OVer Missers in de Reisinformatie #23

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Chauf21 »

Het ov-chipkaart kan inderdaad zo ingesteld staan / worden dat gewoon wordt doorgeteld. In sommige gevallen is dat ook wenselijk, bijvoorbeeld bij lijnen die vrijwel altijd overgaan in andere lijnen of bij lijnen die een lusroute rijden.
De strekking van het verhaal van die 35 euro is dan ook mogelijk (die 35 euro bij enkel stadsritten is wel wat aan de hoge kant, maar ok).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Vinny »

Ik dacht dat dat bij o.m. Veolia altijd zo was: als je nog niet uitgecheckt had en je bliept in een andere bus dat de chipkaart dat dan altijd als uitceck bij die halte beschouwde?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door VIRM »

Dat de automatische halte-afroep bij de GVB-metro's optioneel zijn is mij wel duidelijk.
Maar ik zat eerder vandaag tussen Weesperplein en Centraal Station in een metro waar de automatische halte-afroep het weer eens niet deed. Is het dan eventueel een idee dat de metro-bestuurder op z'n minst, als het toch niet al te veel moeite kost om de mond en stembanden te bewegen, het eindpunt om te roepen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

@Vinny: met de apparatuur van Arriva/Veolia kan dat i.d.d. Bij Connexxion niet, daar wordt je checkin aan een busnummer gekoppeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Dat de automatische halte-afroep bij de GVB-metro's optioneel zijn is mij wel duidelijk.
Maar ik zat eerder vandaag tussen Weesperplein en Centraal Station in een metro waar de automatische halte-afroep het weer eens niet deed. Is het dan eventueel een idee dat de metro-bestuurder op z'n minst, als het toch niet al te veel moeite kost om de mond en stembanden te bewegen, het eindpunt om te roepen?
Vaak weten ze het niet of het wel of niet werkt (als ze niet al zelf de halteafroep niet (goed) hebben ingesteld. Je kunt niet altijd de afroepen in de cabine horen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Z2N »

Vandaag twee keer digitale bus-vertrekborden tegengekomen die het niet deden: op station Alphen (4x) en bij het winkelcentrum in het centrum van Alphen (2x). De kleinere, tegen de bushalte gemonteerde palen deden het echter wel.. :?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Vanavond op Utrecht Centraal was deze te horen: "Wegens een defecte trein kan de intercity naar Amersfoort en Deventer van .02 en .32 niet rijden. Reizigers naar Deventer kunnen gebruik maken van de intercity van .21 naar Amersfoort en Groningen en stappen in Amersfoort over op de intercity van .51 naar Amersfoort, Deventer en Enschede". Eeh, op die manier zou je een halfuur vertraging extra opleveren :roll:

Overigens stond de defecte trein tussen Utrecht en Amsterdam, dus men was kennelijk bang voor een conflict met de omgeleide treinen uit Amsterdam terwijl in zo'n geval de s800 nog tijd zat heeft om even te wachten tot 'ie voorlangs kan kruisen, d'r zitten wel krappere kruisingen in de dienstregeling. (Vertragingen van die omgeleide treinen varieerden trouwens van +25 tot +45, dus die conflicteren toch al wel ergens).

Reizigers voor de ICE naar Duitsland zullen ook wel blij geworden zijn van het gesleep met koffers. Die werd eerst naar spoor 5 gespoorwijzigd en 10 minuten later weer terug naar spoor 12 gespoorwijzigd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

Aangezien de treinen naar Schiphol allemaal konden blijven rijden moet de trein ergens tussen Bijlmer en Amsterdam Centraal gestaan hebben. Lijn 54 was overigens tussen Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Centraal geopend voor treinreizigers.

Door een IC naar Nijmegen die binnenkwam op spoor 4 rond 17:30 was het trouwens ook een puinhoop op de sporen 1 t/m 3 op Utrecht. De propvolle IC naar Almere kon maar niet weg, op spoor 1 werd een SLT binnengekomen terwijl op spoor 3 ook al een trein naar Baarn stond. Die SLT moest dus uit de weg geruimd worden voor de trein naar Leeuwarden. De s5700 kwam uiteindelijk pas na vertrektijd binnen op spoor 2.

Ow, en een trein naar Rhenen werd opgeheven wegens materiaalbeperkingen. Ehhh? :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Thom91 »

Hij stond bij Amsterdam Muiderpoort.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door reisthijs »

Dat was ook wat er op Amstel werd omgeroepen inderdaad. Het was op Bijlmer wel proppen in de IC naar Utrecht die met een los viertje VIRM aan kwam zetten...

En de s2800 opheffen, dat lijkt een standaardmaatregel geworden te zijn bij omgeleide treinen Asd - Ut.
Bee schreef:Ow, en een trein naar Rhenen werd opgeheven wegens materiaalbeperkingen. Ehhh? :?
Misschien gewoon geen trein op het juiste moment op de juiste plaats? De omloop loopt natuurlijk helemaal in de soep als er wel sprinters van Rhenen naar Uitgeest rijden maar die op de terugweg in Amsterdam blijven steken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door VIRM »

Op dit moment rijden er van Schiphol snelbussen naar Amsterdam Centraal en naar Leiden Centraal. De grootschalige werkzaamheden rondom Schiphol zijn kennelijk al begonnen. En deze werkzaamheden/inzet van bussen staat dus niet op de storingen-pagina. Oeps!
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Thom91 »

Is wel bekend, staat in het werkzaamheden blokje ;)
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Wubbo »

Gelukkig zijn er wel weer werkzaamheden verdwenen. Kennelijk hoef je niet te melden dat de treindienst tussen Den Haag C en Leiden is aangepast (vanaf Den Haag C wordt 3 minuten eerder vertrokken dan normaal). Op Den Haag HS lijkt maar een perron beschikbaar, waardoor de serie 5100 in beide richtingen vertraagd is en overstappen op HS niet meer mogelijk zijn. En dat je van Duivendrecht naar Diemen Zuid/Flevoland via Amsterdam Bijlmer moet reizen kan ik ook niet uit de storingen opmaken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Suus »

Ik vind het ook vreemd dat de metro tussen Diemen-Zuid en Van den Madeweg niet geopend is voor treinreizigers. Reizigers die nu van Diemen Zuid naar RAI of Amsterdam Zuid willen moeten nu via Bijlmer ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Klaasje »

Diemen zuid is toch een baggerstation als het op overstappen aankomt. Zeker als je bedenkt dat alle treinen die dit weekend op Diemen Zuid stoppen ook stoppen op Amsterdam Bijlmer ArenA.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Vinny »

De intercity Lelystad-Eindhoven stond vandaag aangekondigd als "sprinter". Dat is dus wel fout, want in Almere stopte de trein alleen op de IC stations, eigenlijk was het dus een IC die extra stopte te Weesp en Diemen-Zuid. Ik ben van mening dat er "Extra trein" had moeten staan, en dat de omroeper ook wat duidelijker had moeten zijn over het niet stoppen op Almere Oostvaarders. Op het station werd helemaal niets omgeroepen en de conducteur deed alsof de treinserie elke dag werd gereden. Een stukje over werkzaamheden en alternatieve reisroutes had niet misstaan, al kwam dat uiteindelijk bij Almere wel nog op terug.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:De intercity Lelystad-Eindhoven stond vandaag aangekondigd als "sprinter".
Dat was vreemd genoeg alleen van toepassing tussen Diemen Zuid en Lelystad, de rest van het traject stond 'ie wel gewoon als Intercity op de borden.
Op dat puntje van de treinsoort na vond ik de info op de TBPs voor deze omgeleide treinen juist een compliment waard: eindelijk eens niet zo'n verwarrend gedoe met aangepaste tussenstations terwijl de eindbestemming niet veranderd is maar gewoon op de borden waar de trein heen gaat. En keurig een melding eronder dat voor Schiphol op Bijlmer ArenA moest worden overgestapt.
Wat overigens ook nog fout ging bij deze series: de stops van de 693100 op Weesp en Diemen Zuid stonden om een of andere reden alleen in Lelystad niet op de TBP, op alle andere stations heb ik ze er gewoon op zien staan. En bij de 693500 stonden ze er in Lelystad ook gewoon op.

Het voorbeeld van hoe het niet moet was vandaag in Amersfoort te vinden, met de Sprinter naar Amsterdam Centraal via Baarn op de borden. En als je dan goed oplette kon je in de verspringende tekst nog lezen dat 'ie niet verder dan Hilversum reed. Overigens stond deze al direct na vertrek van de Sprinter naar Utrecht op de borden in Amersfoort en duurde het even voordat de TBP naar "Niet instappen" versprong toen de in Amersfoort eindigende NoordOost op spoor 7 binnenkwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Jef400 »

Vinny

Lelystad - Eindhoven???
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Milco »

JeffreyMeijer schreef:
Vinny

Lelystad - Eindhoven???
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=8132
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Daniel »

Wat beeldmateriaal bij m'n eerdere bericht.

Utrecht Centraal, goed om eens een TBP te zien waarop bij werkzaamheden het voordeel van een beeldscherm boven flapjes ook werkelijk gebruikt is...
Afbeelding

Lelystad, gelukkig was het niet echt een Sprinter...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Milco »

Reden de lijnen 300 en 310 gewoon met gelede R-net-Citaro's, of reed er ook nog afwijkend materieel vanwege de extra ritten t.o.v. een gewone zaterdagdienst?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #22

Bericht door Z2N »

Het zal waarschijnlijk het gewone materieel geweest zijn, omdat ze vandaag een dal-weekdienst reden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Wat is er aan de hand met het reizigersinformatiesysteem in de bussen van het GVB? In alle bussen met beeldschermen is het teruggevallen op lichtkrantmodus. In de Citaro's is dit zeer vervelend, omdat er nu geen visuele bevestiging is dat er op de stopknop is gedrukt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door hauptbahnhof »

Die hebben toch ook een rood lampje? (ik dacht links aan het plafond).

Maareh, ik zou zeggen, stuur een twitter-berichtje naar GVB-klantenservice.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Ik doe niet aan de twotters, ik zal mijn beproefde middel van de papieren brief maar weer uit de kast halen als het nog lang zo blijft, op de een of andere manier krijg je dan tenminste wel een fatsoenlijk antwoord, in tegenstelling tot e-mails waaruit blijkt dat ze de mail volledig ongelezen laten. Als je ze al een digitaal bericht kan sturen natuurlijk (*hint* NS Hispeed *hint*)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten