OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Daniel »

Die rijden er al maanden inmiddels, dit vanwege de alsmaar uitlopende werkzaamheden aan de trambaan in Nieuwegein waar de reizigers (logisch uiteraard) de rechtstreekse bus massaal nemen i.p.v. de tramvervangende bus met overstap op de tram bij Westraven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Jurre »

Ik zie het verband niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Suus »

Het GVU heeft een zooi gelede bussen naar Connexxion doorgeschoven om zo wat meer capaciteit te bieden op de lijnen naar Nieuwegein maar de bussen komen eigenlijk overal terecht, ik heb ook al een foto van een GVU-gelede op lijn 50 naar Zeist gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Michael »

De GVU 9149 reed vanmiddag op lijn 43 naar Driebergen-Zeist. Zag hem bij Bunnik
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Daniel »

Vanmorgen 8 bakken SLT in de t5818. Er vlak achteraan zag ik een losse SGM-II uit de richting Vathorst komen, aannemelijk was dat de aanleiding voor het zoeken van vervangend (en vooral langer) materieel voor de kerende trein. Verder ook weereens een IRM-IV in de t2818 i.p.v. een VI.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Edwin »

Vrijdagmiddag de m8665 in de (70)t4363. De NS vatte extra lange treinen wel heel vreemd op. Mevrouw met kinderwagen klaagde dat ze nu weer hoog moest instappen. Ze vond die SLTjes veel fijner....

Ook vrijdagmiddag in de t3960 een VIRM.

Afgelopen vrijdag ook de CXX 9100 (groen) en de CXX 9113 (grijs, bijna volledig bestickerd) op Amsterdam CS gebroedelijk naast elkaar zien staan. Rijden die al tijden voor Amstelland Meerlanden?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Suus »

Die grijze rijdt ook regelmatig op de R-NET-lijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Die grijze rijdt ook regelmatig op de R-NET-lijnen.
Oja, nou weet ik het weer, wel eens op Bijlmer ArenA gezien. De desbetreffende chauffeur zei dat het de slet van CXX was, die 9113.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Suus »

'-) _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Klaasje »

Het is geen goede Citaro-slet dan want volgens mij heeft die wagen nou net weer niet in Almere rondgereden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Milco »

9113 heeft wel heel kort in Almere gereden.
Kijk maar eens op busfoto.net bij "Connexxion" en dan bij "9xxx" en dan bij "9113 - 9119" ;) Als het goed is zie je dan een foto van de 9113 bij het Componistenpad.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Caspar »

De eerste s3300 van vandaag vanuit Hoorn naar Hoofddorp reed met een DDAR. Ik weet niet of dat afwijkend is, want ben op dat tijdstip eigenlijk nooit op station Hoorn. De daarop volgende werd een SLT, want ik zag hem leeg vertrekken naar Kersenboogerd om daar aan zijn dienst te beginnen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Dexter »

Ik stond ook al zo raar te kijken, want de rest van de dag rijdt er normaal gesproken SLT of SGMm in de s3300.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Suus »

Is dat de t3317? Die begint in Ekz en rijdt inderdaad met DD-AR. De rest moet wel met SGM rijden (geen SLT).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Gekko123 »

Een beetje een verlate melding, maar ik wil hem hier toch nog even plaatsen. Zag afgelopen zondag eind van de middag dat er een gelede R-Net Citaro van het busstation Marnixstraat af reed met op de displays lijn 197 naar Geen Dienst.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door 010jongen »

Gelede citaro uit voorne putten op BRU lijn 71 met welgeteld 1 reiziger. Men komt telkens met "verbeteringen" je zou verwachten dat men toch eens een keer naar inzet/omloop en efficienty kijkt. Lijn 74 heeft zojuist reizigers moeten laten staan op de balijelaan.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door VIRM »

Vandaag zag ik op station Zaandam een DDAR in de t4032.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Daniel »

010jongen schreef:Gelede citaro uit voorne putten op BRU lijn 71 met welgeteld 1 reiziger.
Ah, men gaat nog meer geledes inzetten op omlopen die slechts minimaal in Nieuwegein komen :P Hoewel, in de ochtendspits lijkt de gelede inzet op de 74 en 77 vanuit Nieuwegein ri. Utrecht wel te zijn uitgebreid, zo komt er nu rond 7.30 uur ook een lijn 77 geleed in Utrecht aan waar dat rond die tijd eerst alleen een 74 was.

Sommige van de GVU Citaro G's zijn kennelijk weer terug naar het GVU trouwens, zag er gistermiddag eentje op lijn 13 terwijl die dingen eerst allemaal bij Connexxion reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door tsov »

Gekko123 schreef:Een beetje een verlate melding, maar ik wil hem hier toch nog even plaatsen. Zag afgelopen zondag eind van de middag dat er een gelede R-Net Citaro van het busstation Marnixstraat af reed met op de displays lijn 197 naar Geen Dienst.
Afgelopen zondag heb ik heel wat 197's langs zien komen, waarvan er maar één met een standaardbus reed, de rest met R-Net-geledes. En ze stonden allemaal in de file op de Overtoom, in de verkeerschaos door de marathon.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Wubbo »

Trein t8858 is normaal al goed vol met 7 bakken ICM (levert wat mensen in het gangpad op tot Woerden, daarna kan iedereen zitten). Vandaag mocht die trein het doen met een losse ICM-IV, waardoor 5 minuten voor vertrektijd de balkons en de gangpaden al flink vol stonden. Ik ben benieuwd of die iedereen mee heeft gekregen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Suus »

Ik kan er sowieso niet bij dat er in de spits ICM wordt ingezet in de s8800 :N .
Er was de gemeente Leiden beloofd dat er VIRM ingezet zou worden, daar heeft zelfs nog een lobbyist voor gevochten! :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Geert »

En Leiden geloofde dat die belofte tot in lengte van dagen waargemaakt wordt? :')
(En dan nog - wat had Leiden anders willen doen?)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Caspar »

Heeft dat niet met de vakantie te maken? Ik zag dat de IC uit Amsterdam naar Enkhuizen van 17.38u ook met 7 bakken ICMm wordt gereden deze week, tot vorige week waren dat (de afgelopen paar jaar) 2x Virm4. Hopelijk is dat na volgende week weer voorbij, want dat is toch echt heel erg knus.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Wubbo »

De herfstvakantie in de regio Midden was vorige week, toen er een week lang geen treinen naar Alphen a/d Rijn reden vanwege werkzaamheden. Dit is gewoon een gevalletje niet goed bijgestuurd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:Heeft dat niet met de vakantie te maken? Ik zag dat de IC uit Amsterdam naar Enkhuizen van 17.38u ook met 7 bakken ICMm wordt gereden deze week, tot vorige week waren dat (de afgelopen paar jaar) 2x Virm4. Hopelijk is dat na volgende week weer voorbij, want dat is toch echt heel erg knus.
Waarom zou het na volgende week over zijn?

Overigens zijn die knusse VIRM's in de s4500 en de s8800 ongetwijfeld een complottheorie om 'Hartkloppingen' een boost te geven (da's de nieuwe liefdesrubriek van de NS). Zie je het al voor je?
"Ik zat in de bomvolle Koploper naar Enkhuizen. Jij stond tegenover mij op het balkon, gepropt tegen de kast met de brandblusser als een sardien in een blikje. Wil je mijn persoonlijke sardientje zijn?"
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten