OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Justin »

Bedankt, ik zal het morgenochtend maar proberen! Vanuit Nijmegen naar m'n werk bedoel ik... =).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Zit nu in stel 4093 wat nieuwe kunstleren bekleding heeft. Ziet er compleet hetzelfde uit op een toegevoegd bloemmotief in blauwtinten na. En er zit een ribbeltje in waardoor het stroef is, dat zit wel irritant.
This post is worthless without pics!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Helaas was de trein daar wat te druk voor... zaten mensen voor op :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door fogeltje »

Dat heb ik weer. 99 flink te laat en de cvl kon de chauffeur niet horen (andersom wel)...en uiteraard op zondag. Uurtje wachten. De volgende 99 is natuurlijk wel op tijd en de 121 flink te laat.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door webguy »

Over afschuwelijke bussen gesproken...
Met de fiets naar de Gamma en met vanalles terug lukt niet, dus ik heb al drie keer geprobeerd naar de Gamma te gaan met m'n vriendin met de bus, in dit geval lijn 43 Arnhem - Apeldoorn via Dieren, die stopt vlak bij de Gamma in Arnhem en vlak bij mn eindbestemming in Velp:
- Donderdag ging het prima, bus was iets te laat op de heenweg, op de terugweg 20m wachten omdat 'ie 's avonds 1x per uur rijdt
- Vrijdag wilde we van Arnhem naar de Gamma. Maar er is een omleiding (3 weken lang), dus rijdt 'ie naar Arnhem toe via het Willemsplein, wij naar het Willemsplein, blijkt 'ie toch de normale route te rijden op de heenweg. Nergens info natuurlijk. Wij tot 10 min na vertrektijd wachten en toen maar naar Centraal gelopen. Daar niks gezien, tot 10 min na vertrek, alleen een Syntus 231s. De Connexxion haltesite toonde dat 'ie wegreed, dus na 2x vermoedelijk te hebben gemist hebben we de trein naar Velp genomen en ging in maar na de Praxis
- Gisteren had de bus op de heenweg 5 minuten vertraging. 20 min later lopen we de Gamma uit, rijdt de bus al weg, 10 minuten te vroeg. Dat werd dus 40 min wachten. Vervolgens was het Airborneplein een troep ivm werkzaamehden dus stonden we 20 minuten in de file...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Dat heb ik weer. 99 flink te laat en de cvl kon de chauffeur niet horen (andersom wel)...en uiteraard op zondag. Uurtje wachten. De volgende 99 is natuurlijk wel op tijd en de 121 flink te laat.
En jep, min of meer waar :') Volgende 99 had weliswaar ook vertraging en in theorie had de 121 weg kunnen zijn (het werd net :02 toen de 99 stil stond en dan moet de 121 vertrekken), maar de chauffeur was nog een frietje halen en we vertrokken een paar minuutjes later...als de vorige bus ook diezelfde vertraging had gehad dan had ik op dat moment overigens mijn aansluiting ook niet gehaald.

Gelukkig was het kermis in Uden, dus daar ben ik even overheen gelopen in het uur wachttijd :mrgreen: Ik wilde nog wat oliebollen meenemen voor thuis, maar de oliebollenkraam schijn ik over het hoofd gezien te hebben en ik had de hele kermis gehad (was stiekem groter dan ik dacht). Wel drie suikerspinkramen gezien, maar dat spul lust ik dan weer niet.

Al in al toch een geslaagde dag ook al is een uur vertraging altijd zuur. Tenminste kostte me dat vandaag geen extra geld dankzij de Kruidvat kaart (instaptarief wat ik normaal opnieuw had moeten betalen omdat er meer dan 35 minuten zat tussen uitbliep en inbliep).

Die kaart lijkt overigens inmiddels wel goed ingeburgerd te zijn bij de chauffeurs in SRE en Oost-Brabant en bij OAD. Heb hem niet gebruikt op de stadsdienst Nijmegen, dus over Novio kan ik geen uitspraken doen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Had vandaag alweer zo'n chauffeur die er aardig de vaart in had zitten, al viel het bochtenwerk deze keer wel mee. Uiteindelijk vanuit Utrecht met -10 met de 180 in Gouda aangekomen, ondanks dat de Provincialeweg tussen Oudewater en Haastrecht in onderhoud is en absoluut niet geschikt is nu om met de normale snelheid te berijden (weggefreest asfalt en vooral erg smal, tegenliggers moesten we voor langs de kant van de weg stoppen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Vandaag heb ik de hele dag welgeteld 4 taxibusjes als lijn-taxibus 11 door Nederhoven zien komen in 9 uur tijd (thv halte Fazantplein). Of de Dienstregeling is zo enorm gekrompen tot een 2-uursdienst (volgens de dienstregeling uursdienst). In die 9 uur zaten er in wel geteld 2 busjes één reiziger. Arriva bevordert het reizen ook niet met de slechte overstappen. In veel gevallen kan je gewoon beter naar station Dordrecht reizen (te Zwijndrecht ri Rotterdam 19 minuten, ri Dordrecht/Roosendaal 26). Ik ben benieuwd wanneer deze lijn wegbezuinigd word. Lijn 12 rijdt al niet meer op zondag door Nederhoven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Arriva rijdt voor de lol rond met bussen op zondag inderdaad ja, daar lijkt het nog het meest op. In Dordrecht zijn ze ook al vergeten de dienstregeling van de stadsdienst mee aan te passen met de treindienst, mooie robuuste overstappen van 15 tot 30 minuten. Daarmee sta je in 99% van de gevallen langer op je stadsbus te wachten dan je er uiteindelijk in zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

De dienst is wel een beetje verbeterd. Voorheen was het een 2-uursdienst op zondag, en dan nog een beltaxi. Maar anderzijds is het wel verslechterd. Routes en tijden zijn zo aangepast dat je niet meer met de bus wil. Zelfs in de spits zit die bus hier niet eens meer vol. Voorheen moest je zelfs staan. Nu gaan mensen fietsen/lopen/met de auto of worden gebracht/gehaald van/naar station.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Het waren toch twee 2-uursdiensten op zondag altijd? In mijn herinnering ging er wel elk uur een bus naar Zwijndrecht vanuit Dordrecht, maar reed 'ie het ene uur als 11 en het andere uur als 12 (als lijntaxi).
De dienst is wel steeds verder afgebouwd in de loop der jaren, waarbij het verval in Walburg sneller ging dan in Nederhoven en dat alles niet geholpen werd door de nieuwe halte bij het station waardoor de meest optimale routevariant niet meer mogelijk was.

Heb de dienst in Zwijndrecht trouwens nooit erg duidelijk gevonden, ook in de Connexxion-tijd al niet. Nam altijd de verkeerde lijn (en dan dus heel Zwijndrecht door i.p.v. rechtstreeks naar m'n bestemming)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Ronald »

Vandaag weer even een intensief rondje NRW gemaakt (Bentheim-Rheine-Münster-Dortmund-Wuppertal-Keulen-Venlo). En slechts één keer kaartcontrole gehad: in de Grenslandexpress :-)
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

De verkeerde lijn ... Ik ken het :? Zelf ook erg vaak gehad. Of als de lijn uit Nederhoven doorging naar Walburg, moest je bij een aantal chauffeurs de bus uit op het station, kon hij 5 minuten pauze houden, en mocht je de bus in. En de bus bleef voor je neus staan :shock:
Lijn 11 wordt - ik verbaas mij er ook over - volgens de dienstregeling elk uur gereden met een lijntaxi. De eerste bus start pas om 9:28.
Opvallend is dat die bus maar in één richting rijdt. Als je dus vanaf Dordrecht komt MOET je altijd overstappen op Zwijndrecht, tenzij lijn 12 rijdt. Op zondag rijdt lijn 11 enkel als lijntaxi tussen Zwijndrecht Station NS, via Nederhoven en station, naar Dordrecht. De rit naar Ridderkerk is een beltaxi dan. Door de weeks rijdt lijn 11 ook in één richting, maar dan uit Ridderkerk naar Dordrecht via Nederhoven. En wederom niet in tegengestelde richting.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

Bee schreef:
Daniel schreef:Zit nu in stel 4093 wat nieuwe kunstleren bekleding heeft. Ziet er compleet hetzelfde uit op een toegevoegd bloemmotief in blauwtinten na. En er zit een ribbeltje in waardoor het stroef is, dat zit wel irritant.
This post is worthless without pics!
Plaatje gevonden: http://www.flickr.com/photos/82737006@N ... /lightbox/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door webguy »

Eeeuw. Ik vond juist het ICMm design mooi, maar als je dit er aan toevoegt grenst het aan kitsch.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Suus »

Tussen Lelystad en Den Haag rijden minder treinen door een defecte trein, maar de s5700 is opgeheven tussen iig Weesp en Hoofddorp: dat kan vast duidelijker, niet ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Geert »

Ik denk dat het over een paar jaar ook wel als gedateerd over zal komen, maar goed, dat heb je nou eenmaal als treinen 20 jaar mee moeten gaan.

Lekker begin van de ochtend vanmorgen: ik had de s1900 vanaf Den Haag Centraal en die trein kreeg bij HS technische problemen (na 3 minuten gereden te hebben). Gelukkig nog snel over kunnen stappen naar de s2100 en daardoor met niet al te veel vertraging aangekomen, maar toch +10 ten opzichte van normaal. De s1900 zat weer achter de s2100 dus blijkbaar was het probleem weer opgelost.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door fogeltje »

Justin schreef:Vraagje: rijdt Breng Lijn 87 Nijmegen-Druten verder als lijn 42 naar Tiel? Ik had begrepen dat dat vroeger wel toen het als lijn 85 wel zo ging namelijk...
Nee dat was juist vroeger zo ;)

Tot 5 januari 2003 reed Hermes lijn 85 en 411 allebei van Nijmegen naar Tiel, lijn 411 als Interliner. Op die datum zijn de lijnen geknipt in Druten. Hermes reed Nijmegen - Druten met lijn 85 en 87, welke als sneldienst de Interliner verving, (en 89) en Arriva van Druten naar Tiel met lijn 42 (er kwam geen sneldienst meer op dit trajectdeel). Op 14 december 2003 werden in de spitsuren de ritten van lijn 87 en 42 aan elkaar gekoppeld. Op 13 december 2009 is deze koppeling losgelaten en ging lijn 85 op maandag t/m zaterdag overdag gekoppeld worden aan lijn 42. Vanaf 12 december 2010 zijn alle ritten gekoppeld in Druten. Alleen in de avonduren of vroege ochtend kan het zijn dat hier en daar een ritje niet naar Tiel doorrijdt (voor zover er natuurlijk überhaupt een aansluitende 42 gereden zou hebben vroeger). Zie ook de wiki,

Lijn 85 Nijmegen Centraal Station - Tiel Station
Lijn 411 Nijmegen Centraal Station - Tiel Station
Lijn 85 Nijmegen Centraal Station - Druten Busstation
Lijn 87 Nijmegen Centraal Station - Druten Busstation
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Oja, zaterdagavond ging ik met de s9200 Asd v. 17:46 richting huis, met OBB *O* Te Gv had de t1969 +6. Je mag dan verwachten dat de s9200 voorlangs mag. Niets was minder waar. Tussen Rsw en Dt kwamen wij voor het rode, staan 4 minuten stil, t1969 dendert ons voorbij, en wij mogen weer verder. :') -o-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Geert »

En terecht, want of jullie vertraging was even groot of de s1900 had niet zoveel vertraging meer. De s9200 hoeft pas 7 minuten na de s1900 uit Rtd te vertrekken en heeft dus genoeg marge.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Of de t9260 had dus te vroeg in Rtd geweest (hoeft onderweg naar Rtd niet te halteren), en had de t1969 gewoon achter ons aan gehobbeld zonder enig probleem. Neen, ARI wil dat wij 4 minuten gaan lucht happen om vervolgens op een slakkengangetje te volgen, en met +3 aankomen in Rtd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door JWM »

En door die drie minuten liep je een uiterst belangrijke afspraak mis of wat is nu precies het probleem?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Milco »

Volgens mij bedraagt de stop van de s9200 op Rtd 6 minuten. Dus een aankomst met +3 is een vertrek op tijd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Geert »

TheKnitter schreef:Of de t9260 had dus te vroeg in Rtd geweest (hoeft onderweg naar Rtd niet te halteren), en had de t1969 gewoon achter ons aan gehobbeld zonder enig probleem. Neen, ARI wil dat wij 4 minuten gaan lucht happen om vervolgens op een slakkengangetje te volgen, en met +3 aankomen in Rtd.
Nu was de vertraging van de s1900 beperkt en is de vertraging van de BNL in Rtd alweer goedgemaakt. +3, is dat zo erg?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door TheKnitter »

Het is gewoon knullig dat een IC, die géén stops onderweg heeft, 4 minuten moet wachten op een vertraagde IC. De t9260 had al ver voor de t1969 gezeten als die gewoon kon vertrekken. En dus had de t9260 geen vertraging aan de t1969 gegeven.
Of laat dan de t9260 wat langer op Gv staan. Dit komt gewoon knullig over bij de reizigers. Je mag met groen weg, en komt bij Rijswijk een tijdje stil te staan ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten