Pagina 3 van 11

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 00:14
door Tochjo
Hopelijk tref je een lokettist die weet wat de bedoeling is bij het overzetten van het saldo. Vanochtend wilde ik dat ook doen, maar eerst werd me verteld dat het saldo teruggestort zou worden op mijn bankrekening (onzin, mijn kaart is niet beëindigd of zo) en vervolgens wilde ze € 2,50 aan administratiekosten inhouden. Daar ging ik niet mee akkoord. Morgen bij een andere lokettist nogmaals proberen, want anderhalve maand geleden kon het zonder problemen met twee andere kaarten :?

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 01:01
door Freek
@Daantje moet serieus met een brief langs het loket om het stop te zetten? Aanzetten kan via de automaat, maar stop zetten dus niet. Wat een prutsers bij TLS

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 01:02
door Tochjo
Ja, je moet jezelf legitimeren.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 08:07
door Tochjo
Tochjo schreef:Hopelijk tref je een lokettist die weet wat de bedoeling is bij het overzetten van het saldo. Vanochtend wilde ik dat ook doen, maar eerst werd me verteld dat het saldo teruggestort zou worden op mijn bankrekening (onzin, mijn kaart is niet beëindigd of zo) en vervolgens wilde ze € 2,50 aan administratiekosten inhouden. Daar ging ik niet mee akkoord. Morgen bij een andere lokettist nogmaals proberen, want anderhalve maand geleden kon het zonder problemen met twee andere kaarten :?
Vanochtend een jongedame die wel wist wat de mogelijkheden zijn. Zonder problemen in een paar minuten geregeld. Vervolgens ging ik nog onderuit omdat iemand achter mij net de vloer gemopt had zonder dat ik dat in de gaten had, maar dat was een prijs die ik nog wel wilde betalen :mrgreen:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 09:59
door webguy
Een collega heeft een OVC nodig en woont op nummer 3-75. Huisnummer 3, toevoeging 75 dus. Wat doet TLS? Oh, dat moet natuurlijk huisnummer 375 zijn en stuurt de kaart daar naartoe. En die bestaat natuurlijk niet. Bel je op, zegt TLS dat het goed in het systeem staat maar ze de kaart al hebben verstuurd dus dat je maar bij huisnummer 375 moet vragen...

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 10:05
door Klaasje
Waar is de facepalm-smily? Die is hier behoorlijk van toepassing. Een postbode stuurt het tegenwoordig gewoon retour naar TLS wanneer dat nummer niet bestaat.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 12:29
door Suus
Als je een adressenbestand bijhoudt kom je er vanzelf achter dat huisnummers niet alleen nummeriek zijn, helaas denken vooral provincialen dat huisnummers nummers zijn of nummers met één letter terwijl er een heel scala aan mogelijkheden is (ik denk daarbij aan huis (of h), zwart/rood (in Haarlem), kamers, bis, verdiepingen etc.).

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 12:39
door webguy
Het is zelfs erger, de "Basisregistratie Adressen en Gebouwen" (BAG) kan bepaalde dingen niet aan...

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 14:09
door Geert
Bee schreef:Als je een adressenbestand bijhoudt kom je er vanzelf achter dat huisnummers niet alleen nummeriek zijn, helaas denken vooral provincialen dat huisnummers nummers zijn of nummers met één letter terwijl er een heel scala aan mogelijkheden is (ik denk daarbij aan huis (of h), zwart/rood (in Haarlem), kamers, bis, verdiepingen etc.).
Er zijn ook hordes IT'ers die huisnummers in een nummerveld bewaren, dan krijg je dit soort problemen. Ik vraag me altijd af waarom die mensen voor een nummerveld kiezen, je gaat toch geen berekeningen uitvoeren met een huisnummer :roll:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 14:13
door Suus
Ja, of dat je huisnummer en extra's in aparte velden moet invullen. Dat snap ik ook niet, want het huisnummer is alleen volledig als je beide gebruikt. Bij sommige bedrijven ging het dan ook fout.

Mijn vorige huisnummer was 1108F, maar ik ontving geregeld post met slechts het nummer 1108. Nu was dat daar geen probleem, want alle nummers 1108 deelden de brievenbus, maar als dat niet het geval was geweest was er een hoop verkeerd bezorgd. Opvallend genoeg had ProRail wel een correct adressenbestand maar de politie niet :|

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 16:54
door Gekko123
Inderdaad erg opvallend. Bij KPN gaat het ook regelmatig fout. Ik woon op 139A4 en bij KPN staat er dan doodleuk 139 als afleveradres... Heel vervelend als vervolgens het pakketje retour afzender gaat. Beetje zonde van mijn tijd...

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: vr 02 nov 2012, 20:01
door Daniel
Daniel schreef:Zal je net zien dat het formulier van Connexxion momenteel dienst weigert.
Gisteren deed 'ie het nogsteeds niet, maar na even twitteren met Connexxion wel de toezegging dat ze 'm gaan fixen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: za 03 nov 2012, 16:30
door Edwin
Je wilt niet weten wat er in sommige steden allemaal kan als toevoeging aan adressen, x-hoog, achter, voor, linksboven, rechtsonder, I, bis, bis A, zwart, rood zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnummer#Toevoegingen.

Maar dit geheel terzijde ;)

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 13:46
door Edwin
Sinds wanneer staan er als je vanaf station Blaak, perron ri. Doredrecht, naar de metro wil ri. Kralingse Zoom/Capelsebrug poortjes ipv paaltjes? Scheelt een hoop gedoe. Deden ze dit maar op elk station. Bijna de trein op Sloterdijk vanochtend gemist omdat ik vanaf de tram naar het midden van de stationshal moest rennen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 15:23
door Karl
Al een tijdje, denk zo een maand of twee/drie. Alleen die poortjes verdienen niet echt de prijs wat betreft doorstroomsnelheid.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 19:25
door JWM
Edwin schreef:Bijna de trein op Sloterdijk vanochtend gemist omdat ik vanaf de tram naar het midden van de stationshal moest rennen.
Daar missen inderdaad praktisch gezien wat paaltjes bij die perronopgangen aan de oostzijde. Als je van de tram afkomt moet je eerst naar binnen om in te checken en via dezelfde deur weer naar buiten naar de trap die gewoon buitenom zit :')

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 19:40
door Daantje
Ben vrijdag langs het loket van NS geweest op Rotterdam Centraal en een maand later is eindelijk alles gefixt met m'n OV-chipkaart *O* Automatisch opwaarderen is stopgezet op kaart A en het saldo overgezet op kaart B en dat zonder extra kosten (y)

Overigens kon ze me geen antwoord geven op mijn vraag hoeveel producten je op een kaart kan hebben staan en of verlopen producten wel of niet meetellen. Ik heb nu een jaartrajectabonnement van NS en koop elke maand een sterabonnement voor de bus. Als ik dat een heel jaar doe zijn dat dus twaalf producten en ik hoorde dat je er maximaal 10 oid erop kan hebben staan. Producten verwijderen konden ze daar niet. Wie kan me hiermee helpen?

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 19:51
door Daniel
Verkopen ze in Delft geen jaarabonnementen voor de bus? Dat zou je immers al twee maanden schelen in prijs.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:02
door VIRM
Twee opvallende dingetjes:

- Afgelopen zaterdagnacht nam ik de Niteliner. Er werd 4,50 van mijn chipkaart afgeschreven. Toen ik op de website van Connexxion keek, bleek dat de prijs van de kaartjes zijn verhoogd van 4 naar 5 euro. Dus uiteindelijk 50 cent te weinig betaald.
- Waarom is ineens aardig wat tekst in mijn transactieoverzicht opeens in het Engels?

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:14
door Tochjo
Bovenaan de pagina kun je de taal instellen. Vermoedelijk heb je per ongeluk op English geklikt. Je kunt dan weer op Nederlands klikken.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:29
door hauptbahnhof
Daantje schreef:Ben vrijdag langs het loket van NS geweest op Rotterdam Centraal en een maand later is eindelijk alles gefixt met m'n OV-chipkaart *O* Automatisch opwaarderen is stopgezet op kaart A en het saldo overgezet op kaart B en dat zonder extra kosten (y)

Overigens kon ze me geen antwoord geven op mijn vraag hoeveel producten je op een kaart kan hebben staan en of verlopen producten wel of niet meetellen. Ik heb nu een jaartrajectabonnement van NS en koop elke maand een sterabonnement voor de bus. Als ik dat een heel jaar doe zijn dat dus twaalf producten en ik hoorde dat je er maximaal 10 oid erop kan hebben staan. Producten verwijderen konden ze daar niet. Wie kan me hiermee helpen?
Het waren volgens mij iets van 10 a 12 producten idd. Ook inactieve producten tellen mee, maar de producten vervangen elkaar op het moment dat het maximum is bereikt, mits het vanhetzelfde soort zijn. Dus sterabonnement met sterabonnement, GVB uurskaarten met GVB uurskaarten e.d.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:47
door ODRAIL
Op de site van de OV-Chip kaart staat hierover niets vermeld.

Misschien kun je Translink een mailtje sturen. Die kunnen je (misschien) hier wel meer over vertellen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 20:50
door Daantje
Daniel schreef:Verkopen ze in Delft geen jaarabonnementen voor de bus? Dat zou je immers al twee maanden schelen in prijs.
Nee (n) Veolia heeft het uitbesteed aan HTM maar die hebben geen loket in Delft (of omgeving) dan moet ik naar Den Haag of Zoetermeer en daar kom ik eigenlijk nooit. Ik zou het nog kunnen proberen bij de RET, bus 40 rijdt immers ook in de zone Delft maar ik wilde eigenlijk afwachten of er in 2013 een ander (interessanter) product voor in de plaats zou komen. Als dat niet het geval is, wil ik eigenlijk alsnog een jaarabonnement kopen maar dan zit ik weer met de vraag of ik dat jaarabonnement voor de bus dan over kan zetten op m'n treinabonnementchipkaart van volgend jaar.

@ Hauptbahnhof: thanx! Dus eigenlijk zou mijn maandabonnement zichzelf dan elke maand vervangen en dan is het geen probleem.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 21:12
door Daniel
Daantje schreef:Als dat niet het geval is, wil ik eigenlijk alsnog een jaarabonnement kopen maar dan zit ik weer met de vraag of ik dat jaarabonnement voor de bus dan over kan zetten op m'n treinabonnementchipkaart van volgend jaar.
Tegelijk kopen lijkt me het handigst, heb je gelijk een gelijke geldigheid. Alleen maakt NS het niet bepaald makkelijker door pas 5 werkdagen vantevoren een nieuwe chipkaart op te sturen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Geplaatst: ma 05 nov 2012, 21:23
door Daantje
Mja, maar dat kan nu dus niet meer omdat ik nu al twee keer een maandabonnement gekocht heb.

Is het bij jou toen nog gelukt, trouwens?