OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Rond 21.00 uur stond er in Utrecht een Amba van lijn 74 naar Vianen defect in de Kruisstraat net na de bocht vanuit de Biltstraat. Nogal een vervelend plekje dus, maar gelukkig was er al een sleepwagen gearriveerd en stond er een aardige hoeveelheid Service en Veiligheids-medewerkers van Connexxion het (bus)verkeer te regelen.

En nog een andere opmerkelijkheid, hoezo op tijd rijdende treinen gaan voor vertraagde...

De t2852 liep vanmiddag op een wat aparte manier vertraging op. Op vertrektijd werd omgeroepen dat we nog niet konden vertrekken omdat er nog een trein voorlangs moest. Goed, kan gebeuren maar dat bleek dus de CARGO te zijn die in het goederenpad voor de 2800 uit hoorde. Leek wel dat er een TRDL actief was die de volgorde van ARI niet wilde wijzigen, want het duurde tot liefst 15.46 uur voordat de bewuste trein doorkwam en met de opvolgtijden erbij was het vertrek dus met +10 terwijl hij er keurig op tijd uit gekund had.

Lijkt me trouwens ook beter voor de punctualiteit. Met de 2852 op tijd ri. Ut had die CARGO er gewoon keurig achteraan kunnen rijden zonder dat beide treinen last van elkaar zouden hebben gehad. Het conflict met de kruisende s5500 naar Brn had 'ie nu in ieder geval ook (moesten we met de 2852 ook nog even door inhouden) en voor de achterop komende t5652 en t1752 maakt het ook geen verschil, die zouden in beide gevallen in de vertraging geholpen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag zat ik in een bus die ergens in een klein dorpje de eindhalte heeft en dan leeg terug gaat naar de beginhalte, als je bij die eindhalte ongeveer twintig minuten wacht komt er een andere bus die wel naar de "bewoonde wereld" toe gaat, maar die tweede bus heb ik helemaal niet kunnen/hoeven nemen doordat de chauffeur van de eerste bus gewoon plankgas voorbij de eindhalte reed en mij meenam naar de stalling (om te tanken). Nou maakt het mij allemaal niet zoveel uit, als ik maar gewoon een aardig tochtje heb, maar je zou toch op zijn minst verwachten dat de chauffeur even informeert wat mijn plannen zijn. Zo goed kennen we elkaar ook helemaal niet, het ís nogal een duffe man waar je niet echt een leuk gesprek mee kunt voeren.

Hij had overigens wel lef om mij op klaarlichte dag naar de stalling mee te nemen, daar staat bij dat bedrijf haast de doodstraf op, dus een groot gedeelte van de chauffeurs neemt niemand mee op leeg mat. ritten en een ander deel van de chauffeurs doet zoiets alleen als het donker is en sowieso ook pas op een ruime kilometer afstand bij de stalling vandaan. Nou zal er op zaterdag niemand van de directie aanwezig zijn op de stalling, maar onder de chauffeurs zijn er een paar klikspanen bij die alles aan de directie vertellen.

In een wrakkig schuurtje staat de dieselpomp:
Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door Thom91 »

Thom91 schreef:
Jurre schreef:
Milco1995 schreef:De Connexxion 9248-9253 (Mercedes-Benz Citaro G's) reden op lijn 360 tussen Alkmaar en Heerhugowaard, maar deze zijn daar inmiddels weg. De 9248-9251 rijden op de lijnen 300/310/N30, maar waar de 9252 en 9253 nu zijn gebleven is nog onbekend. Misschien toch op de 320? (Lijkt me niet, maar je weet het nooit...)

Had die gelede Citaro bij Eemnes ook R-net-opschriften of alleen een rood/grijze kleur?
Als ik me goed herinner stonden er inderdaad R-Net opschriften op. Het koersdisplay toonde ''999 Geen Dienst'' en het was de 9189, kan dat??
De 9252 was gister nog actief op lijn 360.
En gister zowel de 52 als de 53 actief op lijn 360
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2012

Bericht door VIRM »

Gisteravond zat ik tussen Leiden en Amsterdam Centraal in de t691402 (ik wist uberhaupt niet dat dat een treinnummer was, maar dit is hem echt volgens de reisplanner). In mijn coupe zat kennelijk iemand die al op dat tijdstip iets te diep in het glaasje had gekeken, want tussen Schiphol en Amsterdam Centraal kon iedereen van zijn luidruchtige afkeer van Engels in het algemeen en Engelse teksten op t-shirts in het bijzonder genieten. En dan is er altijd een type die er tegenin gaat met 'houd je bek man'...
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Wubbo »

Vandaag een reisje London - Den Haag gemaakt, met overstap in Brussel Zuid (en Den Haag HS). Na het poortje van London Kings Cross St. Pancras geen controle meer gezien. Fles, wat is het huidige kilometerrecord? ;-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Het is weer de eerste maandag van september en dat was goed te merken zeg :') Man man man wat een drukte, nu ook voor WO studenten de colleges weer begonnen zijn. Lijn 99 was vorige week al goed bezocht om 7:22 in Uden, vandaag was het nog drukker. En toen we in Reek de bossen uitreden werd er bij de haltes voorbij gereden en bleven zo een zeven mensen achter bij de halte (en dan rijden we in een gelede bus!). De halte voor het busstation moesten er twee mensen uitstappen en met wat gepers konden de mensen die daar stonden toch mee.

Mij viel op dat in Grave de extra lijn 9 gewacht op ons, dat was wel erg netjes, want dat scheelt veel vee in de 99. Redelijk wat mensen stappen over (ik zelf niet wegens bepaalde redenen). Dus daardoor kon iedereen in ieder geval op het busstation nog mee. Maar daarna moesten toch zeker vijf mensen weer zwaaien naar de bus. Op Dukenburg stappen tegenwoordig veel meer mensen dan vroeger uit, maar volgens mij heeft dat met verhuizen van scholen te maken...weet het niet zeker.

En op CS was het weer als vanouds: perron A t/m C stonden vol met vee voor Heyendaal en ook de wacht"ruimte" voor die perrons stond enorm vol. Ik liep maar meteen naar de rechte kant, gezien we 13 minuten aankomstvertraging hadden moest lijn 25 zo komen. Die bus komt ook gedeeltelijk door Heyendaal, stopt waar ik moet zijn, en heeft om 8:31 meestal minder dan tien reizigers. Nadeel is wel dat hij vier cent duurder is omdat hij over de Sint Annastraat rijdt en je bent ook net iets langer onderweg, maar niet hoeven wachten omdat de eerste vijf bussen vol zijn is het dat wel waard, als hij er toch zo is. Maar toevallig kwam er een extra lijn 300 (de rit van 8:29 heeft altijd al een extra volgbus gehad, het kan zijn dat dit tegenwoordig een rit van lijn 325 is) aan op het perron van de NIAG bussen, dus ik kon waarachtig zelfs zitten (bus stroomde verder vol omdat meer mensen naar rechts keken).

Al met al verliep deze eerste septembermaandag zoals ik verwacht had: enorm druk en 10-15 minuten vertraging. Heb het al slechter meegemaakt.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend op Amsterdam Lelylaan een opdringerige 'ik-ga-jou-helpen-omdat-jij-gehandicapt-bent' persoon die echt het bloed onder mijn nagels vandaan wist te halen...
Ik kwam rond 10:10 op Amsterdam Lelylaan vanuit Zaandam aan met de s3300 en ik wilde overstappen op metro 50 naar Zuid.
Op de trap bood een jongeman mij hulp aan, maar die wees ik af. Kwestie van even rustig aan doen en goed om je heen kijken, dan komt het ook bij zo'n prutstationshal als op Lelylaan wel goed. :) Omdat ik ietsjepietsje verkeerd liep (de trap maakt via een plateautje een vreemde kronkel) riep hij al dat ik een bepaalde richting op moest.
Bij het chippoortje zag ik een groene pijl en ik checkte dus uit, waarbij ik de *BLIEP* gewoon hoorde. Maar meneer had intussen al besloten dat ik bij het poortje ernaast moest uitchecken en stond dus falikant in de opening van mijn poortje. De snufferd had dus niet door dat ik al was uitgecheckt. Toen ik via het poortje ernaast was, was dat deurtje dus dicht. Uiteindelijk ging hij toch aan de kant, maar riep wel iets van 'je moet kijken. Je bent niet uitgecheckt. Ik zag het! En u gaat nu naar de metro toe'. Tsja, als ik dan volgens hem niet uitgecheckt ben, waarom ging er dan een metropoortje open toen ik incheckte?
Beul van de blindegeleidelijn
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Reiziger Delft »

Even los van je verhaal; je kan gewoon bij de metro inchecken als je niet uitgecheckt bent bij NS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

@VIRM: en toch lijkt me dit "prettiger" dan andersom. Een keer duidelijk hulp nodig hebben met iets maar iedereen die het zogenaamd "niet ziet" of "het te druk heeft en snel bij zijn trein/metro moet zijn" etc.
"Een touringcar is geen bus"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jurre »

Vandaag de aftrap van weer een jaartje reizen tussen Hilversum en Amsterdam Amstel. In Amsterdam ging het bij de GVB meerdere malen niet lekker.
Bij Spaklerweg vergiste een bestuurder van lijn 53 richting Centraal zich door de twee laatste deuren niet aan het perron te zetten.
In Bijlmer ArenA was het later weer raak, lijn 54 reed half het perron voorbij. Twee deuren stonden boven de diepe afgrond. Gelukkig deed de bestuurder de deuren pas open nadat hij de metro in was gelopen en iedereen naar achteren verwees.
Tot slot stond een lijn 51 enige tijd defect bij halte Wibautstraat. Metro's naar Centraal moesten er linkerspoor voorbij.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door TheKnitter »

Gister had ik IC217xx van 17:17 uit Utrecht naar Rotterdam. Vertrek met +4 omdat één of andere oetlul zijn telefoon in het spoor had laten flikkeren bij het uitstappen uit het Haagse deel. Toen die weg was, is zijn foon eruit gevist. Wij +4. Die reiziger had van mij kunnen basten, en maar extra vertraging laten geven. Eerst de trein laten vertrekken... Pipo moest nog met ons mee ook.
Voor Gouda hoorde ik de HC al bellen (zat in een 6p-hokje in de 1e klas, HC in de andere) over een 'geweldsincident met slechte afloop' te Alexander, en dat onze IC maar voor het gemak opgeheven werd. Zo geschiedde ook. Te Alexander was één spoor beschikbaar, mochten geen treinen stoppen op last van de politie. Station was kort vergrendeld zoals ik het van de HC begreep.
Iedereen in de Sprinter, want verder reed er niks. Tref ik daar een Mcn die ik 4 jaar geleden leerde kennen in Gouda, en toen voor hem een plaatje had gemaakt dat hij in de deuropening stond van een SLT. Hij herkende mij nog :lol:
De Sprinter van 17:42 uit Gouda kreeg ook nog eens +7 omdat één of andere knuppel een deur had geblokkeerd toen er gesleuteld werd, zodat een paar vrienden nog mee komen, die de trap nog op kwamen... Te Alexander werd er uiteindelijk wel gestopt op het normale spoor. De overzijde was nog afgesloten. +8 in Rotterdam.
De HC in kwestie schijnt vrij zwaar gewond naar het ziekenhuis afgevoerd te zijn, de daders zijn gearresteerd en worden vervolgd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Jef400 »

Leuke berichten :N

Voor de rest vandaag last gehad van..hoe kan het ook anders in Amsterdam. Een vertraagde openstelling van een tunnel. De IJtunnel om precies te zijn. Dat werd dus gezellig met zijn alle op t IJveer. Meest irriteer ik me dan nog aan die opgewonden standjes "ik moet mijn trein halen, ik moet mijn trein halen". Neem je toch een bus eerder denk ik dan.

Op de terugweg nog iemand uit de brand geholpen die wel vóór 30 ct een enkele-rit kaart wilde kopen bij het GVB :lol: . Grootste hillariteit bij de chauffeur, één klasgenoot en ik. Reizen met het ov naar school is best leuk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

Ik had ook geluk vandaag op mijn reis van Alexander naar Amsterdam Amstel.
Eerst reed de t20525 niet en reed de t4022 met +20.
Daar maar ingesprongen en op Gouda wachten op een intercity. Die kwam als eerste uit Den Haag C, was een viertje maar uiteindelijk paste alles er nog in ook.
Toen met de t3022 naar Amsterdam Amstel waar ik ter hoogte van de Bijlmer Arena strandde als gevolg van een computer storing te post Amsterdam. Gelukkig stonden we volledig langs het perron en kon ik daar uitstappen en mijn weg met de metro vervolgen. Schade overall: +25..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door marvinkok »

Vandaag was even besloten om de doorgang voor de bussen richting de parkeerplaats om te keren af te sluiten met een bord en een berg zand vanwege werkzaamheden bij die parkeerplaats. De lijnen 60-61-62-65 konden nog wel gewoon vertrekken, 64 kon met een keer steken weg, maar voor de 66 was er geen andere mogelijkheid dan cratief keren...
Op zich geen probleem, zolang je maar op de hoogte bent, dan kun je er rekening mee houden, maar het was nergens aangekondigd :N

Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

Kennen ze in Nederland eigenlijk ook dit soort fratsen?
Afbeelding
Rit 507 en 534 worden beide met wagen 39 gereden en dat terwijl rit 507 pas twee minuten na vertrektijd van rit 534 in Echternach arriveert...

In de praktijk is eerder dan 14.46 uur vertrekken niet mogelijk.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Michael »

Gisteren werd op Bd de t13624 flink de vertraging in geholpen. t1923 had vertraging en vertrok om 7:58 in plaats van 7:51. De t13624 werd hierdoor nog vastgehouden. Toen de t1923 weg was zou je wel verwachten dat de t13624 wel kan vertrekken. Maar er werd ook nog een goederentrein voorgegooid. Hierdoor vertrok de t13624 pas om 8:07 in plaats van 7:54
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik zie het alweer. De scholen en het werk zijn weer begonnen, en dus de vertragingen ook :wink: .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Karl »

STF schreef:Kennen ze in Nederland eigenlijk ook dit soort fratsen?

Rit 507 en 534 worden beide met wagen 39 gereden en dat terwijl rit 507 pas twee minuten na vertrektijd van rit 534 in Echternach arriveert...

In de praktijk is eerder dan 14.46 uur vertrekken niet mogelijk.
Volgens mij is er bij NS ooit wel een ideetje geweest om vertrek- en aankomsttijden te hebben die elkaar overlappen. Bijvoorbeeld: trein komt om .05 aan, maar moet om .03 vertrekken. Als je eerder aankomt, dan is er geen probleem en je kan gelijk weer wegrijden, want de reizigers staan toch al klaar. Vertrek je daadwerkelijk om .05, dan is er nog geen man overboord, want op het volgende station kan je dan nog op tijd aankomen. Vooral in de Shl tunnel is dit interessant, omdat treinen daar zo snel mogelijk doorheen horen te rijden. Volgens mij is het nooit uitgevoerd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Je hebt wel het principe van opjagen, waarbij de rijtijden zo krap zijn dat de trein bijna niet zonder vertraging kan rijden, tussen het voorlaatste station en het eindstation is de rijtijd dan weer relatief ruim. Volgens mij komt dat voor bij de sprinters tussen Geldermalsen en Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door isadora »

fogeltje schreef:..........................., want dat scheelt veel vee in de 99...........................
Zou het misschien niet moeten zijn, maar voel me als trouw ov-consument toch wel een beetje aangesproken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door fogeltje »

Ik ben zelf ook onderdeel van "het vee" ;)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door reisthijs »

Karl schreef:Volgens mij is er bij NS ooit wel een ideetje geweest om vertrek- en aankomsttijden te hebben die elkaar overlappen. Bijvoorbeeld: trein komt om .05 aan, maar moet om .03 vertrekken. Als je eerder aankomt, dan is er geen probleem en je kan gelijk weer wegrijden, want de reizigers staan toch al klaar. Vertrek je daadwerkelijk om .05, dan is er nog geen man overboord, want op het volgende station kan je dan nog op tijd aankomen.
Dit komt in de praktijk wel voor, bijvoorbeeld met de Intercitystops op Amsterdam Amstel. Met het verschil dat in de gepubliceerde dienstregeling de (te) vroege vertrektijd ook als aankomsttijd wordt aangegeven.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Etienne »

Vanmiddag voor de verandering weer eens een "aanrijding met een persoon" tussen Leiden en Den Haag Mariahoeve (kortgezegd bij De Vink). De bussen naar Leiden en de Interliners richting Noordwijk/Lisse zaten uiteraard meteen PROPvol. Gelukkig dat ik die kant niet uit hoef, heb op weg naar de metro nog wel een paar mensen een reisadvies gegeven toen ze de helse drukte zagen: naar Zoetermeer met de RandstadRail en dan de snelbus naar Leiden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Tot mijn grote schrik ging vanmiddag lijn 4 na Muntplein via Rembrandplein en Prinsengracht. Ik dacht dat lijn 4 altijd over de Vijzelstraat/Weteringcircuit ging.
De trambestuurster (ik zat schuin rechts achter haar), had mijn telefoongesprek (eten bij familie :)) te vroeg was en dat ik best een treintje later had kunnen nemen. Toen ik dus aan haar vroeg wat er aan de hand was, antwoordde ze (met onvervalst Surinaams accent): "Ooooh. Ik hoorde dat u te vroeg was, dus ik dacht: ik geef u nog even een extra ommetje van de zaak." :mrgreen: :mrgreen:
Achteraf hoorde ik van een familielid dat lijn 4 gewoon weer de 'oude' route reed.
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Dat klopt ja, en ik mag hem eindelijk aanstaande vrijdag rijden! Werd tijd.
Hoe laat had je die tram trouwens? Ik heb zo'n gevoel dat het mijn buurvrouw is geweest :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten