OVer je reiservaringen in juli 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Ardan »

Metro's 53 en 54 filmen richting CS altijd het verkeerde lijnnummer achterop. De lijnen rijden gevorkt, dus een aankomende lijn 54 gaat na aankomst in CS verder als 53 naar Gaasperplas. Doordat die dan al het nummer 53 aan de achterkant heeft, zien de mensen die op CS vanaf de Kamperbrug het station inkomen al meteen het juiste lijnnummer, aangezien de filmrollen niet centraal bediend kunnen worden maar slechts per cabine.
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door hauptbahnhof »

En het maakt toch niet uit want de bestemming klopt wel.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door midnet »

zo 22/7 weekje naar Polen-in het comfortable zirijtuig van de CNL Jan Kiepura, naar Poznan.
Later stapten er ook 2 NL puberachtige typen in, die zeer, zeer luid praatten, en dan ook nog in nogal bekakt gooise r enz. Ze gingen naar Praag(!), hadden het vaak over de KMA en leken ''de hond te gaan uitlaten'' tegen geringe betaling bij de poesjes. In elke zin werd tenminste 1x chill en hetzij f..k of k.t gebruikt, liever nog vaker. De beleiders van de herenliefde werden voor alles uitgemaakt voor alle verwerpelijks en eenieder werd ervan verdacht daaraan te lijden. Eerst zaten ze verder weg, ik dacht dat het wel KMA-kadetten/tjes zouden zijn. Her en der moest in slaapwagons bier worden gekocht, ze bleken dus niet in de gaten te hebben dat ze in het verkeerde treindeel zaten, later zaten ze vrijwel naast me. Toen werden alle mogelijke variaties op het intermenselijk lichamelijk verkeer overluid besproken en van commentaar voorzien. En bleken het meer nog niet droog achter de oren zijnde straalverwende pubertjes (geld is onuitputtelijk bevoorraad door pa, overhemden kosten minstens 150 in die Bijenkorf) waarvan de echte ervaring toch wat tegenviel, maar die echt elk w.f dat ze tegenkwamen toch wel zouden pakken.
Pas na Köln kwam de conducteur en zette ze eruit-ze hadden geen reservering, geen toeslag betaald en zaten verkeerd.
Leuk zo'n reisje.
In Polen was er elke dag wel ''avarije''=storing. Treinen bleven stilstaan, AC deed het niet (het was bloedheet) en indien niet van mijn trein, dan wel van de vorige die alles ophield.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Jurre »

Vanaf mn nieuwe werkplek in Hilversum zag ik vanmorgen de 8767 op de buffer staan van het busstation met op de display Muiden Brandweerkazerne. Nooit een bestemming geweest vanuit Hilversum.
Verder toont lijn 105 tegenwoordig altijd Bussum Station of Kortenhoef Meenthof. Volgens de vertrekstaat gaan ze allemaal naar Bussum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Daniel »

In het laatste geval is de vertrekstaat fout, volgens de Connexxion-site gaat in ieder geval op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 15.00 uur de helft van de ritten tot Kortenhoef.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2012

Bericht door Michael »

Ik wou vanavond vanaf Gvc de t1971 naar Breda nemen. Wordt er omgeroepen dat hij niet ging rijden. Trein blijft wel aangekondigd staan op de TBP's en het NS personeel op het perron zegt ook dat hij gewoon gaat rijden. Dus ik stap de trein in. Door middel van de omroep worden we welkom geheten in de IC naar Venlo dus ook dat duidt erop dat hij gewoon gaat rijden. Na enkele minuten weer een omroep dat de trein toch niet ging rijden. Vanwege persoon op het spoor tussen Rtd en Ddr. Ik gauw samen met vele anderen naar Spoor 1 gerend om daar de t5173 naar Gv te nemen en daar over te stappen op de t2273 naar Ddr. Bij Rijswijk komen wij met een flinke noodremming tot stilstand. Even later wordt er iets omgeroepen maar dat was zo zacht dat het amper verstaanbaar was. Maar kon er nog niet iets met storing en Delft uithalen wat dus zou moeten duiden op een storing bij Delft. Na ongeveer 5 minuten te hebben stilgestaan gingen we weer verder. Voor Rtd werd omgeroepen dat we vanwege de opgelopen vertraging niet op Rtb zouden stoppen en dat mensen voor Rtb over moesten stappen op t5173. Eenmaal in Dordrecht aangekomen was de t5071 net weg. Dus dat werd wachten op de t1973. Eenmaal aangekomen in Bd moest ik nog 35 minuten wachten op de bus. Was uiteindelijk een uur later thuis.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten