OVer je reiservaringen in november 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Wubbo »

Kom maar op met al uw verhalen over uitvallende treinen, glibberende bussen en steenkoude metro's: dit is het topic van november, met ongetwijfeld wat winterse ergernissen ;-)
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Xanland »

Xanland schreef:
Vanochtend was ik met de auto naar school gegaan en kwam ik wat bjizonders tegen. Namelijk een stuk of 10 rood-witte VDL Citea-bussen voor/van Veolia Transport. Kwamen zeer hoogstwaarschijnlijk net "vers" van Heerenveen/VDL vandaan. Zag ze rijden ter hoogte van de brug over de IJssel bij Zwolle, net voor Hattemerbroek richting Wezep of de A50.
Vandaag ook weer, alleen zagen we ze nu in de file op de A50 net voorbij Hattemerbroek ter hoogte van het benzinestation/na Wezep. Waren er een stuk of 6 die we nu zagen, alleen reed ik dit keer niet. xD
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Etienne »

De metro naar Den Haag was vanochtend 2 minuten te laat, dit zou betekenen dat de aansluiting op bus 28 al lang en breed vertrokken is. Gelukkig was het een bekende chauffeur en wachtte deze nog een minuutje extra. :pos: (Bij de eindhalte kwam de bus zelfs 5 minuten te vroeg aan.)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door VIRM »

Zou iemand mij de logica van de gewijzigde inrichting van de perrons op Amsterdam Sloterdijk uit kunnen leggen?
Bij de perrons van spoor 3/4 en 7/8 lopen de railingen van de trappen naar de centrale hal nog iets van 5-8 meter door na de trap. Als je dus de trap afkomt en je wilt meteen naar links/rechts, kan dit niet.

Zit hier een logica achter? Of hadden ze teveel railing besteld?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat de trap te hoog "begint" en dat er daarom een hellend vlak voor de trap is aangelegd om dit hoogteverschil te overbruggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Geert »

Etienne schreef:De metro naar Den Haag was vanochtend 2 minuten te laat, dit zou betekenen dat de aansluiting op bus 28 al lang en breed vertrokken is. Gelukkig was het een bekende chauffeur en wachtte deze nog een minuutje extra. :pos: (Bij de eindhalte kwam de bus zelfs 5 minuten te vroeg aan.)
Misschien is je overstap dan wel te krap als die op twee minuten vertraging al niet meer te halen is...
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Etienne »

Geert schreef:
Etienne schreef:De metro naar Den Haag was vanochtend 2 minuten te laat, dit zou betekenen dat de aansluiting op bus 28 al lang en breed vertrokken is. Gelukkig was het een bekende chauffeur en wachtte deze nog een minuutje extra. :pos: (Bij de eindhalte kwam de bus zelfs 5 minuten te vroeg aan.)
Misschien is je overstap dan wel te krap als die op twee minuten vertraging al niet meer te halen is...
De officiële vertrektijd is 6.40 uit Pijnacker (met een overstap van 3 minuten), regelmatig komt hij al om 6.38 voorrijden (en dus 5 minuten), maar vandaag dus om 6.42 (en dan is de aansluiting doorgaans weg).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

Vandaag een retourtje Ede gemaakt om de TV van mijn oma weer aan de praat te krijgen.

Op de heenweg bleek dat er een viaduct was aangereden op de Wibautstaat in Amsterdam, daardoor was het extra druk op Bijlmer ArenA. Daar kwam ik echter pas echter toen de trein bijna in Utrecht was en ik de trein naar Maastricht vanaf de lijn uit Overvecht het emplacement op zag rijden. Dat bleek echter de vorige trein naar Maastricht geweest te zijn met +20. Mijn trein bleef na Utrecht angstvallig leeg, pas vlak voor Ede kwam ik erachter hoe dat kwam: De vertraagde s3000 zat met +14 twee minuten voor mijn trein die met +1 reed. We stonden ook al zo te treuzelen vlak voor De Klomp en Ede :P

Op de terugweg blijkt de aansluiting vanuit de Valleilijnbus 88 op de IC naar Utrecht -2 te zijn en zag ik de trein naar Schiphol vertrekken toen de bus naar de eindhalte reed. Daarom maar opnieuw een uitmuntend broodje kebab gegeten bij de stationscafetaria. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Edwin »

Fles schreef: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=226918#p226918
Ja, dat krijg je als je van die apen inzet. Schijnt steeds normaler te zijn bij controles, dat figuren die geacht worden te controleren, geen flauw idee hebben van wat ze aan het doen zijn.
Mijn broertje had vandaag op het beginpunt van RandstadRail 3 controle en onderweg terug ook weer. Toen werd er iemands OV-chipkaart ingenomen omdat er geen foto opstond en het geen anonieme kaart was. Die kaarten zijn toch ook ooit uitgegeven (zonder foto maar wel persoonlijk?).
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Geert »

Wanneer zijn die dan uitgegeven? Voor de chipkaart die ik in 2006 aanvroeg was al een pasfoto nodig...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door webguy »

Toevallig weet ik dat er op een NS Business card geen pasfoto staat maar het wel een persoonlijke OVC is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Geert »

Hmm, fijn als een of andere controleur je pas dan inneemt :')
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Dan maar stennis schoppen he!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Hmm, fijn als een of andere controleur je pas dan inneemt :')
En zie heb dan maar weer eens terug te krijgen :? .
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Jef400 »

Wat vertraging gehad met de 62 op station Rai in Amsterdam. Voor de rest was ik in de 372 1 van de 4 passagiers, lekker rustig :mrgreen:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ODRAIL »

Ook hier begon november met wat vertraging, of eigenlijk toch niet.

De vertraging was slechts vier minuten en persoonlijk begin ik het pas bij vijf minuten te rekenen als vertraging. Net een minuutje te weinig dus om het echt in de boeken op te nemen.

De vertraging was trouwens met de tram in het centrum van Rotterdam.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Thom91 »

Ik had vanochtend 1,23 minuut vertraging -o-
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Stefan »

Ik had er 6,43 te pakken, maar goed.. Dat was omdat een vrachtwagen geparkeerd had in een Toyota Prius en ohja... Ik zat in de auto, sorry.. Dat telt niet. :P

Als ik die verhalen hier soms lees ben ik blij dat ik elke dag weer in m'n olieslurpende rijblik mag stappen... :Y :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Treinstellen 8733 en 8653 hebben ook weer vierkante wielen... de sporen zijn toch wel vaker glad in de herfst, maar heb in alle jaren forensen nog niet eerder meegemaakt dat de trein zo heftig doorslipte als vandaag. De hele trein was aan 't schudden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ardan »

Triest, ik lees net op Facebook dat er tussen Deurne en Blerick een 14-jarig jongetje is aangereden door een trein :( Kut voor de ouders ook..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door ODRAIL »

Hier zijn de eerste twee dagen ook goed begonnen. In twee dagen drie doorglijdingen. Twee met de metro in Rotterdam en een met de trein tussen Gd en Wd :shock: :? .
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Jef400 »

Ik zag trouwens dat ze begonnen zijn in Purmerend met het plaatsen van dynamische reizigersinformatie. Ook op plekken waar geen r-net rijdt en eigenlijk s'avonds helemaal niks komt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Caspar »

Van de week voor het eerst in de nieuwe Fyra gezeten tussen Asd en Rtd.
Heb een paar interieur foto´s gemaakt, aangezien ik toch de enige was die in het rijtuig zat gedurende de hele rit. Verder zaten er nog een stuk of 10 andere reizigers in de trein, dus erg rustig.

Te beginnen; de automatische halte afroep, ik weet niet of het de nieuwe sprinter stem is, maar het lijkt wel op die suffe dame. Het had wel wat vlotter gemogen zoals in de Thalys.

Afbeelding
Als je deze stoel krijgt toegewezen door de zitplaats reservering ben je aardig de sjaak... :roll:
Overigens zitten die stoelen niet zo super, een beetje vergelijkbaar met de Virm qua beenruimte, zachtheid etc. Vooral de zitting is erg kort. Als je met 3 andere personen een 4 zits moet delen op een reis Amsterdam- Brussel ben je denk blij als je er weer uit mag.

Afbeelding
De bakovergang... Het lijkt wel een oude stalen metro als je zo kijkt :roll:
De deur ging niet open als je op de knop drukte, dus moest je de twee stalen palletjes uit elkaar duwen.

Verder viel me op dat van de ongeveer 20 lees-tl-lampen boven de zittingen er 6 kapot waren/niet brandden. Zo oud is die trein toch niet zo je denken.
Ook heb ik nergens zitplaatsnummers weten te vinden, worden er binnenkort in allerijl nog stickers geplakt boven de stoelen? Of heb ik met mijn neus gekeken?

Tot slot het goede nieuwes:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 02 nov 2012, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Die suffe dame is een computerstem dus dat kost de NS niks/veel minder dan dat ze iemand gaan betalen om alles op te nemen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door VIRM »

Het was vanochtend flink feest in Zaandam. -o-
De s4000 van 08:00 bestond volgensmij uit slechts één stelletje SLT, waardoor een halve trein op Zaandam achterbleef (een kennis van mij, waarvan ik later via Facebook hoorde dat die al sinds 07:30 in een trein probeerde te komen, beaamde dit). De machinist riep om dat de achteropkomende Sprinter inmiddels was gerepareerd, gaan rijden en er kort daarna zou komen; hij was de enige die excuses voor het ongemak aanbood overigens.
De s3300 van 07:56 stond op de AV met +24 en even was volgens de stationsomroep gaan rijden met 25 minuten vertraging. De s3000 van 08:04 reed volgens de AV met +4 en daarna +12. Inmiddels stond half Noord-Holland op het perron.
De eerste de beste trein was de s4700 van 08:14, die met +1 reed. Daar maar naar binnen gepropt. Overigens was deze trein niet aangekondigd per omroep, wat wel netjes zou zijn geweest, want de s3000 had eerst moeten komen.
Boeit het iemand bij de spoorwegen eigenlijk wel?

Later op de middag kwam ik via de westingang van station Zuid binnen (de kant zonder overkapping). Volgens de reisplanner kon ik richting Leiden de s3700 van 15:45 ofzo nemen, die van spoor 3 vertrok. Maar er stond niks op spoor 3. Net te laat zag ik dat ding vertrekken van spoor 4. Bedankt weer voor de communicatie jongens!

En eerder vanavond weer de s2100 van 23:28 uit Leiden naar Amsterdam. Deze trein vertrok met ee paar minuten vertraging (volgens de AV met eerst +5 en daarna +7. Tuffy riep alleen om dat hij van spoor 5 zou vertrekken, en pas enkele minuten vertraging begon zij om te roepen dat hij ook nog vertraging had). Te Heemstede-Aerdenhout was het vertrek-kampje op het perron niet gaan branden, maar de machnist gaf per porto aan de trein wat hem betreft kon betrekken, want het sein stond op veilig.

Wat een communicatie allemaal jongens! Maar hey, what's new?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten