OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door visgraat »

Bee schreef:Reizigers van Amstel en Duivendrecht worden allemaal naar station Bijlmer gestuurd waar ze mogen aansluiten bij de grote groep reizigers die uit alle windstreken komen, terwijl de reizigers van station RAI en Zuid in bijna lege Citaro's van en naar het vliegveld worden gereden.
Mee eens. Ik heb het niet gezien. Ik kan me voorstellen dat reizigers niet prachtig verdeeld zijn, omdat inschatten niet altijd goed gaat. In zo'n situatie vind ik wel dat geanticipeerd moet worden. Er is ongetwijfeld NS-personeel. Zij kunnen deze signalen doorgeven. Misschien is dit ook gebeurd, maar is er niet op geanticipeerd.
Daniel schreef:Door een toch ietwat knullig gebeuren in Utrecht liepen nogal wat reizigers ri. Zwolle en verder (en dat zijn er heel wat als ik normaal zie wat er overstapt in Amersfoort uit de bewuste trein) een halfuur vertraging op.

Wat was het geval: toen ik om 16.45 uur het perron op kwam stond het als t21759 aangekomen treinstel ergens halverwege spoor 9 (kopbak naast de Kiosk op 9a). Het treindeel uit Den Haag stond op dat moment al voor het inrijsein te wachten, maar daar kon door de positie van het Rotterdamse deel kennelijk geen rijweg voor ingesteld worden.
Eén minuut voor vertrektijd kwam men opeens toch nog op het lumineuze idee om het Rotterdamse deel nog een stukje naar achter te zetten, waarna het deel uit Den Haag kon binnenkomen en combineren. Vertrek was daardoor wel met vertraging en dat heeft de t759 dus niet afgewacht.
Jammer. Ik vind dat een beetje stijlloos, tenzij het een flinke vertraging betrof. Immers vanuit Schiphol en Amsterdam moest men omrijden via Utrecht. Vervolgens de aansluiting missen is dan wel extra zuur. Daarnaast: Wie reist er van Hilversum/Amersfoort in de intercity richting Zwolle en Leeuwarden. Het zullen een aantal reizigers zijn, maar het is niks vergeleken met wie van verder komt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Matig begin van de week. Lijn 121 kwam (leeg) met 7 minuten vertraging aan omdat hij achter een of ander sloom ding zat (dacht haast dat er gewoon een heftruck op de weg reed)...dat soort dingen zouden echt niet zelfstandig over wegen moeten mogen rijden maar vervoerd moeten worden. 99 van 7:18 en van 7:22 ging ik natuurlijk missen, die van 7:22 overigens ook maar net, maar wij moeten om het hele busstation in Uden heenrijden en de 99 rijdt voorlopig niet via de achterkant richting Wijsthoek...*zucht* Dus dan maar wachten op die van 7:52. Uiteindelijk had ik een kwartier vertraging omdat de bus van 7:22 ruim een kwartier te laat in Nijmegen bleek te zijn :') (kwamen hem in Nijmegen tegen toen deze terug naar Veghel reed)
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend was de s4000 van 09:30 uit Zaandam aardig gevuld voor zo'n tijdstip. Een uitlopertje van de maandagochtendspits?

Verder reden er in het centrum aardig wat trams van lijntje 4 nog rond. Op CS moest er zelfs eentje reizigers achterlaten omdat hij kennelijk propvol zat, maar de volgende kwam daarna meteen weer opdagen. :)

Op RAI en Zuid had het GVB zelfs metropoortjes opengelaten voor de conventie/beurs/wat dan ook in de RAI. Toen ik de 51 wilde nemen, kwam er eerst een halve stad uitlopen. Wat een mensenmassa!

Overigens vandaag bij het Amstelveenlijnmaterieel gewoon twee deurtjes gespot die spontaan gewoon zelf dichtgingen (zonder de *PLING PLONG*). Gelukkig kon ik er zelf eentje openduwen, want anders zat ik er zelf tussen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

fogeltje schreef:Matig begin van de week.
Zeg dat wel ja :? . In Rotterdam liep ik vanmiddag zo rond 12:30 vijf minuten vertraging op bij de RET door een seinstoring bij de metro.

Een seinstoring ... he die hadden we in 2012 nog niet gehad :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:Overigens vandaag bij het Amstelveenlijnmaterieel gewoon twee deurtjes gespot die spontaan gewoon zelf dichtgingen (zonder de *PLING PLONG*). Gelukkig kon ik er zelf eentje openduwen, want anders zat ik er zelf tussen.
De deuren gaan bij het S1/2-materieel vanzelf dicht als er niemand meer instapt, net als bij de Sprinters, de LINT en GTW. Bij de Sprinters is dat trouwens met een klein trucje te overbruggen ;)
De deuren van de CAF gaan ook vanzelf dicht, maar dat is geloof ik pas als er 20 seconden niemand meer door is geweest. Levert op MDW altijd leuke taferelen op als de M50 er al een tijdje staat bij aankomst van de M53, gaan de deuren allemaal dicht en iedereen in de 53 begint al een beetje te vloeken :lol: Niet iedereen weet dus dat de deuren nog gewoon open kunnen als de knop nog groen is. (of niet iedereen kan het zien, dat kan natuurlijk ook.)
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Ah, okay. :)
Maar sowieso gaan ze dan bij de BN'netjes vrij snel dicht.
Wellicht had die BN die ik op RAI had een hyperactief sensoortje, want die moest ik weer openduwen. Gelukkig was ik het en geen oud omaatje ofzo...
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jef400 »

Ik heb het in Aachen, november 2010 nog fout zien gaan. Voor de rest vandaag mijn 2e klas-reizen op mijn OV-Kaart geladen. Toch wel handig als je van Amsterdam CS naar Sloterdijk moet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Ah, okay. :)
Maar sowieso gaan ze dan bij de BN'netjes vrij snel dicht.
Wellicht had die BN die ik op RAI had een hyperactief sensoortje, want die moest ik weer openduwen. Gelukkig was ik het en geen oud omaatje ofzo...
Die deuren in die sneltrams vind ik echt geen metrodeuren. Eventueel op een tram maar die deuren horen naar mijn mening niet zo dicht te gaan. Maar goed, op het knopje drukken werkt ook wel hoor :P
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Tsja, je moet wat over hebben om een ritje met lijn 4 te maken heh?
Aansluitend dus niet-werkende chippoortje, falende deurtjes... Wat een dra-ma! :P
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jef400 »

Nee, een gewone dag bij het GVB :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:
fogeltje schreef:Matig begin van de week.
Zeg dat wel ja :? . In Rotterdam liep ik vanmiddag zo rond 12:30 vijf minuten vertraging op bij de RET door een seinstoring bij de metro.

Een seinstoring ... he die hadden we in 2012 nog niet gehad :wink: .
5 HELE MINUTEN!
Nou meid.. :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:
fogeltje schreef:Matig begin van de week.
Zeg dat wel ja :? . In Rotterdam liep ik vanmiddag zo rond 12:30 vijf minuten vertraging op bij de RET door een seinstoring bij de metro.

Een seinstoring ... he die hadden we in 2012 nog niet gehad :wink: .
5 HELE MINUTEN!
Nou meid.. :')
Als je daardoor net je aansluiting mist van iets wat maar 1x per half uur rijdt ... Ik had vanmorgen ook "maar" vijf minuten aankomstvertraging maar zag alleen nog een wolk uitlaatgassen.
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Mijn moeder had vanmiddag om 12:43 de bus vanaf Fazantplein naar het station hier in Zwijndrecht. Om 12:36 reed de bus langs, toen mijn moeder net de straat uit liep, en nog 200 meter naar de halte moest. Ze heeft gezwaaid naar de chauffeur(de chauffeur komt naar ons toerijden als hij de halte passeert zegmaar), maar die was zich van geen kwaad bewust: Bleef stug doorrijden. Toen heeft moeder met Arriva gebeld, en is ze door een taxi kosteloos naar het station gebracht, om het ongemak te compenseren.
Wat een kut-bussen hebben wij hier toch! Sorry dat ik het zeg
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Normaal zou ik zeggen, ietsjes eerder richting de halte lopen kan geen kwaad, maar -7 is ook wel te gortig! Goeie service van Arriva!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Milco »

-7 is wel heel vroeg... Eigenlijk zouden er gewoon regels moeten komen dat een bus hooguit drie minuten te vroeg bij een halte mag vertrekken en niet vroeger o.i.d. Lees wel vaker dit soort verhalen (op dit en andere fora).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, ik neem aan dat zulke regels wel bestaan. Is bij GVB ook zo. Alleen heb je vaak ruime rijtijden (vooral als lijnen een omleiding rijden of met werkzaamheden te maken hebben (Bijv op dit moment de tramlijnen die voor het paleis rijden op de Dam in Amsterdam)), waardoor je bij elke halte minuten lang stil moet gaan staan om niet te vroeg te vertrekken. Is ook niet te doen, voor de bestuurder niet, en voor de passagiers niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Milco »

Nee oke... Maar 7 min. te vroeg is wel heel erg. Zeker als het een niet-frequente verbinding is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ja ok, daar hebben we in onze hoofdstad weinig last van. Tijd afwachten kan toch vrijwel nergens dus is een kwestie van maar gaan kruipen en meer dan dat kan er niet gedaan worden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jef400 »

'Zelfs is het een zeer frequente verbinding. Nou is het dan bij ons zo dat de dienstregeling door elkaar heen gaat lopen met -7/
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Nou ja, door elkaar niet, wel onregelmatig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Ik heb de eerste klagende personeelsleden over de enorme uitbreiding in rijtijd voor de centrumtramlijnen in Amsterdam al gehoord. In de ochtend- en avonduren wordt soms wel -10 gehaald bij normaal rijgedrag :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Het is nooit goed he... Ik vond het wel lekker, laatst op lijn 17. Lekker 30 a 40 rijdende (na 18:00 uur) en nog te vroeg aankomen op Dijkgraafplein. Geweldig. Alleen ff op de Lelylaan plankgas geven.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jef400 »

hauptbahnhof schreef:Nou ja, door elkaar niet, wel onregelmatig...
Als er elke 5 min een bus rijdt. Lopen de ritnummers door elkaar heen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Waarom zou dat? Je gaat je voorganger niet passeren toch?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

hauptbahnhof schreef:Waarom zou dat? Je gaat je voorganger niet passeren toch?
Waarom niet? In Nijmegen lopen de lijnen 10 volgens mij altijd door elkaar. En met lijn 99 halen we ook wel eens een 20 minuten vertraagde (wij zijn dan vijf minuten te laat) voorganger in. Daar wordt gewoon aan voorbijgereden. Ook als we zelf juist te vroeg zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten