OVer je reiservaringen in oktober 2012

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Fles » Zo 28 Okt 2012, 00:11

Bee schreef:Was er wel een noodbistro?

Ik heb wel eens een IC Hamburg - Osnabrück gehad (de gehele route was Ostseebad Binz - Stuttgart trouwens) waarvan de Bistrowagen kapot was, daarom was toen in rijtuig 12 een noodbistro opgezet waar alleen dranken verkocht werden zolang de voorraad strekte.

Ik heb door een raampje wel een karretje zien staan, maar aangezien deze trein op zaterdag niet verder gaat dan Bad bentheim... laat ook maar :')

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2012, 00:13

iljitsch schreef:En dan nu moeten we vanwege "extra werkzaamheden" in Hilversum kopmaken... Eens zien hoe lang dat gaat duren.

Dat zijn geen extra werkzaamheden, die zijn gewoon gepland. Er wordt een tunneldak ingeschoven bij Bilthoven.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Fles » Zo 28 Okt 2012, 00:15

een tunneldak? Gaat dat over dat Ecoduct op Hees (wat nog achter Den Dolder ligt trouwens) of over die nieuwe voetgangersbrug in Bhv? En in dat geval: Tunneldak? WTF? :")

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2012, 00:25

Nee, de volledige spoorwegovergang (Soestdijkseweg) bij station Bilthoven zal door een tunnel vervangen worden. Ze doen nu eerst het spoor Amersfoort -> Utrecht en binnenkort dan Utrecht -> Amersfoort. Bij Bilthoven rijden nu 10 treinen per uur enkelspoor.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Fles » Zo 28 Okt 2012, 00:27

oh joh :o Vandaar dat het al een aantal weken eruit ligt daar. Zal wel een grote verbetering zijn denk ik _O_

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2012, 00:34

Volgend weekend al gaan ze de andere kant doen trouwens.

In dat weekend gaan ze trouwens op het traject Driebergen-Zeist - Maarn ook het ecoduct dat daar gebouwd wordt afmaken, alles staat al behalve het tunneldak over het spoor zag ik van de week.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Okt 2012, 11:06

Het zijn trouwens geen extra werkzaamheden, 't was gewoon gepland. Men heeft niet ineens vrijdag bedacht van laten we morgen het spoordek van een tunnel in Bilthoven inschuiven :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor iljitsch » Zo 28 Okt 2012, 11:24

Ja, die omroep van "extra" werkzaamheden klonk mij ook wat vreemd in de oren. Ik vroeg me ook al af wat voor nut ongepland kopmaken in Hilversum zou hebben, maar met even nadenken is het natuurlijk duidelijk dat dit een aangepaste route tussen Amersfoort en Utrecht was die gewoon in de planning stond.

Het was misschien handig geweest een extra machinist mee te sturen tussen Amersfoort en Utrecht, waardoor dit allemaal een stuk sneller had gekund.

We hadden er weer redelijk wat vertraging uitgereden voor we bij Utrecht voor een rood sein kwamen te liggen, nog een stop van 6 minuten waar we zelfs nog meer dan een minuut op reizigers bleven wachten nadat er omgeroepen was dat de rijweg ingelegd was, dus weer terug op +14, waarvan we er uiteindelijk welgeteld een hele minuut uitgereden hebben. Als klap op de vuurpijl kwamen we zo goed als tot stilstand op Den Haag Ypenburg, maar toch net niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Okt 2012, 11:38

Veel sneller kan het allemaal niet doordat je met andere treinen zit. Enige nut van de omleiding is het bieden van een overstapvrije verbinding, maar als je bv. van Amersfoort naar Utrecht wilt is het een kwartier sneller om de Sprinter te nemen. Richting Rotterdam kan je dat ook nog een kwartier schelen al is 't wel een vrij krappe overstap in Utrecht dan.

Via de omleidingsroute is het ook niet bepaald de snelste trein: je kunt met de s4500 de omgeleide trein achterna en dan in Hilversum weer op de omgeleide IC stappen, of vanuit de omgeleide IC op de s4900 (dit weekend 693700) overstappen om een kortere reistijd te hebben.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2012, 11:49

Vanaf Amersfoort naar Den Haag is het door de omleiding nu sneller om via Schiphol te reizen.

Daniel schreef:Het zijn trouwens geen extra werkzaamheden, 't was gewoon gepland. Men heeft niet ineens vrijdag bedacht van laten we morgen het spoordek van een tunnel in Bilthoven inschuiven :P

Dat zeg ik toch :')
Laatst gewijzigd door Suus op Zo 28 Okt 2012, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Okt 2012, 11:53

Tja, ik had niet in de gaten dat er alweer een pagina achter de reactie van iljitsch zat :oops:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Jurre » Zo 28 Okt 2012, 15:09

De 8785 stond zojuist defect op één van de drie vertrekperrons van busstation Hilversum. Om dit duidelijk te maken stond er een oranje pion aan het begin van dat perron.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor iljitsch » Zo 28 Okt 2012, 17:38

Bee schreef:Vanaf Amersfoort naar Den Haag is het door de omleiding nu sneller om via Schiphol te reizen.

Klopt, met de laatste aansluiting vanaf Haren naar Den Haag om 22.13 u, met overstap in Hilversum geloof ik, was ik sneller geweest, maar met die van 21.36 u was ik eerder thuis. :P En meer smaken hebben ze in Haren niet.

Lekker handig ook dat ze die werkzaamheden niet gewoon over anderhalve maand gedaan hadden zodat de noordoost er geen last van gehad zou hebben. Ik neem aan dat omleiden via schiphol op dit moment teveel problemen voor reizigers van/naar Utrecht gegeven zou hebben.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2012, 17:44

Over anderhalve maand heeft de NO er ook last van, die verdwijnt niet van het traject en sowieso, het moet toch ooit eens gedaan worden, ze kunnen niet blijven uitstellen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Geert » Zo 28 Okt 2012, 21:32

Gisteren het gehele traject Den Haag Centraal - Enschede (2:24 uur) zonder enige controle afgelegd :') Tussen Den Haag en Utrecht en tussen Deventer en Enschede was deze trein een losse VIRM4 en bijzonder druk was het niet.

Verder ook dit weekend de volgende trajecten zonder controle afgelegd:
- Enschede - Deventer
- Deventer - Zwolle
- Lelystad - Almere Oostvaarders
- Duivendrecht - Den Haag Centraal

Maar dan wel weer gecontroleerd tussen Weesp en Diemen Zuid. What are the odds :')

@Iljitsch: volgens mij zaten we tussen Den Haag C en Amersfoort in dezelfde trein. :)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Wubbo » Zo 28 Okt 2012, 21:38

Die werkzaamheden bij Bilthoven komen volgend jaar trouwens nog een flink aantal keren terug, die tunnel is dit jaar echt nog niet af.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2012, 21:47

Er komt ook nog nog een tunnel bij die andere spoorwegovergang, Leijenseweg, dus daar zullen nog genoeg afsluitingen zijn :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Okt 2012, 21:50

@Wubbo: Nouja, de tunnel waar ze vandaag mee bezig waren allicht wel. Daarvoor liggen beide spoordekken er immers vanaf volgend weekend in en dan is er niet zoveel meer waar treinen last van hebben.
Zodra die verkeerstunnel klaar is gaat men aan de slag bij de huidige overweg in de Soestdijkseweg waar een voetgangerstunnel komt en eind 2013 gaan ze dan ook nog aan de slag met een tunnel bij de Leijenseweg.

Bij de Soestdijkseweg zullen het wel weer halve buitendienststellingen worden gezien de sporen daar nog een eindje uit elkaar liggen net als bij de tunnel onder het perron door waar vandaag aan gewerkt werd. Dan heb je dus nog twee weekenden voor de damwanden en twee weekenden voor het spoordek en dan ook nog eens twee weekenden volledige buitendienststelling voor de tunnel bij de Leijenseweg.

En dan zal de boel op dezelfde lijn er ook nog wel minstens een keer uit gaan om de dive-under in Amersfoort aan te sluiten, maar da's voorlopig nog een soort van zwembad waar nou niet erg veel vorderingen gemaakt lijken te worden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor MdJ » Zo 28 Okt 2012, 22:21

Het volzetten van water is een manier waarop de betonnen tunnel/drive-under niet naar boven komt drijven door het grondwater.

Het fijne ervan weet ik niet (dat komt pas volgend kwartiel :oops: ), maar ik weet van de tunnel in Apeldoorn in de Zutphensestraat (Apda-Apdo) dat het een jaar heeft geduurd.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Gekko123 » Zo 28 Okt 2012, 22:54

Geert schreef:Gisteren het gehele traject Den Haag Centraal - Enschede (2:24 uur) zonder enige controle afgelegd :') Tussen Den Haag en Utrecht en tussen Deventer en Enschede was deze trein een losse VIRM4 en bijzonder druk was het niet.

Hmm dan zou het zomaar kunnen dat we in dezelfde trein hebben gezeten. Ik moest gisteren ook met die trein mee en ben in Gouda ingestapt. Wel weer geinig dat ik bij het opstappen op de sprinter in Zoetermeer direct na vertrek al gecontroleerd werd (in de s9800)...
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Vinny » Zo 28 Okt 2012, 23:22

Afgelopen zaterdag was ik in Dordrecht en ik was erg geschrokken van het verval van deze tunnel:
https://maps.google.nl/maps?q=Dordrecht ... 7,,1,15.71
In 2007 opengesteld, maar de tegeltjes die je op dit SV scherm zit, waren al weer grotendeels van de muur gevallen..., mijn ouders dachten dat het viaduct 30 jaar oud was in plaats van 5... :evil:

Verder was het 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar Dubbeldam geweest ben met de bus. Nog altijd lijn 2, maar inmiddels wel een andere busmaatschappij "hybride" (Arriva dus, dat hip doet). Er stapten twee meisjes in de bus die eigenlijk lijn 7 hadden moeten hebben maar omdat de bus kennelijk van nummer was veranderd verkeerd uitkwamen en op nieuw een kaartje moesten kopen. Ik kon dat niet helemaal volgen, maar er zijn hier Dordrechtspecialisten, dus die weten mij vast te vertellen wat er speciaal is aan lijn 7 (apart kaartje?), waarom dat ding dan niet op lijn 2 geldig is en of lijn 7 en 2 omloopmatig aan elkaar zitten.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Zo 28 Okt 2012, 23:23

Ik geloof niet dat iemand ooit lijn 7 heeft gesnapt :lol:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Daniel » Ma 29 Okt 2012, 06:17

Lijn 7 is een stuk eenvoudiger geworden sinds het stuk naar het industriegebied is afgesplitst als lijn 8. Omloopmatig zit die inderdaad aan lijn 2 gekoppeld op ma-za overdag buiten de spits (als lijn 2 met 12 meterwagens rijdt dus). En de ritkaarten hebben geen overstaprecht dus het nieuwe kaartje kopen klopt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Geert » Ma 29 Okt 2012, 07:55

Gisteren stond ik op DIemen Zuid te wachten en het viel me op dat er geen witte blokmarkering is bij de perronrand én dat er op het perron geen blindengeleidelijn is aangebracht. Beetje karig, is dat normaal of was het station toevallig in onderhoud? (Bee? :p)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Berichtdoor Suus » Ma 29 Okt 2012, 08:26

In de zomer van 2009 is de perronvloer vervangen, maar de belijning is nooit meer aangebracht. Eigenlijk nog problematischer is dat het niet-overdekte gedeelte vol zit met behoorlijk gevaarlijke bobbels en kuilen waardoor het bij regen helemaal vol ligt met plassen. Ik heb er echter meerdere keren over geklaagd maar er gebeurt helemaal niets. :N
Rame à l'approche


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten