OVer Missers in de Reisinformatie #24

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Richting Ledn alleen de s4300 inderdaad, de andere kant op stoppen zowel de s3700 als de s4300 op Dmnz...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door VIRM »

Gisteren stond ik rond 16:15 op station Amsterdam Lelylaan en hoorde allerlei vertragingsberichten via de omroep:
- Vertraagde IC naar Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Almere Centrum en Lelystad
- Vertraagde Sprinter naar Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Weesp en Almere Oostvaarders.
- Vertraagde IC naar Amsterdam Lelylaan, Sloterdijk en Centraal.

Een snelle blik op de AV bevestigde mijn vermoedens: op Lelylaan waren vertragingsberichten die voor station Schiphol bedoeld waren (inclusief een geautomatiseerde Tuffy-bericht) te horen. Faal faal faal!
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door hauptbahnhof »

Snap ik nu wel waarom men altijd klaagt over de gebrekkige informatievoorziening op Schiphol. Alles wordt uiteraard op Lelylaan omgeroepen.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Snap ik nu wel waarom men altijd klaagt over de gebrekkige informatievoorziening op Schiphol. Alles wordt uiteraard op Lelylaan omgeroepen.
'Altijd'? Voor zover ik weet was dit eenmalig. Normaal gesproken gebeurt dit niet. Maar het is op z'n zachst gezegd wel opmerkelijk...
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Edwin »

De s4300 rijden dit weekend verder naar Lelystad Centrum maar de TBPs geven gewoon maar tot Almere Oostvaarders aan een de overstap op de s3700 naar Lelystad. Gelukkig riep de conductrice om dat de trein ook doorging naar Lelystad Centrum, maar niet dat je dus kon blijven zitten want vlak erna riep het omroepsysteem om dat je voor Lelystad op Almere Centrum kon overstappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Wubbo »

Op Rotterdam Centraal: "Dames en heren, de Sprinter naar Maassluis West van 15 uur 16 rijdt door geplande werkzaamheden niet. Er rijden vervangende bussen." Dat je daarvoor eerst naar Schiedam Centrum moest reizen werd er niet bij gezegd...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Meltrain »

Bij de halte Koninginnebrug van RET-lijn 48 naar Station Zuid is de vertrekstaat weg én de DRI doet het niet.
Weten hoe laat de bus gaat, is bij die halte dus onmogelijk als je niet vooraf gekeken hebt of geen internet op je telefoon hebt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Oeh, dat is een gevalletje voor de rubriek "Wij Wachten Af..." *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door mb90 »

In de hal van Schiedam Centrum (zonder Nick en Simon dit keer) hingen deze A3-tjes met info over de werkzaamheden tussen Schiedam Centrum en Hoek van Holland. Zaterdag 11 en zondag 12 november komen alleen dit jaar niet voor.... :roll: :
Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Karl »

Fijn dat er dan ook bij staat waar de Horvathweg is.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Op Rotterdam Centraal: "Dames en heren, de Sprinter naar Maassluis West van 15 uur 16 rijdt door geplande werkzaamheden niet. Er rijden vervangende bussen." Dat je daarvoor eerst naar Schiedam Centrum moest reizen werd er niet bij gezegd...
Er leest vast iemand van post Rotterdam mee hier, want vandaag werd er wel omgeroepen dat je eerst naar Schiedam Centrum moest reizen. En zelfs hoe je daar dan moest komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Dit weekend kwamen zowel mn schoonzusje en mn broertje op bezoek. Allebei studenten met OV, dus die plannen hun reis braaf op 9292.nl. Mooi en aardig, maar al drie maanden rijden lijnen 26/27 en 43 om ivm een afgesloten weg. Blijft overigens zo tot februari ofzo. 9292 kent de omleiding niet meer - hij heeft er ooit wel ingestaan, maar ik krijg 'm er nu niet uit en doet alsof er niks aan de hand is. Als je op de Breng site had gepland (maar moet je dus ook net weten...) staat er een "storing" met onderaan een enorm slecht geschreven melding.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Vandaag weer gewoon met de trein. Zowaar kwa de IC naar Utrecht CS van 7:23 eens te vroeg aan op station Woerden alleen stond er wel op de borden dat hij naar Den Haag ging. Is niet erg handig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Lekker consequente reisinfo vandaag in Amersfoort...
- OBIS in de t577 gaf een aankomst voor deze trein aan als gewijzigd naar spoor 2 en de t1677 gewijzigd naar spoor 6
- omroep in de trein gaf aan dat de 1677 aan de overkant van het perron zou staan (is dus een van de twee op OBIS sowieso fout)
- TB14 op het perron gaf de 577 als vertrekkend van het gebruikelijke spoor 2 aan en de 1677 met een spoorwijziging naar spoor 1
- Tot slot de omroep op het station die weer een spoorwijziging naar 2 voor de 577 meldde en niks over de 1677
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Miniverslag van de nieuwe informatiepanelen op Schiphol :)

De neergangen vanaf Plaza naar de perrons. De twee CTA's plus het volgende twee-treinenbord is vervangen door een kleine TB4. Het voelt erg kaal.
Afbeelding
Detail van de TB4. Alle informatie is alleen in het Nederlands (geen knipperen naar Engels o.i.d.). Ook beneden bij de roltrap hangt het scherm, op dezelfde plek als het vroegere twee-treinenbord (derde foto)
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw op de perrons van Schiphol zijn deze TB14's:
Afbeelding
Op plekken waar de twee-treinenschermen hingen maar geen roltrap is, zijn deze vervangen door deze constructie:
Afbeelding
Op plekken waar de twee-treinenschermen hingen maar wel een opgang is, zijn de TB4's enkelzijdig met aan de andere kant een TB14, zoals hier:
Afbeelding

Op spoor 1, 2, 5 en 6 zijn de volgende trein-regels weggehaald. Op spoor 3 zijn ze er wel, spoor 4 wordt alleen gebruikt voor treinen die leeg verder rijden:
Afbeelding
Verder valt op dat er totaal geen informatievoorziening aanwezig is bij de wachtvoorziening op spoor 1-2, deze worden mede daardoor (en doordat de treinen er niet direct stoppen) alleen gebruikt door stofdeeltjes:
Afbeelding

Samenvattend:
- Veel schermen, soms wat warrig opgehangen.
- Volgende trein-regels zijn voor de meeste perrons uitgeschakeld.
- Geen reisinformatie in het Engels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Ronald »

Die "volgende trein"-regels vind ik vaak verwarrend trouwens.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Milco »

Jammer dat er geen Engels meer inzit en natuurlijk sowieso jammer dat die ouwe flapperbakken definitief weg zijn :(
Je kon altijd leuke fouten aantreffen, zo trof ik een tijd terug op Shl een Intercity naar Asdl, Ass en Amf, een intercity naar Ledn, Dvnk en Gvc en een sprinter naar Asdz, Dvd, Wp, Ndb, Hvs en Ledn :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Ronald »

Nou, ik zal je zeggen dat de TBP's geen garantie zijn voor 100% foutloze informatie in de toekomst 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Ik durf wel de garantie af te geven dat er bij de eerstvolgende werkzaamheden rond Schiphol ergens 100% foute informatie op staat :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Ik durf wel de garantie af te geven dat er bij de eerstvolgende werkzaamheden rond Schiphol ergens 100% foute informatie op staat :P
Dit weekend dus, want dan is Schiphol per trein volledig onbereikbaar. Ben benieuwd of de reizigersdistributie tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Bijlmer ArenA dit keer beter wordt aangepakt dan de vorige keer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Die "volgende trein"-regels vind ik vaak verwarrend trouwens.
What the hell does that mean, vowzjende train? :?:

Tevens geen informatie over de toeslag op de TB4. Pas op het perron zie je dat je weer terug de hal in moet :') Lekker nagedacht :N
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Bee schreef:- Volgende trein-regels zijn voor de meeste perrons uitgeschakeld.
Niet zo zeer uitgeschakeld, maar wat zou je er wille tonen en op wel scherm? Een trein gepland spoor 1-2 zal als volgende trein eigenlijk alleen een trein hebben die ook gepland is op spoor 1-2, waarvan bij het tonen van de huidige trein nog niet bekend is welke van de twee sporen het wordt, dus kan je 'm niet op spoor 1 of spoor 2 tonen. Als je treinen waarvan het echte spoor nog niet van bekend is op beide schermen toont wordt het er ook niet duidelijker op.
Fles schreef:Tevens geen informatie over de toeslag op de TB4. Pas op het perron zie je dat je weer terug de hal in moet :') Lekker nagedacht :N
Ik vermoed dat die toeslag 'reistip' een te lage prioriteit heeft en dus niet wordt getoond.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Raymond »

Die toeristen willen alleen maar naar Amsterdam Centraal en laat over een paar weken nu net die toeslag op Schiphol - Amsterdam worden afgeschaft..
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Fles »

Raymond schreef:Die toeristen willen alleen maar naar Amsterdam Centraal en laat over een paar weken nu net die toeslag op Schiphol - Amsterdam worden afgeschaft..
Prima. Maar nu is nu, en nu is het een misser :P
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door hauptbahnhof »

Gisteren op Station Rai op de eerste PID op spoor 2:
51 Westwijk 15:10
50 Isolaijk 15:14

Precies zo met de tijd niet netjes onder elkaar.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten