OVer je OV-Chipkaart #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door VIRM »

fogeltje schreef:
VIRM schreef:
webguy schreef:Met het studentenreisproduct mag je ook toch nog reizen op korting met een kaartje? Of staat er ergens in nieuwe voorwaarden dat dat niet mag? Is overigens jammer want dat voorkomt een boel dubbele opstaptarieven...
Yups. Afgelopen zondag nog tussen Rotterdam Alexander en Zaandam gereisd met een SOV+40%-kortingskaartje.
Overigens: als ik de klantenservice goed heb begrepen, blijven de 40%-kortingskaartjes met de e-ticket na 1 januari 2013 gewoon nog bestaan.
Maar kun je ze ook nog uit de automaat trekken ondanks dat tariefproblemen nog niet opgelost zijn?
Ik neem aan dat papieren kaartjes waarbij je op een NS-station begint en eindigt op een station van een andere vervoerder nog uit de automaten komen rollen. Laatst wat ik op de NS-site zag, is dat ze dat nog aanraden om te doen ook. Ik neem aan dat dat gewoon ook geen probleem is met de e-tickets en een kaartje kopen bij de Tickets & Service. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Geert »

Oh ja, ik zag gisteren allerlei mensen (studenten denk ik) in hesjes bij de kaartautomaten staan met een embleem op hun rug waar een ov-chipkaart op stond en een tekst als "haalt u al uit wat er in zit?" of zoiets. NS probeert mensen wat actiever te laten chippen?
(Maar ja, de jaartrajectkaarten dan he...)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Suus »

Over slechte slagzinnen gesproken :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Geert »

Ik weet niet zeker of dat het was hoor, ik ben de precieze tekst vergeten. Niemand anders die lui gezien gisteren? Zag ze in Den Haag en Utrecht staan.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door VIRM »

Geert schreef:Oh ja, ik zag gisteren allerlei mensen (studenten denk ik) in hesjes bij de kaartautomaten staan met een embleem op hun rug waar een ov-chipkaart op stond en een tekst als "haalt u al uit wat er in zit?" of zoiets. NS probeert mensen wat actiever te laten chippen?
(Maar ja, de jaartrajectkaarten dan he...)
Dus diezelfde studenten bij wie de NS de chipkaart door de strot heeft gedouwd mogen het gaan promoten. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door fogeltje »

VIRM schreef:Ik neem aan dat papieren kaartjes waarbij je op een NS-station begint en eindigt op een station van een andere vervoerder nog uit de automaten komen rollen.
Zolang dat andersom ook kan, hoor je mij niet klagen :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door VIRM »

#@%!$!

Best leuk, op Amstel overstappen van de 51 naar de s4700 en dan die vulgaire CiCo's zoeken op het perron. -o- Wanneer worden de vervoerders eens wakker dat dit toch niet altijd even handig is?
Beul van de blindegeleidelijn
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door TheKnitter »

Volgens mij had de OV-Chipkaart even een "hick-up". Ik had een ruime overstap te Sdm, dus dacht beide OV-Chipkaarten even bij te laden (ja, 1 kaart met NS-WeekendVrij (handig voor reizen voor 6:30, dat ik 4x/week doe) en een VDU voor de middagspits) wilde de RET-automaat mijn kaart wel lezen, maar bij elke betaling werd de transactie afgebroken om nog onduidelijke redenen.
De NSR-automaten wilden mijn kaart helemaal niet lezen... Toen ik naar een servicemedewerker van RET liep, werkte alles vlekkeloos op dezelfde automaat van de RET :shock:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Oh ja, ik zag gisteren allerlei mensen (studenten denk ik) in hesjes bij de kaartautomaten staan met een embleem op hun rug waar een ov-chipkaart op stond en een tekst als "haalt u al uit wat er in zit?" of zoiets. NS probeert mensen wat actiever te laten chippen?
(Maar ja, de jaartrajectkaarten dan he...)
Geert schreef:Ik weet niet zeker of dat het was hoor, ik ben de precieze tekst vergeten. Niemand anders die lui gezien gisteren? Zag ze in Den Haag en Utrecht staan.
Ja ik :wink: .

Gisterenmiddag stonden ze ook op Rotterdam Centraal.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door VIRM »

Mijn vader zat vanmiddag in de IC vanuit Den Helder naar Zaandam met zijn fiets.
Bij hem op het balkon was nog iemand met een fiets. Die had op zijn ov-chipkaart een VDU-abonnement en had voor deze reis ook nog een fietskaartje op de chipkaart geladen. Tijdens controle bleek dat door het opzetten van dat fietskaartje het VDU-abonnement gewoon 'weg' was. De HC heeft hier achteraan gebeld en kon bevestigen dat de man in kwestie een VDU had, waardoor hij geen boete heeft gekregen; het probleem zou ook zo snel mogelijk worden rechtgezet.

Als dit een paar jaar geleden nog voor zou komen, zou je nog van 'kinderziektes' kunnen spreken...
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Fles »

lekker dan ja. Als ik straks een keer een fyra toeslag op mijn OVC laasd, is mijn WeekendVrij dan ook ineens "weg"? :?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door VIRM »

Fles schreef:lekker dan ja. Als ik straks een keer een fyra toeslag op mijn OVC laasd, is mijn WeekendVrij dan ook ineens "weg"? :?
Bij een goedwerkend systeem zou dit niet gebeuren. Oh, wacht...
Beul van de blindegeleidelijn
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Chauf21 »

Het is een beetje de vraag hoeveel producten die man op z'n kaart had staan. Het lijkt namelijk erg op iets dat we hier al vaker hebben vastgesteld, namelijk dat er producten worden verwijderd wanneer er nieuwe producten op een reeds volle kaart worden geplaatst.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Tristan »

VIRM schreef: Bij hem op het balkon was nog iemand met een fiets. Die had op zijn ov-chipkaart een VDU-abonnement en had voor deze reis ook nog een fietskaartje op de chipkaart geladen. Tijdens controle bleek dat door het opzetten van dat fietskaartje het VDU-abonnement gewoon 'weg' was.
Leve de papieren kaartjes *O* :wink:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door VIRM »

Chauf21 schreef:Het is een beetje de vraag hoeveel producten die man op z'n kaart had staan. Het lijkt namelijk erg op iets dat we hier al vaker hebben vastgesteld, namelijk dat er producten worden verwijderd wanneer er nieuwe producten op een reeds volle kaart worden geplaatst.
Ik vraag mij af of de gemiddelde reiziger weet dat er een maximum aantal producten op een kaart kan (10 ofzo?) en of de gemiddelde reiziger uberhaupt en dat maximum komt.
Als er zonder pardon iets wordt afgenikkerd waar je voor hebt betaald, dan deugt het systeem niet.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door webguy »

Het zou mij logisch lijken als het product met de laagste prioriteit wordt verwijdert, nadat verlopen producten er af zijn. In dit geval lijkt me dat het toe te voegen product iig een lagere prio moet hebben dan je DalKorting/VDU
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door deadlock »

Chauf21 schreef:Het is een beetje de vraag hoeveel producten die man op z'n kaart had staan. Het lijkt namelijk erg op iets dat we hier al vaker hebben vastgesteld, namelijk dat er producten worden verwijderd wanneer er nieuwe producten op een reeds volle kaart worden geplaatst.
Nee dat is niet de vraag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door TheKnitter »

Vandaag was de apparatuur bij de RET even in de war. Overgestapt van metro C op Marconiplein naar bus 42 naar Bedrijventerrein Noord-West. Geeft de automaat bij uitchecken aan dat ik 15 euro betaald had voor de reis vanaf Blaak :lol:
Inchecken bij de bus, en "Overstap OK". Bij uitchecken bij de Innsbrückweg was mijn saldo gedaald naar -23,61 :|
Heb later maar ff met de RET gebeld. Er was iets "fout" gegaan. Geld(€47,39) word op de bankrekening teruggestort.

Voor de reis Marconiplein-Innsbrückweg is helemaal een idioot bedrag in rekening gebracht. Namelijk €32,39. Mijn saldo was daarvoor 23,78. Toen ik in de bus incheckte had ik nog 8,78 ofzo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Vinny »

webguy schreef:Het zou mij logisch lijken als het product met de laagste prioriteit wordt verwijdert, nadat verlopen producten er af zijn. In dit geval lijkt me dat het toe te voegen product iig een lagere prio moet hebben dan je DalKorting/VDU
Je zou minimaal een melding moeten krijgen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Michael »

Ik ben afgelopen zaterdag met Qbuzz lijn 144 van Rotterdam Lombardijen naar P+R Beverwaard gereisd. In het online transactieoverzicht staat dat de reis met de RET is gemaakt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Stefan »

Da's al jaren zo.. Het systeem dat Qbuzz gebruikt is exact het zelfde systeem als van de RET. Als het opstart komt ook heel vrolijk het RET logo voorbij.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Michael »

Okee. Was me nog nooit opgevallen terwijl ik toch al meer ritjes met Qbuzz heb gemaakt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door ODRAIL »

Volgens de papieren versie van het Algemeen Dagblad / Rotterdams Dagblad editie Oost van 2 oktober 2012 is men op station Rotterdam Alexander begonnen met een kleine verbouwing op de perrons. Dit om plaatsing van ov-chippoortjes mogenlijk te maken.

Dus binnenkort kun je op Rotterdam Alexander niet meer vrij het perron op.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door reisthijs »

Hoezo binnenkort? Die poortjes gaan voorlopig nog niet dicht.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door TheKnitter »

Vandaag werd ik gebeld door een medewerker van de RET. Over de grove fout met inchecken en uitchecken gister, met het resultaat enorm teveel saldo.
Ze hadden niet kunnen achterhalen hoe het kwam, maar het geld kwam wel terug. Ze benadrukte dat ik iets "fout" gedaan zal hebben :shock:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten