OVer Missers in de Reisinformatie #24

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Thom91 »

Je doelt denk ik op de omreisroute? Of?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Zijn er ondertussen niet elke week werkzaamheden in Almere :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door MdJ »

@Thom91: nee, hierover:
Wubbo schreef:In het weekend van 27 en 28 oktober zijn er werkzaamheden op de Flevolijn, waardoor er geen treinen maar bussen rijden tussen Almere Oostvaarders en Weesp. Deze werkzaamheden zijn wel verwerkt in de planner, maar staan niet in het lijstje met werkzaamheden op ns.nl en m.ns.nl. Trouwens sowieso opvallend dat die lijstjes verschillend zijn.
Ze lezen mee :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Overigens stonden toen ik gisteren keek de werkzaamheden zondagochtend vroeg naar Roodeschool er wel op, en de Almeerse dus niet. Ook 's-Hertogenbosch - Tilburg stond er op, maar Utrecht - Eindhoven niet. Er lijkt dus in ieder geval iets niet helemaal lekker te gaan.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Klaasje »

Na die werkzaamheden is het voor even klaar op de Flevolijn. De seinverdichting van SAAL-2013 en de perronverlenging van Almere Centrum worden dan opgeleverd. De jaren 2013 tot en met 2016 beloven wel mooie jaren te worden voor het werk aan het spoor. Almere Centrum gaat aan beide uiteinden verbouwd worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Het is maar wat je mooi vind, ik zie het gescheld van Fles alweer voor me *O* :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door ThePretender »

Ik zag net op ASD voor het eerst een trein (VIRM) met op de display "Watergraafsmeer" staan. Dat vond ik al een vermelding waard. Alleen zag ik toen de trein in de andere kant op rijden, richting west (dus waarschijnlijk richting Zaanstraat). :D
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Reiziger Delft »

De inkorting van de intercity's Utrecht - Schiphol tot Amsterdam Zuid is na enige dagen ook opeens toegevoegd aan het werkzaamhedenoverzicht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Wubbo »

Het uitvallen van treinen op de Flevolijn ook. De inkorting van de treinen uit Hoorn Kersenboogerd is nu de enige missende.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Ik vind het toch knap dat als er geen treinverkeer mogelijk is tussen Bodegraven en Leiden C dat er dan om .06 en .36 uit Woerden wel een IC naar Leiden C kan vertrekken maar gewoon nergens stopt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

Dat is zoals vorige week al gemeld een bekend probleem met de TBPs waarop alleen de tussenstations aangepast worden. De s8800 rijdt immers momenteel tot Bodegraven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Daniel schreef:Dat is zoals vorige week al gemeld een bekend probleem met de TBPs waarop alleen de tussenstations aangepast worden. De s8800 rijdt immers momenteel tot Bodegraven.
Ik heb het ook vaak genoeg gezien dat er gewoon onder Leiden Centraal komt te staan: Rijdt niet verder dan <naam van station>.
Laatst gewijzigd door wouter15 op vr 19 okt 2012, 16:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daelea »

Dat is ook de normale gang van zaken:
de originele eindbestemming wordt getoond (voor de s8800 Leiden Centraal), alleen de tussenstations van het ingekorte traject worden getoond (s8800: via Woerden) en in een lichte balk onderaan de TBP staat 'Rijdt niet verder dan ...' (Bodegraven).
Kijk deze week maar eens op Ut bij de s8800 / s3000 / s3100, het werkt bij alle werkzaamheden (en soms ook storingen) hetzelfde ;)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Thom69 schreef:Dat is ook de normale gang van zaken:
de originele eindbestemming wordt getoond (voor de s8800 Leiden Centraal), alleen de tussenstations van het ingekorte traject worden getoond (s8800: via Woerden) en in een lichte balk onderaan de TBP staat 'Rijdt niet verder dan ...' (Bodegraven).
Kijk deze week maar eens op Ut bij de s8800 / s3000 / s3100, het werkt bij alle werkzaamheden (en soms ook storingen) hetzelfde ;)
Ik zal zeker eens gaan kijken.

Ik zie nu trouwens ook dat de actuele vertrektijden op ns.nl nog niet weten dat de storing tussen Gouda en Den Haag C langer gaat duren. Dit geeft hij namelijk aan op station Utrecht C:
16:35 Den Haag Centraal 12a Woerden, Gouda, Zoetermeer Sprinter
Maar ze geven wel weer aan dat de IC vanaf Utrecht C naar Den Haag C van 16:44 niet rijd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daniel »

@Thom69: Dat het de normale gang van zaken is weet ik, maar dat betekend niet dat het ook de juiste oplossing is :wink: Levert verwarrende situaties op gezien hetgene wat het grootst op het bord staat niet is waar de trein heen gaat. Wat dat betreft nog een mooie die geregeld op Amersfoort te zien is: in koeienletters "Schiphol", geen tussenstops en als je dan dichterbij komt kan je in de kleine lettertjes nog lezen "Rijdt naar Utrecht Centraal" :roll:
wouter15 schreef:Maar ze geven wel weer aan dat de IC vanaf Utrecht C naar Den Haag C van 16:44 niet rijd.
Nou deden ze dat ook weer niet helemaal handig. De bewuste t554 ging in z'n geheel naar Rotterdam (met 12 bakken IRM, de reizigers wisten waarschijnlijk niet wat ze overkwam), maar dat kon je op perron 8a nergens zien want daar stond alleen op de TBPs dat de IC van 16.44 uur naar Den Haag Centraal niet reed. Verder waren ze blanco.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door wouter15 »

Volgens mij is het volgende een klein foutje op de actuele vertrektijden van station Woerden op ns.nl:
19:58 Rotterdam Centraal via Gouda Rijdt vandaag niet
19:58 Rotterdam Centraal via Gouda Goverwelle, Gouda, Nieuwerkerk a/d IJssel Sprinter , Extra trein
En als je dan in de reisplanner kijkt staat er niks over een extra trein of een trein die niet rijd maar je ziet wel de volgende tekst: Let op, verstoring Woerden - Rotterdam Centraal. Maar er is helemaal geen storing Woerden - Rotterdam C, alleen een storing tussen Utrecht C en Den Haag C
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Daelea »

Daniel schreef:@Thom69: Dat het de normale gang van zaken is weet ik, maar dat betekend niet dat het ook de juiste oplossing is :wink: Levert verwarrende situaties op gezien hetgene wat het grootst op het bord staat niet is waar de trein heen gaat.
Helemaal mee eens, met de kleine kanttekening dat ik deze week al 3x een onaangepaste TBP heb gezien te Ed.
De s3000 & s3100 zijn ingekort tot Ah, en de s3100 ook tot Asdz. Ik zag dus drie keer een TBP die aangaf ofwel 'IC Schiphol via ... en Amsterdam Zuid' ofwel 'IC Nijmegen via Arnhem'... En de andere keer zijn ze wel weer aangepast zoals ik eerder beschreef :s
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door webguy »

Ik reis elke dag naar Utrecht - volgens mij was het maandag en dinsdag allemaal onaangepast, woensdag stond overal "rijdt tot Amsterdam Zuid", en de andere kant op "Rijdt niet verder dan Arnhem"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Ardan »

Bij de s3600 staat er ook nog steeds overal 'Rijdt niet verder dan Arnhem'. Ik snap dat echter niet, wat zijn de werkzaamheden dan? In Arnhem of Nijmegen of zo? Het is een tijdje geweest ivm werkzaamheden in Zwolle, maar ik kan daar helemaal niets ontdekken wat beperkend zou zijn, alles is in gebruik.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Tochjo »

Sinds woensdag is er geen treinverkeer tussen Arnhem en Nijmegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Er is dit weekend geen treinverkeer tussen:
Arnhem - Nijmegen
Arnhem - Tiel
Venray - Venlo
Eindhoven - Venlo
Leiden - Woerden
Leiden - Hoofddorp
Alphen - Gouda
Roermond - Sittard
Fyra Breda - Amsterdam

Best een kort lijstje eigenlijk dus :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend was de reisinformatie op station Delft voor de s1900 verre van kloppend. Alleen de AV7/AV14 (en waarschijnlijk ook de TBP's) klopten. Er was namelijk op de ARGOS-borden niet te zien dat er werkzaamheden zijn tussen Eindhoven en Venlo.

Verder passeerde mij de t1921 (naar Eindhoven) en ik meen gezien te hebben dat er Venlo op de trein stond (althans, de tekst was naar mijn idee te kort voor Eindhoven).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Fles »

Bee schreef:Er is dit weekend geen treinverkeer tussen:


Best een kort lijstje eigenlijk dus :Y
9 regels te lang bedoel je.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Suus »

Vorig weekend was het langer :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #23

Bericht door Fles »

Ja. Moet ik nu op mijn knieën omdat ik in plaats van een halfbakkken, een driekwartbakken product voor mijn geld krijg of zo? :?:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten