Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Je zou van 17-21 oktober maar naar Hemmen-Dodewaard moeten... Door werkzaamheden rijden er tussen Tl - Ah dan bussen, maar niet naar Hmn :
i.v.m. de toestand van het wegdek, rijden de bussen niet via Hemmen-Dodenwaard. Reizigers voor Hemmen-Dodenwaard moeten reizen vanaf Opheusden of Zetten-Andelst.
Hemmen ligt sowieso al dichter bij station Zetten-Andelst dan bij zijn eigen station :)
Ook een curieuze een tijdje geleden vond ik trouwens dat er een busdienst Zwolle - Nijverdal was/is voorzien die in Heino niet bij het station stopt, maar op het Marktplein in het dorp zelf. Je zou maar net naar het station gegaan zijn en ontdekken dat de bus toch in het dorp gaat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pfoe, wat ben ik blij dat ik de tegenspitsrichting reis op Asb-Ut-Gdm. Ik wist dat het druk kon zijn in de s6000 / s16000 , maar damn, die dingen puilen uit !
Ohja, en voor de derde achtereenvolgende dag vertraging gehad op mijn heenreis. Maandag +25 op Dmnz - Shl, gisteren +30 op Asb-Ut en vandaag weer +15 op Asb-Ut. M'n nieuwe commute is zo super-fantastico :'). Ach, ik heb gelukkig flexibele werktijden.
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Het grootste probleem op dat stuk is de slechte spreiding van de reizigers. Alle reizigers willen daar voorin (richting Utrecht) of achterin (richting Houten) zitten omdat ze dan een stuk makkelijker hun overstap kunnen halen. Die treinen stoppen immers op spoor 18/19B.
Komt er in Utrecht nog een perronverbinding aan de zuidoostzijde bij? Ik dacht dat het idee was daar een verbinding te maken, Rabobrug? Daarmee valt eea misschien te verbeteren?
De Rabobrug zou er inderdaad komen ja, maar het was nog onduidelijk of die ook toegang tot de perrons gaat geven. En aanleg ervan is pas mogelijk nadat de rechttrekking van de perrons heeft plaatsgevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Gekko123 schreef:Het grootste probleem op dat stuk is de slechte spreiding van de reizigers. Alle reizigers willen daar voorin (richting Utrecht) of achterin (richting Houten) zitten
Precies dit. Ik reis ook in de tegenspitsrichting en als ik 's ochtends zie hoe men in Houten over de trein verdeeld is, dan staat men vooraan gezellig tegen elkaar en zijn er achterin nog behoorlijk wat stoelen vrij. Niet dat ik het niet begrijp; 's middags komt mijn trein regelmatig aan op 18b achter een al gereedstaand stel, en dat is toch altijd een wandeling waarvan ik me kan voorstellen dat je er niet op zit te wachten. Zeker als je een aansluitende trein wilt halen.
Doet me denken aan een reis vorige week: door vertraging kwamen er twee sprinters uit Geldermalsen vlak na elkaar aan in Utrecht. De eerste op spoor 18b, waar al een stel gereedstond; daar zat ik in. Tijdens mijn wandeling naar de stationshal kwam de volgende sprinter binnen op spoor 19b; de reizigers die voorin in die trein zaten, waren eerder in de stationshal dan ik
Laatst gewijzigd door Tochjo op wo 10 okt 2012, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanwege werkzaamheden aan station Zwolle wordt er daar kort gekeerd, heb ik begrepen. Daarom rijdt het ICRm ten zuiden van Ah en het VIRM ten noorden van Ah.
Tochjo schreef:Vanwege werkzaamheden aan station Zwolle wordt er daar kort gekeerd, heb ik begrepen. Daarom rijdt het ICRm ten zuiden van Ah en het VIRM ten noorden van Ah.
Het omroepbericht hierover gaf wel enkele verbaasde blikken:
'Vanwege werkzaamheden in Zwolle rijden de treinen naar Roosendaal tot Arnhem.'
Mijn moeder die op bezoek was keek meteen mij aan, hoe zit dat? Ik kon ook geen duidelijk antwoord geven..
Overigens heb ik vier van de vijf treinen in de omloop Ah-Zl gezien, alleen maar ICM.
Vandaag de eerste vertraging van 2012 opgelopen bij de spoorwegen. Tot op heden is het dit jaar nog goed gegaan bij de spoorwegen. Vandaag was het slecht 10 minuten, maar toch.
Ik zit in de trein naar het buitenland (Friesland) ;) en de persoon naast me heeft buitenland wel heel letterlijk opgevat want hij reist met een enkele reis Schiphol - Heerenveen gekocht bij de SJ in Zweden...
De enquetemedewerkers weten ook niet wat ze ermee aanmoeten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gisteren de t2663 tussen Sloterdijk en Leiden genomen. Sowieso was het achterin weer een beetje vol. Maarja, een enkele DD-AR is wel een beetje karig...
Ook op de terugweg was men weer lekker reizigersvriendelijk bezig.
De t2178 stond op de perronaanwijzers ook op spoor 5b aangegeven. Dus wat doet de trein? Die komt via spoor 6 binnen en neemt vrolijk het wisseltje naar spoor 5a, met als gevolg dat de reizigers die bij de trap waren blijven staan weer lekker mochten lopen naar 5a. Niet de eerste keer dat NS/ProRail dit klantonvriendelijke kunstje uitspoken en vast ook niet de laatste keer. Wanneer wordt iemand daar eens wakker?
De aansluitende t4080 vertrok op Sloterdijk zoals normaal van spoor 3. Ik kwam daar aangesneld vanaf spoor 7, checkte de TBP en bleef maar even staan, want de trein was er nog niet. Men was wel bezig om tussen de twee voorste TBP's de tegels te vernieuwen. Pas toen iemand mij aansprak wist ik dat de SLT helemaal vooraan het perron stond, net voorbij de werkzaamheden aan het perron. Dus met deze andere reiziger langs stenen (die door de werklui haastig aan de kant werden geschoven)/over zand/langs obstakels richting de trein. Maar hoe moeilijk is het om hem gewoon achteraan het perron te laten stoppen of hem gewoon te spoorwijzigen? Of is dit ook allemaal weer te logisch nagedacht?
Godgloeienende, er is net iemand voor de trein gesprongen in de buurt van Harderwijk. Dit werd pas bekend toen onze trein uit Zwolle was vertrokken, we gaan NU kop maken in 't Harde en direct terug naar Zwolle :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Omdat wij de trein naar Amersfoort zijn is besloten dat deze trein als extra trein zal rijden naar Deventer. We gaan nu terug naar Zwolle en dan naar Deventer zonder over te stappen.
Edit: We zullen zelfs alsnog naar Amersfoort gaan, ondanks de vertraging van op dit moment +45 *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik was blij dat ik in Amersfoort de t1759 uit kon... door problemen met combineren vertrok die met +11 uit Utrecht, maar nog net voor de t2861 uit. Vervolgens in Amersfoort tijdens de wandeling van achteruit de trein naar de stationshal mogen aanschouwen hoe men de reizigers van 30 bakken IRM (12 van de 1759, 12 van de t759 en allicht nog een deel van de reizigers voor de 6 bakken uit de 2861) in 10 bakken IRM probeerde te proppen. Want ja, de 1759 miste dus ook nog twee bakken.
Heel dat gedoe heeft ook de t1658 nog wat vertraging opgeleverd omdat die naar spoor 1 gespoorwijzigd werd t.b.v. de aansluiting op de t558 die met het materieel van de 759 ging rijden (wat op spoor 2 stond). OBIS in de 1759 had het eerst nog over een aankomst op spoor 6, dus kennelijk is men last minute nog wat aan het omgooien geweest (we kwamen gewoon op 1 aan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het is wel een heel kort stukje he. Reis je ook dagelijks in beide richtingen?
Ik reis ook best vaak tussen Duivendrecht en Amsterdam Centraal en tussen Duivendrecht en Amsterdam Zuid. Vanuit Duivendrecht nooit controle. Richting Duivendrecht wel 's controle.