OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door MdJ »

Die RET-Citea's is idd Wispher 2.0.

In Apeldoorn rijden ze nu niet, want zomervakantie (en daardoor lijnen 2,4 en 17 geheel niet, 8 voor de helft en lijnen 5 en 10 geen spitsritten rijden).

Voor de vakantie zag ik ze iig op maandag en vrijdag* keurig op hun omlopen rijden (ene op lijn 6 en deels 17, de andere op de spitsritten van lijn 5/10)...

*Vaker kom ik niet in Apeldoorn...
Bij twijfel: gebruik beton.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Jurre »

30 juni had ik ergens rond 14.00/15.00 de waterbus van Dordrecht naar Papendrecht (lijn 22). In plaats van zo'n normaal ding kwam er een oud bootje aantuffen. Navraag leerde dat deze van de dienst van Zwijndrecht afkwam om een personeelswissel te besparen o.i.d.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Daniel »

Da´s een ex-Stadsvervoer Dordrecht pontje nog wat de diensten naar Zwijndrecht en Papendrecht verzorgde voordat de Waterbus bestond.
De "stalling" van de Waterbussen zit vlakbij de Merwekade, dus dat van de personeelswissel is wel ´n logisch ja. Lijn 21 is namelijk een nogal geisoleerd liggende dienst normaalgesproken die kennelijk op deze ene afvaart na niet gekoppeld zit aan lijn 24 (Zwijndrecht - Dordrecht Merwekade)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door TheKnitter »

Ah, dat oudje... Zie hem voornamelijk tussen Zwijndrecht en Dordrecht Merwekade varen idd. Er vaart er ook nog één tussen Ridderkerk en Kinderdijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Daniel »

Hmm, dat zou weer een afwijking zijn. Volgens de wiki hoort 'ie op Zwijndrecht - Dordrecht Hooikade thuis.

Het exemplaar op het driehoeksveer bij Kinderdijk is trouwens weer niet van de Waterbus, maar wel ook een ex-Stadsvervoer Dordrecht pontje (tot eind 2004 werd deze veerdienst ook nog door SVD uitgevoerd)

Edit: en de t20554 (of 29554, of welk ander nummer ze er vandaag ook weer voor bedacht hebben) reed vandaag met DDAR.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door TheKnitter »

Ohja. De Hooikade bedoel ik. Ik gooide beide namen even door elkaar heen -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Daniel »

Vanmorgen rond 7.00 uur kwam er een Citaro G aan als lijn 78 uit Leusden op station Amersfoort. Die rit heb ik zelfs middenin de winterdienst nog nooit geleed zien rijden, dus dat die gelede er nu op het hoogtepunt van de zomervakantie op zat is toch wel enigzins apart te noemen.

Edit: en owja, voor wie zich afvraagt waar ze die gelede vandaan getoverd hadden gezien alle streekgeledes van de provincie momenteel in Nieuwegein op de trampendels rijden: het was een Maxx Amersfoort-wagen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Milco »

Daniel schreef:Edit: en owja, voor wie zich afvraagt waar ze die gelede vandaan getoverd hadden gezien alle streekgeledes van de provincie momenteel in Nieuwegein op de trampendels rijden: het was een Maxx Amersfoort-wagen :wink:
Dat moet dus de 9256 zijn. Bij aflevering van de gelede Citaro's hadden alleen de 9254 t/m 9258 Maxx-logo's, en de 9254, 9255, 9257 en 9258 rijden nu in het grijs in Spijkenisse.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Daniel »

Correct, die was het inderdaad :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Michael »

NSHispeed plaatste op twitter dat de treinen t9224 en t9229 met 10 bakken in plaats van 7 rijden. Dit vanwege de verwachte drukte. Ben benieuwd wat voor rijtuigen ze daarvoor gebruiken. Gewoon blauw gele?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door MdJ »

Deze week wordt de reserve Fyra-stam gebruikt als extra reserve. (+ rode 186.111 die geschikt is om naar Belgie te rijden). Ik vermoed dat ze die daarvoor gebruiken :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door STF »

Aan het einde van de middag zag ik een leeg mat. rit Echternach - Beaufort van CFL voorbij komen, maar er bestaat bij die vervoerder uitsluitend op zondag een leeg mat. rit op dat traject. Op zaterdag hoort op dat tijdstip een leeg mat. rit van Erpeldange naar Ettelbruck te zijn, gevolgd door een dienstrit Ettelbruck - Beaufort, waarschijnlijk stond er per ongeluk een bus te weinig bij de stalling in Erpeldange (zeer klein, maar vijf bussen in totaal), waardoor ze snel een bus hebben opgetrommeld bij de stalling in Echternach. De eerste rit van die bus komt daarmee dan wel te vervallen en na de laatste rit sta je in Ettelbruck met die bus terwijl de auto van de chauffeur in Echternach staat.

Een aantal weken geleden was er 's morgens vroeg een hevige aanrijding gebeurd tussen twee auto's aan de doodlopende weg naar de stalling in Ingeldorf van vervoersbedrijf Simon. De weg is urenlang dicht geweest, er is vrijwel geen enkele bus van Simon uitgereden. Alleen de allervroegste waren al langs dat punt, voordat de aanrijding plaatsvond. Dan sta je als reiziger ook wel raar te kijken als geen enkele rit van geen enkele Simon lijn komt opdagen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door marvinkok »

Gisteren rond half 10 's ochtends nog Twents Lint 44 gespot in de wasstraat in Enschede... Die zie je daar niet zo vaak...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door Ruben »

Leuk hoor die enkele sprintertjes in de s4800, maar ruil dan niet een drietje in voor een tweetje. Vol hok in de t4869.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door MdJ »

Gister stond er een (gelede uiteraard) duvedec bij de stalling bij Enschede Centraal. Die staan normaal op de Marssteden toch?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door marvinkok »

Die heb ik ook zien staan idd. Die staan normaal inderdaad op de Marssteden. Was op dat moment geen MER aanwezig om te vragen wat dat geval daar deed. 's avonds was ie wel weer weg.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #17

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond zag ik de s4000 van 21:08 uit Amsterdam Sloterdijk richting Rotterdam rijden met SGMm. Een SGMm-III als ik het goed heb gezien.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Meltrain »

Zag ik vorige week de RET Citea 404 op lijn 77 rijden, gisteren en vandaag reed zijn tweelingbroertje de 405 op lijn 77.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Michael »

Ik zat gisteren in de Veolia 5863 van Terheijden naar Breda op lijn 123. Hoort normaal een Ambassador op te rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Suus »

Er is een DD-AR met motorwagen in de s4300 terecht gekomen. Normaal is dat SLT.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Edwin »

Deze ex-Connexxion (?, ik kan geen Connexxion 1130 met dat kenteken vinden) is gespot in Cuba. Ik vraag mij af hoeveel een enkeltje Almere De Steiger kost ;)
Afbeelding
Bron
Remember to check-out with your ov-chipcard.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door MdJ »

Het kenteken komt van de (ex-)Arriva 1159 :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Chauf21 »

Niet alleen het kenteken, maar zo te zien lijkt het gehele front waar het kenteken op is gemonteerd van de Arriva 1159 te komen :lol:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door Daan »

Daar kan echt alles :lol:
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #18

Bericht door TheKnitter »

Zondag in Amsterdam Sloterdijk kwam de Sprinter van 11:39 naar Haarlem en Beverwijk erg gezellig kort langs met SGM-II. Dat was in Sloterdijk erg proppen, maar het paste. In Haarlem zou de trein vervangen worden door SLT-VI, wat uiteindelijk gebeurd is na retour gekomen te zijn uit Beverwijk.
De trein zat vol met strandgangers naar IJmuiden. Net als de bussen van CXX, die zelfs extra pendelritten hadden ingezet tussen Haarlem en IJmuiden aan Zee.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten