OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Hopelijk tref je een lokettist die weet wat de bedoeling is bij het overzetten van het saldo. Vanochtend wilde ik dat ook doen, maar eerst werd me verteld dat het saldo teruggestort zou worden op mijn bankrekening (onzin, mijn kaart is niet beëindigd of zo) en vervolgens wilde ze € 2,50 aan administratiekosten inhouden. Daar ging ik niet mee akkoord. Morgen bij een andere lokettist nogmaals proberen, want anderhalve maand geleden kon het zonder problemen met twee andere kaarten :?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Freek »

@Daantje moet serieus met een brief langs het loket om het stop te zetten? Aanzetten kan via de automaat, maar stop zetten dus niet. Wat een prutsers bij TLS
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Ja, je moet jezelf legitimeren.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Tochjo schreef:Hopelijk tref je een lokettist die weet wat de bedoeling is bij het overzetten van het saldo. Vanochtend wilde ik dat ook doen, maar eerst werd me verteld dat het saldo teruggestort zou worden op mijn bankrekening (onzin, mijn kaart is niet beëindigd of zo) en vervolgens wilde ze € 2,50 aan administratiekosten inhouden. Daar ging ik niet mee akkoord. Morgen bij een andere lokettist nogmaals proberen, want anderhalve maand geleden kon het zonder problemen met twee andere kaarten :?
Vanochtend een jongedame die wel wist wat de mogelijkheden zijn. Zonder problemen in een paar minuten geregeld. Vervolgens ging ik nog onderuit omdat iemand achter mij net de vloer gemopt had zonder dat ik dat in de gaten had, maar dat was een prijs die ik nog wel wilde betalen :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Een collega heeft een OVC nodig en woont op nummer 3-75. Huisnummer 3, toevoeging 75 dus. Wat doet TLS? Oh, dat moet natuurlijk huisnummer 375 zijn en stuurt de kaart daar naartoe. En die bestaat natuurlijk niet. Bel je op, zegt TLS dat het goed in het systeem staat maar ze de kaart al hebben verstuurd dus dat je maar bij huisnummer 375 moet vragen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Klaasje »

Waar is de facepalm-smily? Die is hier behoorlijk van toepassing. Een postbode stuurt het tegenwoordig gewoon retour naar TLS wanneer dat nummer niet bestaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Suus »

Als je een adressenbestand bijhoudt kom je er vanzelf achter dat huisnummers niet alleen nummeriek zijn, helaas denken vooral provincialen dat huisnummers nummers zijn of nummers met één letter terwijl er een heel scala aan mogelijkheden is (ik denk daarbij aan huis (of h), zwart/rood (in Haarlem), kamers, bis, verdiepingen etc.).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Het is zelfs erger, de "Basisregistratie Adressen en Gebouwen" (BAG) kan bepaalde dingen niet aan...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Geert »

Bee schreef:Als je een adressenbestand bijhoudt kom je er vanzelf achter dat huisnummers niet alleen nummeriek zijn, helaas denken vooral provincialen dat huisnummers nummers zijn of nummers met één letter terwijl er een heel scala aan mogelijkheden is (ik denk daarbij aan huis (of h), zwart/rood (in Haarlem), kamers, bis, verdiepingen etc.).
Er zijn ook hordes IT'ers die huisnummers in een nummerveld bewaren, dan krijg je dit soort problemen. Ik vraag me altijd af waarom die mensen voor een nummerveld kiezen, je gaat toch geen berekeningen uitvoeren met een huisnummer :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Suus »

Ja, of dat je huisnummer en extra's in aparte velden moet invullen. Dat snap ik ook niet, want het huisnummer is alleen volledig als je beide gebruikt. Bij sommige bedrijven ging het dan ook fout.

Mijn vorige huisnummer was 1108F, maar ik ontving geregeld post met slechts het nummer 1108. Nu was dat daar geen probleem, want alle nummers 1108 deelden de brievenbus, maar als dat niet het geval was geweest was er een hoop verkeerd bezorgd. Opvallend genoeg had ProRail wel een correct adressenbestand maar de politie niet :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Gekko123 »

Inderdaad erg opvallend. Bij KPN gaat het ook regelmatig fout. Ik woon op 139A4 en bij KPN staat er dan doodleuk 139 als afleveradres... Heel vervelend als vervolgens het pakketje retour afzender gaat. Beetje zonde van mijn tijd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Zal je net zien dat het formulier van Connexxion momenteel dienst weigert.
Gisteren deed 'ie het nogsteeds niet, maar na even twitteren met Connexxion wel de toezegging dat ze 'm gaan fixen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

Je wilt niet weten wat er in sommige steden allemaal kan als toevoeging aan adressen, x-hoog, achter, voor, linksboven, rechtsonder, I, bis, bis A, zwart, rood zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnummer#Toevoegingen.

Maar dit geheel terzijde ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

Sinds wanneer staan er als je vanaf station Blaak, perron ri. Doredrecht, naar de metro wil ri. Kralingse Zoom/Capelsebrug poortjes ipv paaltjes? Scheelt een hoop gedoe. Deden ze dit maar op elk station. Bijna de trein op Sloterdijk vanochtend gemist omdat ik vanaf de tram naar het midden van de stationshal moest rennen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Karl »

Al een tijdje, denk zo een maand of twee/drie. Alleen die poortjes verdienen niet echt de prijs wat betreft doorstroomsnelheid.
Het is een spectrum.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door JWM »

Edwin schreef:Bijna de trein op Sloterdijk vanochtend gemist omdat ik vanaf de tram naar het midden van de stationshal moest rennen.
Daar missen inderdaad praktisch gezien wat paaltjes bij die perronopgangen aan de oostzijde. Als je van de tram afkomt moet je eerst naar binnen om in te checken en via dezelfde deur weer naar buiten naar de trap die gewoon buitenom zit :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Ben vrijdag langs het loket van NS geweest op Rotterdam Centraal en een maand later is eindelijk alles gefixt met m'n OV-chipkaart *O* Automatisch opwaarderen is stopgezet op kaart A en het saldo overgezet op kaart B en dat zonder extra kosten (y)

Overigens kon ze me geen antwoord geven op mijn vraag hoeveel producten je op een kaart kan hebben staan en of verlopen producten wel of niet meetellen. Ik heb nu een jaartrajectabonnement van NS en koop elke maand een sterabonnement voor de bus. Als ik dat een heel jaar doe zijn dat dus twaalf producten en ik hoorde dat je er maximaal 10 oid erop kan hebben staan. Producten verwijderen konden ze daar niet. Wie kan me hiermee helpen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Verkopen ze in Delft geen jaarabonnementen voor de bus? Dat zou je immers al twee maanden schelen in prijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door VIRM »

Twee opvallende dingetjes:

- Afgelopen zaterdagnacht nam ik de Niteliner. Er werd 4,50 van mijn chipkaart afgeschreven. Toen ik op de website van Connexxion keek, bleek dat de prijs van de kaartjes zijn verhoogd van 4 naar 5 euro. Dus uiteindelijk 50 cent te weinig betaald.
- Waarom is ineens aardig wat tekst in mijn transactieoverzicht opeens in het Engels?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Bovenaan de pagina kun je de taal instellen. Vermoedelijk heb je per ongeluk op English geklikt. Je kunt dan weer op Nederlands klikken.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Daantje schreef:Ben vrijdag langs het loket van NS geweest op Rotterdam Centraal en een maand later is eindelijk alles gefixt met m'n OV-chipkaart *O* Automatisch opwaarderen is stopgezet op kaart A en het saldo overgezet op kaart B en dat zonder extra kosten (y)

Overigens kon ze me geen antwoord geven op mijn vraag hoeveel producten je op een kaart kan hebben staan en of verlopen producten wel of niet meetellen. Ik heb nu een jaartrajectabonnement van NS en koop elke maand een sterabonnement voor de bus. Als ik dat een heel jaar doe zijn dat dus twaalf producten en ik hoorde dat je er maximaal 10 oid erop kan hebben staan. Producten verwijderen konden ze daar niet. Wie kan me hiermee helpen?
Het waren volgens mij iets van 10 a 12 producten idd. Ook inactieve producten tellen mee, maar de producten vervangen elkaar op het moment dat het maximum is bereikt, mits het vanhetzelfde soort zijn. Dus sterabonnement met sterabonnement, GVB uurskaarten met GVB uurskaarten e.d.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

Op de site van de OV-Chip kaart staat hierover niets vermeld.

Misschien kun je Translink een mailtje sturen. Die kunnen je (misschien) hier wel meer over vertellen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:Verkopen ze in Delft geen jaarabonnementen voor de bus? Dat zou je immers al twee maanden schelen in prijs.
Nee (n) Veolia heeft het uitbesteed aan HTM maar die hebben geen loket in Delft (of omgeving) dan moet ik naar Den Haag of Zoetermeer en daar kom ik eigenlijk nooit. Ik zou het nog kunnen proberen bij de RET, bus 40 rijdt immers ook in de zone Delft maar ik wilde eigenlijk afwachten of er in 2013 een ander (interessanter) product voor in de plaats zou komen. Als dat niet het geval is, wil ik eigenlijk alsnog een jaarabonnement kopen maar dan zit ik weer met de vraag of ik dat jaarabonnement voor de bus dan over kan zetten op m'n treinabonnementchipkaart van volgend jaar.

@ Hauptbahnhof: thanx! Dus eigenlijk zou mijn maandabonnement zichzelf dan elke maand vervangen en dan is het geen probleem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Als dat niet het geval is, wil ik eigenlijk alsnog een jaarabonnement kopen maar dan zit ik weer met de vraag of ik dat jaarabonnement voor de bus dan over kan zetten op m'n treinabonnementchipkaart van volgend jaar.
Tegelijk kopen lijkt me het handigst, heb je gelijk een gelijke geldigheid. Alleen maakt NS het niet bepaald makkelijker door pas 5 werkdagen vantevoren een nieuwe chipkaart op te sturen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Mja, maar dat kan nu dus niet meer omdat ik nu al twee keer een maandabonnement gekocht heb.

Is het bij jou toen nog gelukt, trouwens?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten