS er opvallend vaak naast zit. Vandaag weer een verschilletje van +8. Helemaal niet erg of zo, maar als er mensen dit op Amsterdam Centraal ( Klaasje, Fles ) gaan gebruiken als informatiebron kun je de grootste problemen krijgen in dit tijdluttend Nederland

Tijdluttend
Pietlutten over Tijden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

In Lijn 20 Goes - Terneuzen Busstation WST werd bij Busstation Westerscheldetunnel een overstap op lijn 50 op het InfoXX-scherm weergegeven (Tenminste, neem aan dat "↗ 50" dat betekende). Geen idee wat het nut daarvan mag zijn, met lijn 50 kun je vanaf dat busstation alleen terug naar Middelburg en daarvoor lijkt het me niet bepaald een efficiente route :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Vinny »

Ik vind acht minuten afwijking echt onacceptabel veel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Ik zat eerder vanavond dienstregelingen te zoeken op Railtime.be, en deze storing stond continue bovenin te knipperen
Lijn 130 : Charleroi-Zuid - Namen: Vertraagd verkeer.
25/6/2012 22:30
Er werden kabels gestolen tussen station Tamines en station Châtelet.
Hierdoor duurt de reistijd 10 tot 20 minuten langer.
De L-treinen 45xx (Waver - Ottignies - Tamines) rijden niet verder dan Châtelet.
Echter, de L-treinen rijden doordeweeks altijd Ottignies - Tamines, alleen in het weekend rijdt er een trein tot Wavre (maar aan de andere kant dan weer niet verder dan Charleroi-Sud). :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Stefan »

Vinny schreef:Ik vind acht minuten afwijking echt onacceptabel veel...
Het is in ieder geval beter als bij de Infoxx schermen waarbij de aankomsttijd 8x veranderd in een 5 minuten tijd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Milco »

In Almere Buiten is de éénrichtingshalte Noordeinde tijdelijk vervallen, omdat er aan de busbaan wordt gewerkt. De bussen rijden tijdelijk (tot 14 juli volgens mij) via de parallel-liggende Staalstraat, om verderop de busbaan weer op te rijden.
Maar op www.connexxion.nl wordt in alle talen gezwegen dat de halte vervallen is (lijnen 1, N12, 216). Beetje jammer :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Suus »

Er is een stroomstoring op Schiphol, en daarover ontving ik een pushnotificatie van de NS app op mijn telefoon :Y

Edit: krijg nu zelfs een NS Alert SMS :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door erjeebee »

nu pas?

De storing is ondertussen al verholpen

Lekker op tijd :shock:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door webguy »

Dit was gisteren tijdens een storing bij Maarn, op station Arnhem waarbij de CNL dus niet verder ging dan Utrecht...
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door MdJ »

CNL zou sowieso niet verder dan Ut rijden, door de aangevaren spoorbrug te Asd (en daardoor geen treinverkeer Asd-Wgm mogelijk is). Materieel gaat leeg via Asb-Dmnz naar Wgm.

BNL rijdt niet Shl->Asd en rijdt een rondje Shl-Asdz-Dmnz-Wgm-Asd, Fyra en thalys keren te Asd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door reisthijs »

Het opvallendste aan dat bord is natuurlijk de idiote hoeveelheid mededelingen die ze er op gepropt hebben.
Vier regels om te vertellen dat je hier niet zomaar in mag stappen...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Nog idioter is dat er niet op een of andere manier voorkomen is dat tekst door elkaar heen komt te staan.

Op Amsterdam Centraal vanavond juist een gebrek aan mededelingen. Was ruim op tijd voor de t4569, dus maar eens op de borden gekeken en vast naar het perron gelopen. Op 13b aangekomen bleek daar de t3969 aangekondigd te staan en was er geen spoor te bekennen van de trein die ik wilde nemen. Wel stond de t4571 er al als volgende trein onder, maar de melding van een spoorwijziging voor de 4569 ontbrak. 'tis dat ik even op de AV keek en daar zag dat 'ie van 13a zou gaan vertrekken, want een omroep kwam er pas vlak voor vertrektijd.

In het laatste kwartiertje wachttijd wel liefst drie keer een omroep over de vervangende trein voor de CityNightLine tot Utrecht, waarbij de Duitse reizigers waarschijnlijk de Engelse versie beter begrepen zullen hebben dan wat voor Duits door moest gaan.

Verder bij EBS ook nog een paar mooie dingen op de informatieschermen. Zoals een bus waarin live te zien was dat de boel zich even opnieuw ging opstarten (waar de meeste vervoerders een Windows-systeem gebruiken blijkt de boel bij EBS op Linux te draaien trouwens). En aan het eind van de dag liet lijn 317 ri. Amsterdam over het grootste deel van het traject de actuele vertrektijden van station Hoorn zien i.p.v. die van Amsterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Geert »

webguy schreef:Dit was gisteren tijdens een storing bij Maarn, op station Arnhem waarbij de CNL dus niet verder ging dan Utrecht...
http://i.imgur.com/DpiZR.jpg
Lol! Stiekem hoopte ik wel dat zoiets nog eens voor zou komen met een grote hoeveelheid meldingen, maar ja, hoe vaak komt dat nou voor :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Arriva heeft ook de scrollende koersfilm uitgevonden zag ik vandaag in Dordrecht. Alleen met dezelfde blunders als Connexxion zoals afgekorte scrollende teksten.
Zo zag ik bijvoorbeeld deze twee:
Voor: tweeregelig "7 Sterrenburg via Galileilaan", zijkant: scrollend "7 Sterrenburg via Galileil"
en...
Voor: tweeregelig "8 Stadspolders via Station", zijkant: "8 Stadspolders via Centraa"

In het laatste geval ook apart dat men aan de zijkant ineens via Centraal Station wil filmen terwijl het "via Station" gewoon in het aantal gebruikte tekens op de zijkant gepast zou hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daniel »

Nog een plaatje van een verwarrend geval...

Afbeelding

Betreft de combi-lijn 8/5 Drechtwerk - Stadspolders die 1x/dag rijdt als lijn 8 van Drechtwerk naar het station en daar overgaand op lijn 5 naar Stadspolders, waarbij Centrum - Station onder beide lijnen valt. Bij de ritten van lijn 8 die verder rijden als 7 in de avondspits is er ook zo'n dubbel traject, maar daarbij wordt het bestemmingsdisplay voor halte Centrum aangepast naar "7 Sterrenburg".
Wellicht dat ze dat met deze rit niet doen omdat er een reguliere lijn 5 welgeteld 1 minuut achter zit, de rit staat in het centrum ook alleen op de vertrekstaat van lijn 8 met voetnoot dat hij als lijn 5 verder rijdt. Op het station staat de rit wel weer als lijn 5 op de vertrekstaten met voetnoot dat de bus van lijn 8 af komt en daar wordt het bestemmingsdisplay ook aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door 010jongen »

Een week van te voren hangen er op sommige tramhalte's al de onjuiste vertrekstaten. Lijn 61 naar ijsselstein die alleen op zaterdag rijdt... is het nou zo moeilijk om de juiste informatie neer te hangen?. Dit soort dingen gebeuren wel vaker in de regio utrecht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Marc »

De informatievoorziening in Venlo was vanochtend diep triest :neg: :neg: : door diverse vertraagde treinen vertrok de stoptrein naar Nijmegen enkele keren van 4b en die naar Roermond van 4a. De spoorwijzigingen werden helemaal niet omgeroepen en de TBP op 4b bleef vrolijk de trein naar Roermond aankondigen (terwijl de trein naar Nijmegen klaar stond). Er was ook een sein- en overwegstoring tussen Eindhoven en Venlo, maar hier heb ik ook niets over gehoord.

Tweemaal werd de spoorwijziging voor de trein naar Hamm pas twee minuten voor vertrek omgeroepen (van 1a naar 3). Even ervoor werd twee keer vrolijk het bandje gedraaid dat de trein van spoor 1a ging vertrekken (het "standaard bandje"). Prorail, perfect...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Nog idioter is dat er niet op een of andere manier voorkomen is dat tekst door elkaar heen komt te staan.
Dat verbaasde mij ook nog het meeste ja. Hoe kan dat OOIT gebeuren??
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Fles »

Grappig tegenwoordig, die zogenaamde "CO2-vergelijker" op de NS-site.
CO2 -vergelijker

Met deze reis stoot u gemiddeld 75% minder CO2 uit ten opzichte van de auto.
Alleen, of je nou Groningen - Maastricht of Koog Zaandijk - Koog Bloemwijk rijdt, of je nou elektrisch of diesel rijdt, of je nou carpoolt of niet, of je nou in een lege of een volle trein rijdt, het verschil "is" ALTIJD 75 % :')

Oftewel: Uit de lucht gegrepen wassen neus.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #21

Bericht door Daan »

Viel me ook al op, altijd 75 procent :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten