OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Michael »

TheKnitter schreef:
Michael schreef:Ik zat vanmiddag in de s1900 naar Dordrecht. Onderweg kwam de conducteur langs voor een servicerondje en vroeg of alles naar wens was :pos:

Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:
Had jij toevallig dan dezelfde machinist die ik had om 19:01 Rtd v. ri Ddr? Die riep exact hetzelfde om in de s5100. Als trouwe reiziger hier hoor ik dat zeer weinig, die omroep... Op Brd moet je juist naar BOVEN ipv BENEDEN stappen :mrgreen:
Geen idee. Het was rond 15:45 toen ik langs Barendrecht kwam.

In de bus die als lijn 123 vanuit Breda ri Made vertrok was de boordcomputer kapot. Kon dus mooi gratis mee.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Dus die DDZ'djes mogen weer terug naar Haarlem voor een opknapbeurt? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Meltrain »

Ik zag vanochtend in de Rotterdamse wijk Overschie dat lijn 32 nu ook rode lijnstickers* heeft. :o
Ik ben benieuwd wat de RET met die lijn van plan is. :P


*In Rotterdam hebben de 'FrequentBussen' rode lijnstickers, de sneldiensten groene lijnstickers en de overige buslijnen blauuwe lijnstickers.
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 30 sep 2012, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ennes »

TheKnitter schreef:Heb alleen de 7527 kunnen waarnemen, die om 19:07 (toen wij Rtst met de s5100 passeerden) daar nog stond. Ik dacht al: Vast nog een tegentrein, maar die heb ik in de Willemstunnel gemist.
Er rijden bij de Stadionpendels 2 omlopen, totaal een kwartiersdienst waarbij elk stel/stam een halfuursdienst kan volbrengen met stop te Rtb
het andere stel was de 7530 die ik als stadionpendel heb zien staan te Rtd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door mb90 »

In Rotterdam is voetbaltramlijn 29 vervangen door een nieuw nummer, lijn 12:
Afbeelding

Afbeelding

Waarom dit nu ineens naar lijn 12 is gegaan weet ik niet, er is nu juist sinds bijna een jaar geen buslijn 29 meer bij de RET.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

Dit is dan zeker een extra tram die alleen rijdt op speeldagen in de kuip?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door mb90 »

Ja, klopt, van 2,5 uur voor de wedstrijd tot het begin van de wedstrijd en na afloop tot ongeveer een uurtje erna. Voor de wedstrijd elke 5 minuten, erna aflopend van elke 2 tot elke 5 minuten.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Edwin »

Afgelopen vrijdag tussen DH Laan van NOI en Sloterdijk 6 NIDjes rijdens gezien, 2x 2NIDjes en 2 losse NIDjes.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

mb90 schreef:Waarom dit nu ineens naar lijn 12 is gegaan weet ik niet, er is nu juist sinds bijna een jaar geen buslijn 29 meer bij de RET.
Vanaf 15 september gaat tram 29 voortaan door het leven als tram 12. Deze lijn brengt Feyenoord supporters op wedstrijddagen van en naar de Kuip. Deze nummerwijziging is het gevolg van de extra buslijnen die de RET vanaf 9 december gaat rijden. Met het overnemen van de lijnen van Qbuzz, krijgt de RET een buslijn 29 erbij. Twee lijnen 29 zou verwarrend zijn, vandaar dat de tramlijn naar de Kuip een nieuw nummer heeft gekregen
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Overigens nog iets dat mij eind september was opgevallen: op Amsterdam Sloterdijk waren ze weer bezig om nieuwe gele tegels op sommige perrons aan te leggen (ik dacht in ieder geval op 5/6 en 7/8).
Volgensmij hebben ze ook de grote 'bult' in het perron tussen de lift en de trap richting de metro weggehaald en de ernaast liggende kuil. Want er blijft geen plas water meer op de geleidelijn staan (waarschijnlijk vond Prorail het leuk idee om de blinden pootje te laten baden tijdens hun reis :mrgreen:).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Meltrain »

hauptbahnhof schreef:Met het overnemen van de lijnen van Qbuzz, krijgt de RET een buslijn 29 erbij. Twee lijnen 29 zou verwarrend zijn, vandaar dat de tramlijn naar de Kuip een nieuw nummer heeft gekregen
Dan ben ik benieuwd welke lijn dat dan is, want Qbuzz heeft op dit moment geen lijn 29.
Daarnaast waren er tussen december 2008 en december 2011 ook twee lijnen 29 en maakte ook niet veel uit (al vond ik het wel een beetje onhandig).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

fogeltje schreef:Enfin, klacht naar Arriva over Van Driel (Van Driel rijdt die rit in opdracht van Arriva en ze rijden heel vaak 1 tot 2 minuten te vroeg weg) en restitutieformulier bij Veolia gaat nu ingevuld worden.
Vandaag een antwoord gehad. Verklaring rammelt aan alle kanten. De vorige bus van Arriva zou niet geweest zijn waardoor de touringcar van 16:11 overvol zat. Kan niet kloppen om twee redenen: om 15:56 rijdt namelijk een rit van Breng (die zou alles opzuigen...het zou kunnen dat die ook niet geweest is maar ze zeggen specifiek dat de vorige Arriva bus niet geweest is). De touringcar was zo vol dat deze zelfs mensen moest achterlaten. Dit is ook niet waar. Ik ben er met lijn 2 achteraan gereden. Op het perron op CS stond niemand meer (ergo iedereen ging mee) en onderweg pikte hij ook mensen op. Toen ik in Dukenburg overstapte was hij verre van vol. Vorige week vrijdag, toen was hij wel dusdanig vol dat hij mensen moest laten staan. Maar toen zijn we ook te laat vertrokken daardoor en niet te vroeg :')
"Een touringcar is geen bus"
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door mijack1985 »

@Fogeltje, ik zou je verklaring gewoon terugkoppelen aan Arriva. Dat hun verklaring rammelt van alle kanten volgens jou waarneming. Komt me een beetje over als "nou deze klacht is ook afgehandeld."
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

mijack1985 schreef:@Fogeltje, ik zou je verklaring gewoon terugkoppelen aan Arriva. Dat hun verklaring rammelt van alle kanten volgens jou waarneming. Komt me een beetje over als "nou deze klacht is ook afgehandeld."
Dat gevoel had ik ook :') Maar dat komt morgen, want ik was het wel van plan :)
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Karl »

De reiziger wordt systematisch geschoffeerd in het Nederlandse OV.
Het is een spectrum.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Gekko123 »

Bij de ene vervoerder wel wat meer dan bij de ander. Volgens mij is dat bij Arriva een stuk erger dan bij QBuzz of Syntus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten