OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Was er niet iets met dat product (Dalkorting Oost-Nederland)? Dat ie wel wordt aangesproken maar geen korting geeft (bij GVB)?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Volgens mij werd dat product bij Connexxion overal in Nederland aangesproken, maar bij andere vervoerders niet. Ik heb 'm ook gehad toen 'ie nog gratis was en zag 'm alleen bij reizen met Connexxion in m'n transactieoverzicht verschijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Suus »

Ik meen mij een verhaal van fogeltje te herinneren... Maar die vogel heb ik al minstens een dag niet meer in dit topic gezien, terwijl het wel zijn tweede huis lijkt :wink: :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Geert »

Wel weer typisch dat het GVB als enige vervoerder niet de ritprijs laat zien. Iedere andere vervoerder kan dat wel, ook als je op product reist. Wat is daar zo moeilijk aan? De prijs wordt toch sowieso berekent als je uitcheckt, kleine moeite om die berekening ook op het display te tonen toch?
-o-
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Justin »

Dat is al jaren een lichte bron van ergernis bij mij... :(. Bij elke andere vervoerder zie ik het wel, ook al wordt er 0.00 afgeschreven -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

hauptbahnhof schreef:Was er niet iets met dat product (Dalkorting Oost-Nederland)? Dat ie wel wordt aangesproken maar geen korting geeft (bij GVB)?
Dat blijkt dus inderdaad zo te zijn.

Afbeelding

Dat verklaart dan het niet zichtbaar zijn van de ritprijs (en het restsaldo) bij het uitchecken. Wat niet wegneemt dat het klantvriendelijker zou zijn als dat wel zou gebeuren :)
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Wat je kunt doen is gewoon dat overzichtje naar de klantenservice sturen met het verhaaltje wat ik je heb uitgelegd en of het niet veranderd kan worden. Hoe meer mensen het doen, des te meer druk er wordt uitgeoefend denk ik maar zo.

Overigens, schaam je om een overzicht met zo'n armoedige saldo te tonen hier! :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Direct na het plaatsen van mijn bericht wilde ik een suggestie indienen via de website van het GVB, maar dat dat formulier kon ik niet openen. Vervolgens probeerde ik een ander formulier, maar na een druk op de knop Versturen zag ik dezelfde foutmelding. Ik weet dus niet of mijn suggestie is aangekomen. Maar ik zal het zo nog eens proberen.

Overigens is het saldo van mijn OV-chipkaart niet te zien in de afbeelding; alleen dat er 4 euro instaptarief is ingehouden en er bij het uitchecken weer € 2,91 op de kaart is bijgeschreven.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Hm, anders kun je het via Twitter (@GVB_klanten) doen. Tegenwoordig doe ik al mijn meldingen daar. Stuk sneller en kan ik ook makkelijk onderweg doen.

I know... vandaar ook de minuscule lettertjes en de icoontjes :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Net lukte het wel :)
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door VIRM »

Eerder vanmiddag een reclame voor de OV-chipkaart van NS op TV gezien, waarbij er wordt gedaan alsof het heel erg makkelijk is om er mee in het OV mee te reizen... Juist jongens... Dream on...
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Eerder vanmiddag een reclame voor de OV-chipkaart van NS op TV gezien, waarbij er wordt gedaan alsof het heel erg makkelijk is om er mee in het OV mee te reizen... Juist jongens... Dream on...
voor veel reizigers wel, voor hobbyisten die allerlei producten op de kaart sparen wat minder.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Karl »

Dat iemand die met meer dan één modaliteit (trein vs. BTM) of buiten één concessie (landelijk vs. regionaal) reist nu blijkbaar als hobbyist wordt bestempeld, zegt wel iets over de toestand in het Nederlandse OV.
Het is een spectrum.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Klaasje »

Het is al drama als je van Zeewolde via Almere naar Amsterdam reist met het dalkorting-oostproduct op de chipkaart. Zonder extra moeite wordt 35 cent fooi afgerekend.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door M57 »

Ennes schreef:voor veel reizigers wel, voor hobbyisten die allerlei producten op de kaart sparen wat minder.
En niet voor het bescheiden clubje klanten met een jaartrajectkaart. Stiekem is de hele ochtendspits hobbyist.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Nog zoiets - ik ben als ex-student in de laatste 5 jaar 4x verhuisd (de helft ik, de helft mn ouders dus ander DUO postadres). Nu heb ik 3 OVCs die ik graag wil koppelen aan mn OVChipkaart.nl account. Maar... nou komt het, dat kan alleen als het aanvraagadres overeenkomt met het adres van je account. Maar als je dus je adres gaat wijzigen, dan moet dat per kaart. Dus welke kaart wordt nou naar gekeken voor het adres als ik een nieuwe kopel (er staan al namelijk 2 op mn account)? Ik kwam er niet uit dus mailde de klantenservice, ook met de vraag wat "kaartnaam" betekende want dat stond nergens exact uitgelegd. Krijg ik droog dit terug:
Op 11-11-2012 heeft u ons een e-mail gestuurd. Daarin geeft u aan dat u problemen heeft aangaande het toevoegen van een persoonlijke OV-chipkaart aan uw account. Dit vind ik vervelend voor u.

Echter heb ik even in uw gegevens gekeken en het is inderdaad zoals u al zei. De adres gegevens van uw OV-chipkaart en uw adres gegevens in het systeem komen niet overeen. Probeer dus oude adressen te herinneren, wellicht dat het dan wel lukt. Verder is de kaartnaam volledig willekeurig en inderdaad kunt u deze zelf bedenken.

Ik ga ervan uit dat u hiermee voldoende informatie heeft
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Hm, anders kun je het via Twitter (@GVB_klanten) doen. Tegenwoordig doe ik al mijn meldingen daar. Stuk sneller en kan ik ook makkelijk onderweg doen.

I know... vandaar ook de minuscule lettertjes en de icoontjes :roll: :wink:
Bij de RET in Rotterdam kan dat ook. Maar je krijgt dan wel een bericht terug of je je verhaal ook nog per mail aan de klantenservice wil doorgeven waarbij de gemiddelde verwerkingstijd 17 werkdagen is :? .
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Wat is dat nou weer voor nonsens???
Ik heb wel meerdere malen een tweet gestuurd (defect metropoortje, aansluitingen op station Van derMadeweg, ontbreken van metrodienstregelingen op de app en mobiele site) en alles werd netjes beantwoord en opgelost!

Maar ja, ik denk dat dit ook past bij de richting die GVB op wilt. Stadsregio niet meer op de eerste plaats maar de klant.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Chauf21 »

Ennes schreef:voor veel reizigers wel, voor hobbyisten die allerlei producten op de kaart sparen wat minder.
Ik heb enkel een Voordeelurenabonnement met automatisch opladen en de ov-fiets. Toch ondervind ik grote moeite om alles gewoon werkend op één kaart te krijgen. Ben ik zelfs daarmee al een hobbyist?
Lang leve de papieren kaartjes!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Ah, m'n OVC soap gaat verder - je kan je kaarten alleen beheren in een account op OVChipkaart.nl als het hetzelfde klantnummer is. Oftewel m'n SOV, VDU en nieuwe NS kaart zijn allemaal andere klantnummers...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Karl »

Daarom heb ik ook drie accounts. -o-
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Fles »

zo makkelijk voor de mense! *O*

:')
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

hauptbahnhof schreef:Wat je kunt doen is gewoon dat overzichtje naar de klantenservice sturen met het verhaaltje wat ik je heb uitgelegd en of het niet veranderd kan worden. Hoe meer mensen het doen, des te meer druk er wordt uitgeoefend denk ik maar zo.
Reactie van de klantenservice:
Het huidige systeem laat niet toe dat het (resterende) saldo op de kaartlezer wordt getoond. Er zijn echter meerdere verzoeken om scherminfo bij ons binnengekomen en deze (en uw) berichten hierover hebben wij doorgestuurd naar de afdeling die zich met het OV-chipkaartsysteem bezighoudt. Wellicht dat er in de toekomst een upgrade kan plaatsvinden.
Nou ja, meer kan ik er nu ook niet aan doen hè. Laten we hopen dat er ooit eens een upgrade plaatsvindt.
webguy schreef:Ah, m'n OVC soap gaat verder - je kan je kaarten alleen beheren in een account op OVChipkaart.nl als het hetzelfde klantnummer is. Oftewel m'n SOV, VDU en nieuwe NS kaart zijn allemaal andere klantnummers...
Dat begrijp ik niet. Ik heb vier kaarten toegevoegd aan één account, waaronder mijn studenten-ov-chipkaart, een kaart waarop een voordeelurenabonnement stond en mijn kaart met een jaartrajectabonnement van NS.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Maar je hebt hetzelfde adres - kennelijk kan het niet als dat niet zo is. Wat raar is, want elke kaart heeft een eigen adres - dus ik snap er niks van.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Kun je niet het adres in Mijn OV-chipkaart wijzigen in het adres dat gekoppeld is aan de kaart die je wil toevoegen, en daarna die kaart toevoegen? Er staat me iets van bij dat ik ooit ook eens zoiets heb gedaan na een verhuizing.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten