OVer je reiservaringen in september 2012

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 28 Sep 2012, 12:59

Waarom zou het veranderen als er een ander bedrijf komt als de route en de chauffeurs dezelfde blijven? :roll:

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Z2N » Vr 28 Sep 2012, 14:09

Misschien zouden ze iets aan de rijtijden kunnen doen? Het is regelmatig bal qua vertragingen, vaak al voor Hazerswoude (vóór de brug in Koudekerk).

Volgende week wordt sowiezo chaos, het is dan 3 oktober in Leiden. :N
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor 010jongen » Vr 28 Sep 2012, 15:16

In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Cookie » Vr 28 Sep 2012, 16:12

Op dit moment rijdt de trein waar ik inzit (t3154) erg langzaam nabij Klp, loopt ook politie langs het spoor. Verder geen info via de omroep, vraag me af wat er aan de hand is...

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor TheKnitter » Vr 28 Sep 2012, 19:20

Over de discussie van de te vroeg rijdende trams: Kan je dan niet beter een dienstregeling maken van met een voetnoot "LET OP: De trams rijden ook te vroeg. De trams wachten NIET op vertrektijd!"
Want als ik dan daar heen zou gaan, en ik zie mijn tram met -5 hem peren en ik hem dus mis, gaat er sowieso een klacht uit. En dat per keer :lol: ... Een dienstregeling is er niet voor niets ...

Net als Lijn 42 in Rotterdam. Marconiplein-Bedrijventerrein NoordWest. Vertrekt in de ochtend netjes optijd vanaf Marconiplein, maar is gegarandeerd enkele minuten te vroeg als de bus bij de brug tussen Spaanse Polder en Noord-West gewoon kan invoegen. Dat is niet erg, want daar stapt niemand in. Heb je alleen maar uitstappers. Heb je een vertraging van 8 minuten, haal je de tijd met gemak in, als je als chauffeur even stevig plankt. En dan hoef je niet eens absurd snel te rijden, gewoon stevig optrekken en laat afremmen.
De terugreis is de bus tot aan halte Bornissestraat wel 2 of 3 minuten te laat. Zeker als je na 15u komt. Dan kan je bijna op elke halte halteren voor instappers. Maar op Marconiplein kom je zonder problemen een minuut of 4-5 te vroeg aan.
In zo'n geval is "te vroeg rijden" niet hinderlijk. De reizigers zijn iets eerder op het werk, of kunnen een metro eerder halen.

Ja, Zwijndrecht... De tijdhaltes die Arriva hier heeft geïntroduceerd gebruikt ook geen enkele chauffeur. Bus rijdt bijna standaard te vroeg. Klagen helpt alleen gene zak hier. Arriva is toch liever L11 en L12 kwijt dan rijk.

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor KM46 » Vr 28 Sep 2012, 21:18

010jongen schreef:In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..

Ja, maar bij lijn 25 moet je er ook rekening mee houden dat de lijn vanaf Barendrecht tot aan Schiebroek loopt. Dat is een rit van 50 minuten heen en 50 minuten terug. Lijn 25 is daarmee de langste tramlijn van de RET. En de enkelsporige lus in Schiebroek kan ook nog wel eens voor problemen zorgen, omdat de lus in feite niet gemaakt is voor de citadistrams. En de hierboven genoemde brug kan ook nog wel eens open staan. Dit zijn wel dingen waar de op deze lijn rekening mee dient te houden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Suus » Vr 28 Sep 2012, 21:25

Lijn 23 is langer dan lijn 25.
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor KM46 » Vr 28 Sep 2012, 21:31

:oops: Sorry, je heb helemaal gelijk. Ik zat even niet op te letten. :oops: .

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 28 Sep 2012, 23:01

TheKnitter schreef:Over de discussie van de te vroeg rijdende trams: Kan je dan niet beter een dienstregeling maken van met een voetnoot "LET OP: De trams rijden ook te vroeg. De trams wachten NIET op vertrektijd!"
Want als ik dan daar heen zou gaan, en ik zie mijn tram met -5 hem peren en ik hem dus mis, gaat er sowieso een klacht uit. En dat per keer :lol: ... Een dienstregeling is er niet voor niets ...


Nou ja, ik hoopte dat je zelf slim genoeg was om zoiets te bedenken. Dat trams (maar ook bussen en metro's) niet altijd op de tijd aankomen die op de halte staan.

Maareh, wat wil je met die klacht(en) bereiken? Het verandert niks aan de situaties.
Bij een OVChipkaart heeft het ook niet geholpen. Laat staan hier. Feit is gewoon dat vooral bij minder frequente verbindingen je toch een minuutje of 5 eerder bij de halte moet staan. Al helemaal bij langere lijnen.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9240
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Ardan » Za 29 Sep 2012, 02:38

Dat snappen wij, maar een gemiddelde huis-tuin-en-keukenreiziger niet..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 29 Sep 2012, 10:00

Dat een voertuig niet precies op tijd kan rijden? Al helemaal niet in een drukke stad?

Beetje slecht gesteld met ons volk dan :-(

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor marvinkok » Za 29 Sep 2012, 10:13

Eerder bij Syntus in de Achterhoek, en ik meen ook bij Arriva nu, staat er zo'n mooi zinnetje "Vertrektijden bij benadering, zorg dat u ca. 5 minuten van te voren bij de halte aanwezig bent."

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Vinny » Za 29 Sep 2012, 10:21

Gisteren in de IC Amsterdam-Utrecht, een jongen die erg verdrietig in een hoekje zat. Dan komt er een meisje naast hem zitten: "Is er iets, je kijkt zo somber". Ik vind het wel een beetje een erg confronterende manier om een gesprek te beginnen... :shock:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Thom91 » Za 29 Sep 2012, 10:57

Liever dat dan dat ze zich er niet om bekommert toch? Ik zou ook niet weten hoe je dat aan zou moeten vliegen. Vindt het vooral er lief van het meisje! :Y
Komt wel goed schatje.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor VIRM » Za 29 Sep 2012, 11:40

Vinny schreef:Gisteren in de IC Amsterdam-Utrecht, een jongen die erg verdrietig in een hoekje zat. Dan komt er een meisje naast hem zitten: "Is er iets, je kijkt zo somber". Ik vind het wel een beetje een erg confronterende manier om een gesprek te beginnen... :shock:


Da's positiever dan achter een gratis 'krant' of BlackBerry verstoppen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn

Reiziger Delft
Berichten: 1012
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Reiziger Delft » Za 29 Sep 2012, 14:59

Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.

Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.

Bart
Berichten: 898
Lid geworden op: Di 23 Jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Bart » Za 29 Sep 2012, 17:23

010jongen schreef:In rotterdam loopt vaak bijv. bij lijn 25 de gehele dienstregeling in de soep omdat er of te vroeg of te laat wordt vertrokken. er zijn vaak bestuurders die met een slakkengang rijden terwijl de tram er achter met hoge snelheid volgt. gevolg. vanaf CS naar carnisselande soms 3 trams achter elkaar aan. ik heb soms bestuurders die met 15 km per uur over de erasmusbrug denderen.. ook al zijn ze te laat..
Maar in Rotterdam is het een sport om de hele rit niet sneller dan 20 te rijden en elk knikje in het spoor stapvoets te nemen. Zeker ten opzichte van de ZGT's wordt extreem langzaam gereden met de Citadissen.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9066
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Michael » Za 29 Sep 2012, 18:38

Ik zat vanmiddag in de s1900 naar Dordrecht. Onderweg kwam de conducteur langs voor een servicerondje en vroeg of alles naar wens was :pos:

Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor VIRM » Za 29 Sep 2012, 21:25

Reiziger Delft schreef:Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.

Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.


Helemaal met je eens.
Ik raakte een paar weken geleden in gesprek met een HC, die vertelde dat personeel al 'een telefoontje' krijgen als ze ietsjepietsje te laat vertrekken. Als het personeel inderdaad op hun bips krijgen vanwege dit soort dingen, dan is het wel tijd om een gezonde balans te vinden. :)
Overigens kun je als reiziger zelf het initiatief nemen: een servicegerichte HC zal uit zichzelf of op verzoek van reizigers heus wel bellen om te kijken wat de mogelijkheden voor de aansluiting zijn.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Daniel » Za 29 Sep 2012, 21:59

NS is nu toch wel heel diep gezonken... zelfs in de IC van 21.35 uit Rotterdam naar Utrecht hebben ze het nu voor elkaar gekregen dat er staanplaatsen zijn :roll: M'n dagelijkse ochtendspitstrein is notabene nog rustiger dan deze die al in het superdal rijdt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor TheKnitter » Za 29 Sep 2012, 23:06

Vandaag had ik de trein van 17:36 uit Hengelo naar Den Haag en Rotterdam. Er kwam echter 1 viertje ICMm aanzetten... Gezellige boel, staanplaatsen alom. In Dv werd er voor het gemak even 7 bakjes bij aangekoppeld, maar bleef het voorste drietje in Ut achter. Daardoor reden naar Gvc en Rtd elk 4 bakjes. Waarom ze niet met 7 bakken tussen Dv en Es rijden is een raadsel, want het is een tikkeltje aan de gezellige kant dan :shock:

Verder is de NS hun logica ook zwaar bijster. Welke bosaap verzint het nou om de Stadionpendel naar Rtst met een DDZ, de 7527, uit te voeren? DDAR had er beter gepast. De DDZ komt toch van Bkh ...

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor TheKnitter » Za 29 Sep 2012, 23:08

Michael schreef:Ik zat vanmiddag in de s1900 naar Dordrecht. Onderweg kwam de conducteur langs voor een servicerondje en vroeg of alles naar wens was :pos:

Ook zat ik in een s5100 van Dordrecht naar Rotterdam Lombardijen. Waarbij de machinist omriep dat het perron op Barendrecht hoger is. :pos:

Had jij toevallig dan dezelfde machinist die ik had om 19:01 Rtd v. ri Ddr? Die riep exact hetzelfde om in de s5100. Als trouwe reiziger hier hoor ik dat zeer weinig, die omroep... Op Brd moet je juist naar BOVEN ipv BENEDEN stappen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9240
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Ardan » Zo 30 Sep 2012, 01:08

VIRM schreef:
Reiziger Delft schreef:Een conducteur die met z'n s3600 op de seconde op tijd vertrekt vanaf Zwolle; had hij 15 seconden langer gewacht hadden er 40 reizigers meer in z'n trein gezeten. Deze kwamen uit de vertraagde intercity vanuit Groningen en stonden zelfs al op het perron. Weer een goed argument om conducteurs het recht te geven om maximaal 30 seconden te wachten, de treindienstleider kan dan bij grotere vertragingen kijken of het mogelijk is langer te wachten.

Dit ging echt nergens over en leverde goed pissige reizigers op, terecht.


Helemaal met je eens.
Ik raakte een paar weken geleden in gesprek met een HC, die vertelde dat personeel al 'een telefoontje' krijgen als ze ietsjepietsje te laat vertrekken. Als het personeel inderdaad op hun bips krijgen vanwege dit soort dingen, dan is het wel tijd om een gezonde balans te vinden. :)
Overigens kun je als reiziger zelf het initiatief nemen: een servicegerichte HC zal uit zichzelf of op verzoek van reizigers heus wel bellen om te kijken wat de mogelijkheden voor de aansluiting zijn.


Ik snap ook niet waarom die s3600 dan per se moest vertrekken. Normaal gaat-ie van spoor 7, daar zit hij niets in de weg. 's avonds en in het weekend gaat hij van 5a of 5b, het enige waarmee je dan in de weg kunt zitten is de stoppert naar Nijverdal, en eventueel de weg te rangeren aankomende s3600.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor Daniel » Zo 30 Sep 2012, 11:36

TheKnitter schreef:Verder is de NS hun logica ook zwaar bijster. Welke bosaap verzint het nou om de Stadionpendel naar Rtst met een DDZ, de 7527, uit te voeren? DDAR had er beter gepast. De DDZ komt toch van Bkh ...

Het was nieteens één DDZ: toen ik rond 19.00 uur met de trein langs Rotterdam Stadion kwam stonden er zelfs twee stammen DDZ klaar. Ook een DDAR trouwens, daar hingen we even daarvoor nog achter want die leek helemaal uit Roosendaal te komen (kwam i.i.g. even eerder een volledig donkere DDAR non-stop door Dordrecht)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Berichtdoor TheKnitter » Zo 30 Sep 2012, 12:31

Heb alleen de 7527 kunnen waarnemen, die om 19:07 (toen wij Rtst met de s5100 passeerden) daar nog stond. Ik dacht al: Vast nog een tegentrein, maar die heb ik in de Willemstunnel gemist.
Er rijden bij de Stadionpendels 2 omlopen, totaal een kwartiersdienst waarbij elk stel/stam een halfuursdienst kan volbrengen met stop te Rtb


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast