OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Fles »

Oh maar dat is makkelijk op te lossen. Mensen eerst door een openstaand poortje laten lopen, poortje afsluiten, voordat ze kunnen inchecken. En dan pas gaat het poortje naar de trein open *O*

We maken het net zo gedrochtelijk als nodig is om een theoretisch probleem op te lossen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Cookie »

Tussen Ah en Wl zag ik vanmiddag rode incheckpalen staan, sommigen met "Arriva/Breng" erop en anderen nog met "Syntus". Kleurstelling en type is precies hetzelfde, zou inchecken bij een Arrivapaal als je deze week nog met Syntus reist goed gaan?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Fles »

Cookie schreef:Tussen Ah en Wl zag ik vanmiddag rode incheckpalen staan, sommigen met "Arriva/Breng" erop en anderen nog met "Syntus". Kleurstelling en type is precies hetzelfde, zou inchecken bij een Arrivapaal als je deze week nog met Syntus reist goed gaan?
We gaan het zien, ik moet morgenavond weer naar Vorden op en neer. Al zit ik er ernstig over te twijfelen gezien de ervaringen van vorige week.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Onder de Syntus stickers staat overigens Arriva en Breng, ik vermoed dus dat de stickers tijdelijk zijn. Ergens las ik overigens wel dat er op Zutphen drie palen komen, omdat er tussen Arriva en Breng voor Zp - Apd en Zp - Ww (natuurlijk?) geen tariefintegratie is, op Ah - Ww wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Breng komt niet in Zutphen, je bedoelt aannemelijk Syntus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Euh dattus dan ja.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Freek »

inderdaad Zutphen krijgt drie palen. De NS natuurlijk voor de richting Dv en Dr, Syntus richting Oldenzaal en Arriva richting Ww en Apeldoorn. Op Apeldoorn, De Maten, Klarenbeek en Voorst-Empe staan al nieuwe Arriva palen. Dat zijn inderdaad dezelfde palen als die van Syntus maar dan voorzien van een rode sticker. Er zat nog wel een grote sticker overheen dat ze buiten gebruik waren. In Zp zijn de Syntuspalen ook voorzien van een rode sticker. Daar komen dus aannemelijk gele NSpalen en twee rode palen. Lekker duidelijk dus, 'reist u verder met een andere vervoerder checkt u dan uit bij de gele paal en in bij de goede rode'
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door marvinkok »

Bij het plaatsen van de Syntus-palen in de Achterhoek was er toch al vermeld dat de palen over gingen naar Arriva/Breng...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Freek »

Ja klopt, overname was verplicht (gebruik dan weer niet, theoretisch hadden ze nieuwe palen mogen plaatsen). Nieuw is dat de palen voorzien van een rode sticker zijn voorzien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Toch even wennen... verblijf deze week even bij m'n ouders en reis zodoende vanaf Ddrs vooral per MerwedeLingeLijn en Qliner naar Utrecht (is sneller). Voor de trein tot vanmorgen steeds uit gewoonte een papieren kaartje gekocht, me helemaal niet realiserend dat inchecken goedkoper is als je nog met de bus verder reist.
Zo kostte Sdt - Ddrs me vanavond 1,15 terwijl een papieren kaartje met korting 1,30 kost. Mooi voordeeltje van de 83 cent die je niet opnieuw betaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Onder de Syntus stickers staat overigens Arriva en Breng, ik vermoed dus dat de stickers tijdelijk zijn. Ergens las ik overigens wel dat er op Zutphen drie palen komen, omdat er tussen Arriva en Breng voor Zp - Apd en Zp - Ww (natuurlijk?) geen tariefintegratie is, op Ah - Ww wel.
Freek schreef:inderdaad Zutphen krijgt drie palen. De NS natuurlijk voor de richting Dv en Dr, Syntus richting Oldenzaal en Arriva richting Ww en Apeldoorn. Op Apeldoorn, De Maten, Klarenbeek en Voorst-Empe staan al nieuwe Arriva palen. Dat zijn inderdaad dezelfde palen als die van Syntus maar dan voorzien van een rode sticker. Er zat nog wel een grote sticker overheen dat ze buiten gebruik waren. In Zp zijn de Syntuspalen ook voorzien van een rode sticker. Daar komen dus aannemelijk gele NSpalen en twee rode palen. Lekker duidelijk dus, 'reist u verder met een andere vervoerder checkt u dan uit bij de gele paal en in bij de goede rode'
Drie palen :shock:.

Kan leuk worden als je haast heb :? :wink: .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Freek »

niet alleen als je haast hebt, je wil niet weten hoe vaak het nu al met twee palen fout gaat.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Schijnt overigens ook nog zo te zijn dat de NS automaten die tussen Ahp en Ww staan geen OVC functionaliteit hebben...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Dat is op alle regionale stations zo. Op de lijn Ddr - Gdm staan de NS-automaten bijvoorbeeld standaard op het papieren-kaartjes scherm. (Al tonen ze daar wel de info over het kopen van een OV-chipkaart rechtsboven terwijl dat er niet kan, softwareversie is dus kennelijk ook weer niet heel erg anders)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Best treurig dus, wat een product ophalen kan dus in Arnhem, en een 60+ keuzedag ook...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Freek »

maar er staan wel weer avm's dus ophalen van producten idee geen probleem. Althans op de Gelderse regionale stations, hoe dat elders in Nederland is weet ik niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Ok, dan is het probleem alleen keuzedagen, maar dat kan straks ook bij een AVM
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Freek »

probleem zit 'maar nog wel bij de dagkaart fiets en hond, bij overgang 2-1, die kun je niet maar moeten wel op de ovc
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Toch even wennen... verblijf deze week even bij m'n ouders en reis zodoende vanaf Ddrs vooral per MerwedeLingeLijn en Qliner naar Utrecht (is sneller). Voor de trein tot vanmorgen steeds uit gewoonte een papieren kaartje gekocht, me helemaal niet realiserend dat inchecken goedkoper is als je nog met de bus verder reist.
Zo kostte Sdt - Ddrs me vanavond 1,15 terwijl een papieren kaartje met korting 1,30 kost. Mooi voordeeltje van de 83 cent die je niet opnieuw betaald.
Ja dat is toch wel fijn voor de enkele ritten die ik nu maak van Gorinchem naar Sliedrecht Baanhoek met overstap op de bus naar Dordrecht Ziekenhuis of Gorinchem - Dordrecht en overstap op de bus naar Zwijndrecht ...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Cookie »

Zondagavond zag ik op Ah nog diverse paaltjes met Syntusstickers staan, op het display zelf stond wel een Arrivalogo. En bij de paaltjes waar een Arriva/Breng-sticker opzit, toont het display alleen het Arrivalogo. Waarom wordt het Brenglogo niet getoond?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door VIRM »

Gisteravond was de website van ov-chipkaart.nl niet beschikbaar wegens onderhoud. Ze zijn nog steeds uit de lucht. -o-
Als je klikt op het linkje over gepland onderhoud, dan kom je op een pagina met een foutmelding.
Lekker handig, onderhoud aan je website overdag doen...
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Fles »

Hij doet het weer :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

De site doet het ja. Maar een tranactieoverzicht kunnen tonen ho maar, dus doet de site het niet :? :N .
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door M57 »

VIRM schreef:Lekker handig, onderhoud aan je website overdag doen...
Speciaal voor mensen met nachtdienst 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Fles »

KM46 schreef:De site doet het ja. Maar een tranactieoverzicht kunnen tonen ho maar, dus doet de site het niet :? :N .
Nou bij mij wel hoor :Y

Mijn saldo is actueel en ik kon zo een rekodecla uitPDFfen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten