OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Briljant stukje planning in Amersfoort net... had net de NoordOost naar Utrecht gemist en dan zou de s4500 naar Hilversum en daar overstappen op de 693700 een mooi alternatief zijn om op dezelfde tijd m'n bestemming (Leiden) te bereiken. Ware het niet dat de s4500 klemgezet bleek te zijn op spoor 5b: de s5800 stond ervoor en we konden om een of andere reden nog niet via 6a weg (volgens de AV stond daar echter niks...)
Uiteindelijk zelfs nog een IC naar Schiphol met +10 voorgelaten dus nu dan maar met de s5700 naar Schiphol. Die stopte in Hilversum trouwens bij bakbordje 2 met een DDAR zodat de machinist minder ver hoefde te lopen voor z'n koffie. Maargoed, als 't goed is ben ik er nogsteeds op dezelfde tijd als met op de volgende verbinding via Utrecht wachten.
Had iets eerder gekund met de volgende IC naar Schiphol en dan de 692200, maar heel veel scheelt dat ook weer niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ardan »

Trein van Deventer naar Zwolle van 11 49 uur zou niet rijden, er was ook een sein/wisselstoring op dit traject. Ik dump dus vijf euro op de chipkaart om per lijnbus naar Zwolle te gaan, toen ik net daarna hoorde dat er tóch een trein ging. Jammer van die vijf euro dus, maar dat komt dan wel een andere keer op. De trein bleek de omgeleide Berlijn-IC te zijn ivm werkzaamheden Apd - Amf, was wel heel leuk om eens in die trein naar Zwolle te gaan :D Oorspronkelijk zou er niet in Olst, Wijhe en Zwolle gestopt worden, maar door diverse uitgevallen treinen en zo werd dat toch gedaan. Zodoende was er dus rond 12 uur een vrij unieke mogelijkheid om op station Olst twee Berlijntreinen naast elkaar op de foto te zetten, wat ik zelf helaas niet heb gedaan.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

De gemeente Olst-Wijhe was zelfs de enige gemeente in Nederland met twee internationale stations op zijn grondgebied _O-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Wubbo »

Die heeft Enschede ook :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Die heeft Enschede ook :P
Dan Heerlen ook natuurlijk :P
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door The best »

Hoogezand-Sappemeer spant dan nog altijd de kroon volgens mij.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jef400 »

Maastricht niet te vergeten :wink:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Hoe dan ook, Amsterdam FAALT :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Ouder-Amstel doet het dan weer bovengemiddeld goed met 13.000 inwoners en een internationaal intercitystation :Y

Sterker nog, er zetten dagelijks meer reizigers een voet op de grond op het enige treinstation in Ouder-Amstel dan dat er mensen in de gemeente wonen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Klaasje »

Duivendrecht :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Owja, dit was ook nog een opmerkelijke... vanmiddag de nodige vertragingen op de buslijnen van/naar Noordwijk en Katwijk. Meeste was te herleiden naar werkzaamheden in Rijnsburg (over het algemeen waren het de lijnen die daar langs komen die vertraagd aankwamen en vaak ook weer vertraagd op al dan niet een andere lijn terugkeerden).
Men was aldaar bezig met het vernieuwen van een bushalte waarvoor de weg in één richting voor auto's afgesloten was, maar de bus mocht er wel langs wat de boel juist deed opstropen. Om de bus in de richting waarin gewerkt werd te laten passeren hielden verkeersregelaars het verkeer tegen, waarna de bus een onmogelijke bocht vanaf een rotonde langs een vluchtheuvel de verkeerde weghelft op mocht maken. Totdat de weg vrij was stond de bus zodoende ook middenop de rotonde stil, wat tegelijk weer zorgde dat het vrijmaken van de weg niet zo vlot ging omdat verkeer dat linksaf wilde weer in de file achter de stilstaande bus in de tegenrichting terecht kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Marc »

- Vanochtend nam ik vanaf Weert trein t824, die werd gereden met ICRm. Net na Den Bosch, op de splitsing van de lijnen naar Utrecht en Nijmegen ('s-Hertogenbosch Diezebrug aansluiting), kwamen we met een noodremming tot stilstand. Er bleek een technisch defect te zijn, later hoorde ik via de porto van de HC dat er iets mis was met de dodeman. Alleen trein t825 passeerde nog, voor de rest heb ik geen treinen langs zien komen (ook niet richting Nijmegen). Om 08:43 mochten we weer verder, maar op de brug bij Hedel kwamen we weer tot stilstand, omdat de t3526 via het linkerspoor voorbij mocht. Aankomst in Utrecht werd 09:20, hier werd de trein ook opgeheven.
- Een fantastisch bericht in trein t529: "De twee vrolijke railceteraars Billie en Brullie zijn weer herenigd, ze komen bij u langs met..." :mrgreen:.
- Ergens anders was het al gemeld: de MCN van trein t865 kreeg bij Vught de schrik van zijn leven omdat er een vrachtwagen op het spoor stond. We kwamen met een snelremming tot stilstand en verder moesten we afwachten wat er verder ging gebeuren. We werden wel op de hoogte gehouden (nog geen info, politie erbij enz.). Om 19:45 mochten we verder rijden naar Eindhoven, hier werd de trein met +65 opgeheven. Op spoor 1 stond de (300)t869 nog klaar, die met +5 vertrok.

Nog vergeten: er was busvervoer tussen Sittard en Roermond door werkzaamheden. Vanuit Sittard reden rechtstreekse bussen richting Weert. In Weert moesten de bussen uitkomen op de P+R parkeerplaats, daarom nam de bus eerst de hele ringweg rond Weert. Uiteindelijk bij de parkeerplaats werden we veel te vroeg eruit gelaten (de chauffeur dacht dat we er waren omdat de voorste bussen ook stopte).
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Etienne »

Ging weer geweldig met het busvervoer vandaag. -o-

De eerste rit van 8.58 van bus 121 naar Zoetermeer reed met 7 minuten vertraging, dit was al meer dan genoeg om de aansluiting op lijn 32 te missen. De chauffeur riep echter in Zoetermeer een collega op, om te vragen of deze bus 32 kon vasthouden omdat de 121 er nog aan zou komen. :pos:

In Leiden wilden we weer de bus terug nemen van 15.39 naar Zoetermeer. Deze rit hebben we echter nooit gezien, dus dan maar de volgende genomen, deze geeft echter een overstap van +32 i.p.v. +2. :|. Mogelijk was de rit van 15.39 dezelfde als die van 14.43 naar Zoetermeer, die wij met een ruimte vertraging van +25 voorbij zagen komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:Hoe dan ook, Amsterdam FAALT :mrgreen:
Amsterdam heeft ook twee internationale stations hoor (tenminste t/m 9 december), alleen niet voor dezelfde internationale trein. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:
Fles schreef:Hoe dan ook, Amsterdam FAALT :mrgreen:
Amsterdam heeft ook twee internationale stations hoor (tenminste t/m 9 december), alleen niet voor dezelfde internationale trein. :)
oh Asdz voor de Pimpel ja. met hangen en wurgen :P
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren in wereldstad Heerhugowaard geweest!

Beetje opvallend dat spoor 1 (richting Amsterdam) nauwelijks enige beschutting heeft tegen wind/regen.
Daarnaast: heb ik het gemist, of heeft spoor 1 geen TBP? Lijkt mij wel handig om te hebben, aangezien er 2 treinseries langskomen (en in de spits zelfs 3).
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Die heb je gemist want die hangt er wel degelijk. Ter hoogte van de snack.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

Creatieve treindienstleider in Den Haag: de s5000 van 7.45 uur uit Den Haag C had een flinke vertraging en vertrok tegelijkertijd met de s1900 richting Den Haag HS. De 1900 over het linkerspoor door de bocht, de 5000 door het rechterspoor. Netjer opgelost en de vertraging voor beide treinen zo beperkt mogelijk gehouden :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Had ´m nog niet zo meegemaakt, maar vandaag werd het dan toch een keer toegepast: met de t12518 over de hoge sporen door Utrecht Overvecht en pas in de wisselstraat van Utrecht Centraal doorwisselen naar spoor 4A. Resultaat was een fraai gelijktijdig binnenrijden met de t5618 i.p.v. daar achter te blijven hangen op de lage sporen.

En owja: de t719 had te Amersfoort al een ruime 5 minuten gewacht op de aansluiting vanuit Utrecht om vervolgens precies weg te rijden toen de vertraagde t1719 binnenkwam :? Die 2 minuutjes extra wachten konden er allicht toch ook nog wel bij, dit leek toch wel heel erg op overstappertje pesten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Caspar »

Kan iemand mij vertellen wat voor noodweer het is nabij Maassluis, hier in Noord Holland schijnt namelijk volop de zon, en is het bijna windstil, graad of 10.

NS.NL meldt echter voor Maasluis:
Rotterdam C-Hoek v H Strand
Maandag 8 Oktober 09:09

Oorzaak
Tussen Maassluis en Maassluis West rijden minder treinen door weersomstandigheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
:roll:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door MdJ »

t2825 met een solo ICM-III te Apd en +15, t2828 met (een andere) ICM-III te Apdo. (moest wel een andere zijn, Apd-Apdo via Dv in 10 minuten is onmogelijk). t2827 ook met +15 en reed volgens de AV tot Apd, op de VT7 (die AV's op het station) reed het keurig tot Dv...

109 uit Eerbeek van rond 9:00 op het station reed met de 5256 (ex Veolia-MAN). Vorige week was het een goeie 8 meter korter: een 10 meter amba.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door fogeltje »

Schijtziek word ik van al die graafmachines op de weg! Vanochtend alweer. Lijn 121 kwam daardoor met +5 bij mijn halte aan (vierde halte van de rit met 1 passagier, dus aan de drukte kon het niet gelegen hebben). Gelukkig ging de chauffeur van de graafmachine net voor de halte wel even aan de kant staan om wat verkeer te laten passeren zodat we vervolgens wat door konden rijden. Maar veel marge heeft de rit niet. Gelukkig had lijn 99, leeg van Veghel naar Uden, last van hetzelfde probleem, daardoor mijn overstap nog weten te halen, maar net wat te laat in Nijmegen om lijn 9 nog te halen en om 8:15 is de IC uit Oss aangekomen en begint het bij de Heyendaalboemels echt druk te worden. Dus maar een vrij lege lijn 6 gepakt en vanaf UMC maar gelopen naar het Huygensgebouw. Was op zich ook wel lekker.
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor noodweer het is nabij Maassluis, hier in Noord Holland schijnt namelijk volop de zon, en is het bijna windstil, graad of 10.

NS.NL meldt echter voor Maasluis:
Rotterdam C-Hoek v H Strand
Maandag 8 Oktober 09:09

Oorzaak
Tussen Maassluis en Maassluis West rijden minder treinen door weersomstandigheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.
:roll:
Gladde sporen ;)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Caspar »

Waarom is dat een reden om minder treinen te laten rijden?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Omdat de overwegen daar vlakbij de stations liggen, het zijn extra veiligheidsmaatregelen.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten