OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Ik denk dat Edwin ook wel begrijpt dat er niet zoals op de modelspoorbaan "de grote hand" even wat extra spul kan neerzetten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Chauf21 »

Desalniettemin zou het de medewerkers wel sieren als ze in ieder geval een blijk van interesse in de reiziger zouden tonen. Dat je niet à la minute een trein kan regelen, snapt iedereen wel, maar laat in ieder geval blijken dat je er als bedrijf iets aan doet. Bied je excuses aan, verwijs de reizigers naar andere treinen, vertel ze dat het reeds is doorgegeven en dat er naar oplossingen wordt gezocht. Verzin iets, maar blijf niet passief 'reizigers kijken'. Daarmee geef je namelijk een verkeerd signaal af (ook als je denkt te weten dat al het andere allemaal verspilde moeite is).
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jurre »

Zo wordt reizen met de bus wel heel onaantrekkelijk: buschauffeur van de 108 naar Huizen rijdt op het dynamische busstation van Hilversum om stipt 17.24 achteruit weg terwijl er drie mensen aan komen rennen. Bus stopt, staat 5 seconden stil, lijkt de deuren open te doen maar rijdt gewoon vol gas weg (zonder de ''verplichte'' wegrijdroute te volgen). Wat een lutser. Echt -o-.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Châpeau, de 10e trip ging dan wel goed, terugreis vandaag helemaal op tijd *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

NS of ProRail houdt kennelijk van variatie: gisteren werd de t1759 nog via spoor 1 door Utrecht Overvecht gestuurd, vandaag wisselden we vlak voor Overvecht wel door naar het binnenste van de twee hoge sporen maar ging het pas na de overweg bij Blauwkapel Oost weer naar het rechterspoor.

Of het gestoorde wissel kan nu helemaal niet meer bereden worden, da's ook nog een optie natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Wissel is nog berijdbaar ;)
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Ennes schreef:Wat wil je dan dat ze á la minute ter plekke even regelen?
Tuurlijk kan je inderdaad niet direct treinen "bijbestellen", maar enige actie van het aanwezige personeel verzacht de vertraging/ongemak enigszins. Als een zoutzak erbij blijven staan niet. Roep dan bijvoorbeeld om dat de NS dit niet verwacht had en dat het is doorgegeven en dat je zelf eventueel via www.volletreinen.nl er ook nog melding van kan maken om extra kracht bij te zetten.

Maar dan alsnog had de NS kunnen aanzien komen mijn inziens, want een VIRM-VI eruit halen en al die mensen in een al overvolle 2x SLT-IV of zelfs enkele DDAR-IV proppen gaat nooit lukken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door M57 »

Thom91 schreef:Wissel is nog berijdbaar ;)
En kan tegelijkertijd buiten dienst zijn voor herstel van de linksleidende stand ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Meltrain »

Ik zat vanmiddag in ICMm t4071 en daarvan hadden de stoelen een nieuwe bekleding die meer plastic was en ook wat ruwer.
Is dit een proef tegen vandalisme en/of zijn er meer stellen die dat hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

Al het ICM wordt omgebouwd, het schijnt makkelijker schoongemaakt te kunnen worden (dat ging blijkbaar lastig met de stoffen bekleding).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Het vervangen gaat op een behoorlijk tempo moet ik zeggen, maar ik vond de stoffen bekleding toch lekkerder zitten, het is nu net alsof je op schuurpapier zit te schuiven :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

M57 schreef:
Thom91 schreef:Wissel is nog berijdbaar ;)
En kan tegelijkertijd buiten dienst zijn voor herstel van de linksleidende stand ;)
Dat was het niet
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het vervangen gaat op een behoorlijk tempo moet ik zeggen, maar ik vond de stoffen bekleding toch lekkerder zitten, het is nu net alsof je op schuurpapier zit te schuiven :(
ja, het is heel smerig, een soort ripstop achtig spul. Oog voor reizigerscomfort: nul.

En waarom er gedacht is aan het gemak van schoonmakers is mij ook een raadsel, de laatste tijd zit ik in Deventer steevast in ICM's die geen keerpuntreiniging gehad hebben :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Ze worden na enig inzitten gelukkig wel minder extreem stroef. Had er laatst eentje waarin het tenminste mogelijk was te gaan verzitten zonder op te moeten staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Bee schreef:Het vervangen gaat op een behoorlijk tempo moet ik zeggen, maar ik vond de stoffen bekleding toch lekkerder zitten, het is nu net alsof je op schuurpapier zit te schuiven :(
ja, het is heel smerig, een soort ripstop achtig spul. Oog voor reizigerscomfort: nul.

En waarom er gedacht is aan het gemak van schoonmakers is mij ook een raadsel, de laatste tijd zit ik in Deventer steevast in ICM's die geen keerpuntreiniging gehad hebben :neg:
Het gaat er niet om dat het gemakkelijker is voor de schoonmakers, maar het was gebleken dat de stof die gebruikt werd, niet aan de eisen voldeed, omdat daar heel erg snel vlekken in ontstonden die niet te verwijderen waren.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

Hoe zit dat eigenlijk met ICR? Daar wordt toch ook stof gebruikt op de stoelen, is dat wel goed schoon te houden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Nee, de stoelen van ICR zijn godsgruwelijk smerig, vooral omdat het ook nog een vrij lichte kleur is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

Hmm, dat herken ik niet echt (reis zeer regelmatig met ICR). Maar des te suffer dan dat men toch voor stof heeft gekozen bij de renovatie van ICM en dan twee jaar later besluit om alles weer te verbouwen naar skai :')
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Hadden ze geen problemen met de VIRM-2 en VIRM-3 dan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door webguy »

SGM ziet er in de eerste klas ook niet uit - die rode bekleding ziet er erg snel vies uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Bij ICR zie je een hele grijze waas op veel stoelen en bij de vierzitters is de rand helemaal grijs, alsof werkelijk iedereen zijn vieze schoenen er aan heeft afgesmeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Caspar »

Ik denk eerder dat de rand er zo smerig uitziet, doordat een rand doorgaans de enige plek is waar het vuil er intussen niet af is geschuurd door de kleding van de zittende reiziger...
Valt me ook op dat de plek waar je met je rug tegen de stoel komt een stuk lichter van kleur is. Waarschijnlijk doordat je daar het vuil er wel met je jas/trui afschuurt door de loop der jaren.
Als je misselijk wilt worden moet je voor de grap eens kijken wat er allemaal voor stof, haren en eten tussen de spleet van de rugleuning en stoelzitting zit bij ICR...

@Bee, ik stond gisteren met Dexter en mijn vader ook gestrand bij Boxtel, maar dan een uurtje eerder dan jij. De eerste bussen kwamen best snel, ik had het gratis ongemakskopje koffie maar amper op en toen kwam er al een bus met chauffeur, die helaas geen idee had waar ie heen moest gaan rijden, en dat duurde dus een minuut of 10. Pas daarna kwam ie er achter dat iedereen naar Eindhoven wilde reizen, en vertrok ie maar. Kwam uiteindelijk met precies 1 uur vertraging in Limburg aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Ik had ook al koffie gekregen in Tilburg, de compensatiekoffie wordt voor mijn gevoel tegenwoordig een stuk sneller uitgedeeld dan vroeger...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Caspar »

Alleen was het koffieconcentraat -koffie apparaat van de Kiosk op station Boxtel niet berekend op de honderden kopjes koffie die daar gisteren aan een stuk door moesten worden gezet. Gevolg was dat het apparaat en een tijdje mee uitscheed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Maargoed, het stationsplein is er ook niet berekend op twee passerende touringcars, twee buurtbusjes gaat net :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten