OVer Missers in de Reisinformatie #24

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Geert »

Tegenwoordig zie ik trouwens in Den Haag wel dat wanneer er groot "Niet instappen" op een TBP staat dat er wel een blauwe balk onder staat met de volgende trein. Dat was eerst niet zo, dit is een verbetering :)
Verder wel eens met dat 'Volgende trein:' netter is in die balk. Alle ervaren reizigers snappen inmiddels nu waar die balk voor bedoeld is, maar voor de wat minder ervaren reizigers is het niet iets wat meteen duidelijk zal zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Beetje raar geval op Amersfoort vanmorgen... de t4518 stond op de borden met "Rijdt niet verder dan Hilversum" en "Later vertrek i.v.m. wisselstoring", maar in de praktijk was het gewoon de t5818 die op spoor 7 stond. Geen idee waarom ze dan niet zeggen dat de IC niet rijdt en reizigers de Sprinter kunnen nemen, dat maakt de situatie wat duidelijker voor reizigers naar Baarn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Geert schreef:Tegenwoordig zie ik trouwens in Den Haag wel dat wanneer er groot "Niet instappen" op een TBP staat dat er wel een blauwe balk onder staat met de volgende trein. ... Verder wel eens met dat 'Volgende trein:' netter is in die balk.
De BEPAC converter wist inderdaad nooit wat de volgende trein was in zo'n geval. Den Haag is als het goed is dinsdag over gegaan op Infoplus.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Caspar »

Dat wist de Bepac wel als de niet-instappen treinen met een treinnummer, insteltijd, tekstcode etc waren ingevoerd.
Niet als de omroeper enkelt LO (let op omroep bericht) of NI (niet instappen) voor een bepaald spoordeel intypte in de CTA.

Vandaag weer een storing, Bij alle treinen hadden in Alkmaar, Heiloo en Hoorn waar ik vandaag ben geweest een balkje onderop met 'Rijdt via een andere route'. Die balk is afgelopen weken al geregeld hele dagen bij iedere trein in beeld geweest terwijl er niets aan de hand was. :roll:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Thom91 »

Die balk is er al een week of 3 ongeveer en is sinds ze zijn overgegaan op dat nieuwe systeem..
Staat echt klungelig..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Als het het probleem is dat ik denk heeft het te maken met Olv dat niet voorkomt als stop die gepaseerd wordt in de planningen. Als 'ie dan toch zo rijdt is dat opeens een andere route...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Dat wist de Bepac wel als de niet-instappen treinen met een treinnummer, insteltijd, tekstcode etc waren ingevoerd.
Niet als de omroeper enkelt LO (let op omroep bericht) of NI (niet instappen) voor een bepaald spoordeel intypte in de CTA.
Wat die "Niet instappen" treinen betreft heb ik trouwens af en toe wel het idee dat dit erg laat wordt ingesteld. Bijvoorbeeld als je met een voortrein uit de NoordOost planmatig op spoor 4 in Utrecht aankomt waar dan nog de Sprinter naar Breukelen op de TBPs staat, wat pas enige tijd later verandert in "Niet instappen". Andersom wordt het bijvoorbeeld wel weer vooraf ingesteld op perrons waar een goederentrein langs tot stilstand komt, dan lijkt het me toch wel redelijk duidelijk dat instappen niet de bedoeling is :P

Vanmiddag in Amersfoort leek er een gebrek aan informatie te zijn... OBIS in de t1759 gaf aan dat de aansluitende t759 vertraagd was (maar hij stond gewoon al naast ons voor vertrektijd, de TBPs van spoor 2 kondigden de t558 aan waarvan het deel naar Rotterdam maar tot Utrecht zou rijden en slechts op de TB7s was te lezen dat de 759 niet zou rijden i.v.m. een stroomstoring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Dat wist de Bepac wel als de niet-instappen treinen met een treinnummer, insteltijd, tekstcode etc waren ingevoerd.
Niet als de omroeper enkelt LO (let op omroep bericht) of NI (niet instappen) voor een bepaald spoordeel intypte in de CTA.
Aha - ik probeer zo ver mogelijk van Bepac af te blijven... De wijzigingen tussen Infoplus en Bepac zijn dan ook erg subtiel.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door VIRM »

Vanmiddag werd er op station Zaandam via de stationsomroep omgeroepen dat teletekst en de mobiele website geen actueele situaties o.i.d. werd weergegeven. Er werd nog aan toegevoegd dat voor het treinpersoneel het MCC (of was het MMC?) telefonisch niet bereikbaar was.

Uuuuh... Nu ben ik dan toch weer zo nieuwsgierig om te vragen: wat is het MCC/MMC?
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door dennistd »

Ik meen dat MCC staat voor Medewerker Contact Centrum, waar medewerkers terecht kunnen met hun vragen (of vragen van reizigers waar men zelf het antwoord niet op weet)
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door ThePretender »

De s500 / s20500 reed gisteren in het geheel door naar Den Haag Centraal. Op de Amersfoortse borden stond echter dat het deel voor Rotterdam Centraal niet verder zou rijden dan Utrecht. Dan vind ik dat toch wel een fout. Waarom niet gewoon melden dat de trein in zijn geheel naar Den Haag ging? Bovendien waren de TPB's op Utrecht blanco.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

VIRM schreef:Vanmiddag werd er op station Zaandam via de stationsomroep omgeroepen dat teletekst en de mobiele website geen actueele situaties o.i.d. werd weergegeven. Er werd nog aan toegevoegd dat voor het treinpersoneel het MCC (of was het MMC?) telefonisch niet bereikbaar was.
Er was een grote storing op werkplekken waardoor mensen niet konden inloggen - waarschijnlijk de MCC mensen ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Marc »

De HC van trein t2226 riep bij aankomst op Rotterdam Centraal om dat voor Schiphol overgestapt kon worden op de hogesnelheidstrein van 10:21. Meteen erna kwam de beste man erachter dat de betreffende trein +27 zou hebben...
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Kan er iemand verklaren waarom er op Utrecht CS om 16:03 een sneltrein vertrekt die zal stoppen te Ede-W en Arnhem? Ik zie namelijk gen eerdere trein met een flinke vertraging want dat is vaak een reden om een "extra trein" in te zetten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Thom91 »

Evenement?
Komt wel goed schatje.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Thom91 schreef:Evenement?
Als dat zo was dan hadden de hele dag extra treinen moeten rijden? En niet 1x per dag?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Een nieuwe in de categorie missers bij werkzaamheden: op Amsterdam Centraal stond een s4600 op de TBPs alsof er niets aan de hand was. Gewoon als sprinter naar Almere Oostvaarders dus en zonder enige melding dat 'ie maar tot Weesp reed.

Eerder op de middag merkte ik te Amersfoort nog op dat de NoordOost verkeerdom op de borden stond: Rotterdam op de a-zijde en Den Haag op de b-zijde klopt natuurlijk niet meer omdat de trein een keer extra kopmaakt dit weekend. Bij het Rotterdamse deel stond wel dat het niet verder dan Utrecht zou rijden, dat was dus weereens een koppeling tussen de 6905xx-serie aan de s20500 die niet herkend werd door het systeem.

Voor de s4500 van 16.00 uur naar Enkhuizen werd verder te Amersfoort pas na vertrektijd een spoorwijziging omgeroepen. Dat was gezien de hoeveelheid reizigers die ik van perron 6/7 naar 5b zag gaan rennen ook de eerste omroep van die wijziging, hoop dat ze allemaal hun trein nog gehaald hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Vinny »

wouter15 schreef:
Thom91 schreef:Evenement?
Als dat zo was dan hadden de hele dag extra treinen moeten rijden? En niet 1x per dag?
Hoezo? Meestal is één of twee treinen voldoende voor een voetbalwedstrijd of een popconcert. Mensen gaan niet 3 uur in een leeg stadion zitten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Milco »

De halte Noordeinde in Almere Buiten, die sinds vorige week weer in beide richtingen wordt bediend, heeft een nieuwe naam: Baltimoreplein. Alleen de omroep heeft het nog over 'Noordeinde' en ook op de DRIS staat 'Noordeinde'. Dit wordt neem ik aan nog veranderd...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Milco »

Op www.ns.nl:

Amsterdam C-Rotterdam C
Maandag 29 Oktober 14:15
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Breda langere reistijd door een stroomstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies


Als ik bij de AV kijk, blijkt het alleen om de Fyra te gaan die uitvalt. Kan dat nou niet even vermeld worden? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Milco1995 schreef:Op http://www.ns.nl:

Amsterdam C-Rotterdam C
Maandag 29 Oktober 14:15
Oorzaak
Tussen Amsterdam C en Breda langere reistijd door een stroomstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Reisadvies


Als ik bij de AV kijk, blijkt het alleen om de Fyra te gaan die uitvalt. Kan dat nou niet even vermeld worden? :roll:
Het is ondertussen aangepast naar minder Fyra treinen.
14:45 Den Haag Centraal 8A Gouda Intercity
Is dit een foutje of is dit altijd al zo geweest? Normaal is het 14:44 namleijk
14:49 + 4 min. Breukelen 5a Sprinter
En dit klopt ookal niet. Normaal is het 14:47
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Deze storing wordt ook niet genoemd op NS.nl maar wel op het Belgische Railtime
Lijn 12 : Antwerpen-Centraal - Roosendaal: Sommige treinen tussen Antw.-Centraal en Roosendaal zijn beperkt tot Essen
Er is een probleem met de samenstelling van de trein tussen station Antwerpen-Centraal en station Roosendaal.
Sommige treinen tussen Antwerpen-Centraal en Roosendaal zijn beperkt tot Essen.
Sommige Benelux treinen tussen Brussel-Zuid en Amsterdam-Centraal zullen een bijkomende stopplaats hebben in Essen.
Het lijkt erop dat er een trein met TBL1+ in de stoptrein Antwerpen - Roosendaal terecht is gekomen. Dat belooft wat voor volgend jaar :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Weet iemand waarom vanaf Utrecht CS de IC naar Schiphol van 14:13 via Duivendrecht rijd en niet via Amsterdam Bijlmer ArenA?

En ik zag net ook de volgende behoorlijke vertragingen op Utrecht CS:
14:13 + 24 min. Rhenen 14b Maarn, Veenendaal C Sprinter
14:13 + 26 min. Rhenen 14b Maarn, Veenendaal C Sprinter
14:23 + 21 min. Eindhoven 15 s-Hertogenbosch Intercity
14:23 + 23 min. Nijmegen 14 Veenendaal-De Kl, Ede-W., Arnhem Intercity
14:38 + 30 min. Heerlen/Maastricht 15 s-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert Intercity
14:38 + 32 min. Nijmegen 14 Driebergen-Zeist, Ede-W., Arnhem Intercity
En wat uitvallende treinen op Utrecht CS:
14:28 Schiphol Bijlmer ArenA, A'damZuid Rijdt vandaag niet
14:32 Amersfoort Rijdt vandaag niet
Het zal me niks verbazen als daar een storing achter zit.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daelea »

Volgens een gebruiker op Somda loopt er een persoon op ofangs het spoor ergens tussen Asb en Ut, hierdoor lopen de s4000 / s7400 / s17400 flinke vertraging op, en worden de s800 / s3000 / s3100 / s3500 of opgeheven Ut - Asd / Shl, of omgeleid via Hvs.
(De uitval leid ik af uit de AV, en ik zag zojuist een s3100 door Wp razen.)

Update; op Dvd geeft het ARGOS-bord nu aan dat de verstoring Asd - Ut voorbij is, en de vertraging geleidelijk afneemt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Men was een beetje aan het klooien met de t12561 op Utrecht Centraal vanmiddag. Reeds vanaf 17.05 uur was het gebruikelijke vertrekspoor 2 vrij, maar desondanks was de bewuste trein om een of andere reden gespoorwijzigd naar spoor 3 waar een donkere DDAR met "Zwolle" op de displays en "Niet instappen" op de TBPs stond. Kennelijk was het versterken van de t5659 mislukt.
Uiteindelijk werd op het laatste moment de 12561 weer terug naar spoor 2 gewijzigd en in qua timing leek men dat al langer van plan: leek er zeer sterk op dat de rangeerder die het materieel voor de voortrein voorgereden had kort daarna met de donkere DDAR weer naar de Landstraat ging.

De 12561 zou vandaag trouwens een extra stop in Harderwijk maken, vast wegens die te korte 5659, wat in Amersfoort ook keurig op de TBPs stond. Da's wel weer nette informatievoorziening: zowel bij de tussenstations was 'ie toegevoegd als onderaan in de vorm van "Stopt ook in Harderwijk".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten