OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Ik had een Amba met een fysiek defecte kaartlezer en een metalen greepstang die gevaarlijk wiebelde in de bochten. In Bolsward stond er een monteur klaar maar die bleek voor een MAN te zijn van een tussenrit van de 99 waar ook wat defecten waren.

Nog typischer was de chauffeur. Bij een halte weigerde hij de achterdeur te openen zodat de persoon voor uit zou stappen, die kon dan mooi zijn stempel oprapen die bij een drempel uit de houder was geschoten en in het gangpad terecht was gekomen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ronald »

Ze zullen best blij zijn met nieuwe bussen daar *O*
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Vinny »

Nou in Friesland heeft "men" het gehad met Connexxion. Bijna iedereen die ik spreek wil Arriva terug. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Die bestelbusjes vermomd als lijnbus zijn natuurlijk ook crapdingen en de rest van de bussen was en is er antiek. Ze hebben nog jaren nadat de concessie inging met hogevloersbussen gereden en daarna alle restjes amba's gekregen waar elke andere concessie voor bedankte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Volgens mij weten ze in Utrecht nog niet helemaal dat er werkzamheden zijn in Zwolle. Even een rijtje met missers.
  • Op de vertrekborden stond gewoon doodleuk aangegeven dat de intercity's vanuit Utrecht C om .21 gewoon naar Groningen/Leeuwarden gaan
  • De borden die in Utrecht C 't Harde aangeven als eindstation laten daaronder even melden dat die trein niet verder rijd dan 't Harde (lijkt me logisch).
  • Vanochtend stond er bij de actuele vertrektijden van station Amersfoort op ns.nl dat de Intericity's naar Groningen en Leeuwarden van Zwolle gingen stoppen op alle tussengelegen stations
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door VIRM »

In Zaandam werd vanochtend de s3300 van 09:56 en de s4000 van 10:00 richting Amsterdam gespoorwijzigd van spoor 5 naar 4, zodat er niks van 5 vertrok.
Tegelijkertijd werd er omgeroepen dat de dienstregeling normaal werd uitgevoerd en dat er fouten ofzo waren op de treinaanwijzers. De s4000 die ik moest hebben kwam dus gewoon op spoor 4 binnen.
Overigens riepen ze dit nog rond 16:00 om, toen ik op Zaandam liep.

ProRail lieverd, wat wil je nu? Wil je nu dat ik de spoorwijzigingen op de TBP's volg, of dat ik de 'normale dienstregeling' (volgens de omroepberichten) volg en dan voor niks op spoor 5 sta te wachten? Vorige week dezelfde blunder. Make up your mind!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

@Wouter15: vanmiddag stond er in ieder geval bij de Sprinters gewoon "rijdt niet verder dan 't Harde".

Wat betreft Utrecht Zuilen wist men kennelijk niet wat men wilde: door een wisselstoring stopte een deel van de sprinters naar Breukelen daar niet. Het ARGOS-bord adviseerde om te reizen via Maarssen, de omroep om de trein van een kwartier later te nemen.
Voor wie zich afvraagt waarom slechts een deel van de Sprinters hier last van had: storing zal waarschijnlijk in wissel 1143A/B gezeten hebben, de enige optie om van spoor 4 of 5 langs het perron van Utrecht Zuilen te komen. De Sprinters die Utrecht Zuilen oversloegen vandaag waren die van .12 en .42 en dat zijn precies degenen die vanwege de bezetting van de overige sporen lastiger naar een hoger spoor gewijzigd kunnen worden (vanaf spoor 7 en hoger kan je immers ook op het emplacement van Utrecht C. nog doorwisselen naar de binnensporen ri. Amsterdam)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Er vertrekken geen Sprinters naar Utrecht Zuilen uit Utrecht om .12 en .42. De s7400 naar Breukelen kan prima gewijzigd worden in Utrecht, bijvoorbeeld naar spoor 12 (met de NoordOost op 11).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

.02 en .32 was het dan, verkeerd gekeken. Op zich kan je daar wel wat mee: s2800 ri. Amf naar 9A en de s9800 op 9B, heb je heel 11 vrij om die s17400 conflictvrij te behandelen.

Maar... laat dat nu net door de werkzaamheden bij Zwolle vandaag niet mogelijk zijn. De s20500 pendelt immers, en staat daarmee van .13 tot .47 spoor 9 bezet te houden.
2800/9800 van 12 en de 17400 van 11 conflicteert bij vertrek, andersom levert vanaf Utva links rijden voor de 17400 op. En sowieso is het niet continu mogelijk gezien de ICE er ook nog tussendoor moet over 12 op het moment dat alledrie de series op Utrecht C. zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Zelfs in die situatie is er nog wel wat te schuiven. En anders maak je de stop op Utzl niet als de ICE ri Arnhem rijdt. Maar goed, kennelijk vond men dit handiger.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door ThePretender »

VIRM schreef:In Zaandam werd vanochtend de s3300 van 09:56 en de s4000 van 10:00 richting Amsterdam gespoorwijzigd van spoor 5 naar 4, zodat er niks van 5 vertrok.
Tegelijkertijd werd er omgeroepen dat de dienstregeling normaal werd uitgevoerd en dat er fouten ofzo waren op de treinaanwijzers. De s4000 die ik moest hebben kwam dus gewoon op spoor 4 binnen.
Overigens riepen ze dit nog rond 16:00 om, toen ik op Zaandam liep.

ProRail lieverd, wat wil je nu? Wil je nu dat ik de spoorwijzigingen op de TBP's volg, of dat ik de 'normale dienstregeling' (volgens de omroepberichten) volg en dan voor niks op spoor 5 sta te wachten? Vorige week dezelfde blunder. Make up your mind!
De omroep dat de dienstregeling normaal liep slaat op de intercities richting Utrecht. Op de TBP's staat dat ze via een andere route rijden, terwijl dat niet zo is. Wat jij opmerkte kwam misschien door de storing op Schiphol? Want om half 12 stond de s3300 naar Hoorn Kersenboogerd klaar op spoor 5, en die zou 12.04 vertrekken. De s4000 moest vanaf 4 vertrekken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Ik weet niet waar ik moet beginnen...

Dit weekend zijn er weer veel werkzaamheden. In de Randstad geeft NS aan dat er werkzaamheden zijn tussen Weesp en Amsterdam Centraal, tussen Weesp en Duivendrecht, tussen Schiphol en Leiden, tussen Amsterdam en Breda (Fyra), Brussel en Parijs; op Leiden - Woerden en Alphen - Gouda; en tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch/Tiel. Dit is het gevolg:
  • Tussen Leiden en Den Haag Centraal rijdt 4x per uur een trein ipv 6
  • Tussen Schiphol en Amsterdam Zuid rijdt 4x per uur een trein ipv 12x
  • Op de Flevolijn rijden geen intercity's maar alleen Sprinters
  • In Utrecht zijn de eindbestemmingen van de treinen richting Hilversum omgedraaid: de 5700 rijdt naar Almere en de 4900 naar Schiphol
  • De NoordOost rijdt tussen Amersfoort en Schiphol via Amsterdam Centraal (in het pad van de 4500 / 3200)
  • De treinen uit Hoorn Kersenboogerd eindigen in Amsterdam Sloterdijk
  • Tussen Amsterdam en Weesp rijden volgens NS minder treinen. De treinen die wel rijden, rijden ook nog eens eerder dan normaal, maar dat wordt niet gezegd
  • Tussen Geldermalsen en Tiel rijden de treinen een kwartier verschoven ten opzichte van normaal
  • In de reisplanner zijn allerlei stops opgenomen die er niet in hadden moeten zitten, waardoor de actuele vertrektijden nu allerlei treinen laten uitvallen die wel rijden
  • Op zondag zijn er nog werkzaamheden in Gouda, waardoor daar minder treinen rijden. Deze beperkingen zijn niet aangekondigd
En ik ben vast nog allerlei dingen vergeten. Een deel van deze werkzaamheden (en extra beperkingen) gaat de komende week door. NS, doe er wat aan!
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 13 okt 2012, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Uitgebreid naar aanleiding van onderstaande berichten
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door MdJ »

De s5800 rijdt Asdm-Amf, de s3100 en s3500 rijden Asdz-Nm en respectievelijk Asdz-Ut.

Geen treinen over de HSL, s9200 via Hlm, s9300 via Gd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Op Rotterdam Centraal zag ik net een IC naar Groningen/Leeuwarden op de borden staan zonder enige melding van de verbussing vanaf 't Harde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Caspar »

Wat me van de week opviel in Dordrecht, zodra Tuffy begint om te roepen wordt je zo ongeveer van het perron af geblazen... Wat een volume daar!
Het schijnt dat het met Infoplus te maken heeft wat daar sinds kort operationeel is :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Fles »

Dit krijg je als je een ritje van Veenendaal Cenntrum naar Duisburg plant met vertrek om 12:18 :')

Afbeelding

En dit is kennelijk om mensen gerust te stellen, of zo :')

Afbeelding
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Gekko123 »

Zelf een klein rondje gemaakt vandaag en het viel mij op dat de NoordOost niet alleen via Amsterdam Centraal rijdt, maar ook nog eens door naar Hoofddorp. Wel jammer dat de treinen naar Enschede op de AV7 wordt aangekondigd als Sprinter. Lijkt me een beetje een lange zit :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Wat me van de week opviel in Dordrecht, zodra Tuffy begint om te roepen wordt je zo ongeveer van het perron af geblazen... Wat een volume daar!
Het schijnt dat het met Infoplus te maken heeft wat daar sinds kort operationeel is :roll:
Ik zit dicht bij het vuur, maar volgens mij is Infoplus daar nog niet live...
Infoplus is wel harder qua volume, maar dat komt alleen omdat het allemaal digitaal is. Vroeger werd alles analoog over een telefoonlijn gecommuniceerd, nu zijn het digitale mp3tjes. De lage tonen worden er dus niet meer uitgefilterd, waardoor het nu harder klinkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Toen ik deze fraaie vanavond hoorde in Amersfoort dacht ik toch echt weer even van kom op NS, ga eens met lijnnummers o.i.d. werken... "De Intercity naar Schiphol van 24 en 54 minuten over het uur vertrekt vandaag om 29 of 59 minuten over het uur..." :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Caspar »

@Webguy, als je op een station staat, kan je aan het handmatige omroepbericht horen of het via infoplus gaat of via Omroep post 21 van Hacousto.
Bij Infoplus is het handmatige omroepbericht een samengesteld bericht, je hoort een vooraf ingesproken 'Dames en heren' gevolgd door het bericht, en dan een vooraf ingesproken 'Herhaling' waarna een exacte kopie volgt van het bericht.
Doordat Dames en Heren en Herhaling vooraf op een ander moment zijn ingesproken, is er dus meestal een verschil te horen in stem (de omroeper kan bv ineens verkouden zijn) ten opzichte van de rest van het bericht. Als de omroeper kucht, dan zal in de herhaling dezelfde kuch dus ook te horen zijn.
Tot slot hoor je tussen 'Dames en Heren'- bericht, een plop, en ook na het woord Herhaling een plop.

Dat is dus ook in Dordrecht (post Rotterdam het geval)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Vinny »

MdJ schreef:De s5800 rijdt Asdm-Amf, de s3100 en s3500 rijden Asdz-Nm en respectievelijk Asdz-Ut.

Geen treinen over de HSL, s9200 via Hlm, s9300 via Gd.
Leuk om vanaf de A 4 het materieel te zien dat aan de HSL werkt. Ik dacht in de gauwigheid een ballasttrein gezien te hebben, maar dat moet verkeerd zijn want de hele HSL is ballastloosspoor volgens mij. Wellicht is het gewoon "gewicht" om te kijken wat de intrilling van de rails is...?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ronald »

De s2800 rijdt morgen niet volgens de reisplanner, maar zie hier niets over terug bij de werkzaamheden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Hij rijdt alleen niet tussen Utrecht en Rotterdam, tussen Utrecht en Amersfoort krijg ik 'm gewoon uit de planner.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ronald »

Ja, ok. Maar ik zie verder geen werkzaamhedenmelding tussen Rtd en Ut. Waarom rijdt 'ie dan niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Er zijn werkzaamheden in de nacht bij Gouda zie ik wel staan, kennelijk heeft men er nu al geen vertrouwen in dat die op tijd afgerond worden ofzo?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten