OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Ja, van mij deze maand :p
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ardan »

Je bent de hoofdletter V vergeten in de titel :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door MdJ »

Trein door rood bij station Enschede Centraal, waardoor geen treinen Hgl-Es (logisch) maar ook ligt de s7000 eruit op Es-Aml(!! minder logisch.

Werd dus, ondanks 10-minutendienst, behoorlijk druk (en te Hgl nog zeker 2 busladingen stonden te wachten)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door marvinkok »

Misschien de 7000 er ook uit omdat het anders wat lastig wordt om alles te laten keren te Hengelo?
Vast geen mens dat er aan denkt dat ook lijn 8 naar Enschede Centraal rijdt ;)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door MdJ »

Lijn 8 reed nog niet :wink: (rond 14:00u, eerste 8 rijdt om 14:50 naar Enschede, van Heekplein)

s7900 kerend 2b, s7000 kerend op 3a, Syntus onaangepast, en de s1600 / s1700 op zichzelf op heel 3. (en de 140 doorrijdend op 3 uiteraard) Moet passen :wink:

Nu stond de s7900 op 3b en dan past het niet helemaal meer. (moet je de s7000 op 2a zetten en de s31200 met +4 achter de s7000 laten vertrekken, of je moet de aankomende s31200 uit Odz laten wachten totdat de s7000 op 2b is aangekomen)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

MdJ schreef:Trein door rood bij station Enschede Centraal, waardoor geen treinen Hgl-Es (logisch) maar ook ligt de s7000 eruit op Es-Aml(!! minder logisch.

Werd dus, ondanks 10-minutendienst, behoorlijk druk (en te Hgl nog zeker 2 busladingen stonden te wachten)
De NS site meldt het volgende:
Hengelo-Enschede
Maandag 1 Oktober 16:11

Oorzaak
Tussen Enschede en Hengelo rijden geen treinen door een gestrande trein.
Er rijden bussen tussen Enschede en Hengelo.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 19:00 uur verholpen.
Er wordt niet bij vermeldt dat de trein door rood is gereden, maar men spreekt hier van een gestrande trein.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door VIRM »

Vandaag mijn eerste V250 gespot! Ik stond op Amsterdam Lelylaan te wachten op metro 50 richting Zuid en zag hem aan de overkant voorbijgaan richting Schiphol. De mooiste trein is het zeker niet, en het NS HalloSnelheid... uuuuh... NS Hispeed kleurenpatroon maakt het er ook niet echt mooier op. :)

Op de terugweg had ik de s800 van Sloterdijk om 13:32. We vertrokken zoals gebruikelijk van spoor 3 op Sloterdijk. Kennelijk moest er even worden roestgereden, want vlak voor de Hemtunnel gingen we een wisseltje naar links (dat wisseltje wordt zelden gebruikt naar mijn ervaring) en plopte we de Hemtunnel door de middelste buis naar binnen.
Wellicht was de reden een vertraagde s3000 voor ons, want voor Zaandam stonden we bijna een minuut stil. Dit werd overigens ook netjes omgeroepen door de overenthousiaste HC. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Eerlijk gezegd vind ik het NS Hispeed kleurenschema erg aantrekkelijk, het is behoorlijk fris en anders :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Eerlijk gezegd vind ik het NS Hispeed kleurenschema erg aantrekkelijk, het is behoorlijk fris en anders :)
Nouja, bij de oude Fyra- en Benelux-stellen kwam het meer over als: "Ohja, we zien er heel erg NS-achtig uit. Misschien moeten we iets onderscheidends doen?" *FLOP* "Zo, hier een strookje rood..." *FLOP* "Daar een strookje rood..."
Bij de V250 hebben ze het volgensmij wel wat 'beter' aangebracht. Maarja, kon dat niet heel goed inschatten, want hij reed met een vaartje voorbij. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:Lijn 8 reed nog niet :wink: (rond 14:00u, eerste 8 rijdt om 14:50 naar Enschede, van Heekplein)

s7900 kerend 2b, s7000 kerend op 3a, Syntus onaangepast, en de s1600 / s1700 op zichzelf op heel 3. (en de 140 doorrijdend op 3 uiteraard) Moet passen :wink:

Nu stond de s7900 op 3b en dan past het niet helemaal meer. (moet je de s7000 op 2a zetten en de s31200 met +4 achter de s7000 laten vertrekken, of je moet de aankomende s31200 uit Odz laten wachten totdat de s7000 op 2b is aangekomen)
Wist niet precies hoe laat het was ;)
Zag net wel een fotootje voorbij komen van het busstation in Enschede, zag er erg druk en gezellig uit... leuke is ook nog dat lijn 9 nog maar een 15-minuten dienst rijdt nadat lijn 8 ook is gaan meerijden, maar daar heb je vanuit Enschede zo weinig aan... of je moet door naar Sportlaan Driene -> lijn 12 of Station Oost...

Leuk trouwens voor al het UT-volk, al die stampvolle 9's
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Eerlijk gezegd vind ik het NS Hispeed kleurenschema erg aantrekkelijk, het is behoorlijk fris en anders :)
Hem dan ook maar als bijnaam " de Polkagris" gaan noemen :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ja zeer leuk. Oktober is voor de verandering eens begonnen zonder vertraging. De afgelopen jaren (en dan spreken ik over de jaren 2006 t/m 2011) was het de eerste reisdag in oktober voor mij flink bingo wat vertraging betreft. Nu dus een keertje niet :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:Vandaag mijn eerste V250 gespot! Ik stond op Amsterdam Lelylaan te wachten op metro 50 richting Zuid en zag hem aan de overkant voorbijgaan richting Schiphol. De mooiste trein is het zeker niet, en het NS HalloSnelheid... uuuuh... NS Hispeed kleurenpatroon maakt het er ook niet echt mooier op. :)

Op de terugweg had ik de s800 van Sloterdijk om 13:32. We vertrokken zoals gebruikelijk van spoor 3 op Sloterdijk. Kennelijk moest er even worden roestgereden, want vlak voor de Hemtunnel gingen we een wisseltje naar links (dat wisseltje wordt zelden gebruikt naar mijn ervaring) en plopte we de Hemtunnel door de middelste buis naar binnen.
Wellicht was de reden een vertraagde s3000 voor ons, want voor Zaandam stonden we bijna een minuut stil. Dit werd overigens ook netjes omgeroepen door de overenthousiaste HC. :D
Buis is afgesloten voor onderhoud, morgen middelste en woensdag de rechtse (Ass-Zd)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Het gedoe met de t1759 op spoor 9 te Utrecht Centraal neemt steeds merkwaardiger vormen aan. Vanmiddag stond het deel uit Rotterdam zoals wel vaker net voor het sein tussen 9a en 9b, maar kennelijk was er wel een rijweg instelbaar voor het gedeelte uit Den Haag. Het bewuste sein tussen 9a en 9b toonde namelijk geel-knipper, maar desondanks bleef het Haagse deel voor het inrijsein staan om pas op vertrektijd binnen te komen. (In de tussentijd was het deel uit Rotterdam nog geen millimeter verplaatst)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Milco »

Op de Evenaar (een weg in Almere Buiten) wordt vanaf volgende week maandag aan de rijbanen gewerkt. Zo worden onder meer "flexdrempels" aangelegd die zakken als er een bus overheen rijdt.
Maar om dan een rijbaan af te kunnen sluiten, is er in het midden van de weg in de brede groenstrook een soort tijdelijke weg gemaakt; deze bestaat gewoon uit wat zand en grind enzo.
En ondanks dat de "normale" rijbanen nog gewoon open zijn, zag ik vanmorgen al een buitendienst-bus (Mercedes-Benz Citaro G) over de tijdelijke "zandweg" rijden. :shock: Testrit of de bus wel tegen het zand en grind kan ofzo?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Dat gaat wel hoor, in Zaandam was de Watering een periode afgesloten. Lijn 394 en 395 reden echter gewoon De Weer af, draaiden dan de Koningin Julianaweg op, en bij de eerste zijstraat reden ze over een uit zand en grind bestaande keerlus om een lantaarnpaal heen om vervolgens weer terug te rijden :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Milco »

Dat laatste zinnetje van mijn bericht was eigenlijk een grapje :P Ik weet ook wel dat dat kan, maar het is toch gek om een bus over zo'n weg te zien rijden als de gewone rijstroken nog open zijn...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door MdJ »

Lijn 4 richting 't Zwering heet op Enschede Centraal tegenwoordig weer "'t Zwering via Stadsveld" ipv 't Zwering via [scroll] MST Haaksbergsestraat[/scroll]. :) (Scrollen kunnen de LCD-schermen niet aan en die gaan dan op blanco...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:Lijn 4 richting 't Zwering heet op Enschede Centraal tegenwoordig weer "'t Zwering via Stadsveld" ipv 't Zwering via [scroll] MST Haaksbergsestraat[/scroll]. :) (Scrollen kunnen de LCD-schermen niet aan en die gaan dan op blanco...)
En aansluitend daarop toont lijn 2 tijdens het rondje door Deppenbroek niet meer
Helmerhoek
[scroll] via Enschede, Stroinksbleeksweg
maar enkel nog Helmerhoek.
Het was trouwens zelfs "via Enschede, MST Haaksbergerstraat", een draak van een bestemming...
Overigens filmt lijn 1 tegenwoordig in de daluren geen "Universiteit Calslaan" maar
Enschede
UT/Hoofdingang
Echter staat er dan op de dynamische panelen boven de halte op Centraal alleen "Enschede" als bestemming, beetje knullig...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Wubbo »

Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

De schoonmaak was kennelijk aan het materieel van de t2818 van vanmorgen voorbij gegaan... WC in de mBv7 was halverwege de bovenverdieping van die bak nog te ruiken en de gratis krantjes van gisteren lagen nog op de tafeltjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Reiziger pesten op Den Haag Centraal: 3 ICM-viertjes langs het perron zetten, en alleen de voorste als IC naar Enschede laten gaan. Ja, ik weet ook dat het logistiek handig kan zijn, maar al je reizigers 200 meter laten lopen (plus de omweg die je standaard maakt door de Haagse bouwput) is niet handig. Gelukkig was ik ruim op tijd...
De oorzaak hiervan kan zijn dat er onvoldoende tijd is om de afgetrapte treinstellen eerst af te rangeren, en dan kan het wel eens handig zijn om alleen het voorste stel te gebruiken. :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

En als de reiziger op tijd op het perron is, kan deze gewoon naar de voorste trein lopen. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

De snoepautomaten in de bussen van Connexxion Amstelland zijn buiten dienst omdat de chocolade wegsmolt. Er worden nu koelingen ingebouwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ronald »

De chocomel gaat dus uit het assortiment? :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten