OVer je reiservaringen in september 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door STF »

Toen ik vanavond rond 22.15 uur op het industrieterrein van Colmar bij de fabriek van Goodyear in de bus naar Echternach stapte, schoot de buschauffeur vreselijk in de lach en vroeg of ik tegenwoordig geen camping meer beheer maar autobanden produceer. :Y
Ik rij regelmatig een middagje met die chauffeur mee, maar in een lijn voor fabrieksarbeiders had hij me echt niet verwacht.
En dat terwijl ik toch een paar keer per maand daar 's avonds op de halte sta te wachten, maar hij is chauffeur in ploeg 3 en die hebben alleen tijdens schoolvakanties deze rit in hun dienstenpakket zitten. Volgens mij vieren de chauffeurs uit ploeg 4 in de zomervakantie echt feest dat ze twee maanden lang die rit niet in hun dienstenpakket hebben, want klaar zijn om 23.20 uur vinden Luxemburgse buschauffeurs toch echt wel extreem laat. Tja, bijna alle buslijnen rijden rond 19.30 uur hun laatste rit, dat is nogal een verschilletje ja.

Die buslijn van Goodyear naar Echternach moet een halfjaar lang omleiding rijden, qua kilometers komt het op hetzelfde neer, maar doordat de omleidingsroute vlak en recht is, terwijl de echte route steil en ontzettend bochtig is, verzuip je nu in de rijtijd terwijl die altijd al wat aan de ruime kant was. De bus sukkelt nu dus van het begin tot het eindpunt als een slak over de weg, 65 minuten moet je over de rit doen terwijl het in 50 minuten te rijden valt...
Bij de laatste paar dorpjes voor Echternach stappen er ook nog weleens reizigers in, dus je kunt het niet maken om veel te vroeg langs te rijden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Fles »

Vanmiddag een HC die duidelijk toe was aan het weekend :lol: We rijden Apeldoorn binnen "Dames en heren, station Deventer. Herstel, station Apeldoorn. Het volgende station is wel Deventer, en dat is dan ook het eindpunt van onze rit. Hier in Amersfoort kunt u nog overstappen..." :')
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door marvinkok »

Vanmiddag, Enschede Centraal:
Oudere vrouwelijke passagier: "Een retourtje Lonneker alstublieft."
Chauffeur: "We hebben alleen enkeltjes."
Pass: "Dan doe dat maar"
Chauf: "Dat is dan €3,30"
Vrouw betaald: "Bla, kaartje duur, Bla, vind het veel geld"
Chauf: "Kaartje in de bus is nu eenmaal duurder"
Chauf pakt spullen in want is klaar..
Vrouw : "En dan ook maar enkele reis, Bla, duur"
Chauf: "Tja, Met een Chipkaart is het een heel stuk goedkoper..."
Vrouw: "Ow, maar die heb ik ook wel..." :')

Ter info, met OVC kost het rond de €1,50...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Door een toch ietwat knullig gebeuren in Utrecht liepen nogal wat reizigers ri. Zwolle en verder (en dat zijn er heel wat als ik normaal zie wat er overstapt in Amersfoort uit de bewuste trein) een halfuur vertraging op.

Wat was het geval: toen ik om 16.45 uur het perron op kwam stond het als t21759 aangekomen treinstel ergens halverwege spoor 9 (kopbak naast de Kiosk op 9a). Het treindeel uit Den Haag stond op dat moment al voor het inrijsein te wachten, maar daar kon door de positie van het Rotterdamse deel kennelijk geen rijweg voor ingesteld worden.
Eén minuut voor vertrektijd kwam men opeens toch nog op het lumineuze idee om het Rotterdamse deel nog een stukje naar achter te zetten, waarna het deel uit Den Haag kon binnenkomen en combineren. Vertrek was daardoor wel met vertraging en dat heeft de t759 dus niet afgewacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

Bij de 5401 en de 5402 (de TheWhisper, Volvo's stadsdienst Apeldoorn) hangen inmiddels een syntus-boordcomputer in en loopt de filmaansturing via dat ding, waardoor de filmaansturing weer automatisch gaat en een ander lettertype (zoals de MAN's, Mercedes CNG, de 2146-2148 en de 5101-5126) heeft.

Ook heeft de 5401 een "groot" display - vergelijkbaar met de 5402- en een LED-cijferdisplay aan de zijkant/achterzijde gekregen. Aan de voorkant was een kwartdisplay (de helft in de lengte en de helft in de hoogte groot) en aan de zijkant/achterkant een flip/dit-display.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

Tjongejonge, ik heb morgen een ongekende luxe op het vlakbij mijn huis gelegen station Diemen Zuid, namelijk een IC-kwartierdienst naar Utrecht Centraal, doet er slechts 24 minuten over en stopt alleen nog op Amsterdam Bijlmer ArenA. Heb ik eindelijk eens profijt van de werkzaamheden op de Zuidtak *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Anne »

Woensdag voor het eerst de fiets mee in de trein.
Bij het instappen in de VIRM waren de klapbankjes bezet.
Op mijn verzoek om de fiets te kunnen plaatsen stond men langzaam zuchtend op vooral de juffrouw met de laptop, nadat ze zelf het bord met met fiets-voorrang had gezien.
Kon er nog bij zitten op het viertje. Kwam later nog iemand met een fiets maar die kwam er ook bij zitten.
Bij uitstappen in Goes kon hij zelf even de fiets opzij houden tot ik er weg was.

Terug ergens middenin de de VIRM6 de fiets gezet. Daar was geen zitplaats.
In de zijwand zitten wel een paar sleufjes maar die zijn te klein voor een kabelslot.
Maar kon de fiets toch nog vastzetten aan klapbankje. Ik kon dus in de afdeling gaan zitten
Toen ik er uit moest iets te voren naar balkon. Bleek een racefiets tegen te staan.
Deze stond niet op slot maar er was geen eigenaar op het redelijk volle balkon. :roll:
Om mijn fiets te kunnen pakken die maar tegen het hok aan de andere zijde gangpad gezet.
Omdat er iemand op het laatste klapbankje zat kon ik de andere fiets ook niet wat naar achteren zetten om ruimte te maken.
Omdat fiets niet op slot stond lastig neer te zetten omdat vloer ook nog afloopt; maar stond uiteindelijk.
Andere passagiers lieten geen ruimte om even mijn fiets ergens te zetten zodat ik die andere fiets niet terug kon zetten tegen de zijwand. Dus zo maar uitgestapt. Toen de trein wegreed zag ik de man van het klapbankje de fiets terug zetten.

Was me al vaker op gevallen dat er slechts beperkte ruimte voor fietsen is en ook verspreid over de de trein. Bij de DB hebben de RE-treinen (toch vergelijkbaar met de meeste van onze IC's) een behoorlijke ruimte op een beneden verdieping van de dubbeldekkers.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door MdJ »

Een lijn 74- vertrek rond 13:48 vanaf Enschede Centraal- kwam ik om 14:05 tegen op de Usselerrondweg vanaf de Westerval linksaf op de Haaksbergsestraat oprijdend. Afslag nabij Usselo gemist/defecte slagboom?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door marvinkok »

Kreeg gisterenmelding van een vriend dat ie met de 74 voor de slagboom stil stond en niet omhoog ging. Dat was richting Haaksbergen, de bus van 1818 vanaf Centraal. Die maakten ook een omweg langs de Intratuin. Vreemde was wel, aldus die vriend, dat de chauffeur wíst dat de slagboom niet omhoog zou gaan... Zou je toch zeggen rij vanaf de Zuiderval via de Vlierstraat en Broekheurnering weer naar de Haaksbergerstraat...
Weet niet of het aan de slagboom zelf, of misschien aan de zendapparatuur in de bus lag. (Slagboom werkt op KAR, niet VETAG). Er werd niet vermeld of het een Syntus of Arriva-rit was.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Ronald »

Wat is nu het beleid van aansluitingen overnemen? Ik kom om 8:33 in Eindhoven aan met de s800 uit Utrecht (+5): s1900 naar Venlo (v. 8:32) is dus weg. Nu zit ik in de volgende s1900 die nu +7 heeft omdat deze wel wachtte op de s800 met +10. Zit hier nu logica in of is het willekeur?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Thom91 »

Willekeur in overleg met de TRDL ;)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Karl »

Maar er is (was?) toch ook een richtlijn/regelgeving om te zorgen dat bepaalde aansluitingen altijd wel worden overgenomen of onder bepaalde omstandigheden? Vind 't een beetje raar dat het afhangt van de behoefte aan koffie van de conducteur of een aansluiting wel of niet wordt overgenomen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

In het weekend is de busaansluiting in Lemmer van de bus uit Sneek op de Q-liner naar Lelystad dus ook dramatisch. :( (40 minuten)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Mikos »

Karl schreef:Vind 't een beetje raar dat het afhangt van de behoefte aan koffie van de conducteur of een aansluiting wel of niet wordt overgenomen.
Beetje flauw om te zeggen, natuurlijk. De treindienstleider gaat over de aansluitingen en in het eerste geval heeft de conducteur dat netjes opgevolgd. Het klinkt in dit geval meer als een storing die tussen Den Bosch en Eindhoven opgetreden heeft, waardoor de s800 tweemaal structureel te laat is. In het eerste geval heeft de treindienstleider de aansluiting wellicht vergeten (wat niet de eerste keer zal zijn) en in het tweede geval een klaar-melding op de s1900 gezet, zodat iedereen de aansluiting zou halen. En daarin komt het woord koffie niet voor...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Geert »

Kan het rijdend personeel niet aan de trdl doorgeven dat de aansluiting de mist in gaat, eventueel met de vraag of er gewacht kan/moet worden? Ik neem aan dat de gemiddelde conducteur ook wel weet dat er in Eindhoven een aansluiting tussen s1900 en s800 is, die is er tenslotte al jaren.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door iljitsch »

Even naar de kantoorboekhandel aan het kerkplein, staat er een oude tram. Na aanschaf kantoorstoelen alweer één. Dus ik dacht: ik stap in, maak een ritje naar Scheveningen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Vinny »

Enerverend dagje zo met het ov reizen van Friesland naar Aalsmeer. 3 uur en 55 minuten van bushalte tot bushalte, van deur tot deur ben ik meer dan 4,5 uur bezig geweest... :roll:
Ik heb me in ieder geval wel vermaakt:
Allereerst betekent een bagagerek in een kwaliteitsbus voornamelijk dat er geen koffer in past. Die heb ik dan maar op de stoel naast me neergezet.
Bij Emmeloord stapte er een vrouw in de bus die naar eigen zeggen verdwaald was. Ik denk dat ze behoorlijk onder de invloed van de nodige middelen was. Ze trilde helemaal, kwam erg verward over, en liep met haar paspoort te zwaaien, maar kocht uiteindelijk wel gewoon een kaartje en reisde mee naar Lelystad.
In Lelystad werd de bus bij Lelystad Centre (modieuze naam voor een vaag uitziend winkelcentrum) op de gevoelige plaat vast gelegd door een fotograaf, later werd de trein waar ik in zat vanaf Lelystad-Zuid ook nog eens gefotografeerd.
Verder een stukje bijzondere infrastructuur bereden: de boog tussen Diemen Zuid en Bijlmer/ArenA, deze wordt niet door regulier reizigersvervoer aangedaan. In de R-net 300 stond de chipkaartapparatuur stond gewoon uit en de veiligheidsbeambte wees iedereen er op dat tot Schiphol/Plaza de bus dus voor iedereen gratis was. En ten slotte eindelijk een goed werkende overstap, op Amstelveen busstation stond de aansluitende 172 al gereed. En het hekje bij de bloemenveiling is nu definitief open gezet, dus dat slome geduikel is afgelopen. Verder viel me op dat men vergeten is om stickers te plakken op wegwijzers als de weg nog afgesloten is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:In Lelystad werd de bus bij Lelystad Centre (modieuze naam voor een vaag uitziend winkelcentrum) op de gevoelige plaat vast gelegd door een fotograaf
Nou vooruit, laat ik even terugzwaaien... die fotograaf moet ik haast wel geweest zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren had ik in Amsterdam tramlijn 4 genomen vanaf Amsterdam Centraal naar station RAI (iemand hier moet zich aangesproken voelen :D).
Er was een evenement o.i.d. in de RAI. Het lukte de trambestuurder toch nog aardig om op tijd te rijden: de tram had bij vertrek vanaf Amsterdam Centraal een lichte vertraging en aankomst op RAI was ook met een kleine vertraging van iets van +2. Onderweg merkte ik op dat vertrek vanaf halte Ceintuurbaan zelfs met -1 was. Toch best knap, aangezien de tram behoorlijk druk was.

Alleen wanneer de buitenlanders wakker worden en van tevoren kaartjes gaan kopen...
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Hoe wist je dat de tram op tijd reed? :D
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Hoe wist je dat de tram op tijd reed? :D
Omdat ik van tevoren via de reisplanner de vertrektijd van de 4 vanaf een voor mij erg bekende halte heb opgesnuffeld. :) Daarnaast wijkt de klok op mijn telefoon slechts twee seconden af van de stationsklok van de NS. :)
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ow zo. Nou jah, kon ook zijn dat jouw tram op de tijd van een andere reed. Met een frequentie van 5 minuten en zulke grote drukte is dat niet onmogelijk.

Dacht dat je op de een of andere manier toch zicht had op de Datcom in de bestuurderscabine.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Ow zo. Nou jah, kon ook zijn dat jouw tram op de tijd van een andere reed. Met een frequentie van 5 minuten en zulke grote drukte is dat niet onmogelijk.

Dacht dat je op de een of andere manier toch zicht had op de Datcom in de bestuurderscabine.
Het enige waar ik de halve reis zicht op had was de achterkant van een Duitser, die op een gegeven ogenblik bijna met z'n attachekoffertje bij mij op schoot zat toen de tram (voor hem) onverwacht optrok. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Mikos »

Geert schreef:Kan het rijdend personeel niet aan de trdl doorgeven dat de aansluiting de mist in gaat, eventueel met de vraag of er gewacht kan/moet worden? Ik neem aan dat de gemiddelde conducteur ook wel weet dat er in Eindhoven een aansluiting tussen s1900 en s800 is, die is er tenslotte al jaren.
In principe is het zo dat als het sein veilig is gezet door de treindienstleider wij gewoon als rijdend personeel op vertrektijd moeten vertrekken. Immers, volgens het protocol is er gekeken door de treindienstleider naar de binnenkomende trein die aansluiting geeft op deze trein en als die op tijd is, wordt het sein veilig gezet. Dat dat meer door ARI wordt gedaan dan door de treindienstleider vergeten we even voor het gemak en als wij dan later dan op vertrektijd vertrekken, is de vertrekvertraging voor NS.

En ja, ik ben ook wel eens zo eigenwijs om een binnenkomende aansluiting af te wachten als ik weet dat die enkele minuten te laat is, maar ik kom ook niet altijd overal evenveel, dus zoiets schiet er (onbedoeld) wel eens bij in. Dat hangt ook helemaal af van allerhande omstandigheden om de vertrekprocedure heen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2012

Bericht door Suus »

De inzet van lijn 300 en 310 als vervanging voor de werkzaamheden bij Schiphol is nog geen daverend succes.

Ten eerste hebben ALLE bussen op die twee lijnen vertragingen te pakken, toch minstens vijf minuten. Ten tweede is het vreemd dat er elke vijf minuten een halflege touringcar naar Sloterdijk vertrekt terwijl er ongeveer elke acht minuten een stampvolle Citaro G van Schiphol en Bijlmer ArenA vertrekt (met als gevolg dat de bus extra langzaam rijdt op de snelweg), en dat brengt mij op het laatste punt, er is niet goed nagedacht over de spreiding. Reizigers van Amstel en Duivendrecht worden allemaal naar station Bijlmer gestuurd waar ze mogen aansluiten bij de grote groep reizigers die uit alle windstreken komen, terwijl de reizigers van station RAI en Zuid in bijna lege Citaro's van en naar het vliegveld worden gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten